Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, mai


mokken
 Share

Recommended Posts

  • Svar 4.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

....Nuff said    

Si hei til Yumi  

Jeg så på bilder fra i fjor sommer: ...og oppdaget at lillegutt jammen meg har vokst inn i ørene sine: De var jo mange nummer for store!  

Posted Images

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Th3a skrev:

Våknet hver time i natt i frykt for å forsove meg. Har eksamen idag... dette er meg right now; :frantics:

Lykke til! Det går nok bra! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Belgerpia skrev:

Jeg har lenge lurt på hva som er greia med at det hele tiden er sånn mas om "alternativ og sunn" mat. Greit, vi kan alle spise mindre kjøtt og kanskje burde vi velge mer mat fra glade dyr. Men sånn strengt tatt så er det ikke selve maten vi spiser som er hovedproblemet, det er mengden. Så har jeg da prøvd sånne "sunne" varianter et par ganger, og eureka - jeg skjønner greia - for OM man lager orginalversjonen som sikkert inneholder både kjøtt og andre ulumskheter så smaker det godt, lager man alternativ mat så smaker det så dritt at man spiser kun for ikke å sulte ihjel - ergo en svært effektiv slankemetode faktisk. For det er en kjensgjerning, at man spiser mindre av ting som ikke smaker godt, og man spiser alltid altfor mye av ting som schmaaaaker gooodt.
Så da skjønte jeg logikken.
Nei, ikke all "alternativ" mat (linser, bønner, og skit i stedet for kjøtt i retter det skal være kjøtt, squash istedet for pasta osv.) smaker pjuk, men det er jaggu ikke langt unna.
Linser og bønner er ok det altså, squash også - men IKKE i retter som skal være med kjøtt. Da smaker det høgg. Men da blir man tynn da.

:lol: Personlig synes jeg mange retter smaker kjempegodt med linser/kikerter istedenfor kjøtt. Men strengt tatt må det vel sies at det mange typer kjøtt/fisk jeg ikke synes er særlig godt.

Squash er dog ingen god erstatning for pastaplater, spør du meg...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Kokospaniel skrev:

Noen som husker hva de pleier å betal for tannrens til bikkja? Dyret trenger en oppshining igjen...

Det kostar i regel alltför mycket + lite till upptäckte jag förra året.
Jag har två stycken med extremt dålig tandhälsa som bygger tandsten fortare än mitt sparkonto bygger på sig så jag ger nu antiplack regelbundet samt skrapar själv.
Behöver inte ens ge dem antiplacken hela tiden utan jag ger när jag ser att det börjar bygga på sig och så efter en vecka eller så skrapar jag sen ger jag inte igen förrns de börjar få tandsten på nytt.

 

10 timer siden, Raksha skrev:

My precious! 

13260163_10157015667580171_7794273558011

Smådjur :wub: Jag är vidrigt valpsjuk om dagen men eftersom det inte blir valp i detta hus i år i vart fall har det liksom spridit sig till att gå ut över det mesta av djurungar. Jag vill ha bunny! Eller, egentligen inte, men när de ser ut så vill jag HA! :icon_redface:


AN är det fredag och jag borde glädja mig till helg men för min del blir det inte helg förrns sent imorgon kväll eftersom jag mitt snille tagit på mig klubbaktiviteter som jag fick förklarat för mig inte alls skulle ta så mycket tid innan själva huvuddagen men som redan tagit allt för mycket energi för min smak... Man lär så länge man lever.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, *Kat84* skrev:

Klubbarbeid altså.. Aldri igjen! :P Det er også en sånn ting som man ikke kan gjøre rett samme hva. Og de som tydeligvis kan alt så mye bedre de vil ikke. 

