Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, mai


mokken
 Share

Recommended Posts

  • Svar 4.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

....Nuff said    

Si hei til Yumi  

Jeg så på bilder fra i fjor sommer: ...og oppdaget at lillegutt jammen meg har vokst inn i ørene sine: De var jo mange nummer for store!  

Posted Images

Angrer på at vi valgte å ha fint bryllup, men jeg tror helt ærlig kanskje ikke mamma hadde tilgitt meg om jeg hoppa ned på tinghuset med vitner. Er så sykt dyrt og folk vil at vi skal ønske oss porselensting??? Jeg har da for **** ikke plass til noe samleporselen, leiligheten vår er i underkant av 50kvm.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SFX skrev:

Jeg har enda ikke vært i et bryllup som var gratis, jeg. 

Jeg var forlover uten å være tilstede, jeg :lol: Brudeparet giftet seg i Stockholm - uten gjester tilstede... jeg bare signerte papirene :D

1 time siden, SFX skrev:

Men folk flest - sånne som ikke henger her - synes familie er viktig ;) 

:o Jeg innser at jeg har et relativt fjernt forhold til slekt og familie ja... :aww: 

1 time siden, SFX skrev:

Jeg trodde bryllupet var for brudeparet, jeg. På samme måte som at de serverer middag DE liker, og har bryllupskake DE synes smaker godt, så må de da også få velge lokaler selv. Det skal være drømmebryllup, ikke kompromissfest. Det er ikke så ofte at brud og brudgom kommer fra samme sted, og har alt av familie og venner boende i samme gate. Det er veldig ofte tilreisende i et bryllup, og fly og hotell i Norge kommer fort oppi noen lapper per pers det også.

Nå har jeg liksom aldri skjønt konseptet drømmebryllup, jeg da, men jeg tenker liksom at dersom man så inderlig ønsker å gjøre så mye utav dette bryllupet, så må man også akseptere at noen faktisk ikke har verken tid eller råd til å komme til dette eksotiske stedet langt unna som bare pensjonister med gullpensjon har råd til å reise til :aww: 

Eller - for å sette det inn i en kontekst som hundefolk skjønner... Hva om du ble invitert til bryllup i Langtvekkistan, du var i full jobb, hadde spart opp ferie slik at du kunne ta den ut for å ta deg av valpekullet du har planlagt i tre år - og som kommer til å kræsje med bryllupet, evt at du kommer til å få ei uke eller to MINDRE tid til valpekullet enn det du hadde beregnet :D. Hadde det vært like kult å spare opp penger og feriedager til å være med i bryllupet da??? :lol: 

1 time siden, SFX skrev:

Det er jo bare råfrekt å invitere med så kort varsel - og hva slags familieforhold er det når søstra bare inviteres på kaffe? Jeg tror din referanseramme er utenfor alt "normalt" :D 

Jeg tror muuuligens du har rett i at min referanseramme kanskje ikke er helt normal :lol:. Og den bryllupskaffen var vel i grunnen all feiringen de hadde ifm giftermålet. Jeg er i grunnen glad min familie har et særdeles avslappet forhold til alle slike feiringer :D 

16 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Du och jag @Siri. Du och jag.

f050.gif

10 minutter siden, Belgerpia skrev:

Dersom man ønsker å feire bryllup eller bursdag med familie og venner, så legger man festen til et sted som er overkommelig for de man ønsker skal delta. Velger man å legge bryllup og fest til et sted som fordrer at folk må bruke mangfoldige tusen på å komme til, så må man faktisk akseptere at folk takker nei, uten å bli sur. Da tar man et valg.  

Skulle jeg brukt 20000 på reise så skulle jeg bestemt hvor. Jeg hadde aldri noen sinne brukt så mye penger for å reise i bryllup. Jeg liker familien min jeg altså, det er ingen av dem som ville invitert til noe sånt heller - fordi det ville vært viktig for dem å få feire med alle, dermed ville fest bli lagt til et sted som var overkommelig for alle.

