Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, mai


mokken
 Share

Recommended Posts

Guest *Kat84*
5 timer siden, Raksha skrev:

Jøss, betaler 1600 tror jeg for Kasko i Gjensidige.  Noen hundrelapper mer for Lupin.  

Riesen er dyrt da,4000  omtrent for samme avtale. 

Jeg sjekket nettopp nå, og viser seg at jeg har fått et tilbud fra Gjensidige tidligere. Men jeg husker ikke hva det var, for enten har jeg slettet det, eller så fikk jeg det muntlig. 
Men i Agria har jeg en årspris på 2600t, og da med kun 15% bevegelig egenandel, og 4000 i fast andel. 
Så spørs det hva Gjensidige kan gjøre. Blir det en lavere egenandel hos dem så er det jo bare til å bytte. 
Høyeste sum som er tatt på forsikring er i følge If når jeg snakket med dem for noen måneder siden rundt 28000 kroner på Beauceron. Så spørs om det ikke er like greit å bli hos Agria da. Får se om Gjensidige ringer meg opp igjen i løpet av dagen ;)

Akkurat nå så angrer jeg på at jeg bestemte meg for å stå opp tidlig. 
Jeg var så trøtt i går! Masse mat, og satt ute på terrassen kveld/natt til i går med fyr i utepeis. Og så skulle jeg altså være flink og sørge for god døgnrytme og greier i dag. 
På tide med enda en kopp kaffe :yawn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

....Nuff said    

Si hei til Yumi  

Jeg så på bilder fra i fjor sommer: ...og oppdaget at lillegutt jammen meg har vokst inn i ørene sine: De var jo mange nummer for store!  

Posted Images

9 timer siden, SFX skrev:

Tusen takk! Den var veldig god - ikke perfekt stekt, men alt sklir ned når det er både vaniljekrem og fløtekrem og masse bær på, og det var sprøtt nok utenpå og seigt nok inni for min egen hjemmefeiring. Men jeg hadde nok røket ut av Kakekrigen :D

Kjøttboller i eget svømmebasseng? Jeg tror Foenix vil flytte til deg :D Viltgryte hørtes også godt ut - kan jeg flytte til deg også?

La Familia. Gotta love them... 

Tusen takk!

Det hender jeg har en hund som ser ut som om den blir dårlig, eller at jeg må se til noe på komfyren, eller at noe annet skjer så jeg må avslutte. Jeg er glad i personen, som gjør ting kanskje vanskeligere, samtidig som jeg forsøker å sette grenser for hvor mange negative stikk jeg ønsker å håndtere.

Der minnet du meg på at jeg skal bytte fra Agria til antageligvis Gjensidige. Agria har bare vært kranglete når det virkelig teller - veldig enkle på småting, men dritkjipe på de større tingene. De dekket for eksempel ikke trekking av hjørnetenner på importert valp, fordi forsikringen ikke ble tegnet før fylte fire måneder. Jeg sendte inn alt av papirer den dagen hun fylte fire måneder, og det var innenfor 72 timer etter at valpen i det hele tatt kom til landet, vi har jo importregler å forholde oss til også. Og da hadde jeg varslet Agria før valpen kom til landet om at jeg skulle forsikre henne, og fikk svar om hva som trengtes av dokumentasjon. De fikk alt innen det jeg mener var riktig tid, men fordi de ikke sjekket mailen den dagen, men en uke senere (det var noen helligdager inni der) så mener de at forsikringen løper fra den dagen DE har notert informasjon, og ikke fra tidspunktet jeg har mailet bestilling og bekreftelse. Jeg ble så sur at jeg lenket til informasjon fra Mattilsynet om importregler, så de kan se hvor kort tid en har i slike tilfeller for å få forsikret valpen før den er fire måneder, og at de kanskje kan vurdere å være litt smidige.

Det er én av tre opplevelser som gjør at jeg skal bytte.

