Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilken bil kjører du?


Rocket
 Share

Hvilken bil kjører du?   

78 stemmer

  1. 1. Hva slags type bil kjører du?

    • Stasjonsvogn
      28
    • Sedan
      5
    • Offroad/SUV
      17
    • Kassebil
      21
    • Kombi 5 dørs
      13
    • Kombi 3 dørs
      0
  2. 2. Drivstofftype?

    • Diesel
      45
    • Bensin
      29
    • Elbil
      2
    • Hybrid
      5
    • Hydrogen
      0
  3. 3. Merke?

    • Alfa Romeo
      0
    • Audi
      2
    • BMW
      1
    • Chevrolet
      1
    • Chrysler
      0
    • Citroen
      4
    • Dacia
      0
    • Daihatsu
      1
    • Fiat
      0
    • Ford
      11
    • Honda
      1
    • Hyundai
      1
    • Isuzu
      1
    • Iveco
      0
    • Jeep
      0
    • Kia
      4
    • Land Rover
      0
    • Mazda
      0
    • Mercedes-Benz
      1
    • Mini
      0
    • Mitsubishi
      7
    • Nissan
      3
    • Opel
      5
    • Peugeot
      3
    • Renault
      1
    • Reva
      0
    • Saab
      1
    • Skoda
      1
    • Smart
      0
    • Ssangyong
      0
    • Subaru
      0
    • Suzuki
      5
    • Tesla
      1
    • Think
      0
    • Toyota
      11
    • Volkswagen
      14
    • Volvo
      3
    • Lexus
      1


Recommended Posts

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg kjører en 19 år gammel Mitsubishi Carisma Min kjære Mitsi.  Veldig fornøyd med bilen, selv om den ikke er ny lenger og har sine skavanker (akkurat nå: bråkete eksosanlegg, slitt endeledd, då

Jeg har en combi 3 dørs, fantes visst ikke i alternativene den heller     hentet fra wiki   Valgte kombi 5 dørs jeg... så skrøt på meg to ekstra dører  

Jeg kjører Chevrolet Van fra 1995. Diesel V8'er på 6,5 liter. Jeg elsker den [emoji7] 2,3 meter høy, så kan nesten stå oppreist inni, og er masse av plass. 7-seter da jeg kjøpte den, men tatt ut to, s

Posted Images

Jeg kjører Chevrolet Van fra 1995. Diesel V8'er på 6,5 liter. Jeg elsker den [emoji7] 2,3 meter høy, så kan nesten stå oppreist inni, og er masse av plass. 7-seter da jeg kjøpte den, men tatt ut to, så nå er det to seter foran, hundebur bak førerstolen (lett tilgjengelig fra sidedørene), og baksete bak der igjen. I tillegg har jeg fortsatt masse baggasjeplass helt bakerst, hvor jeg har agilityhindrene mine. [emoji1] Rett og slett genial bil, og fantastisk god å kjøre, med automatgir og cruise control.

Forrige bilen var en 1990 Chevrolet Suburban, med nesten samme motor (6,2 liter). Veldig god den også, og med 4wd. Masser av plass, men jeg savnet litt takhøyde når vi overnattet inni der. Skulle egentlig kjøpe meg en ny en, men jeg orket ikke enda en rusthaug, så endte med van i stedet, og har ikke angret et sekund. Har hatt et par amerikanske til, men disse har ikke blitt brukt som hverdagsbil, og ikke vært tilpasset hund.

Jeg har en forkjærlighet for de gamle amerikanske (åpenbart), så det er nr. 1 på lista når jeg skal ha bil. Størrelse er også veldig viktig for meg. Jeg vil ha god kjørekomfort, automatgir, tumleplass innvendig og muligheter til å overnatte behagelig i bilen.

Ulempene med disse store er jo selvfølgelig drivstofforbruk, og parkering. Og det er vanskelig å finne gode eksemplarer (rust og russen er flinke til å tynne ut rekkene). Jeg har ikke målt nåværende, men de pleier å tusle på rundt literen på mila, kanskje litt over. Bensinversjonen er mye verre, og er en av grunnene til at jeg har valgt diesel. Jeg har alltid kjørt stor bil, både privat og på jobb (har CE), så parkering har aldri vært noe stort problem her, men det er jo mye lettere med en mindre bil. I tillegg kommer jo takhøyden på nåværende, som gjør at de fleste parkeringshus er uaktuelt. Men jeg ville som sagt ikke byttet den bort likevel, jeg finner da alltids plass. [emoji1]