Helt enig :) 
Jeg hadde aldri funnet på å bruke 20 000 kr på reise uansett, jeg da... kunne liksom ikke falt meg inn, tror jeg... men jeg innser vel også at jeg synes reising og sånt er veldig oppskrytt og sjelden føler noe sterkt behov for å reise rundt overalt :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Siri skrev:

Jeg hadde aldri funnet på å bruke 20 000 kr på reise uansett, jeg da... kunne liksom ikke falt meg inn, tror jeg... men jeg innser vel også at jeg synes reising og sånt er veldig oppskrytt og sjelden føler noe sterkt behov for å reise rundt overalt :D 

:lol: DET er vanskelig å skjønne for folk. Mamma elsker å reise, vil helst reise konstant. Jeg syns ikke reising er noe spennende, jada fint og flott - men dyrt og stress. Så sist jeg prata med henne "ååh du må benytte sjansen til å reise nå, før lille begynner på skolen for da blir du så bundet til ferier og blablabla" Hun angret nemlig sånn på det :lol: Hadde ikke hjerte til å si at jeg syns reising er definisjonen på stress, spesielt med småbarn :lol: 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt utrolig...
Jeg har blitt utrolig dårlig behandlet av ledelsen helt siden de bestemte seg for å prøve å presse meg til å dekke over at to leger er fjernet og mengden arbeid er like stor som alltid. Skvisa og pressa, ganske ufint.
I dag la jeg ut en generell kommentar på FB om at jeg setter pris på ÅPENHET og LOJALITET.
Og da kommer der plutselig sure meldinger fra folk i ledelsen som føler seg truffet fordi jeg skriver slike meldinger "om dem" på FB.... de har ikke snakket til meg på 4 uker......annet enn i møter der agendaen har vært å prøve å tvinge meg til å gjøre som de vil.
Interessant at de reagerer på akkurat DEN statusen min.... :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Tinkie skrev:

Ååå, alt dette bryllupssnakket, og så gifter to av mine beste venninner seg innen det neste året, omtrent, gjør at jeg får lyst til å gifte meg, jeg og. Jeg vil gifte meg i Rollag kirke (etter å ha vært der én gang helt nylig :P) med Musikeren. 

1663594_hc3a45e7a0e2ba8747fc7_v129709007

 

Skvatt nesten litt når jeg så dette bildet, bor nemlig ikke langt unna her! Verden er liten :P veldig fin kirke da! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Turb skrev:

Aner ikke hva det tåler av vekt, aldri forsøkt å stå på det :P men venninne har det bordet og vi bruker det ofte til grilling og spise på i skogen. Veier lite, men vi klarte å nesten ødelegge det når vi la det sammen :P 

Ah! Jeg vurderer nemlig et slikt, det passer nemlig perfekt inn i dusjen :aww: Tenkte å silikonere fast antiskli-matte, og sette bikkja oppå når det er dusjing og føning og børsting.. 

Hverken jeg eller gubben vil betale mangfoldige hundrelapper på stellebord, som blir brukt bare et par ganger i året, og dette passer jo som sagt perfekt inn i dusjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig med så mange forskjellige synspunkter på utenlandsbryllup og familieforpliktelser :D

Må presisere at søsteren til mannen på ingen måte er nær familie for meg, altså. Nær for ham, ikke for meg. Jeg husker for mange, mange år siden da jeg var ung og naiv og håpet at familien hans ville like meg. Det gikk fort over :aww: Jeg har ikke noe imot svigersøster, men vi har absolutt ingenting til felles. Eller, vi er begge hunkjønn og født i 88 - that's it. Vi hadde aldri hatt et nært forhold om vi så var naboer. Svigers er et kapittel for seg selv, jeg kan virkelig ikke fordra dem. (Mannen min er the odd one out i den familien, for å si det sånn, han passer bedre inn i min familie.) Resten av gjestene kjenner jeg ikke.

Så den eneste jeg føler noen familieforpliktelse overfor, er egentlig mannen min. Men det er fullt mulig å dra i bryllup uten partner, og når jeg tenker på hvordan det hadde vært hvis det hadde vært omvendt, hvis det var min søster som skulle gifte seg i utlandet og mannen ikke hadde lyst til å være med, tenker jeg at det hadde vært helt greit. Da kunne jeg kost meg med min familie uten å bekymre meg for at mannen følte seg utenfor.