Det er forskjell på å ønske god tur, kjør forsiktig på en vennlig måte, og å fusse over om de har sykkelhjelp, har de husket lappesaker, sende to refleksvester i posten og informere dem om langtidsværvarselet rett før de skal dra.

Det er litt trøst, vi kan lage egen forening? Og ja, det blir jo til at vedkommende tidvis vet veldig lite om hva som skjer, fordi jeg fikser ikke responsen. Jeg trenger heller ikke input på alt, noen ganger forteller jeg noe for å informere, ikke for å spørre etter andres mening. Og skal jeg pusse opp soverommet, så blir det i en farge jeg vil trives med, og ikke hvordan vedkommende selv mener det burde gjøres - eller enda bedre, jeg vil ikke ha halve malingspann med rester hvis det ikke er en farge jeg liker!

Jeg hadde det mye likt her - sovnet på sofaen mens jeg så på Kakekrigen, og våknet av at Foenix snuste meg i fjeset og måtte tisse. Jeg vurderer nå om jeg skal ha kveldsmat, eller om jeg skal gå rett i senga. Heldigvis ingen som må bades først her :P

Tusen takk! Du kan få et stykke eller to i belønning om du tør å kjøre hit ;)

Du kan komme på besøk, tror ikke det er plass til alle her:)

Og Prima er litt som Karlsson på taket når det kommer til kjøttboller:P

Her sovna jeg kl 20.30 rett i Best av de beste- sånn kan det gå.

6 timer siden, Raksha skrev:

Roomba har ingen problemer med dørterskler den ene veien hvertfall - plutselig hadde den tatt seg ut i gangen, der er det ikke roombasikret, så måtte løpe og hente den :lol: Glemte å lukke døra. :aww:  Ivrig i tjenesten er den hvertfall. Holder den kvaliteten den viser nå, så tror jeg definitivt dette er mitt beste kjøp ever.  

 

 

Og jeg ler høyt at roboten din som stikker av, og tenker at det skal jeg nok ikke ha allikavel. Men det frister. 

Ny dag er opprunnet, en ny dag med nye mulighter og jeg sitter så utrolig godt i sofan. Men Prima skal på tur, så da får vi bare hive oss rundt. Snart jobb også.

Ha en fin dag sonefolk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Raksha skrev:

Roomba har ingen problemer med dørterskler den ene veien hvertfall - plutselig hadde den tatt seg ut i gangen, der er det ikke roombasikret, så måtte løpe og hente den :lol: Glemte å lukke døra. :aww:  Ivrig i tjenesten er den hvertfall. Holder den kvaliteten den viser nå, så tror jeg definitivt dette er mitt beste kjøp ever.  

Jeg lånte jo en slik da jeg brakk ankelen min, men makan til mas på den der saken da? Når jeg brukte kortere tid på å støvsuge huset MED brukket ankel enn det jeg brukte på å forberede huset for at den roboten skulle gjøre jobben sin, så var det et enkelt valg for min del :lol:. Jeg måtte jo også stadig berge den fra fortapelsen i ledningsvas (kunne den ikke bare drite i å støvsuge i den ledningsvasen da?) og andre steder, så jeg var ikke direkte imponert :aww: 

Har jeg kjemmekontor fordi jeg skal på sykehuset en vending i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, SFX skrev:

Ja, det er jo bedre å spare 400 kroner enn å ha en farge jeg liker på veggene...

Ja, nå syns jeg bare du er vrang :aww::lol:

10 timer siden, SFX skrev:

Jeg kan sikkert lage ny, hvis du skal være så kresen ;) 

:lol: 

10 timer siden, SFX skrev:

:console: 

:hug: takk 

 

8 timer siden, SandyEyeCandy skrev:

Ja, det er akkurat det jeg mener, det høres bare helt fjernt ut med den prisen de stadig vekk tilbyr meg. Så det kommer ikke til å skje. :P

Skjønner jeg godt :o  

 

8 timer siden, SandyEyeCandy skrev:

Akkurat nå sitter jeg og leser om robotstøvsugere, mens jeg egentlig skal ferdigstille et kapittel på masteroppaven min og sende til SFX. Vi får vel se..