HVA??? Også klubbarbeid som er sååååå morsomt og givende - også blir man sååååå populær da gitt :lol: 

1 time siden, Belgerpia skrev:

Jeg har lenge lurt på hva som er greia med at det hele tiden er sånn mas om "alternativ og sunn" mat. Greit, vi kan alle spise mindre kjøtt og kanskje burde vi velge mer mat fra glade dyr. Men sånn strengt tatt så er det ikke selve maten vi spiser som er hovedproblemet, det er mengden. Så har jeg da prøvd sånne "sunne" varianter et par ganger, og eureka - jeg skjønner greia - for OM man lager orginalversjonen som sikkert inneholder både kjøtt og andre ulumskheter så smaker det godt, lager man alternativ mat så smaker det så dritt at man spiser kun for ikke å sulte ihjel - ergo en svært effektiv slankemetode faktisk. For det er en kjensgjerning, at man spiser mindre av ting som ikke smaker godt, og man spiser alltid altfor mye av ting som schmaaaaker gooodt.
Så da skjønte jeg logikken.
Nei, ikke all "alternativ" mat (linser, bønner, og skit i stedet for kjøtt i retter det skal være kjøtt, squash istedet for pasta osv.) smaker pjuk, men det er jaggu ikke langt unna.
Linser og bønner er ok det altså, squash også - men IKKE i retter som skal være med kjøtt. Da smaker det høgg. Men da blir man tynn da.

Takk og amen.... og bare for å ha sagt det... når man har bytta ut 90% av ingrediensene i lasagne, så heter det ikke lasagne lenger :aww:..... :lol: 

Har jeg hjemmekontor igjen - mest fordi formen er litt "så där" - og jeg har ikke tid til å legge meg syk. Nå har jeg spist frokost og drukket kaffe og gumlet i meg et par-tre sjokoladestenger m mintsmak *nammm*. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, full fres inn til Oslo (innsett jeg burde bytte fastlege når alt er i ordne med nav og sånt [emoji14] men ingen er som han! Brannmann Sam! Tralalal) for å få fjerne sting håper jeg.. Og er første gang jeg skal spørre om de kan gjøre noe for å lindre å ta de. Ellers blir det en morsom event [emoji14]

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte at pcn lå trygt oppå skapet i stua da. Skulle jo skjønt at det bare er å skyve andre møbler inntil og klatre opp. Så da har de små slynglene revet ned pcmus og ladekabel, og det er jo klart at når man først har fått tak i det, så må det ødelegges. Nå er jeg tom for steder å legge ting. Er bare glad for at ikke pcen ble revet ned også! :o Dét hadde vært krise det.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Wednesday skrev:

Tenkte at pcn lå trygt oppå skapet i stua da. Skulle jo skjønt at det bare er å skyve andre møbler inntil og klatre opp. Så da har de små slynglene revet ned pcmus og ladekabel, og det er jo klart at når man først har fått tak i det, så må det ødelegges. Nå er jeg tom for steder å legge ting. Er bare glad for at ikke pcen ble revet ned også! :o Dét hadde vært krise det.  

Våpenskap med fire ulike kodelåser bolta fast i gulv og vegg??:fear: (Jeg vet at du leier og at en da ikke kan gjøre sånt altså)

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kokospaniel skrev:

Våpenskap med fire ulike kodelåser bolta fast i gulv og vegg??:fear: (Jeg vet at du leier og at en da ikke kan gjøre sånt altså)

Ja, vurderte det. Vurderte også å skaffe en sånn lagringscontainer som kan stå utenfor med hengelås på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Belgerpia skrev:

Jeg har lenge lurt på hva som er greia med at det hele tiden er sånn mas om "alternativ og sunn" mat. Greit, vi kan alle spise mindre kjøtt og kanskje burde vi velge mer mat fra glade dyr. Men sånn strengt tatt så er det ikke selve maten vi spiser som er hovedproblemet, det er mengden. Så har jeg da prøvd sånne "sunne" varianter et par ganger, og eureka - jeg skjønner greia - for OM man lager orginalversjonen som sikkert inneholder både kjøtt og andre ulumskheter så smaker det godt, lager man alternativ mat så smaker det så dritt at man spiser kun for ikke å sulte ihjel - ergo en svært effektiv slankemetode faktisk. For det er en kjensgjerning, at man spiser mindre av ting som ikke smaker godt, og man spiser alltid altfor mye av ting som schmaaaaker gooodt.
Så da skjønte jeg logikken.
Nei, ikke all "alternativ" mat (linser, bønner, og skit i stedet for kjøtt i retter det skal være kjøtt, squash istedet for pasta osv.) smaker pjuk, men det er jaggu ikke langt unna.
Linser og bønner er ok det altså, squash også - men IKKE i retter som skal være med kjøtt. Da smaker det høgg. Men da blir man tynn da.