Og ja, det er klart vi kan gjøre det billigere ved å finne rimeligere overnatting. Men chartertur på et dårlig hotell er i hvert fall kjipt :P Og billig blir det neppe midt i høysesongen, spesielt når vi ikke kan være fleksible på tid og sted. Om vi så får prisen ned til 15 000, er det en ganske betydelig sum det og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, enna skrev:

Så mye bryllupssnakk...
Jeg bare gifta meg jeg! Uten å bry meg med verken fest eller gaver eller sted eller gjester. Jeg hadde funnet Mannen. Og det var han jeg ville ha. Så da ble det hele poenget med bryllupet. Og det ble en utrolig koselig dag med forlovere og noen "askeladder" som bare dukka opp langs vegen. Litt hippi. Men minneverdig. :)Og ikke ble det dyrt heller :)

Akkurat sånn tror jeg jeg hadde gjort det også... om det var aktuelt da :D 

Akkurat nå, Raksha skrev:

:lol: DET er vanskelig å skjønne for folk. Mamma elsker å reise, vil helst reise konstant. Jeg syns ikke reising er noe spennende, jada fint og flott - men dyrt og stress. Så sist jeg prata med henne "ååh du må benytte sjansen til å reise nå, før lille begynner på skolen for da blir du så bundet til ferier og blablabla" Hun angret nemlig sånn på det :lol: Hadde ikke hjerte til å si at jeg syns reising er definisjonen på stress, spesielt med småbarn :lol: 

Hahhahahaa, ja, jeg har liksom skjønt at det å REISE, det er visst det eneste saliggjørende her i verden :lol:. Jeg synes jo også det mest er stress og mas, selv om jeg liker å være på tur med hundene, overnatte et sted og gå en tur på fremmede steder... det kan hende jeg hadde sett annerledes på det om jeg ikke hadde hunder :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siljus skrev:

Ah! Jeg vurderer nemlig et slikt, det passer nemlig perfekt inn i dusjen :aww: Tenkte å silikonere fast antiskli-matte, og sette bikkja oppå når det er dusjing og føning og børsting.. 

Hverken jeg eller gubben vil betale mangfoldige hundrelapper på stellebord, som blir brukt bare et par ganger i året, og dette passer jo som sagt perfekt inn i dusjen :)

Det tror jeg det holder til altså :)

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Akkurat sånn tror jeg jeg hadde gjort det også... om det var aktuelt da :D 

Hahhahahaa, ja, jeg har liksom skjønt at det å REISE, det er visst det eneste saliggjørende her i verden :lol:. Jeg synes jo også det mest er stress og mas, selv om jeg liker å være på tur med hundene, overnatte et sted og gå en tur på fremmede steder... det kan hende jeg hadde sett annerledes på det om jeg ikke hadde hunder :aww: 

:lol: Godt vi er flere. Jeg syns det er fint å komme bort litt og sånt, men selve reisen syns jeg bare er pes... Så gleder meg til vi kan få tak i ei billig campingvogn til å ha på sætra - passe reiseavstand for mor det 8km hjemmefra *fnis* 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Turb skrev:

Det tror jeg det holder til altså :)

 

Woh! Da får jeg dra med gubben i morgen å se på det! :D Kjenne litt på det og sånn, tåler det at jeg legger vekt på f.eks, tåler det 15 kg hund! :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siljus skrev:

Woh! Da får jeg dra med gubben i morgen å se på det! :D Kjenne litt på det og sånn, tåler det at jeg legger vekt på f.eks, tåler det 15 kg hund! :lol: 

Ta med hunden i butikken og test :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Siri said:

Akkurat sånn tror jeg jeg hadde gjort det også... om det var aktuelt da :D 

 

Og vi koset oss virkelig. Det var VÅR dag 110 %. På VÅRE premisser. Uten noen forpliktelser ovenfor "familie" eller andre. Og de gangene vi har trått i litt motvind har jeg tenkt på bryllupet vårt. som har blitt - for meg - et symbol på "oss". :) Og husket på hvorfor jeg valgte han og på hvilken måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Siri skrev:

Akkurat sånn tror jeg jeg hadde gjort det også... om det var aktuelt da :D 

 

Det var jo omtrent slik vi gjorde også. Hadde med forloverne, min far, og sønnen min (vår er det blitt med årene). 
Jeg gadd ikke noe styr fordi jeg var på den tiden 6 mnd på vei med minsta. Og mannen hater store samlinger med folk. Så det ble oss 6 stk til sammen, pluss sønnen til min forlover. Og ekstra god grillmat. Syntes det ble en fin dag jeg med flott vær og greier :D
1 uke etter reiste vi til Egypt i 2 uker. 

