Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Mars


mokken
 Share

Recommended Posts

8 timer siden, Christine skrev:

Usikker på om min også sånn egentlig er til hjelp dersom noe skulle skjedd. MH viste ei litt pinglete tispe, men hun har vokst og blitt tøffere siden den gang. Har ikke tenkt å komme opp i en situasjon hvor jeg trenger hjelp av bikkja, men roer meg ved at hun ville skremt de med lyd jeg også :aww: 

Nei, det er det jeg tenker også, jeg regner med at bare lyden er avskrekkende nok :lol: 

8 timer siden, Christine skrev:

Ja, jeg tror ikke at alle landbruksskoler er sånn. Det bare skremte meg at det var helt ok blandt lærerne å behandle dyr slikt med tanke på at det va de som skulle lære kommende bønder om dyr og dyrevelferd. Det åpnet øynene mine litt i forhold til hvordan det kan være i fjøs, og hvordan maten jeg spiser blir behandlet mens de enda lever. Jeg har vært på jakt hvor vi har skutt dyr og vært med på slakting av dyr og syns det er ok, men den opplevelsen med å slå grisungene inn i veggen til nakken til slutt knakk slet jeg faktisk med en stund. 

Ja, det skal ikke være sånn! Jeg trodde ikke det var lov å slå ihjel griser på den måten heller jeg, men må innrømme at jeg ikke har satt meg inn i lover og regler for nødslakt. 

8 timer siden, Christine skrev:

Spennende med parringstur! :)

Takk :ahappy: 

10 minutter siden, Justisia skrev:

Vestgötaspets + Lancashire Heeler = Lancashire Heeler
Yey for finnene :sheldon:

 

gööttihiileri.jpg

De har ikke bare blandet rasenavnene da? For den ser jo ikke veldig ut som en heeler :)

@Marie Jeg ville svart det fordi jeg vil de skal vite hvorfor jeg ikke kommer. Så smålig er jeg. Det kan gjerne være kveldens samtaleemne, hvor rasshøl de var. Det svir forhåpentligvis mer som voksen enn det gjorde som barn/ungdom. 

--

De siste 2-3 dagene har jeg hatt skikkelig vondt nederst i magen, så vondt at jeg har sovet dårlig/lite de siste 2 nettene. Det er nesten så jeg vurderer lege, men det er ikke så lenge siden det området ble sjekka sist, og det er ikke så lenge til det skal sjekkes neste gang, så jeg har bare ikke lyst. Det er kontroller på Ullevål, med medfølgende undersøkelser, hver 3.dje måned, i tillegg til kontroll på MHH hver 3.dje måned, og jeg syns oppriktig at det fader meg burde holde! *sukk* Får se det an i helgen, tenker jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Self control level:ultimate

Lillefluff blir nok 100% frisk snart!! 

JIPPI! Endelig en god nyhet fra denne kanten 179 jobbsøkere har blitt til 4, det er 2 stillinger og jeg er med i kampen fortsatt (2.gangs intervju)!!!!  Får jeg napp her flytter jeg faktisk

Posted Images

Akkurat nå, 2ne skrev:

 

De har ikke bare blandet rasenavnene da? For den ser jo ikke veldig ut som en heeler :)

 

Nei, den finske kennel klubben har registrert Nicke som en Lancashire Heeler. 
Han er avkom etter en LH hanne og en Vestgötaspets tispe. 
Det er, naturlig nok, litt uroligheter i rasemiljøet nå. 
Hunden er 9 år gammel og den finske Kennel Klubben godkjente registrering av han i slutten av Februar i år. 
 


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Justisia skrev:

Nei, den finske kennel klubben har registrert Nicke som en Lancashire Heeler. 
Han er avkom etter en LH hanne og en Vestgötaspets tispe. 
Det er, naturlig nok, litt uroligheter i rasemiljøet nå. 
Hunden er 9 år gammel og den finske Kennel Klubben godkjente registrering av han i slutten av Februar i år. 

