Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Mars


mokken
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Self control level:ultimate

Lillefluff blir nok 100% frisk snart!! 

JIPPI! Endelig en god nyhet fra denne kanten 179 jobbsøkere har blitt til 4, det er 2 stillinger og jeg er med i kampen fortsatt (2.gangs intervju)!!!!  Får jeg napp her flytter jeg faktisk

Posted Images

Ah, for et liv! Med kelpiser in it!

Klipper frekt og freidig ut fra FB'en min: 

Bailey (aka Little One/Bailey-Pailey/Hakkihæl/Bollerusken/Ruskebolla/Gærning/Baileysbolla
/BatRat/Sfinx'en/BaileysBun/Mini/(egentlig også Smurfen, men siden Murphy er Smurphy eller hva det var så prøver jeg å glemme det *ler*)

Even if my Little One is a very pleasant puppy, she is a very characteristic type of the breed, with just enough craziness in her. 
Just minutes ago, she was so pleased with herself (and with me I guess) that she out of the blue just jumped up on me and hit me with her front paws in my stomach. Then kicked with her back paws from my stomach and took a very elegant pirouette down to the floor again. Just like that...Just to have done it, I guess..

HAHAHA! As I've always said, there's NEVER a dull moment with a kelpie in your life! You'll never know what kinda fun's up next!

You just gotta love them and their fun loving craziness :wub: 
Who likes "normal" anyway..... :aww:



...slapper jeg av med en velfortjent Strawberry Margarita laget av svigermor, etter en arbeidsdag ute i snøføyka med ville cattle som måtte flyttes, horse-whispered den ene hesten min så hun sluttet å trene til rodeo-show (:icon_confused:), fikk kuttet i flokken og hentet ut en pusling (cattle) som trengte å trøke snørra og få fres på formen, og sammen med to av gutta fikk vi busienssen til å gå rundt når sjefen var bortreist. Men fanken for et ufyselig vær, og etter handling av mat (gørr kjedelig!) så fikk jeg spist litt og nå belønnes med en god skvett Margarita. Er alene hjemme med voffene, og nå etter at Bailey fikk utspring for følelsene sine (:nesevis:) så ligger de strødd og snorker. 
Deilig fredag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rart hvor utrolig tomt et hus med 14 hunder kan føles når vi startet dagen i går med 15 :(

Det er godt å ha 5 små fløffballer å trøste seg med, de blir bare skjønnere og morsommere for hver dag! Vi har kjøpt inn litt påskestæsj til 6 ukers photoshooten på søndag, må jo ha påsketema når det er palmesøndag! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Monab88 skrev:

Det er rart hvor utrolig tomt et hus med 14 hunder kan føles når vi startet dagen i går med 15 :(

Det er godt å ha 5 små fløffballer å trøste seg med, de blir bare skjønnere og morsommere for hver dag! Vi har kjøpt inn litt påskestæsj til 6 ukers photoshooten på søndag, må jo ha påsketema når det er palmesøndag! 

Næmmen huff da :hug: Da er det godt med herlige små pelsballer til trøst! 

Rart det der at det er greit å stå opp halv sju på hytta. Ruslet en runde på jordet før bikkjene fikk mat, dritfint ute! Blir nok en super dag! :ahappy: Nå har jeg drukket en kopp kaffe av det nye kyllingkruset mitt :D Så da tror jeg vi går enda en liten tur på jordet, må benytte sjangsen når gamlisene kan gå oppå skara.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille terror vekket meg først kl 5 fordi hun måtte tisse, det er helt ok. Men å vekke meg igjen kl 6 fordi hun vil leke litt før hun inntar dyp søvn, det er ikke helt ok. For jeg har ikke fått sove igjen!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Justisia skrev:

Det er ganske mange av oss som ser frem til den forklaringen. 
Den svenske raseklubben har stilt spørsmålet for en tid tilbake, men ikke fått noe svar. 

Så irriterende! 

18 timer siden, Christine skrev:

Etter lyden å dømme høres de (ihvertfall min) ut som en potensiell drapsmaskin :P 

Jeg må ærlig innrømme at jeg heller ikke aner hva som er lov osv, men når man har andre midler og muligheter syns jeg det er en fæl måte å avlive dyr på. 