:lol: :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, *Kat84* skrev:

Jeg sjekket nettopp nå, og viser seg at jeg har fått et tilbud fra Gjensidige tidligere. Men jeg husker ikke hva det var, for enten har jeg slettet det, eller så fikk jeg det muntlig. 
Men i Agria har jeg en årspris på 2600t, og da med kun 15% bevegelig egenandel, og 4000 i fast andel. 
Så spørs det hva Gjensidige kan gjøre. Blir det en lavere egenandel hos dem så er det jo bare til å bytte. 
Høyeste sum som er tatt på forsikring er i følge If når jeg snakket med dem for noen måneder siden rundt 28000 kroner på Beauceron. Så spørs om det ikke er like greit å bli hos Agria da. Får se om Gjensidige ringer meg opp igjen i løpet av dagen F;)

For min økonomi så er 4000 for høy egenandel om jeg. Jeg har brukt forsikring myyyye da :aww:  Men sånt er det jo personlig økonomi som avgjør, jeg tar heller litt høyere årspremie enn så høy egenandel. 

 

1 time siden, Debbie skrev:

Og jeg ler høyt at roboten din som stikker av, og tenker at det skal jeg nok ikke ha allikavel. Men det frister. 

:lol: Den er kul :D

Ha en fin dag du og!

48 minutter siden, Siri skrev:

Jeg lånte jo en slik da jeg brakk ankelen min, men makan til mas på den der saken da? Når jeg brukte kortere tid på å støvsuge huset MED brukket ankel enn det jeg brukte på å forberede huset for at den roboten skulle gjøre jobben sin, så var det et enkelt valg for min del :lol:. Jeg måtte jo også stadig berge den fra fortapelsen i ledningsvas (kunne den ikke bare drite i å støvsuge i den ledningsvasen da?) og andre steder, så jeg var ikke direkte imponert :aww: 

:lol: DA er det lite vits da. Her har vi ledningskrøll i en krok, med barn i hus ble vi flinke på å gjemme sånt, der er det naturlig sperret for roboten siden det står en printer i veien.  Ellers så fulgte med to sånne virtuelle vegger her da, som man kan sette opp for å holde den unna ting. Brukte litt tid den første kvelden på å finne ut hva jeg måtte fjerne for den, men nå er det gjort på et blunk :ahappy: Bruker definitivt myyyye kortere tid på å gjøre klart for denn enn å finne frem og støvsuge selv. Barneleker må jeg jo fjerne uansett om det er jeg eller den som støvsuger.  

Gangene må ryddes uansett før det kan støvsuges der, jeg har teppemakulatorer, så ligger teppebiter litt over alt, det er den neppe spesielt glad i, det er ikke den vanlige støvsugern spesielt glad i heller. 

 

Nuh kaffe og litt frokost, så skal jeg skal jeg sjekke kaniner og fore kalver. 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, SFX skrev:

Åh, så moro! Kjempeallright med valpekjøpere som stiller opp. Så håper jeg formen din holder! 

Ja! Nå er det bekrefta at alle 5 kommer, så jeg føler meg bare kjempeheldig som har fått akkurat disse valpekjøperne til mitt første kull. For en fin gjeng, som både røntger for HD og kommer på MH! Det blir så artig :D 

Formen får bare holde :lol: I verste fall må jeg sitte på med @Belgerpia hjem igjen *ler* 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig? Jeg har jobbet masse med en elev for å motivere for skolegang, og tilgitt et fravær som er så stort at han egentlig skulle mistet skoleplassen. Nå fikk jeg en sms om at han er på ferie i Sverige, så han kunne dessverre ikke komme på skolen. Nå henger den skoleplassen i en tynn tråd her. Er fristet til å sende melding om at han må huske å levere alle skolbøkene på biblioteket og at busskortet blir stoppet, ha det bra videre i livet uten grunnskoleeksamen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pippin&Symra skrev:

Er det mulig? Jeg har jobbet masse med en elev for å motivere for skolegang, og tilgitt et fravær som er så stort at han egentlig skulle mistet skoleplassen. Nå fikk jeg en sms om at han er på ferie i Sverige, så han kunne dessverre ikke komme på skolen. Nå henger den skoleplassen i en tynn tråd her. Er fristet til å sende melding om at han må huske å levere alle skolbøkene på biblioteket og at busskortet blir stoppet, ha det bra videre i livet uten grunnskoleeksamen.

:blink: Hvor gammel er han? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pippin&Symra skrev:

Er det mulig? Jeg har jobbet masse med en elev for å motivere for skolegang, og tilgitt et fravær som er så stort at han egentlig skulle mistet skoleplassen. Nå fikk jeg en sms om at han er på ferie i Sverige, så han kunne dessverre ikke komme på skolen. Nå henger den skoleplassen i en tynn tråd her. Er fristet til å sende melding om at han må huske å levere alle skolbøkene på biblioteket og at busskortet blir stoppet, ha det bra videre i livet uten grunnskoleeksamen.

:blink: Enkelte ass... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ne skrev:

Ja! Nå er det bekrefta at alle 5 kommer, så jeg føler meg bare kjempeheldig som har fått akkurat disse valpekjøperne til mitt første kull. For en fin gjeng, som både røntger for HD og kommer på MH! Det blir så artig :D 

Formen får bare holde :lol: I verste fall må jeg sitte på med @Belgerpia hjem igjen *ler* 

Jeg var så takknemlig da "alle" mine i G-kullet kom på MH, men jeg var egentlig ganske glad for at det bare var tre, for ankelen min ble etter hvert så vond at jeg hadde ikke klart en fjerde runde i skogen :D

Når det er sagt, kan jeg godt få et normalstort kull neste gang. Men med påska friskt i minne, skal jeg være fornøyd med én levende og sunn tispevalp neste gang, i grunnen.

Nå har vi for så vidt stått opp, så da får vi vel spise frokost. Jeg fant ingen rene truser, så jeg har satt på ei vaskemaskin. I dag må jeg vaske opp og støvsuge inne, også skal jeg angripe litt hage ute - ei nypebuske skal dø, og jeg skal teste hvor lang skjøteledningen er - hvor mye av gressplenen får jeg klippet? Og hvor mye mer skjøteledning trenger jeg?

Hvis @Toril kommer på besøk i dag, håper jeg hun kan hjelpe meg å bære en tre meter lang rull med gulvbelegg inn i kjelleren, for den gjør seg så dårlig i stua. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Lillekrapyl skrev:

Jeg er sykemeldt til 03.06. Har fått beskjed om at sykemeldingen vil bli forlenget fra den datoen.

Noen som vet om jeg kan søke NAV om å reise utenlands nå, for en periode etter 03.06?

Litt usikker. Tror du må vente til den neste sykemeldingen. Men du får reise altså, er vel heller avhengig om du får utbetalt penger eller ikke den tiden du er borte. Sånn jeg har forstått det :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pippin&Symra skrev:

17. Grunnskoleopplæring for minoritetsspråklige ungdommer.

Høres ut som du må enten gjøre det du hadde lyst til, eller hvertfall en skikkelig alvorsprat med han. Så utrolig frustrerende!

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner det er litt morsomt når man får melding fra en av de store oppdretterne i Europa som lurer på om jeg vet hvem som er foreldre til "DEN" hannhunden - med vedlagt bilde... også er det en av Willys sønner :). Han er fin, han, Willyen min - og han har produsert noen fine barn også :D

  • Like 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Lillekrapyl skrev: Jeg er sykemeldt til 03.06. Har fått beskjed om at sykemeldingen vil bli forlenget fra den datoen.

