Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, mai


mokken
 Share

Recommended Posts

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Siri skrev:

Jeg tror jeg er den der "omdiskuterte søstra" i vår familie - men jeg lager aldri bråk om noe som helst, og jeg syntes det var helt strålende at mine brødre giftet seg sånn på impuls og ikke hadde noe særlig til bryllup :D. Også har jeg vel et fint forhold til mine svigerinner også selv om vi ikke prates så ofte :)

Det jeg la i omdiskutert var den dramaqueenen som bestemte seg for å bruke hele natta på å skjelle meg ut for ting hun virkelig ikke kan noe som helst om og som har fortsatt helt frem til nå å gjøre bak ryggen på meg ;)

Men ja, de av oss som ikke hopper i taket av glede når det kommer til store selskaper og masse styr og mas er vel mye diskutert rundt over alt. 
Men som jeg har sagt så teller ikke andres meninger ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

....Nuff said    

Si hei til Yumi  

Jeg så på bilder fra i fjor sommer: ...og oppdaget at lillegutt jammen meg har vokst inn i ørene sine: De var jo mange nummer for store!  

Posted Images

2 timer siden, Pixie skrev:

Han kom hjem og var ganske spak, hadde visst sett selv at meldingen ble "feil" og hadde ikke ment at vi måtte vente med buret til jeg fikk penger. Så nå skal vi hente det når han får lønn. Skulle bare mangle.

Sånn ellers er han ute og får hjelp av en arbeidskollega til å installere chip på bilen. Tviler på at man merker noe særlig forskjell, men leketøy er leketøy.

Godt det var en misforståelsen men synes fortsatt han er en dust :P

Ang chip så chippet vi vår (firma som gjorde det vel og merke) og gikk fra 204 til 305hk. Men vår var kliss lik en sprekere modell, bare nedtuna og billigere :P    (Liker leketøy) :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Pringlen skrev:

Og vi giftet oss på et slott i Skottland for å SLIPPE å ha med familie og styr og mas :P

Det var derfor vi giftet oss på Mauritius :lol: Pluss at tanken på å skulle uttrykke følelser foran en drøss med venner og familie virket mer som et mareritt enn en drøm :aww:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ozzy skrev:

Godt det var en misforståelsen men synes fortsatt han er en dust :P

Ang chip så chippet vi vår (firma som gjorde det vel og merke) og gikk fra 204 til 305hk. Men vår var kliss lik en sprekere modell, bare nedtuna og billigere :P    (Liker leketøy) :)

Vi gjør det enklere og går fra 112 til 140 hk, dere har jo et veldig morsom leketøy med 305 da!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Det jeg la i omdiskutert var den dramaqueenen som bestemte seg for å bruke hele natta på å skjelle meg ut for ting hun virkelig ikke kan noe som helst om og som har fortsatt helt frem til nå å gjøre bak ryggen på meg ;)

Hhahaa, ja, jeg skjønte at det ikke var helt sammenlignbart - jeg bare kom til å tenke på at jeg nok er en sånn omdiskutert sak i familiesammenhenger - hun som aldri fikk mann og barn, som bare har en haug med hunder (alle tror at jeg har så mange hunder av en eller annen grunn - heldigvis er vi en dyrekjær familie), som flyttet sørover og har liten kontakt med slekta liksom :lol:. Jeg lever godt med det, egentlig :lol: 

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Men ja, de av oss som ikke hopper i taket av glede når det kommer til store selskaper og masse styr og mas er vel mye diskutert rundt over alt. 
Men som jeg har sagt så teller ikke andres meninger ;) 

Vi er nok det :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pixie skrev:

Vi gjør det enklere og går fra 112 til 140 hk, dere har jo et veldig morsom leketøy med 305 da!!

Hadde v8 med 286hk før denne så var uaktuelt å ha noe mindre :lol:  

Men ja, det var litt stusselig oppgradering :P  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ozzy skrev:

Hadde v8 med 286hk før denne så var uaktuelt å ha noe mindre :lol:  

Men ja, det var litt stusselig oppgradering :P  

Det skyldes et stusselig budsjett ved bilkjøp :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Siri skrev:

Hhahaa, ja, jeg skjønte at det ikke var helt sammenlignbart - jeg bare kom til å tenke på at jeg nok er en sånn omdiskutert sak i familiesammenhenger - hun som aldri fikk mann og barn, som bare har en haug med hunder (alle tror at jeg har så mange hunder av en eller annen grunn - heldigvis er vi en dyrekjær familie), som flyttet sørover og har liten kontakt med slekta liksom :lol:. Jeg lever godt med det, egentlig :lol: 

Vi er nok det :lol: 

