Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, mai


mokken
 Share

Recommended Posts

Guest Klematis
2 timer siden, tutle skrev:

 

Det er ingen av de som skvetter i søvne? Familiehunden gjorde det i perioder.. (tror det var i sammenheng med forhudskatarr/liten bakteriebetennelse-irritasjon der nede)

Ikke som jeg vet.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

....Nuff said    

Si hei til Yumi  

Jeg så på bilder fra i fjor sommer: ...og oppdaget at lillegutt jammen meg har vokst inn i ørene sine: De var jo mange nummer for store!  

Posted Images

39 minutter siden, Zappa skrev:

Er det noe jeg har lært meg gjennom egen oppvekst, erfaring og faget jeg jobber innenfor, er det at "Vi har alle våre familier" - underforstått at det finnes skakkjørthet i så og si alle familier.

Men må bare få si til deg HeleneFS at du har en megaressurs (eller innen mitt fagfelt: beskyttelsesfaktor) i det at du evner å se de dysfunksjonelle mønstrene i familierelasjonene dine, og reflektere rundt det. Den evnen er det ikke alle som har, og dermed står de i fare for å gå i de samme sporene. Hvis man evner å se og reflektere - har man også alle forutsetningene for å endre. Min erfaring er at det også resulterer i at man vokser som et menneske og blir ekstra spennende :wub:

Dette var utrolig kjekt å lese :hug: tusen takk :D ! Jeg ser jo allerede at min søster blir mer og mer lik min mor, og jeg har venner som sier at "bare vent, du sier du ikke skal bli som foreldrene dine, men alle blir det" og det provoserer meg sånn for jeg vet, helt sikkert, at jeg ikke kommer til å bli som dem!

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, det var ikke en liten filleting på bilen. :cry:  Nå får vi se hvor seriøse bilforhandlern er - men sitat verkstedmannen "den der bør de bare ta att" :o  Kan hende livet som som mazdaeier kan bli kort, gitt. Regner med bilforhandlern henter den til Hamar og går over den der og tar en vurdering på hva som skal gjøres. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Ok, det var ikke en liten filleting på bilen. :cry:  Nå får vi se hvor seriøse bilforhandlern er - men sitat verkstedmannen "den der bør de bare ta att" :o  Kan hende livet som som mazdaeier kan bli kort, gitt. Regner med bilforhandlern henter den til Hamar og går over den der og tar en vurdering på hva som skal gjøres. 

 

 

Hev kjøpet, fort... Man har rett på det ved vesentlige feil, har man ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pringlen skrev:

Hev kjøpet, fort... Man har rett på det ved vesentlige feil, har man ikke?

Aner ikke... Men jeg har dette skriftlig *finne* 


"Bekreft som avtalt at vi betaler for Eu Kontroll I Juni . Hvis reparasjoner overstiger 3.000 så kan vi velge om vi ønsker å hente bilen og Eu kontrollere den selv her på hamar." 
 

Så det bør jo bety at de fikser bilen, for eukontroll på en bil som ikke starter er jo dødfødt. :aww: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Aner ikke... Men jeg har dette skriftlig *finne* 


"Bekreft som avtalt at vi betaler for Eu Kontroll I Juni . Hvis reparasjoner overstiger 3.000 så kan vi velge om vi ønsker å hente bilen og Eu kontrollere den selv her på hamar." 
 

Så det bør jo bety at de fikser bilen, for eukontroll på en bil som ikke starter er jo dødfødt. :aww: 

 

Jeg ville vært utrolig skeptisk til å beholde en bil som dør etter så kort tid. Blir sikkert bare tull med den :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pringlen skrev:

Jeg ville vært utrolig skeptisk til å beholde en bil som dør etter så kort tid. Blir sikkert bare tull med den :P

Om de bytter motor på den så er det vel greit? :lol: Men med tanke på at vi gav 60 000 for den, så er det vel grenser for hvor mye de fikser og styrer på den før det lønner seg for dem å heve kjøpet? 