Noen som vet om jeg kan søke NAV om å reise utenlands nå, for en periode etter 03.06?

Litt usikker. Tror du må vente til den neste sykemeldingen. Men du får reise altså, er vel heller avhengig om du får utbetalt penger eller ikke den tiden du er borte. Sånn jeg har forstått det [emoji4] 

Ringte de jeg. Jeg kunne søke nå :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Line skrev:

Si hei til Yumi :ahappy: 

Så nydelig! :heart: Yumi er et av de vanligste shibanavnene, og har utrolig mange fine betydninger avhengig av kanjien brukt for å skrive det. Men den vanligste er jo "vakker", og det er sikkert derfor du har valgt det. :wub: 

Jeg har spist en fin cocktail av smertestillende, og etter fem timers søvn er jeg i gang igjen! Om 26 timer leverer jeg masteroppgave! Pow pow!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig? Jeg har jobbet masse med en elev for å motivere for skolegang, og tilgitt et fravær som er så stort at han egentlig skulle mistet skoleplassen. Nå fikk jeg en sms om at han er på ferie i Sverige, så han kunne dessverre ikke komme på skolen. Nå henger den skoleplassen i en tynn tråd her. Er fristet til å sende melding om at han må huske å levere alle skolbøkene på biblioteket og at busskortet blir stoppet, ha det bra videre i livet uten grunnskoleeksamen.

Tror jeg hadde gjort det og latt han svette litt og trygler :aww:

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig? Jeg har jobbet masse med en elev for å motivere for skolegang, og tilgitt et fravær som er så stort at han egentlig skulle mistet skoleplassen. Nå fikk jeg en sms om at han er på ferie i Sverige, så han kunne dessverre ikke komme på skolen. Nå henger den skoleplassen i en tynn tråd her. Er fristet til å sende melding om at han må huske å levere alle skolbøkene på biblioteket og at busskortet blir stoppet, ha det bra videre i livet uten grunnskoleeksamen.

Tror jeg hadde gjort det og latt han svette litt og trygler :aww:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, *Kat84* skrev:

Jeg sjekket nettopp nå, og viser seg at jeg har fått et tilbud fra Gjensidige tidligere. Men jeg husker ikke hva det var, for enten har jeg slettet det, eller så fikk jeg det muntlig. 
Men i Agria har jeg en årspris på 2600t, og da med kun 15% bevegelig egenandel, og 4000 i fast andel. 
Så spørs det hva Gjensidige kan gjøre. Blir det en lavere egenandel hos dem så er det jo bare til å bytte. 
Høyeste sum som er tatt på forsikring er i følge If når jeg snakket med dem for noen måneder siden rundt 28000 kroner på Beauceron. Så spørs om det ikke er like greit å bli hos Agria da. Får se om Gjensidige ringer meg opp igjen i løpet av dagen ;)

Akkurat nå så angrer jeg på at jeg bestemte meg for å stå opp tidlig. 
Jeg var så trøtt i går! Masse mat, og satt ute på terrassen kveld/natt til i går med fyr i utepeis. Og så skulle jeg altså være flink og sørge for god døgnrytme og greier i dag. 
På tide med enda en kopp kaffe :yawn:

2600 i året med 4000kr fast egenandel + 15% bevegelig? Hva er inkludert i forsikringen da?

vi betaler 2600 i året med 2000kr fast egenandel + 15% bevegelig. Da er det vet.forsikring 30k, liv 10k, bruks 10k, medisin og rehab. Har også agria :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, SandyEyeCandy skrev:

Så nydelig! :heart: Yumi er et av de vanligste shibanavnene, og har utrolig mange fine betydninger avhengig av kanjien brukt for å skrive det. Men den vanligste er jo "vakker", og det er sikkert derfor du har valgt det. :wub: 

Det er bare en bonus, som jeg ikke var klar over :lol: Hun heter Pied Piper's Believe You Me på stamtavla, ergo Yumi til daglig.