Haha, det er feil uansett hva vi gjør ;) 
Forstår ikke hva som er så sært med å ha flere hunder jeg da. Synes det er enda rarere å ha haugevis med katter. Det er tross alt "crazy cat lady" som er et amerikansk nedsettende begrep :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Siri skrev:

Eller - for å sette det inn i en kontekst som hundefolk skjønner... Hva om du ble invitert til bryllup i Langtvekkistan, du var i full jobb, hadde spart opp ferie slik at du kunne ta den ut for å ta deg av valpekullet du har planlagt i tre år - og som kommer til å kræsje med bryllupet, evt at du kommer til å få ei uke eller to MINDRE tid til valpekullet enn det du hadde beregnet :D. Hadde det vært like kult å spare opp penger og feriedager til å være med i bryllupet da??? :lol: 

Som sagt over - det kommer an på hvor nært brudeparet står meg. Hvis det er noen som står meg så nærme, så vil jeg føle meg takknemlig for at de vil ha meg med på sin store dag, og jeg vil glede meg til å være med på å hylle deres kjærlighet til hverandre (og oss gjestene) og feire framtiden de skal ha sammen. Så får jeg bare løse det andre på et vis. Sannsynligheten for at jeg vet bryllupsdatoen lenge før jeg aner noe om når tispa løper er jo også meget sterk :P 

I fjor skulle jeg for eksempel egentlig vært på en stor og viktig utstilling i utlandet, men så kom datoen for min søsters bryllup - og selvfølgelig droppet jeg utstillingen. Det var en langhelg med internasjonale seminarer, dommerkonferanse og jubileumsutstilling, så en stor begivenhet, og jeg skulle vært der både som privatperson og som leder av raseklubben. Men jeg prioriterte familien. Og ble hengt ut på Facebook av andre medlemmer i klubben som "var flau" over å være medlem av en klubb som åpenbart ikke så verdien i internasjonale relasjoner siden vi var fraværende. **** them all...

Etter å ha blitt sviktet på det sterkeste av flere som skulle stått meg nær de siste årene, er det for meg viktig å ta vare på og pleie gode relasjoner.

Nå har jeg sagd og spikret gulvlister (kvartstaff), sparklet skjøter og hjørner (framfor å finsage kjipe og vanskelige overganger), og fordi huset er bygget uten vater har jeg like godt sparklet den øvre kanten mellom gulvlist og kvartlist så de ser helt tette ut. Nå skal det tørke, så må jeg flikke litt maling i morgen her og der. SÅ kan jeg kanskje begynne å møblere.

Orker jeg å lage middag nå?

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Pixie skrev:

Sukk... jeg hadde egentlig ikke tenkt å si noe om det her inn for jeg vet hva noen av dere tenker om gubben min, men nå sprekker jeg snart...

*klipp*

Jeg ville bare si at jeg synes godt du kan blåse ut her inne og at jeg håper folk har vett til å ikke dømme ditt forhold basert på det du skriver. Det er ingen av oss som vet hvordan det EGENTLIG er mellom dere, vi får jo bare et par glimt av den ene siden av historien. Jeg stoler på at du velger det som er rett for deg :).

43 minutter siden, enna skrev:

Helt utrolig...
Jeg har blitt utrolig dårlig behandlet av ledelsen helt siden de bestemte seg for å prøve å presse meg til å dekke over at to leger er fjernet og mengden arbeid er like stor som alltid. Skvisa og pressa, ganske ufint.
I dag la jeg ut en generell kommentar på FB om at jeg setter pris på ÅPENHET og LOJALITET.
Og da kommer der plutselig sure meldinger fra folk i ledelsen som føler seg truffet fordi jeg skriver slike meldinger "om dem" på FB.... de har ikke snakket til meg på 4 uker......annet enn i møter der agendaen har vært å prøve å tvinge meg til å gjøre som de vil.
Interessant at de reagerer på akkurat DEN statusen min.... :|

Well... if the shoe fits? Jeg har vært borti det samme og jeg tenker at om de reagerer på det føler de seg vel truffet. Er ikke din feil det...

---

Feiret min BROR sin 40-årsdag i dag! Jeg drakk, alle andre var edru, men jeg merker familiebesøkene blir utrolig mye lettere med en liten buzzzzzzz. Er vel på vei uttafor jeg nå da når jeg trenger alkohol for å omgås folka...