Uhhm.. Hvordan fikk de til det? Og hvorfor ble han registrert som 9 åring? :o 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ne skrev:

Uhhm.. Hvordan fikk de til det? Og hvorfor ble han registrert som 9 åring? :o 

Har ikke peiling. Men, finnene har visst gjort slik før med andre raser.
Den finske raseklubben har ikke kommet ut med noen skikkelig forklaring enda. Det skal de komme med i neste utgave av medlemsbladet sitt, skriver de ...

http://lancashireheeler.fi/arkistot/2303 info på finsk
http://jalostus.kennelliitto.fi/frmKoira.aspx?RekNo=ER15759%2F16&R=900 stamtavla hans

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, SFX skrev:

Hvis du har rom for så fleksibel spontanitet på jobben, så ville jeg tatt med maskina hjem og kjent på hva jeg ønsket hver morgen. Men jeg ville gjort det hele året :whistle: 

Hehehhehee, jepp, jeg har faktisk rom for slik spontanitet på jobben. Verdens beste jobb faktisk :D. Og nå når de skal innføre parkeringsgebyr ser jeg for meg at det blir veldig mange slike dager faktisk :aww:

10 timer siden, SFX skrev:

Jeg kan ikke få beskrevet hvor deilig det er å bo så privat at jeg ikke behøver å time noe som helst til når naboen sover - jeg kan spikre opp bilder nå, om jeg vil. Jeg kan blåse hunder tørr i timesvis på natta, om jeg vil. Jeg kan synge høyt når som helst. Hundene kan logre når som helst, uten at det dukker opp sure kommentarer om dunking i veggen. Jeg kan aldri gå tilbake til å bo så jeg deler vegg med folk jeg ikke deler postkasse med. 

Den personlige friheten til å gjøre akkurat hva du vil, når du vil, er uvurderlig altså :D. Jeg har aldri forstått at det er mulig å bo sånn tett, i rekkehus eller blokk, jeg :aww:. Det er jo utfordrende nok å bo i enebolig i boligfelt vøtt.... Jeg innser at jeg kanskje er litt vanskelig, men her jeg bor nå kan jeg tillate meg det :D

1 time siden, Kokospaniel skrev:

Jeg tror hele etasjen har gått i feriemodus, ingen av de andre morrafuglene er observert eller hørt ennå. Det er jo langt utpå formiddagen jo :thumbsup: (må ha noen å drikke kaffi med...)

Her var det overraskende stor aktivitet da jeg kom inn døra ti på halv åtte... jeg var sikker på at folket hadde tatt ferie, evt forberedte seg til Birken eller noe, men neida, full fart og stormende jubel her :D

Akkurat nå, Justisia skrev:

Nei, den finske kennel klubben har registrert Nicke som en Lancashire Heeler. 

Atte???? Han ligner jo mye mer på en västgötaspets, om enn litt kort i kroppen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nesten ikke vært aktiv siden oktober :shocked: Men hallo :) 

Snøen holder seg her litt til. Jeg har handlet inn til påske før alle turistene kommer til påske, og er klar for å sitte på kontoret hele påska selv. Av og til angrer jeg litt på yrkesvalget...

Men de firbeinte har det bra. Veslefrøken var på jaktprøve i vinter, og fikk 38 poeng selv når hun ikke fikk elgen til å stå, og det er jeg egentlig veldig fornøyd med (svært god premiering på de momentene de greide å bedømme). Vi gleder oss til høsten igjen :D

 

Nei... jeg bør vel ned i bilagsbunken igjen :) 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Justisia skrev:

Har ikke peiling. Men, finnene har visst gjort slik før med andre raser.
Den finske raseklubben har ikke kommet ut med noen skikkelig forklaring enda. Det skal de komme med i neste utgave av medlemsbladet sitt, skriver de ...

http://lancashireheeler.fi/arkistot/2303 info på finsk
http://jalostus.kennelliitto.fi/frmKoira.aspx?RekNo=ER15759%2F16&R=900 stamtavla hans

Hmm.. Merkelig. Jeg hadde forstått det om de registrerte han som vestgøtaspets, han ser jo mer ut som det enn heeler. Blir interessant å høre begrunnelsen for å gjøre det sånn da! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, 2ne skrev:

Hmm.. Merkelig. Jeg hadde forstått det om de registrerte han som vestgøtaspets, han ser jo mer ut som det enn heeler. Blir interessant å høre begrunnelsen for å gjøre det sånn da! 

Det er ganske mange av oss som ser frem til den forklaringen. 
Den svenske raseklubben har stilt spørsmålet for en tid tilbake, men ikke fått noe svar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Mud skrev:

:hug:

God bedring til lille gull. 

Og klem til alle dere med tøff oppvekst :hug:

 

8 timer til ferie! :D

Akkurat nå bare glor jeg tomt på pc'n. Jeg havner alltid i så veldig feriemodus siste dagen at jeg strengt tatt burde trekkes i lønn. 

 

Takk :) hun klager over ene øret, men ikke verre enn at hun vil opp til kua. Det er lov å gå til kua med øreverk vel? Ikke lange biten ute :aww:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
14 timer siden, Perfect Image skrev:

Jepp, veterinæren hadde glemt å underskrive så papirene var kommet i retur så postet på nytt..................................................................

