Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juni


Teserere
 Share

Recommended Posts

50 minutter siden, Siri skrev:

Gratulerer så mye @Snøfrost :) 

Fikk en skrekkelig nyhet på morgenkvisten i dag forresten... En FB-venn fra Sverige ble regelrett slått ihjel nå sist helg... En fyr hun hadde et veldig kort forhold til nå like etter jul, tålte ikke at hun avsluttet forholdet og har truet henne og familien siden da. Han ble anmeldt, men han truet henne til å trekke anmeldelsen tilbake, og da kunne heller ikke politiet gjøre noe. I helgen brøt han seg inn hos henne og slo henne ihjel. Det er bare helt skrekkelig... 

Fytti ******* :(

 

@SFX satt og ristapå hodet da jeg leste om den saken der og, er det mulig... 6 mnd er jo ingenting... 

 

Lei meg. Hottie som har vært så fin så lenge nå, ramlet om i anfall rett utenfor døra her. Etter å ha sett filmen med dobberen som ramler om og dør, så må jeg inrømme at hjertet mitt stoppet og jeg ble helt kald. Hun kom seg heldigvis opp igjen og er normal men sliten nå. 

Og så snør det :aww: Sommer i Hodalen - værsågod. :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Raptus får flytte til Langedrag! ! Vi er så glade nå at vi har ikke ord!! 

Mange som fortjener klemmer, gratulasjoner og mye jeg gjerne skulle svart på her og der, men tiden strekker ikke til.   Vi hadde en fantastisk dag på lørdag og alt ble veldig bra. Stemningen

Jeg har lappen  Kunne hatt den i 10 år allerede om jeg ikke hadde vært så treig, men bedre sent enn aldri  Så får vi se om jeg tør å kjøre alene, da    

Posted Images

Guest Belgerpia
52 minutter siden, Siri skrev:

Gratulerer så mye @Snøfrost :) 

Fikk en skrekkelig nyhet på morgenkvisten i dag forresten... En FB-venn fra Sverige ble regelrett slått ihjel nå sist helg... En fyr hun hadde et veldig kort forhold til nå like etter jul, tålte ikke at hun avsluttet forholdet og har truet henne og familien siden da. Han ble anmeldt, men han truet henne til å trekke anmeldelsen tilbake, og da kunne heller ikke politiet gjøre noe. I helgen brøt han seg inn hos henne og slo henne ihjel. Det er bare helt skrekkelig... 

Men fy..

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22959811.ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

@Mari Bruk noe annet enn stålkarde anbefaler jeg, synes ikke det passer seg til hunder som ikke har tykk pels med underull, men finnes kanskje noen som ikke gjør vondt mot huden (det gjør jo hvertfall de rimelige man får tak i over alt). selv har jeg veldig god erfaring med å bruke Tangle teezer og naturbustbørste, men har jo annerledes pels jeg jobber med.

Jeg har ikke puddel, men hund med enda verre pels gjerne, men her kan i verstefall bare 1 dag uten greing være nok til full toving (våt lengre pels grunnet vær, hund som gnir våt pels i sengen samtidig etc). Så lurt å alltid gre etter hunden har blitt våt, etter egen erfaring, og passe på at det er 0 floker før bading. 

Men er det virkelig ikke mulig å ødelegge en pels på hele 10, skal jeg jaggu ikke være redd for å få krøllpelshund for å si det sånn ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Meg skrev:

men jeg skjønner ikke øyenfargen. Om blå øyne nedarves reccesivt, og pommer har brune øyne, hvordan kan den blandingen få blå øyne da? eller det andre generasjon? Eller er jeg på bærtur?

Aner ikke. Fant flere bilder her, de som syns den ser ut som en rev har ikke sett så nøye på halen ihvertfall. Og jeg tror at noen av bildene er littegranne pynta på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, 2ne skrev:

De er jo ikke bullehunder, så hun virker kanskje skjørere enn hun er, men som sagt, de jeg er vant med tåler en del :ahappy: Enkel å ha med å gjøre høres veldig riktig ut ;) Ang børstinga, så pleier jeg å bruke karde, drar opp pelsen og børster den ned igjen fra der jeg holder, om det gir mening? Så børster jeg lag for lag oppover til jeg er på toppen av beinet, og når jeg er ferdig med beina, så blir det fra rompa og frem til hodet :) Men som sagt, på 10 dager får du neppe ødelagt all verdens :P Særlig ikke på en kortklippet puddel :) 

Du, det gir veldig mening! Skal prøve litt på det. H ELSKER henne. Han kommer til å bli så lei seg når hun reiser. Skikkelig stolt. Og veldig deilig å ha så enkel hund at han kan gå tur med henne. Sammen selvsagt, men at han holder båndet. 