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, *Kat84* skrev:

Haha, det er feil uansett hva vi gjør ;) 
Forstår ikke hva som er så sært med å ha flere hunder jeg da. Synes det er enda rarere å ha haugevis med katter. Det er tross alt "crazy cat lady" som er et amerikansk nedsettende begrep :lol: 

Hhhahaa, nei du kan så si :D 

25 minutter siden, SFX skrev:

Som sagt over - det kommer an på hvor nært brudeparet står meg. Hvis det er noen som står meg så nærme, så vil jeg føle meg takknemlig for at de vil ha meg med på sin store dag, og jeg vil glede meg til å være med på å hylle deres kjærlighet til hverandre (og oss gjestene) og feire framtiden de skal ha sammen. Så får jeg bare løse det andre på et vis. Sannsynligheten for at jeg vet bryllupsdatoen lenge før jeg aner noe om når tispa løper er jo også meget sterk :P 

Det er jo et poeng :lol: 

25 minutter siden, SFX skrev:

I fjor skulle jeg for eksempel egentlig vært på en stor og viktig utstilling i utlandet, men så kom datoen for min søsters bryllup - og selvfølgelig droppet jeg utstillingen. Det var en langhelg med internasjonale seminarer, dommerkonferanse og jubileumsutstilling, så en stor begivenhet, og jeg skulle vært der både som privatperson og som leder av raseklubben. Men jeg prioriterte familien. Og ble hengt ut på Facebook av andre medlemmer i klubben som "var flau" over å være medlem av en klubb som åpenbart ikke så verdien i internasjonale relasjoner siden vi var fraværende. **** them all...

I en sånn situasjon ville jeg vel tenkt at klubben har flere medlemmer i styret - det er ikke nødvendig at lederen stiller på alt, liksom. Hva med nestlederen? 

Egentlig er jeg glad jeg ikke har venner og familie som driver med så mye gifting :lol:. Da slipper jeg jo egentlig å forholde meg til alle disse problemstillingene... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

I en sånn situasjon ville jeg vel tenkt at klubben har flere medlemmer i styret - det er ikke nødvendig at lederen stiller på alt, liksom. Hva med nestlederen? 

Representasjonen *var* delegert videre til andre aktuelle, men de fikk av ulike årsaker ikke reist - og enkelte medlemmer fant det enklere å bitche på Facebook enn å sjekke med styret for årsaker og detaljer. Same old, same old...

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

Representasjonen *var* delegert videre til andre aktuelle, men de fikk av ulike årsaker ikke reist - og enkelte medlemmer fant det enklere å bitche på Facebook enn å sjekke med styret for årsaker og detaljer. Same old, same old...

Same old... *rister på hodet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt kjempekoselig besøk av et vennepar med sine tre bernerjenter i dag :) Men det tar på å være på farten hele dagen, så nå er vi utslitte både to og firbente her. Tror jeg skal legge meg tidlig og ligge i senga å se en serie eller film på ipaden til jeg sovner :ahappy:

Vi var veldig heldig med været og fikk tatt mange fine bilder :)

Snapchat-4120811113056700118.jpg

FB_IMG_1463691954775.jpg

  • Like 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Tommy skrev:

Går det an å bruke flåttbånd på mennesker? Har fader i meg nesten hatt flere flått enn bikkja i år.

Myggmiddel skal fungere på flått.

 

______

@Wednesday http://www.dagbladet.no/2016/05/19/nyheter/utenriks/sverige/44281312/ disse tingene du tenkte på? Iiik :frantics: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Tonje skrev:

Er det noen som har prøvd sunn lasagne (med speltlomper, squash ol)? Var den god? Vurderer det til fredagsmiddag.

Min søster har laget en der hun hadde et lag speltlompe, et lag squas og et lag søtpotet. Også brukte hun cottage cheese som ostesaus. Ble veldig godt! Var jo også tomatsaus (hjemmelaget) i mellom lagene, også tror jeg hun hadde hadde karbonadedeig i også (men det husker jeg ikke helt).

11 minutter siden, Monab88 skrev:

Vi har hatt kjempekoselig besøk av et vennepar med sine tre bernerjenter i dag :) Men det tar på å være på farten hele dagen, så nå er vi utslitte både to og firbente her. Tror jeg skal legge meg tidlig og ligge i senga å se en serie eller film på ipaden til jeg sovner :ahappy:

Vi var veldig heldig med været og fikk tatt mange fine bilder :)

Snapchat-4120811113056700118.jpg

FB_IMG_1463691954775.jpg

Merker jeg er fryktelig skapforelsket i berner sennenhunder, gjør det ikke bedre av at du viser så fine bilder:wub: Er lov å drømme om en stor pelskledd sveitser, sant?:ahappy:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
15 minutter siden, SFX skrev:

Representasjonen *var* delegert videre til andre aktuelle, men de fikk av ulike årsaker ikke reist - og enkelte medlemmer fant det enklere å bitche på Facebook enn å sjekke med styret for årsaker og detaljer. Same old, same old...

Klubbarbeid altså.. Aldri igjen! :P Det er også en sånn ting som man ikke kan gjøre rett samme hva. Og de som tydeligvis kan alt så mye bedre de vil ikke. 