Regnet med det - når ble de sendt inn på nytt?  Tror avleser skulle komme i dag også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe galt med bilen min. Lager masse rare lyder, og kjennes ustødig. Også sier det "klank" under. Redd noe faller av snart :| Har ikke råd til å reparere den, men går det an å få et verksted til å se på den og lage en liste over hva som er galt? Eller er det litt frekt, siden jeg ikke vil de skal fikse det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tekopp skrev:

Her er moten å bruke en sjablong, for å føre på mørkebrune bryn som ikke ligner de naturlige brynene i det hele tatt. Man ser jo at de er malt på som to tykke brune streker, ikke noe naturlig over de i det hele tatt. Men pga sjablongene har de veldig definerte linjer hvertfall. Weird.

Dog syns jeg det er mer kledelig enn trenden med å ha to supertynne streker, som var for en del år siden (når jeg var ung *kremt*).

Enig. De der hårtynne strekene som gikk i en bue langt over de naturlige brynene så i alle fall komisk ut. Men, hvis folk føler seg vel med sånt i fjeset så er det jo greit det da, men det er greit å fnise litt for seg selv også. :teehe:

Snart en dobbeltime i norsk, så en pause og en dobbeltime i samfunnsfag. Så skal jeg hjem og ture hunder før jeg skal i somalisk bryllup til en av elevene mine! 

Og akkurat nå så jeg et annet splitter nytt ektepar: To kornkråker som gikk omkring og samlet små kvister. Når begge hadde nebbene fulle fløy de avsted sammen. :heart: 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Raksha skrev:

Takk :) hun klager over ene øret, men ikke verre enn at hun vil opp til kua. Det er lov å gå til kua med øreverk vel? Ikke lange biten ute :aww:  

 

Jeg begrenser ikke A ved ørebetennelse annet enn med lyd.  Dvs, jeg sender han ikke i barnehagen hvor det er mye støy. Ellers får han ut å leke etc.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår så var jeg og 3stk til å trente utstilling med valpene våre.. 

Vi har alle valper i 5-8mnd alder, også fant de ut at en skulle ta en jakke over hode og leke "figurant fra intet" .. 

Det begynte å bli mørkt, og jeg tenkte at det kom til å gå greit..  Vel,så feil kan man ta.. 

 

Nayla klikka..Bjeffa, og sirkulerte rundt men turte ikke gå bort,uten meg :o

Under jakken var det jo folk hun kjente,og når de snakket til henne var hun hyl&skrik og overhysterisk lykkelig.. men ingen tvil om at hun var usikker med engang..det hørte man.. 

Det ble en "god" opplevelsr mtp at det var kjentfolk i jakken da.. men lurer meg på hvordan vi skal trene på det.. Merker at hun har mye fluer i hodet for tiden,og ting hun kunne før, ekke så viktig lenger :-P

Hurra for snart 7mnd, unghund, spøkelsesalder og sikkert løpetid og,etterhvert :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Justisia skrev:

Nei, den finske kennel klubben har registrert Nicke som en Lancashire Heeler. 
Han er avkom etter en LH hanne og en Vestgötaspets tispe. 
Det er, naturlig nok, litt uroligheter i rasemiljøet nå. 
Hunden er 9 år gammel og den finske Kennel Klubben godkjente registrering av han i slutten av Februar i år. 
 

Spesielt. Men gjør det engentlig så mye? Jeg mener, hvis ingen bruker ham til noe som helst så er det jo bare snakk om en litt rar Heeler.

 

Den andre quoten min forsvant... men @Perfect Image så utrolig kjedelig at veterinæren har gjort en sånn dum tabbe!
 

Mobbere er  noen skikkelig artige dyr... De har farget mye av mitt liv siden. Ikke fordi jeg går rundt og tenker på dem, men i maaaange år hadde jeg en veldig dårlig selvtillit, var kanskje litt sosialt keitete (jeg hadde jo aldri vært med på noe og utviklet meg med jevnaldrene, antar hester, katter og hunder ikke helt fungerer like bra der). Jeg har ikke hatt noen typisk ungdomstid eller studietid med ørti førti "kjærester" eller inntak av for store mengder alkohol, fester, hytteturer eller andre turer. Fortsatt stoler jeg overhodet ikke på folk før de over lengre tid har gjort det klinkende klart at de er til å stole på. Og i dag orker jeg ikke folk rundt meg som "svikter" til stadighet. Det er jeg ferdig med. Og jeg gir de, dessverre?, sjelden en sjanse nr. 2 når jeg først har bestemt meg.
Trodde selvbildet og slikt var helt OK når jeg møtte kjærestemannen, men den gang ei. Ny situasjon, en situasjon jeg ikke hadde vært i på 12 år og med noe dårlig hell den gang, førte til at alle usikkerhetsmomenter kom tilbake når det gjaldt vårt forhold. Fine kjærestemannen som holdt ut :heart: 
En reunion vet jeg ikke hva jeg hadde gjort med, hvis jeg i det hele tatt ble invitert da. Kan jo være vanskelig å huske på en som ikke eksisterte når vi gikk i samme klasse :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, BareLinn skrev:

Igår så var jeg og 3stk til å trente utstilling med valpene våre.. 