 

Edit: men ja, motorhavari innen en uke etter kjøp vil gå under vesentlig feil og mangler, så bør være kurrant å heve kjøpet, tro om jeg skal ringe banken hvor jeg har lånet og spørre dem hva jeg gjør videre nå... eller vente til jeg hører noe mer? Verkstedmannen ringer forhandler og forklarer saken. 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Siri skrev:

Vi har vel egentlig bare spist Gresk potetform tidligere, tenker jeg :lol:

Det riktige navnet er antakelig Potetlompetomatsausform :aww:. Og jeg skjønner overhodet ikke hvorfor jeg engasjerer meg sånn i denne diskusjonen :lol: Det spiller jo ikke så stor rolle hva det heter, sånn egentlig.... jeg tror muligens jeg bare gjør andre ting for å utsette det at jeg skal gå gjennom en del høringsdokumenter :aww: 

Herlig :D 

Jeg skal prøve å huske den der til neste gang :P Dog har jeg ombestemt meg og tror det blir taco istedet :lol: 

Nå tar jeg straks helg igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Raksha skrev:

Aner ikke... Men jeg har dette skriftlig *finne* 


"Bekreft som avtalt at vi betaler for Eu Kontroll I Juni . Hvis reparasjoner overstiger 3.000 så kan vi velge om vi ønsker å hente bilen og Eu kontrollere den selv her på hamar." 
 

Så det bør jo bety at de fikser bilen, for eukontroll på en bil som ikke starter er jo dødfødt. :aww: 

 

Tja. Jeg mtp hvordan bilselgere opererer, så leser jeg det mer som "Da kommer vi og henter den, så jukser vil den gjennom EU-kontroll. Jippiii!"... Motorhavari har dog dessverre lite med EU-kontroll å gjøre med mindre det er varsellamper som lyser osv.

Men ville nok tatt kontakt med advokat evt. forbrukerombudet, for du har absolutt klagerett på dette. Se http://www.forbrukerradet.no/forside/bil/kjop-og-salg-av-bil/misfornoyd-med-kjop/ for mer detaljer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Finsk Lapphund, jeg trenger tips om oppdrettere innenfor tja 4-5 timer omegn Oslo (også mot Sverige altså).

Er en hundevant kollega som ønsker valp, alltid tidligere overtatt omplasseringshunder (problem cockere faktisk). Ønsker nå valp og lurer på en Finne. Så jeg sa jeg skulle legge ut noen følere og høre om noen tips ettersom jeg ikke helt har oversikt på rasen selv :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Raksha skrev:

For sikkerhetsskyld har jeg funnet advokat som kan vurdere saken gratis for å se om det er noen sak, om ting går til *******. Hilsen Optimisten:lol: 

 

Hev kjøpet om du kan. Sånne ting kommer sjeldent alene. Kjøpte "ny" bil i fjor etter jeg måtte innse at jeg ikke hadde råd til å ha XC60'en lengre.  Det viste seg at vindusviskemotoren bak ikke funket, og diverse annet smårusk, så måtte den eu-godkjennes for den nette sum på nesten 30 000,-. Noen måneder etter da jeg skulle hente kidden i bhg en kald høstdag så fikk jeg ikke start, måtte bytte startmotor. I vinter fikk jeg problemer med kaldstart, og har siden byttet dieselfilter, glødeplugger dyser og diverse annet, og nå funker ikke turboen, så jeg får knapt fart i oppoverbakker. :lol:

Biler er noe dyrt dritt! Med mindre du har en splitter ny Volvo da. :innocent: Håper det ordner seg for deg. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Bjornal skrev:

Tja. Jeg mtp hvordan bilselgere opererer, så leser jeg det mer som "Da kommer vi og henter den, så jukser vil den gjennom EU-kontroll. Jippiii!"... Motorhavari har dog dessverre lite med EU-kontroll å gjøre med mindre det er varsellamper som lyser osv.

Men ville nok tatt kontakt med advokat evt. forbrukerombudet, for du har absolutt klagerett på dette. Se http://www.forbrukerradet.no/forside/bil/kjop-og-salg-av-bil/misfornoyd-med-kjop/ for mer detaljer.