 

47 minutter siden, HeleneFS skrev:

Jeg ville bare si at jeg synes godt du kan blåse ut her inne og at jeg håper folk har vett til å ikke dømme ditt forhold basert på det du skriver. Det er ingen av oss som vet hvordan det EGENTLIG er mellom dere, vi får jo bare et par glimt av den ene siden av historien. Jeg stoler på at du velger det som er rett for deg :).

Etter flere år sammen så er det oftest en grunn til at det har vart i det hele tatt. Når man blåser ut på et forum så blir det bare det negative som kommer frem. Tror mange forhold hadde vært dødsdømt om man skulle tatt utgangspunkt i bruddstykker som ble luftet her og der. For å lufte tanker trengs innimellom :) Dette vet selvfølgelig @Pixie best :) 

50 minutter siden, HeleneFS skrev:

Feiret min BROR sin 40-årsdag i dag! Jeg drakk, alle andre var edru, men jeg merker familiebesøkene blir utrolig mye lettere med en liten buzzzzzzz. Er vel på vei uttafor jeg nå da når jeg trenger alkohol for å omgås folka...

Det mest negative med familie er etter min mening at man ikke får velge dem selv. Høytider er en lidelse for min del. Takler det ikke! Kjeder vettet av meg, og ville helst vært alene fremfor å sitte sammen med dem. 
Jeg er vel den i familien som stikker sg litt ut da. Har liksom aldri hatt noe særlig til felles med de andre. Aldri vært særlig lik dem at det gjør noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Lurer på om dette er løsningen? Rett og slett at jeg gjør det selv  - Nå fikk jeg noe å tenke på. Takk for tips 👍😊
    • Jeg klipper min selv. Har kjøpt en billig klippemaskin på Biltema som fungerer helt supert, med flere ulike innstillinger for pelslengde. Klipper henne 3 mm på kroppen og 6mm på hale og ører. Når hun skal klippes tar jeg frem en slikkematte med leverpostei som hun koser seg med mens jeg klipper. Gjør dette ca. 5 minutter om dagen, så det tar en stund før hun er helt nedklippet, men hun slipper det stresset hos frisøren i hvert fall, og hun rekker ikke å bli lei ettersom det er såpass korte økter.
    • Sommeren nærmer seg (håper jeg), og jeg har begynt å tenke på om jeg skal klippe ned hunden i år også (som tidligere somre), eller ikke: Han blir så fin med kort lettstelt pels, Han takler varmen så mye bedre, han tørker fortere etter han har badet osv. Men; Han liker absolutt ikke denne timen det tar å klippe han ned. Hundefrisøren sier han er grei, oppfører seg bra. Men pistrer og piper. Og jeg må dra han inn "med makt". Og da blir jeg litt sånn; "Er det verd det? Skal han få slippe klippingen?" Skal / Skal ikke 
    • Haha ja, så sant man har fryser på forhånd. 😂 Jeg kjøpte meg fryser ene og alene mtp råfôr når jeg kjøpte leilighet. Blir billigere i lengden uansett. 😁
    • Jeg «har» også en hund som er usikker på fremmede mennesker og dyr (hun måtte bli igjen hos foreldrene mine da jeg flyttet, men jeg tok meg av treningen av henne). Hun har alltid vært tilbaketrukken og skeptisk, helt siden hun var valp. Så har iallfall et par ord å meddele. Det er en sterk genetisk komponent til dette, og ulldotten min kommer nok aldri til å bli den sosiale hunden som oppsøker andre. Uavhengig av om vi hadde vært enda bedre på å sosialisere henne i oppveksten, ville nok det genetiske utgangspunktet hennes uansett begrenset hvor komfortabel hun ville vært med fremmede.  Erfaringsmessig så tror jeg at det beste man kan gjøre i en slik situasjon er først og fremst å eksponere valpen for positive opplevelser med andre, under kontrollerte forhold. Kanskje har du venner eller familie som kan hjelpe til med treningen, og la alt foregå på valpens premisser.  Vel så viktig tror jeg det er å lære valpen at den IKKE trenger å forholde seg til andre hvis ikke den ønsker det. Nå vet ikke jeg om dere sliter med f.eks. passering av andre folk eller hunder pga. skepsisen, men det gjorde iallfall vi. Kinderegg-metoden kan være veldig effektiv for å få valpen til å ta kontakt med deg når andre mennesker/hunder kommer til syne, men også for å skape positive assosiasjoner til å møte på andre på tur.    EDIT: Sånn ang. selve bjeffingen, så ville jeg kanskje trodd at dette hadde roet seg av seg selv dersom den generelle tryggheten rundt fremmede mennesker og dyr ble bedre, for å konkludere. Men nå var jo dette bare en enkeltsituasjon. Hvorvidt bjeffingen i situasjoner med fremmede er et generelt problem hos dere vet jo ikke jeg
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...