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Saab 9-5 stv 2001 mod. Veldig fornøyd med størrelsen. Har hatt en del biler (50/50 coupe/sedan), men dette er min første stasjonsvogn. Kjøpte det da sedan og mellomstor hund var fryktelig tungvint og hårete. :P  

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Mitsubishi Outlander Instyle+ Plug-In Hybrid 2015, kommer aldri til å ha råd til en slik bil igjen :lol: 

Fungerer veldig bra til 2 kelpie, og plass til en tredje vel å legge 2 seter helt flatt. :) 

89_1183248999.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har to biler. En VW eUp! som vi bruker i det daglige. Jeg elsker den lille bilen. Den er super å kjøre i byen og i bynære strøk, ingen bomavgift (jeg passerer bom både til og fra jobb), og lave driftskostnader (i tillegg til lav veiavgift). Den er får plass på alle parkeringsplasser og i alle parkeringshus, og når vi legger ned det ene baksetet har vi plass til et variocage-bur med plass til begge hundene i også :)

Vi har også en VW Caddy, vet ikke hvor stor motor og hvor mange hester, men sånn akkurat passe :P Det er en dieselbil, så den må inn og fikses på etter de har tulla med utslippene.. Men den er veldig fin. Det eneste minuset med den er at den ikke er så god å være passasjer i. Den har god plass til oss og hundene og alt stæsj om vi skal på tur (f.eks. på hytta), og så kan den dra henger og campingvogn :)

Aller aller helst skulle jeg hatt en Golf. Jeg hadde det før eUp'en, og det tror jeg er den beste bilen jeg har hatt :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kia Sportage 2015 (helt ny for tre uker siden), bensin :) Det er en miniSUV. Min er mørk grå, så ikke helt lik denne, da. Ble bensin denne gangen rett og slett fordi vi bor i Oslo. Tør ikke ha annet. Dessuten synes jeg ladbar hybrid blir litt for dyrt, og EL er helt uaktuelt. 

2015-kia-sportage_100477735_h.jpg

 

Vi er veldig fornøyd med Kia som merke. Hadde frem til nå en Kia Cee'd SW diesel 2010-modell. Det er 7 års garanti, og vi får mye for pengene. Skinnseter, oppvarmet ratt, navigasjon mm. :D 

I baggasjen er det plass til et stort dobbeltbur eller et enkeltbur.Skal ha inn et kelabur passelig til en portis der så snart jeg får somlet meg til å bestille. 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Toyota RAV-4. Bakdøra er irriterende fordi den er tung pga ekstrahjulet som er festet på den,og jeg hadde helst sett at døra gikk oppover og ikke utover. 

Bagasjerommet er okkupert av av et dobbelt herculesbur,som gjør at det er lite plass til andre ting. 

Jeg er ellers veldig fornøyd med bilen. Den gjør jobben sin. Helt nødvendig med 4x4 her jeg bor. Den bruker 0,6 på mila. Diesel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nissan NV200... litt plæstikk-følelse men den er helt ok. Litt mindre plass enn jeg er vant med, men det fungerer. Må bare tenke litt mer på hva jeg har med meg når jeg reiser. Det kan jo være greit. Den bruker ikke så mye drivstoff og er lettkjørt og grei. Litt dritt å kjøre i kraftig vind, for den er lett men med stor overflate som vinden lett tar tak i. Det er vel det største minuset tror jeg. 

Jeg savner dog mine Toyota Hi-Ace'er som har vært geniale biler for mitt bruk, og de har hatt det viktigste på plass: driftssikkerhet og god plass. Mer enn det trenger jeg ikke... jo, også er det jo greit å komme seg fram på vegene da. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører nå en Toyota Avensis etter at Mazda 6'en vår bestemte seg for at nå skulle motoren dø helt plutselig. 

Jeg likte mazdaen bedre... Toyotaen har innmari teit bagasjerom som smalner inn på teite plasser og er mindre behagelig å gire med, treig i gang, pluss at jeg ikke liker dieselbrumminga. Samboern er superfornøyd. Jeg er stuck med denne bilen de neste årene, men neste gang skal jeg ha kassebil. 

Fordelen med Toyota er driftsikkerhet, som er grunnen til at det ble denne bilen. Jeg savner den gamle Corollaen min, jeg. Det var god bil, det. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ford focus stasjonsvogn, 2004 mod, bensin. Ingen superbil, men den fungerer, er relativt billig, god å kjøre og har god plass i bagasjerommet :) Kunne tenkt meg litt større motor, det finns jo, men det tenkte jeg ikke så mye på når jeg kjøpte. Derimot blir det en eller annen form for suv/pick up igjen når jeg har råd til å kjøpe en som ikke er fra tidlig 90 tallet :P Jeg savner pajeroen min så utrolig, tror ikke det blir akkurat pajero igjen (koster så sykt og er ikke så glad i de nyere modellene pluss at det er dårlig plass til to hunder der om man vil ha 5 seter i tillegg), men en eller annen form for stor oversiktlig bil med mulighet for å slå på firehjulstrekk er savnet. Kassebil hadde selvsagt vært helt utrolig praktisk, men jeg liker dem ikke så det blir nok heller en hundehenger.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toyota avensis, diselsak.