Jeg håper virkelig ikke det :o  Men med havarert motor så kommer den seg ikke gjennom eukontroll. Bilen må i det minste starte. :lol:  Men ja kommer til å være kjapp med advokat om ikke dette løser seg, takk :) 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Jeg håper virkelig ikke det :o  Men med havarert motor så kommer den seg ikke gjennom eukontroll. Bilen må i det minste starte. :lol:  Men ja kommer til å være kjapp med advokat om ikke dette løser seg, takk :) 

 

 

Oh, den SKAL gjennom eu-kontroll ja, har ikke nettopp vært gjennom. Leste litt feil. Og ja, motor som ikke starter = niks eu-kontroll. Prøv å få hevet kjøpet, men husk at selger har to avhjelpsforsøk (retting av feil) før du kan kreve det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Bjornal skrev:

Oh, den SKAL gjennom eu-kontroll ja, har ikke nettopp vært gjennom. Leste litt feil. Og ja, motor som ikke starter = niks eu-kontroll. Prøv å få hevet kjøpet, men husk at selger har to avhjelpsforsøk (retting av feil) før du kan kreve det.

Ja, den skal til eukontroll i juni - på deres regning :) Så da er jeg vel litt tryggere?  Og ja leste det. Så får se hva de sier.... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Pringlen skrev:

Hev kjøpet, fort... Man har rett på det ved vesentlige feil, har man ikke?

 

24 minutter siden, Raksha skrev:

Aner ikke... Men jeg har dette skriftlig *finne* 


"Bekreft som avtalt at vi betaler for Eu Kontroll I Juni . Hvis reparasjoner overstiger 3.000 så kan vi velge om vi ønsker å hente bilen og Eu kontrollere den selv her på hamar." 
 

Så det bør jo bety at de fikser bilen, for eukontroll på en bil som ikke starter er jo dødfødt. :aww: 

 

Forbrukerkjøpsloven paragraf 17 dekker dette ;) 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Ja, den skal til eukontroll i juni - på deres regning :) Så da er jeg vel litt tryggere?  Og ja leste det. Så får se hva de sier.... 

 

Kan jeg spørre hva verkstedet sier er problemet med motoren og hvilken årsmodell det er? Lurer på om det er det samme som på vår mazda 6, 2006-modell... Men jeg ville hevet kjøpet asap. Vi har tapt MYE penger på vår, for å si det sånn. Gullende god bil å kjøre og bruke så lenge den er i orden, men hvis motoren havarerer etter ei uke så må du ikke finne på å beholde den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

 

Forbrukerkjøpsloven paragraf 17 dekker dette ;) 

Takk!

Snakket med versktedmannen igjen, forhandlern henter bilen (jeg kom plutselig på at barnestolen står i bilen, det må jo ut. ) Så da avventer vi svar fra dem, hva de gjør videre... Ugh... da er vi garantert uten bil minst ei ukestid, får vel neppe lånebil på forsikringen... :( 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, rosinbolle skrev:

Kan jeg spørre hva verkstedet sier er problemet med motoren og hvilken årsmodell det er? Lurer på om det er det samme som på vår mazda 6, 2006-modell... Men jeg ville hevet kjøpet asap. Vi har tapt MYE penger på vår, for å si det sånn. Gullende god bil å kjøre og bruke så lenge den er i orden, men hvis motoren havarerer etter ei uke så må du ikke finne på å beholde den!

Du snakker med ei som ikke kan opp og ned på bil, men de fikk ikke turna den i det heletatt (?) så snakket om enten noe med topplokk og div, eller registerreim.  Men får vi tilbud om å heve kjøpet så gjør vi nok det. Men de har jo som nevnt over to forsøk på å fikse... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Du snakker med ei som ikke kan opp og ned på bil, men de fikk ikke turna den i det heletatt (?) så snakket om enten noe med topplokk og div, eller registerreim.  Men får vi tilbud om å heve kjøpet så gjør vi nok det. Men de har jo som nevnt over to forsøk på å fikse... 

 

Om det er registerreima (damnyouautocorrect!) osv som har ryki så er det bare å stå på sitt og kreve heving. Det er en ekstremt dyr reparasjon (ofte motorbytte), og kan dra med seg andre ting som dukker opp i etterkant.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Bjornal skrev:

Om det er registerreima (damnyouautocorrect!) osv som har ryki så er det bare å stå på sitt og kreve heving. Det er en ekstremt dyr reparasjon (ofte motorbytte), og kan dra med seg andre ting som dukker opp i etterkant.