Nå kan jeg bare snakke for meg selv og jeg tenker at mat laget fra bunnen av er bedre og sunnere enn ferdigpakken fra toro. Når jeg i tillegg faktisk er glad i både speltlomper og squash, tror jeg at en sånn lasagne smaker godt. Jeg spiser ikke mat jeg ikke liker bare fordi det er sunt/sunnere/mindre kalorier. At det er et stort pluss at maten er kalroifattig og/eller sunn skal jeg ikke benekte. 

2 timer siden, mushi skrev:

Jeg lager ofte med linser på boks i stedet for kjøtt og cottage cheese i stedet for hvit saus. Veldig godt! Det er ikke pastaplatene som gjør lasagne usunt.

Det er jeg klar over :) 

 

Akkurat nå har jeg vondt i arma, sånn type betennelse-vondt og finner ingen god stilling for at den skal slappe av...Flotte greier altså, er det ikke det ene så er det **** meg det andre :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
44 minutter siden, Siri skrev:

HVA??? Også klubbarbeid som er sååååå morsomt og givende - også blir man sååååå populær da gitt :lol: 

Den popularitetskonkurransen der var jeg med på 6 mnd. Først fikk jeg kjeft fordi de som mente at deres hund var flottest ikke kom langt nok opp på mestvinnerlista. Og så prøvde noen å sette rykter om at det var jeg som hadde underslått nesten 1 million, for det var først med nytt styre at det manglet penger :lol: 
Jaja... De som kjefta mest viste seg å være like bråkete som hundene sine, og ikke minst med like lite analytiske evner før gneldringa satte i gang :P 

Akkurat nå skal jeg lage handleliste slik at jeg får handlet inn det som trengs til middager for et par uker og enda litt til. Men av en eller annen grunn så tar alt så sykt lang tid i dag. Skal være på jobb klokka 11. Så det er jo på tide å få gjort alt som skal gjøres først. Jaja, klarer vel det meste sånn at alt går akkurat opp :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, *Kat84* skrev:

Den popularitetskonkurransen der var jeg med på 6 mnd. Først fikk jeg kjeft fordi de som mente at deres hund var flottest ikke kom langt nok opp på mestvinnerlista. Og så prøvde noen å sette rykter om at det var jeg som hadde underslått nesten 1 million, for det var først med nytt styre at det manglet penger :lol: 
Jaja... De som kjefta mest viste seg å være like bråkete som hundene sine, og ikke minst med like lite analytiske evner før gneldringa satte i gang :P 

:lol: De mestvinnendelistene har nok vært en torn i øynene på en del hos oss også.. spesielt siden JEG regner poeng, og MINE hunder har toppet listene de siste årene. Det har jo vært juks må vite :aww:

Selvsagt var det DIN feil at det manglet penger når du kom som ny inn i styret :lol:. Det er jo helt naturlig *ler*. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Sbtlita skrev:

Vet ikke om så mange har lest Outlander-serien så skal ikke røpe for mye evnt, men etter å ha lest den vil jeg opp i høylandet i Skottland for å gifte meg i en gammel steinkirke ?

Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk

Er bøkene bra? Jeg så første sesong på Netflix, og er helt hekta! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Siri skrev:

:lol: De mestvinnendelistene har nok vært en torn i øynene på en del hos oss også.. spesielt siden JEG regner poeng, og MINE hunder har toppet listene de siste årene. Det har jo vært juks må vite :aww:

Selvsagt var det DIN feil at det manglet penger når du kom som ny inn i styret :lol:. Det er jo helt naturlig *ler*. 