Den mye omdiskuterte søstera hans ble sur for det, og kom med kommentarer om det når det måtte passe inn da. "Må jo ha skikkelig bryllup!" "Skulle nå trodd at dere ville feire..." 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Pringlen skrev:

Og vi giftet oss på et slott i Skottland for å SLIPPE å ha med familie og styr og mas :P

Eksen og jeg giftet oss i Berlin med bare et vennepar tilstede, de maste helt til de fikk være med! (Du verden så gøy vi hadde det, fire gærninger og to Harley Davidson på sjalabaistur rundt omkring i Europa). 

23 minutter siden, Siri skrev:

 

f050.gif

 

:lol::lol:

Kveldstur på stranda i solnedgangen, og så senga med verdens nydeligste bok ("Alt lyset vi ikke ser" av Anthony Doerr). Life is goooood!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboern overraska meg skikkelig i dag. Han lurte på om vi skulle trene 4x4 sammen etter jobb :huh: Ikke bare det, etter den fjerde runden ville han løpe en gang til, så det ble 5x4 :P Han er ikke den mest aktive sånn ellers, så jeg håper det ikke bare var et innfall og at han vil være med flere ganger. Mye artigere å trene sammen! 

Nå er Blaze børsta og gulv vaska og jeg synes det er kjemperart med helg igjen i morgen etter 2 dagers uke. Det passer nakken min ypperlig da kjenner jeg...

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pixie skrev:

Er det her jeg bor, jeg spurte pent første gangen og siden har jeg bare tatt ham med :-)

Ah, da får jeg spørre pent først, tror jeg :ahappy: Er litt pysete på sånn.... :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, enna skrev:

Helt utrolig...
Jeg har blitt utrolig dårlig behandlet av ledelsen helt siden de bestemte seg for å prøve å presse meg til å dekke over at to leger er fjernet og mengden arbeid er like stor som alltid. Skvisa og pressa, ganske ufint.
I dag la jeg ut en generell kommentar på FB om at jeg setter pris på ÅPENHET og LOJALITET.
Og da kommer der plutselig sure meldinger fra folk i ledelsen som føler seg truffet fordi jeg skriver slike meldinger "om dem" på FB.... de har ikke snakket til meg på 4 uker......annet enn i møter der agendaen har vært å prøve å tvinge meg til å gjøre som de vil.
Interessant at de reagerer på akkurat DEN statusen min.... :|

Høres ganske slitsom ut. Håper du klarer å hente deg litt inn nå når du er sykemeldt :hug: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Raksha skrev:

:lol: Godt vi er flere. Jeg syns det er fint å komme bort litt og sånt, men selve reisen syns jeg bare er pes... Så gleder meg til vi kan få tak i ei billig campingvogn til å ha på sætra - passe reiseavstand for mor det 8km hjemmefra *fnis* 

Ja, det er litt sånn for meg også. Jeg liker gjerne å dra bort, men reisa er litt pes (skjønt jeg synes det er helt greit å kjøre 110 mil på en dag liksom :aww:) - også liker jeg gjerne å ha mitt eget når jeg bor (som f eks campingvogna).... og 8 km hjemmefra må da være helt perfekt :lol:. Jeg husker forresten hvor stas det var å være med på setra i Selbu... kjørte hest opp og hadde det helt fantastisk... 5 km fra hjemgården til pappa :) 

1 minutt siden, enna skrev:

Og vi koset oss virkelig. Det var VÅR dag 110 %. På VÅRE premisser. Uten noen forpliktelser ovenfor "familie" eller andre. Og de gangene vi har trått i litt motvind har jeg tenkt på bryllupet vårt. som har blitt - for meg - et symbol på "oss". :) Og husket på hvorfor jeg valgte han og på hvilken måte.