God bedring! Håper smertene forsvinner så du får slappet av og kost deg i påsken :) 

:lol: Nora også, og det er litt morsomt, for inntil noen år siden så hørtes hun bare ut som når man bomgirer når hun knurra. Men hun hadde mye hun skulle sagt når det kom noen gutter fra elektriker-firma for å hente ekstrautstyret de la igjen i høst, hun har sikkert fått med seg alle disse kassebilene som stjeler hunder *kremt* Hun knurra så det dirra i stuevinduet, teite bikkja :rolleyes: 

Ja, man burde jo alltid avlive på den mest effektive måten, og det å stå og klaske dem i veggen virker ikke spesielt effektivt. Da skal du jammen meg ta i litt altså. 

Takk! Det er bedre i dag enn det var i går og dagen før, så jeg satser på at det er til å leve med frem til jeg skal på kontroll rett over påske-ish :) 

16 timer siden, Cloudberry skrev:

:gaah: 

Da Sita begynte på prednisolon sa veterinæren at hun kunne bli ekstra tørst. Hun er ikke tørst, hun er så sulten at hele hennes bevissthet dreier seg om mat, og KUN mat. Skjønner av praten her inne siste uka at det er en vanlig bivirkning for folk, så da er det sikkert logisk på bikjer også. Hun er så manisk opptatt av mat at det er knapt noe trivsel i å ha henne i hus lenger. Idag begynte hun å sprette opp og skrape meg oppetter beina fordi hun trodde jeg hadde noe mat på bordet. WTF?? Hun skal ligge på plassen sin når vi spiser, og gjør det til nøds når vi jager henne dit. Som regel prøver hun å snike seg nærmere for å stå klar hvis noe skulle falle på gulvet. Hvis ikke samboeren er hjemme har hun i det siste begynt å komme med et og annet gnell (sånn til avveksling fra konstant piping og sutring) for å få fri til å undersøke under bordet. Jeg er SÅ lei av at 90% av all vår kommunikasjon for tida er at hun skal tilbake på plassen sin. 

Det er jo ikke hennes feil, stakkar lille, men på tross av at hun alltid har vært matgal er det så ille nå at jeg knapt kjenner henne igjen. Det er IKKE artig på noe slags vis. Og tar vi henne av prednisolonen sjangler hun etter 1-2 dager. :(:(:(

Det er en helt vanlig bivirkning av prednisolon, både hos folk og hund. Og etter den siste uka, har jeg som sagt fått litt større forståelse for Noras stadige vaking etter mat, hun oppfører seg jo som en hai som lukter blod, enten det er mat i nærheten eller ikke. Jeg veit jo at jeg umulig kan være sulten etter å ha spist 2 pitabrød fylt med stæsj, men allikevel så mener hjernen min at jeg er sulten, og den insisterer såpass at jeg faktisk går og spiser, selv om jeg veit at jeg egentlig er stappmett. For en hund, som ikke er bevisst på sånt, så må det der være utrolig frustrerende. 

Du har ikke noe hun kan få gnage på mens du spiser da? Et fylt margbein eller noe? For jeg skjønner at du blir frustrert (jeg lever med en kortison-hund jeg og), men det der er virkelig ikke noe de kan noe for. Det å spise ble en tvangshandling for meg i hvert fall, jeg spiser og spiser og spiser, enda jeg veit at jeg umulig kan være sulten eller ha behov for all den maten, fordi jeg er "sulten". Jeg er glad jeg driver å kutter ned på kortisonen alt, hadde jeg stått på disse dosene over tid, hadde jeg blitt lettere å gå over enn rundt ganske kjapt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøtt i trynet, men Smultbolla måtte ut sa hun, så da fikk hun jo såklart det. Selv om jeg kunne tenkt meg å sove en time til. Men jeg kan jo slumre på sofaen jeg :) Magefølelsen sier det blir fødsel fredag-lørdag, og det tenker jeg hun ser frem til.