Huff ja! Jeg var jo så ond at jeg regnet ut poengene, og gode venner av meg hadde avkom helt på topp. Fyyy, dette var så korrupt atte :lol:

Og selvfølgelig har jeg 900000 på konto. I tidligere leders navn. Er derfor jeg får dekka husleia av NAV og derfor vi i fjor betalte nye bremser på bilen med kredittkort. Helt normalt det :aww:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, *Kat84* skrev:

Huff ja! Jeg var jo så ond at jeg regnet ut poengene, og gode venner av meg hadde avkom helt på topp. Fyyy, dette var så korrupt atte :lol:

Korrupt ja? Herremin altså, kan jo ikke stole på sånne folk vøtt :lol:. Men på spørsmål om noen andre kan tenke seg å regne ut poengene, så går ikke stemningen like mye i taket :aww:

7 minutter siden, *Kat84* skrev:

Og selvfølgelig har jeg 900000 på konto. I tidligere leders navn. Er derfor jeg får dekka husleia av NAV og derfor vi i fjor betalte nye bremser på bilen med kredittkort. Helt normalt det :aww:

Bare innrøm det - dere syltet ned pengene på en sånn hemmelig konto på Cayman Islands :aww: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Monab88 skrev:

Vi har hatt kjempekoselig besøk av et vennepar med sine tre bernerjenter i dag :) Men det tar på å være på farten hele dagen, så nå er vi utslitte både to og firbente her. Tror jeg skal legge meg tidlig og ligge i senga å se en serie eller film på ipaden til jeg sovner :ahappy:

Vi var veldig heldig med været og fikk tatt mange fine bilder :)

Snapchat-4120811113056700118.jpg

FB_IMG_1463691954775.jpg

Du tar så fabelaktig flotte bernerbilder at jeg blir helt stum og veldig misunnelig! Hvordan får du så mange hunder til å stå rolig i så mange sekunder? Jeg vet ikke hvor mange hundre bilder jeg har av det ene øret til Symra og rompehullet til Pippin.

2 timer siden, Belgerpia skrev:

Jeg har lenge lurt på hva som er greia med at det hele tiden er sånn mas om "alternativ og sunn" mat. Greit, vi kan alle spise mindre kjøtt og kanskje burde vi velge mer mat fra glade dyr. Men sånn strengt tatt så er det ikke selve maten vi spiser som er hovedproblemet, det er mengden. Så har jeg da prøvd sånne "sunne" varianter et par ganger, og eureka - jeg skjønner greia - for OM man lager orginalversjonen som sikkert inneholder både kjøtt og andre ulumskheter så smaker det godt, lager man alternativ mat så smaker det så dritt at man spiser kun for ikke å sulte ihjel - ergo en svært effektiv slankemetode faktisk. For det er en kjensgjerning, at man spiser mindre av ting som ikke smaker godt, og man spiser alltid altfor mye av ting som schmaaaaker gooodt.
Så da skjønte jeg logikken.
Nei, ikke all "alternativ" mat (linser, bønner, og skit i stedet for kjøtt i retter det skal være kjøtt, squash istedet for pasta osv.) smaker pjuk, men det er jaggu ikke langt unna.
Linser og bønner er ok det altså, squash også - men IKKE i retter som skal være med kjøtt. Da smaker det høgg. Men da blir man tynn da.

:lol:

Jeg lager ikke wannabemat, det blir som regel ikke noe særlig. Men hvis man legger litt arbeid i å lage god veggismat så blir kjøtt rett og slett litt overflødig etter hvert, det handler om vaner. :)

Men nå må dere ikke forstyrre meg sånn da, jeg skal lage en stillingsbeskrivelse til rådgiverfunksjonen min. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Wednesday skrev:

Ja! Tanker? Jeg er kjempeopphengt i dette :aww:

Åh, creepy!! Jeg er sånn som egentlig syns alt av konspirasjonsteorier på det beste er underholdende med en god dose teit, men slike ting treffer og er oppriktig guffent syns jeg :fear: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Aslan skrev:

Åh, creepy!! Jeg er sånn som egentlig syns alt av konspirasjonsteorier på det beste er underholdende med en god dose teit, men slike ting treffer og er oppriktig guffent syns jeg :fear: 

Dette er ikke akkurat det jeg tenker på som konspirasjonsteori da. Da tenker jeg chemtrails og vaksinemotstandere og sånt. Men dette her er jo ting som faktisk skjer og som blir tatt på stort alvor i Sverige. Det er litt stiv stemning mellom Russland og Sverige, så det er jo én teori. Men ingen vet og det er skummelt, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
12 minutter siden, Siri skrev:

Korrupt ja? Herremin altså, kan jo ikke stole på sånne folk vøtt :lol:. Men på spørsmål om noen andre kan tenke seg å regne ut poengene, så går ikke stemningen like mye i taket :aww:

Bare innrøm det - dere syltet ned pengene på en sånn hemmelig konto på Cayman Islands :aww: 

Alle skal krangle og mene noe, og alle kan bedre. Men ingen gidder å gjøre noe med det selv. 