Jeg liker bilen min jeg, selv om jeg i etterpåklokskapens lys kan se at jeg burde ha kjøpt noe med firhjulstrekk, og jeg gjerne skulle hatt noe som var både kortere og høyere over bakken. 

Fordelen er vel at neste gang ikke er første gang jeg kjøper bil hvertfall, så jeg har litt mer peiling på hva jeg trenger/liker.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opel Astra Sport 5-dørs kombi, 99-modell. Bensin. Min første bil så jeg har ikke så mye å sammenligne med ;) Men er i alle fall kjempefornøyd. Går som ei klokke og ligger utrolig godt på veien (noe jeg synes er viktig da jeg kjører mye langturer). Bruker ikke så mye drivstoff. Noe av det jeg liker aller best er Sports-funksjonen, trykker på en knapp så går bilen fra null til hundreoghelv.... på et svisj :P Tidvis veldig praktisk og ikke minst fryktelig morsomt :P

Men det jeg virkelig drømmer om er en Volkswagen California. Elsker bilferie mer enn noe annet, og å slippe å sjekke inn på allverdens overnattingssteder med ymse holdninger til hund hadde vært en befrielse :wub:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt Honda civic 95 mod og så ble det en honda Crv 2000 mod. veldig fornøyd med begge to. :) Men så savnet jeg litt bedre hunde plass og da ble det en suzuki XL7 bensin automat 2006 modell på grønne skilter. Endelig mye hundeplass, men ekstrem dyr bil i drift! Så ille at vi måtte se oss om etter en annen bil igjen.. Da måtte vi ofre hundeplassen igjen, så det ble en Honda accord diesel stasjonsvogn 2005 modell. Veldig god å kjøre, sprek og fin er den og rimelig i drift, OK plass, men ikke optimalt i forhold til hundene. Må ha en hund i baksetet ved langtur hvis de begge skal få legge seg ned. Desverre har vi vært ekstremt uheldig med bilen og hatt to veldig dyre, tåpelige feil med den, så det har vært et skår i gleden. Jeg angrer veldig på at jeg solgte CRv min, men ting ble jo ikke slik jeg hadde planlagt.

Blir å ha bilen en stund til, for utenom de feilene så er jeg fornøyd. Håper virkelig ikke at det bli noe mer feil på den!

Drømmebilen er honda civic type R, lekker bil. Liker bedre de eldre modellene designmessig, men den siste versjonen 2016 mod var knallfin da. Men ikke realistisk! *sukk*

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart en Peugeot Expert 2.0 L 128hk. L1H1. 2013 modell (reg første gang i slutten av 2012). Velholdt og fin. Gleder meg til den er klar til henting. Vi måtte ha hengerfeste og takstativ på, så må vente på de bitene skal komme og bli montert.
Frem til nå en Citroën Berlingo, 1,6 HDI, 75hk, 2007 modell. Grei bil, men må ha en større :)  og den nye er mye bedre å kjøre!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førerkort  i 6 år. 5 biler så langt. Nå kjører jeg en Toyota yaris verso 2001,  veldi praktisk med stort bagasje rom men forferdelig lav og dårlig kjørekomfort.  Min første var toyota Carola 1996 en super første bil som jeg Hade i knapt 6 måner før den "parkerte" utafor veien bilen var kjørbar men pg gammel skade gikk den ikke i gjennom eu etter ulykken. Så knapt 1 år med Nissan sønny 1991. Rett å slett grusom. Deretter en Subaru forester 1998, god å kjøre kom fram over alt men tilsluttet drakk den like my olje som bensin så den ble solgt når den passert 350000 km. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører sedan nå, Volvo s40, men satser på å bytte til stv snart da det blir valp av stor rase til våren. Liten hund gikk greit i sedan, men med stor må jeg nok finne meg større plass:) Har et håp om Volvo igjen, men setter ikke krav til det, vil bare ha mer hundevennlig bil:)

Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fortsatt på bil nr 1, hatt den i 4,5 år nå. Det er en 2005 modell Opel vectra stasjonsvogn. Den har vært stabil og snill med oss. Behagelig å kjøre, men liker den ikke på guffent vinterføre (isete, snø er greit), lite motorkraft og lite hjelp å få på vanskelig føre. Vi kjører jevnlig "sør-Norge rundt" og begynner å bli lei kupe-støy og :lol: Tenker å bytte bil neste år, avhengig av økonomi. Ønsker oss Skoda octavia stasjonsvogn med firhjulstrekk og kanskje tilogmed automat. Kjører Skoda octavia på jobb (nettopp byttet til splitter ny Skoda for en uke siden, 2 uker gammel), og liker kjørekomforten godt, og også hvor god den er på dritalt føre. Men er åpen for andre merker og :) Ønsker stasjonsvogn, SUV kan gå da. Men trenger mye bagasjeplass med mellomstor hund og baby på vei (der er godeste vectraen vår uovertruffen :teehe: ), og siden vi kjører mye langkjøring er det godt med romslig bagasjerom. Får se hva vi ender opp med. Lille Opel er EU-godkjent til november 2017, så får se om det blir bytte før den tid :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Rocket skrev:

Nysgjerrig som jeg er så lurer jeg på hva slags biler sonenfolket kjører. :) Starter derfor denne pollen, tok utgangspunkt i mest populære merker på finn.no så savner du ditt merke, gi en lyd så skal jeg redigere inn eller få tak i en moderator som kan redigere inn. 
Skal jo etterhvert handle bil selv og da er det interessant å se hva folk er fornøyd med i hundesammendheng. 

Hva slags biler har du vært fornøyd med oppigjennom?
Er du fornøyd med den du har nå, hva er du eventuelt veldig/mindre fornøyd med?
Hva prioriterer du når du handler bil? 
Hvor høyt er drivstoff forbruket på bilen din? 

Mangler Lexus på lista di.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, HeleneFS skrev:

Jeg har en combi 3 dørs, fantes visst ikke i alternativene den heller :P 

 

hentet fra wiki

 

Valgte kombi 5 dørs jeg... så skrøt på meg to ekstra dører :P 

 

11 minutter siden, Hampus skrev:

Mangler Lexus på lista di.

Lagt til! :) 

-------------------------------------


Mye spennende svar her! Kjekt å lese erfaringer! Gir meg litt å tenke på. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har to biler nå, en Suzuki baleno 98mod stasjonsvogn og en Volvo s40 99mod sedan. Jeg har hatt to biler før disse, en golf og en Mazda 323, men det var før det kom hund. 

Balenoen ble kjøpt rett etter vi fikk Aron, da vi trengte stasjonsvogn. Pris avgjorde en del, men bilen var i "god form" og helt ok. Planen var egentlig at på denne tiden skulle vi ta opp lån og kjøpe "skikkelig" bil :P siden samboer fortsatt ikke er kommet i fast jobb etter vi var ferdige med studiene i fjor har vi ikke råd til det. Derfor kjøpte vi volvoen i høst, da vi fikk den til en grei pris av en kompis av han.

Balenoen har helt ok med plass, og den har ført oss heftig mange mil rundt omkring. Blant annet 90 mils dagsturer flere ganger. Det er jo en gammel bil, så kjørekomfort er ikke 100% kan man si :P 

volvoen ble som sagt kjøpt siden vi fikk den billig, og vi trengte to biler. Det er jo ikke akkurat noe hundebil, men funker helt ok i hverdagen. Har buret til Aron i baksetet, og Taipa i bilsele i setet ved siden av. Denne bilen er derimot veldig god å kjøre! :) 

ellers gleder jeg meg til vi kan kjøpe oss skikkelig bil, med god plass OG som er deilig å kjøre. Er usikker på hva vi faktisk vil ha, om vi burde kjøpe 2seter med plass til hunder og bagasje, eller om vi skal kjøpe stasjonsvogn. Kommer vel kanskje an på hvilken bil vi finner ut at vi skal kvitte oss med først :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører Lexus RX 450 Hybrid, 2010 modell.

Siden det er hybrid, ( strøm / bensin ), kjører vi ganske rimelig til tross for at det er en stor SUV, ca 0,9 på småkjøring.

Er utrolig fornøyd med bilen min!

Vi har hatt minimalt med feil, og servicen hos forhandleren er fantastisk.

Dette er 2 Lexusen vi har, og i månedskifte juli / august får vi den aller nyeste modellen av RX 450 h.

Gleder meg til ny bil, meeen jeg er jo veldig glad i den vi har nå...

Jeg er håpløs sånn, får et forhold til "døde" ting.

 

I tillegg har samboeren min en 2014 modell Hyundai Santa Fe som han bruker i jobbsammenheng.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...