Og heia masteroppgaven!! :banana: 

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, fantastisk! Mamma var på besøk ei langhelg for en måneds tid siden, og har på et tidspunkt støvsugd. Så har støvsugerposen blitt full, og hun har tatt den ut og kastet den.

Og deretter har jeg i en måned støvsugd uten pose, og nå stoppet den med et hyl fordi det er for mye støv og pels som har kommet inn i vifte og filter. 

Så skikkelig irriterende! Det er helt sikkert en forglemmelse fra hennes side, at hun ikke etterlyste ny støvsugerpose eller i det minste sa fra til meg. Men det er irriterende for det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Line skrev:

Det er bare en bonus, som jeg ikke var klar over :lol: Hun heter Pied Piper's Believe You Me på stamtavla, ergo Yumi til daglig.

Og heia masteroppgaven!! :banana: 

Haha, mvh japanske navn-nerden, liksom. :P Og så kan du kalle henne Yumiko når hun er ekstra skjønn! Da betyr det det nemlig vakkerjenta som du elsker. :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Morsomt, Phoenix har jeg jo møtt flere ganger, og dømt i rallyringen. Velkommen tilbake!
    • Får prøve meg på å bli sonis igjen. Var aktiv med en annen bruker for relativt mange år siden (typ 10 år?😅), og kan faktisk melde meg inn i valpegjengen for 2024 med Krim på 11 uker. Han er etter Australian Mates Go For It "Alva" og Cefeus Blazing Phoenix II "Phoenix". 
    • Anbefaler Perfect Image. Du finner dem på facebook under Perfect Image Rough & Smooth Collies. Ellers synes jeg at Kennel NoorWay ser ut til å ha fine hunder.  Vær nøye med å velge en oppdretter som fokuserer på gemytt er mitt tips. Mulig @Tine Kristine Lindbeck har noen gode råd, hun er muligens litt mer orientert i Collie-verdenen en det jeg er akkurat nå. 
    • @Perfect Image collies har vært aktiv her inne, men usikker på om hun fortsatt driver. Nettsiden jeg fant har ikke vært aktiv på mange år ihvertfall. Ellers er nok raseklubben, og rasegrupper på Facebook, gode steder å lete. De fleste legger nok også ut kull på finn.no dersom de har valper å selge. NKK har vel også en registreringsside for kull nå.
    • Vær hilset, hundeeiere! Jeg er ny her, så mulig jeg poster dette på feil sted 🤔 For tiden er jeg på jakt etter en langhåret collievalp. Jeg har ønsket meg hund i flere år nå, og har de siste månedene gått flere runder og funnet ut at jeg er klar for å ta det store steget. Jeg synes det er noe utfordrende å få oversikt over oppdrettere av rasen her i landet. Norsk Collie Klubb har en oversikt, men den er under oppdatering, og har vært det en stund nå. Jeg har kontaktet flere av oppdretterne på den gamle listen, men uten hell. Jeg har også kontaktet NCK og spurt litt, men i påvente av svar, tenkte jeg at jeg kunne se om noen her har tips eller råd. Det virker som et fint sted, dette her! Forøvrig er det verdt å nevne at jeg er klar over at man ikke bare kan kjøpe valp på dagen, og at ventetiden gjerne kan være lang, alt avhengig av. Likevel har jeg et håp om å kunne skaffe valp denne sommeren, nå som jeg har en ferie på to og en halv måned i vente. Hvis noen av dere har anbefalinger rundt forskjellige oppdrettere, hva man bør se etter med collie, hva man bør være obs på, eller andre innspill, er det bare å fyre løs. Til info, holder jeg til 45 minutter fra Bergen, men reiser glatt annetstedt for å hente valpen min  Håper å høre fra dere 👋  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...