Hive noen tepper til vask i dag, sånn at de er klare, og så skal jeg hente opp og montere valpekassa. Må på butikken en tur etterpå, så da tenkte jeg å stikke innom apoteket etter nytt termometer, noen flere kladder, og sånn også. Stikke bort på hundebutikken etter litt melkeerstatning, sånn i tilfelle ellefelle, og noen poser med kjøttboller også. Det er vel snart på tide at hun får litt ekstra (merk litt). Blir en rolig dag her utenom det, og det er helt greit med det griseværet som er ute :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket mestvinnendelistene etter årets 6 første utstillinger, og av 16 tisper og 15 hanner så langt plassert på listene så er det Nora og Jäger som ligger på hver sin førsteplass :ahappy:

56ed10b78b32f_2016-03-1909.36.03.thumb.p

56ed10c684834_2016-03-1909.35.43.thumb.p

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, lijenta skrev:

Kan nok si at uksehungeren hører til hos hunder også. Hadde ei som til slutt knuste et Norgesglass for å få tak i godbitene som lå inni

Oj! Hvordan gikk det da? Vi har ikke noe slikt stående i hennes rekkevidde, sånn sett greit med miniatyrer! Men glemmer jeg å lukke stelleveska (som pleier å stå på gulvet i gangen) er hun der straks jeg snur ryggen til og drar utover alt som er inni, i tilfelle det skulle ligge noe spiselig der.
 

17 timer siden, Malamuten skrev:

Har ikke hatt noen på prednisolon selv, men to bekjente av meg har hatt og de hundene var begge konstant sultne og på jakt etter mat, stakkars :( skikkelig ille. 

Ja det er fælt! Trodde jeg hadde matgal hund jeg, men ante ikke noe om hvor ille det kan bli altså..
 

17 timer siden, Line skrev:

@Cloudberry:hug: slitsomt og lite kjekt for dere begge. Jeg har ei som også holder på sånn, og hun driver meg til vanvidd innimellom..

Jeg blir irritert, sint og mister snart vettet - og blir kjempelei meg for det er garantert enda verre for henne :(
 

14 timer siden, SFX skrev:

Æsj, stakkars liten - og dere. Hjelper det å gi henne gulrot eller noe sånt som hun kan gnage på, det burde vel kunne ta litt tid for henne? 

Nja. Hun har fått gulrot som snacks hele sitt liv, og er ganske kjapt ferdig med den. Vi har gitt henne litt mer av sånn ymse som hun bruker tid på i det siste - men hun har jo såpass dårlig kontroll bakover at det resulterer som regel i bæsjing inne. Men kanskje noe hun bruker tid på, som 2ne foreslår under.. Hun er jo tynn, så hva hun spiser er liksom ikke så nøye med. 
 

1 time siden, 2ne skrev:

Det er en helt vanlig bivirkning av prednisolon, både hos folk og hund. Og etter den siste uka, har jeg som sagt fått litt større forståelse for Noras stadige vaking etter mat, hun oppfører seg jo som en hai som lukter blod, enten det er mat i nærheten eller ikke. Jeg veit jo at jeg umulig kan være sulten etter å ha spist 2 pitabrød fylt med stæsj, men allikevel så mener hjernen min at jeg er sulten, og den insisterer såpass at jeg faktisk går og spiser, selv om jeg veit at jeg egentlig er stappmett. For en hund, som ikke er bevisst på sånt, så må det der være utrolig frustrerende. 

Du har ikke noe hun kan få gnage på mens du spiser da? Et fylt margbein eller noe? For jeg skjønner at du blir frustrert (jeg lever med en kortison-hund jeg og), men det der er virkelig ikke noe de kan noe for. Det å spise ble en tvangshandling for meg i hvert fall, jeg spiser og spiser og spiser, enda jeg veit at jeg umulig kan være sulten eller ha behov for all den maten, fordi jeg er "sulten". Jeg er glad jeg driver å kutter ned på kortisonen alt, hadde jeg stått på disse dosene over tid, hadde jeg blitt lettere å gå over enn rundt ganske kjapt. 