Vi har alle valper i 5-8mnd alder, også fant de ut at en skulle ta en jakke over hode og leke "figurant fra intet" .. 

Det begynte å bli mørkt, og jeg tenkte at det kom til å gå greit..  Vel,så feil kan man ta.. 

 

Nayla klikka..Bjeffa, og sirkulerte rundt men turte ikke gå bort,uten meg :o

Under jakken var det jo folk hun kjente,og når de snakket til henne var hun hyl&skrik og overhysterisk lykkelig.. men ingen tvil om at hun var usikker med engang..det hørte man.. 

Det ble en "god" opplevelsr mtp at det var kjentfolk i jakken da.. men lurer meg på hvordan vi skal trene på det.. Merker at hun har mye fluer i hodet for tiden,og ting hun kunne før, ekke så viktig lenger :-P

Hurra for snart 7mnd, unghund, spøkelsesalder og sikkert løpetid og,etterhvert :P

Hvorfor skal du trene på slikt? Sjansen for at du skremmer bikkja di er mye høyere enn at du tøffer den opp.. La den være med deg i forskjellige miljøer i mørket, naturlig, så vil det gå seg til.. 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, BareLinn skrev:

Igår så var jeg og 3stk til å trente utstilling med valpene våre.. 

Vi har alle valper i 5-8mnd alder, også fant de ut at en skulle ta en jakke over hode og leke "figurant fra intet" .. 

Det begynte å bli mørkt, og jeg tenkte at det kom til å gå greit..  Vel,så feil kan man ta.. 

 

Nayla klikka..Bjeffa, og sirkulerte rundt men turte ikke gå bort,uten meg :o

Under jakken var det jo folk hun kjente,og når de snakket til henne var hun hyl&skrik og overhysterisk lykkelig.. men ingen tvil om at hun var usikker med engang..det hørte man.. 

Det ble en "god" opplevelsr mtp at det var kjentfolk i jakken da.. men lurer meg på hvordan vi skal trene på det.. Merker at hun har mye fluer i hodet for tiden,og ting hun kunne før, ekke så viktig lenger :-P

Hurra for snart 7mnd, unghund, spøkelsesalder og sikkert løpetid og,etterhvert :P

Mest sannsynlig blir det nok bedre av seg selv, men om du skal trene på det så vent ihvertfall til fluene er ute av hodet, ikke utsett henne for sånt nå som hun ikke er helt i vater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Mud skrev:

 

Jeg begrenser ikke A ved ørebetennelse annet enn med lyd.  Dvs, jeg sender han ikke i barnehagen hvor det er mye støy. Ellers får han ut å leke etc.  

Kom feber og dårlig form her og, så får se om hun fremdeles vil når paraceten kicker inn. Tenker at ut og få litt frisk luft og opp til kyrne bare er kos om hun vil det. Håper hun kan sove litt da, vi pleier ikke være våkne fra 5. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjennomsnitsfart på 5,65 km på ski er sånn passe dårlig :lol: Ei stund siden løypa har blitt preppa ja, så var nesten ikke noe spor og det glei mer bakover enn fremover :lol: Men da kan man like gjerne gå off road, noe Vigdis synes er helt greit for da kan hun løpe løs :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar ikke fri på slutten av dagen i dag, bare dumt når jeg ikke får brukt den timen til noe fornuftig uansett. Har planer om kombinert skogs- og sykkeltur med hundene etter jobb. Greit å slite de ut litt siden vi skal kjøre langt i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Rallyskiltene mine kom i posten i dag. Må ut i bilen og hente pakken nå og se på de.

Vært og hentet Similis og Talli er glad for at hun er über sjef, Similis løper rundt glad og lykkelig og Murphy er kjempe glad for endelig ha en kul leketante, Talli gidd jo "aldri" (i følge Murphy). Så turet med de og plukket bæsj i hagen, det var vist på tide *host* 

Nei hente pakken med skilt var det *løpe ut* 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...