Aha! Flott sånt er kjekt å vite, desverre er jeg skikkelig lite tøff når alt kommer til alt i sånne settinger. Skulle hatt en streng person til åprate for meg :lol: Advokat... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Du snakker med ei som ikke kan opp og ned på bil, men de fikk ikke turna den i det heletatt (?) så snakket om enten noe med topplokk og div, eller registerreim.  Men får vi tilbud om å heve kjøpet så gjør vi nok det. Men de har jo som nevnt over to forsøk på å fikse... 

 

Høres ut som noe annet enn på vår... Utrolig surt uansett!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, rosinbolle skrev:

Høres ut som noe annet enn på vår... Utrolig surt uansett!

 

Kanskje positivt? :lol:  Kjempekjipt... Problemet er jo at vi er avhengig av å ha egen bil, kan ikke basere oss på svigerfars bil hver dag :( 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, JeanetteH skrev:

Finsk Lapphund, jeg trenger tips om oppdrettere innenfor tja 4-5 timer omegn Oslo (også mot Sverige altså).

Er en hundevant kollega som ønsker valp, alltid tidligere overtatt omplasseringshunder (problem cockere faktisk). Ønsker nå valp og lurer på en Finne. Så jeg sa jeg skulle legge ut noen følere og høre om noen tips ettersom jeg ikke helt har oversikt på rasen selv :) 

www.norsklapphundklubb.no

vintervidda har vel et kull på gang med kul tispe jeg liker og som gikk fin mh i fjor, ellers husker jeg ikke på stående fot flere kull på østlandet som jeg har bitt meg merke i. Hm, ellers er det snart rasespesial i Drammen (juni), hvor det pleier å komme mange og det er god mulighet til å komme i kontakt med oppdrettere :) Hvem de absolutt bør unngå kan du heller sende pm om da :teehe: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Kjenner veldig på det samme. Da min var 11 tenkte jeg "jøss, er det dette som er gammel hund?", for jeg så ingen tegn til alderdom. Nå som hun er er 13 er det derimot veldig tydelig at hun er gammel i kroppen, mens hodet fortsatt vil så mye... Det knuser meg å se henne sånn.
    • Så nydelig han er, dette hjalp IKKE på valpefeberen! Det er noe med de sorte kelpiene…🥹 
    • Så fine bilder 😍 Hun ser flott ut! 
    • Da er han kommet i hus ☺️  Vickulas E’Ra, fra E-kullet som hadde Egypt som tema. Ra er da solguden. Til daglig går han derimot under navnet Tempo.  Han skal bli en liten potet og brukes til agility, rally lydighet og spor. Det blir også litt utstilling tenker jeg ☺️   Vi hentet han i Sverige på mandag og tok en overnatting på Geilo på vei hjem. Han var veldig flink i bilen, sov masse ☺️ På alle pausene våre møtte han alt vi traff av miljøer og folk som om han hadde sett alt før. I går var vi hjemme hjemme.    Første uhell inne var i dag tidlig. Jeg brukte nok litt for lang tid på å kle på meg og lot han stå på gulvet å vente. Hadde ett til uhell senere på dagen også. Han har til nå hatt overraskende god blærekapasitet og tisser stort sett kun etter å ha sovet. Men senere på dagen tisset han inne etter å ha lekt.    I dag hadde vi dagens første biltur i bilbur i bagasjerommet. Det ble konsert. Roet seg i det vi kom frem, så vi fikk avsluttet på godt vis. Kjørte så videre til mine foreldre, og på vei hjem derfra var han mer rolig. Så det kommer seg vel etterhvert.    En ting jeg skal fokusere mer på med denne hunden er ro ute. Så i dag har vi både sittet i ro utenfor her i nabolaget og vært på kafé hvor han satt rolig under stolen og på et tidspunkt sov ☺️
    • Nå har ikke jeg hatt tisper, men personlig er jeg skeptisk til å få tispe, jeg trives veldig godt med hannhund. Så det er nok smak og behag (for noen, andre spiller det ingen rolle for).
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...