Fin og enkel hund, men pelsen er skremmende ja! ?

1 minutt siden, Yellow skrev:

@Mari Bruk noe annet enn stålkarde anbefaler jeg, synes ikke det passer seg til hunder som ikke har tykk pels med underull, men finnes kanskje noen som ikke gjør vondt mot huden (det gjør jo hvertfall de rimelige man får tak i over alt). selv har jeg veldig god erfaring med å bruke Tangle teezer og naturbustbørste, men har jo annerledes pels jeg jobber med.

Jeg har ikke puddel, men hund med enda verre pels gjerne, men her kan i verstefall bare 1 dag uten greing være nok til full toving (våt lengre pels grunnet vær, hund som gnir våt pels i sengen samtidig etc). Så lurt å alltid gre etter hunden har blitt våt, etter egen erfaring, og passe på at det er 0 floker før bading. 

Men er det virkelig ikke mulig å ødelegge en pels på hele 10, skal jeg jaggu ikke være redd for å få krøllpelshund for å si det sånn ?

Fikk med stålkarde bare og jeg har ingen planer om å kjøpe en kjenner jeg. Men jeg kan prøve min egen naturhårsbørste på henne, takk for tips! 

Og respec' til deg for å holde verre pels vedlike. Tror aldri jeg kan ha pelshund. Livredd for å forsømme  greia. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

^ Skjønner det, bare bruk den på pels og ikke på huden så går det jo bra også, men om du prøver selv mot huden din så gjør det jo direkte vondt (de jeg har hatt iaf). ? Tja, jeg klipper ned når jeg kan for å slippe unna det verste (går hvertfall mye raskere både å gre og bade), dvs med en gang det blir varmt nok, deilig for hunden og ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke sove i natt. Eller sovnet, men våknet halv to og fikk ikke til å sove igjen. Så da satte jeg på "The fault in our stars" (eller noe), som lå på viaplay. Er ikke det en sånn film folk synes er så fin og rørende? Jeg synes den var ganske teit faktisk. Og forutsigbar. Men kom en tåre eller to likevel da, var vel noen som kutta løk i nabolaget, og jeg hadde vindu oppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Kan fortelle at banan split gjør seg utmerket som lunsj.

Vi traff naboen og resten av bygdas sanitetsforening på tur i dag, og Biz var så heldig å få leke med sin store helt her i livet, elghunden Varg.

Varg bor i nabohuset, og det er han som eier jordet vi går på. Varg er svært raus, og deler gjerne jordet sitt med oss. Han er også en voksen herremann på 8-10 år, og utviser særdeles stor tålmodighet både med små frøkner som blir meget intense i sin iver over å ENDELIG få leke med han, og små miniatyrer som tror de er sjefen i bygda.

Timmy ville fryktelig gjerne være med dem å leke, men det går ikke. Han passet derfor på at alt foregikk som det burde, og han er opptatt av å passe litt på at søstra hans har det bra.

At han ikke har sjans i havet til å bistå noen hvis noe skulle skje har aldri slått han som tror han veier 50 kg, men det er nå litt rørende likevel, da.

Varg er en utmerket nabohund å ha, og det som er så fint er at han både er snill og utrolig tålmodig, og at han ikke bjeffer.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringer en venninne. 

Jeg : 

"Utepils lørdag ? "

Hun ( før jeg rekker prate ferdig omtrent ) :

"Ja!!"

Jeg : " såååå tørst??"

Hun: "Svigermor kommet lørdag :P "

 

Jeg reddet henne. Hæsjtæggdagensgodegjerning

  • Like 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sonen ødelagt meg med skrekkhistorier? Vi passer en hund nå og jeg synes denne puddelpelsen rett og slett er skummel! Børster litt, men er det nok? Gjør det vondt? Hvor hardt skal jeg børste? Jeg kommer ikke helt inn til huden, er det dumt, er det bra? I skogen er den en magnet for kvist og lort, og jeg bare ser for meg at alt borer seg inn i huden hennes om jeg gjør noe feil. Jeg tror krøllepelsfolket på sonen har gjort en god jobb i å avskrekke, for hun er til og med ganske så kortklipt... ?

 

Jesus. At det går an å stresse så mye med pelsen til en hund vi skal ha i ti dager liksom. Ok, jeg overdriver kanskje litt sånn for deres underholdning. Litt. ? 

Har bedlingtons samme pels som pudler? 