Og ja, selvfølgelig har vi stua bort hundretusene på en hemmelig konto. Vi er bare så dyktige at vi klarte å snekre sammen en dritgod dekkhistorie som satte de andre i saksa :lol:

Nei, snart på tide å komme seg avgårde på jobb. Må ut med villdyrene også sånn at de holder seg rolige de to timene jeg er borte. 
Rulle rundt i senga mi når de er våte er jo det eneste fornuftige å gjøre når jeg er så dust å kjøre fra dem et par timer. Selvfølgelig bør jeg jo forvente en sabla hevn når jeg er så ond. Men heller det enn å spise opp ting. En gang har Sjef prøvd seg på å smake på overmadrassen min. Han kan få slippe å gjøre det igjen :aww:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Timmiansen gjør mye rart.

Han liker jo å ligge lenge, mye lengre enn meg og Biz.

I dag begynte han å bjeffe der inne, noe som pleier å bety at han ønsker bistand til å komme ned av senga. Han sto og ventet på assistanse (trodde jeg), da jeg snudde meg et øyeblikk for å åpne vinduet.

Da jeg snudde meg igjen var dyret borte. Løfta på dyna, og der hadde junior lagt seg godt til rette midt under dyna med ryggen til.

Han hadde visst ombestemt seg.:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært på svangerskapskontroll og samboern har erklært at han er faren på fancy nav-papir. Det ble lang ventetid hos legen, men sånn går det når gravidhjernen har skrevet time klokka 8 i kalenderen når timen egentlig er klokka 9... Jadda. Men vi ble da ferdig til slutt og jeg fikk kjørt mannen på jobb. Selv har jeg langhelg og sitter på bakeriet og spiser second breakfast. Skal jo ut og gjøre ærend, da kan man ikke være sulten!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Sbtlita skrev: Vet ikke om så mange har lest Outlander-serien så skal ikke røpe for mye evnt, men etter å ha lest den vil jeg opp i høylandet i Skottland for å gifte meg i en gammel steinkirke ?

Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk

Er bøkene bra? Jeg så første sesong på Netflix, og er helt hekta! 

Er noen år siden jeg leste de nå, men når jeg leste de var jeg totalt hekta! Klarte ikke legge de fra meg og jeg ble skuffet når jeg så sesong 1 på viaplay.. Man hsr jo sine egen rollefigurer i hodet og min Jamie er ingenting som Jamie i serien ;)

Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Pippin&Symra skrev:

Jeg lager ikke wannabemat, det blir som regel ikke noe særlig. Men hvis man legger litt arbeid i å lage god veggismat så blir kjøtt rett og slett litt overflødig etter hvert, det handler om vaner. :)

Jeg lager heller ikke wannabemat (for et bra uttrykk) - men kan godt spise ting uten kjøtt eller andre ting liksom - men da kaller jeg det ikke for noe det ikke er heller :aww:

.... og av og til lurer jeg på hvorfor jeg av og til blir så engasjert i temaer jeg overhodet ikke har noe med å engasjere meg i :aww:. Også har jeg lurt på HVA det er som gjør at man blir superengasjert i enkelte ting, men er totalt uinteressert i andre? :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud forby at man kaller en rett for noe den ligner på, makan til nymotens fjas og tull da gitt! :PJeg driter i hva maten heter, så lenge den er god og som oftest sunn :thumbs:

Akkurat nå ordna det seg med fysioterapitimen neste uke, en kollega stepper inn og tar evt hørseltester for meg den siste timen den dagen. Kjekt altså, da slipper jeg å avbestille pasienter :) Ille nok å måtte vente i 8 uker om man ikke må flyttes og vente i nye 6-8 uker..

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...