Det hørets helt supert ut :) 

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Den mye omdiskuterte søstera hans ble sur for det, og kom med kommentarer om det når det måtte passe inn da. "Må jo ha skikkelig bryllup!" "Skulle nå trodd at dere ville feire..." 

Jeg tror jeg er den der "omdiskuterte søstra" i vår familie - men jeg lager aldri bråk om noe som helst, og jeg syntes det var helt strålende at mine brødre giftet seg sånn på impuls og ikke hadde noe særlig til bryllup :D. Også har jeg vel et fint forhold til mine svigerinner også selv om vi ikke prates så ofte :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det virker jo som at de det er snakk om i artikkelen tar godt hensyn til valpenes behov og utøver god dyrevelferd, og det er vel og bra. Uansett synes jeg det er skummelt med slike trender som involverer dyr, spesielt fordi man aldri vet hvordan det kan utvikle seg. Med en såpass stor etterspørsel, kan vi liksom ikke se bort ifra at det kan skapes mange useriøse aktører som ikke setter valpenes velferd i absolutt første rekke. Forholdene man har sett i utlandet som blir beskrevet i artikkelen er jo ren tortur…
    • Hvis han gjør fra seg rimelig raskt om morgenen så tenker jeg at han faktisk må ut da. Du sier ikke hvor ung, men det kan ta litt tid før de lærer seg å sove hele natta. Men det kan være at han også bare har behov for å røre litt på seg eller bytte liggested, så jeg ville prøvd uten bur.
    • Kast buret på søppeldynga der det hører hjemme.  Her er det ingen som står opp ‘før tiden’ med mindre det er snakk om dårlig mage eller lignende . De sover da også i sengen eller i kurver på gulvet for de som ønsker det.
    • https://www.nrk.no/stor-oslo/valpeyoga-har-kommet-til-norge-_-dyrebeskyttelsen-vil-ha-forbud-1.16816919 Pengegriske ‘grundere’ utnytter små hvalper til inntjening. Tragisk å se at over 40 % svarer at de vil benytte seg av tilbudet. Kanskje ikke overraskende når man ser hvor mange som stadig anskaffer seg vandrende lidelseshistorier på fire ben ..  Håper Dyrebeskyttelsen får gjennomslag her. 
    • Et lite problem, men kanskje noen har et tips eller to?  Har en unghund som våkner litt tidligere enn jeg ønsker på morgenen. Han våkner opp mellom 05.30 og 06.30. Før jeg fikk hunden våknet jeg av meg selv og sto opp en gang mellom 06.30 og 07.00. Tidsmessig er ikke dette noe stort problem, jeg får sove nok selv om jeg står opp 05.30. Jeg ønsker imidlertid ikke å stå opp før jeg må. Vil heller ha den timen på kvelden. Han pleier å sovne av seg selv på kvelden og vi legger oss rundt kl 22. Luftetur umiddelbart før han legger seg for natta. Har prøvd å ha han våken lenger, men det hjelper lite, det er bare jeg som får mindre søvn da. Hunden våkner og starter med å bevege seg litt i buret, strekke seg, og etter litt tid blir det piping/klynking. Jeg pleier å våkne da og han slutter med lyder når han vet at han har greid å vekke meg. Hvis ikke jeg våkner(svært sjeldent) så begynner han å bjeffe. Jeg er ganske sikker på at dette er noe jeg kunne løst ganske lett med ignorering og at jeg venta han ut. Utfordringen min er at jeg bor i blokk og har naboer jeg ikke ønsker å forstyrre med lengre bjefferunder på morgenen. Han lager nok lyd ellers. Vi pleier å ta en rask tur ut når han våkner, og da både tisser og bæsjer han ganske raskt. Rett inn igjen. Jeg er heller ikke helt sikker på om han da våkner fordi han må på do, eller om det er et potensiale for litt mer sammenhengende søvn. Han har fint greid å dressere meg til å stå opp litt før jeg vil, men jeg har latt det skje da det er viktigere for meg å ta hensyn til naboenes velferd.  Er det noen som har noen tips til hvordan man kan få hunden til å sove litt lengre på morgenen?   
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...