Akkurat nå sitter jeg barnevakt for ei 10 mnder gammel jente. Hun sover. Jeg er dødsrå på å sitte barnevakt for babyer som sover. 

Ikke noe problem å nå huden nei ? b443e72bf3a051d17112be90996df418.jpg(ser du en skamklipt nakenbedlis i Trondheim er sjansen stor for at det er mitt verk).

Men, når hun har lengre hår er det ikke så lett å komme til bunns i pelsen, ikke på bakerste del iallefall. Det blir tette krøller, nesten litt borrelåsaktig. Men ellers er hun lett å børste, bare man gjør det ofte nok. Oppdretter mente det holdt med et par ganger i uken, men erfaringen tilsier at beina iallefall bør tas hver dag hvis det ikke skal bli små dreads, om man har litt lengde på pelsen . Mulig oppdretter ikke er så mye i skog og mark med sine som det Oppe er.

d7f0845c18fda056104657ced266878a.jpg dette er en veldig passelig lengde synes jeg, har man den slik holder det med børsting noen ganger i uka :) (se bort fra vannhode-fasongen på hodet. .. ikke mitt verk [emoji14] ).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Meg skrev:

men jeg skjønner ikke øyenfargen. Om blå øyne nedarves reccesivt, og pommer har brune øyne, hvordan kan den blandingen få blå øyne da? eller det andre generasjon? Eller er jeg på bærtur?

Husker ikke helt arvegang på blå øyne, og det er jo ikke likt hos hunder som hos mennesker, men det er vel MINST fire alleler i aksjon for øyenfarge, så hvis en forelder er BBbb og en er Bbbb eller bbbb eller whatever så kan jo blå øyne nedarves.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Eplefe skrev:

Husker ikke helt arvegang på blå øyne, og det er jo ikke likt hos hunder som hos mennesker, men det er vel MINST fire alleler i aksjon for øyenfarge, så hvis en forelder er BBbb og en er Bbbb eller bbbb eller whatever så kan jo blå øyne nedarves.

Øyefarge på siberian har en noe annen genetikk enn en del andre raser, men jeg husker ikke alt. @Snøfrost??

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Samboer har slitt lenge med kraftig lungebetennelse. Begynner å bli litt bedre endelig og legen tar tempen på en kontroll og lager rift i øret slik at han i tillegg får mye smerter og nå fått konstatert ørebetennelse grunnet det. Ikke noen kul start på sommeren ? Får kanskje ikke reist vekk senere denne mnd heller som planlagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noen god dag å være dyr her på gården tydeligvis. :o Hottie med kraftig anfall, og så har "noen" har luska rundt dørene i natt, og jeg har tydeligvis ikke lukket døra til ungjentene skikkelig i natt, for denne kom meg i møte da jeg kom ut for å ordne kaniner: 

26931376023_7e31ce51d7_b.jpg

 

Såret er vasket og renset, og ikke funnet noen andre skader, så hun står nok over. Da jeg kom inn til de andre i kaninstallen så brøt det ut fullstendig panikk. Så noe har skremt dem skikkelig. :( Pleier liksom å bli møtt av løsgjengen og måtte bryte meg vei inn, og deretter så står de andre og hopper og venter på maten sin og kos ved burdøren, ikke i dag, kun Gamlemor Miffy som stod som hun pleier og venta utålmodig på mat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Ikke noen god dag å være dyr her på gården tydeligvis. :o Hottie med kraftig anfall, og så har "noen" har luska rundt dørene i natt, og jeg har tydeligvis ikke lukket døra til ungjentene skikkelig i natt, for denne kom meg i møte da jeg kom ut for å ordne kaniner: 

26931376023_7e31ce51d7_b.jpg

 

Såret er vasket og renset, og ikke funnet noen andre skader, så hun står nok over. Da jeg kom inn til de andre i kaninstallen så brøt det ut fullstendig panikk. Så noe har skremt dem skikkelig. :( Pleier liksom å bli møtt av løsgjengen og måtte bryte meg vei inn, og deretter så står de andre og hopper og venter på maten sin og kos ved burdøren, ikke i dag, kun Gamlemor Miffy som stod som hun pleier og venta utålmodig på mat. 

:icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

:icon_cry:

Tror jeg må ha en diiiger hund som kan bo ute om natta og passe på dem. Uten epilepsi. :(  Veeldig glad kaninen er så tam som hun er, for hun kom tuslende meg i møte så var bare å plukke henne opp og få sjekket henne skikkelig. 

 

Ingen flere katastrofer i dag, takk. :aww: 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...