Ja, kan ikke forstå annet enn at uansett hvor irriterende det er for meg, er det mye verre for henne :( Jeg må liksom ta meg i det og faktisk sette meg ned og kose med henne og minne både henne og meg selv om at vi egentlig er glad i henne. Dogowner of the year, liksom :( Hun har en tendens til å fiksere veldig - hvis lille I mister ned noe som hun skjønner hun skal få spise når vi forlater bordet (det gjør hun jo, 9 mnd gammel baby), er det vanskelig å få kontakt med henne. Om jeg ser at hun er i ferd med å tilte stenger jeg henne ute i gangen. Hun vet jo godt at vi sitter og spiser og sutrer litt, men jeg har fått for meg at det hjelper litt å slippe å se det. Men om jeg gir henne noe langvarig, før hun låser seg, kan det kanskje hjelpe. Skader uansett ikke å prøve, takk for tips :)

Blir bare så frustrert og lei meg, måtte blåse ut litt. Vi vet jo at hun antagelig ikke har så mange år igjen, kanskje ikke engangså mye som ett, men hadde aldri forestilt meg at "alderdommen" hennes skulle kunne bli sånn. Vi har jo lyst å gi henne en fin hverdag tilpasset hennes behov og dagsform, kos og tur. Istedet går hun oss litt på nervene og ingen av oss trives med situasjonen. Sukk :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Akkurat nå, Cloudberry skrev:

 

Blir bare så frustrert og lei meg, måtte blåse ut litt. Vi vet jo at hun antagelig ikke har så mange år igjen, kanskje ikke engangså mye som ett, men hadde aldri forestilt meg at "alderdommen" hennes skulle kunne bli sånn. Vi har jo lyst å gi henne en fin hverdag tilpasset hennes behov og dagsform, kos og tur. Istedet går hun oss litt på nervene og ingen av oss trives med situasjonen. Sukk :( 

Förer du tørt? Du kan jo evt putte det på flaske eller kjøpe godbitball så hun bruker tid på det og kanskje blir mer "fornøyd" inni hode sitt. I alle fall en liten stund før hun finner ut av hvordan hun enkelt får det ut :P 

Evt servere frossent i kong e.l.  Tanken min her er rett og slett se om det hjelper at det tar lang tid å spise, om det gir henne "mer"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Wachita skrev:

Hvilken episode? 

 

Har jeg laget middag for en forandring. Skikkelig altså, og ikke noe sånn pizza eller spaghetti.
I dag ble det ytrefilet av svin med krydderost inni og surret bacon rundt sammen med små potetballer, kokte grønnsaker og rødvinsaus! Det var ekstremt godt, og veldig mettende! :D 

Farwell Amelia:no: Triste greier. 

og den serien er så forvirrende at jeg føler meg så dum etter hver episode, får dårlig selvtillit av det...:no: Men klarer ikke å la være å se.

 

En fin solmorgen, den må vi nok bruke ute:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Wachita skrev: Hvilken episode? 

 

Har jeg laget middag for en forandring. Skikkelig altså, og ikke noe sånn pizza eller spaghetti.

I dag ble det ytrefilet av svin med krydderost inni og surret bacon rundt sammen med små potetballer, kokte grønnsaker og rødvinsaus! Det var ekstremt godt, og veldig mettende! [emoji3] 

Farwell Amelia:no: Triste greier. 

og den serien er så forvirrende at jeg føler meg så dum etter hver episode, får dårlig selvtillit av det...:no: Men klarer ikke å la være å se.

 

En fin solmorgen, den må vi nok bruke ute:)

.........

The angels take Manhattan?

Du ser serien i riktig rekkefølge ja? Det er jo ikke alt man forstår før senere heller. Men du får bare spørre om det er ting du lurer på, er nok av oss her inne som liker å snakke om dette temaet[emoji38]

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

Nå ble det tull med quoten. .

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, mokken skrev:

Så var flåttsesongen i gang... :no: I morgen skal hundene få et aldri så lite spa også en runde med frontline. 

Allerede? Nei nei nei, vil ikke ha sånt i mars. Får vente til slutten av mai, tidligst!

 

9 timer siden, Monab88 skrev:

Det er rart hvor utrolig tomt et hus med 14 hunder kan føles når vi startet dagen i går med 15 :(

Det er godt å ha 5 små fløffballer å trøste seg med, de blir bare skjønnere og morsommere for hver dag! Vi har kjøpt inn litt påskestæsj til 6 ukers photoshooten på søndag, må jo ha påsketema når det er palmesøndag! 

:hug:

 

-------------

Kjærestemannen har bursdag i dag, jeg skal bake kake. Det kan jo bli interessant. Laget den en gang før uten noen klager riktignok så får vi håpe det går like bra denne gangen.

 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1 time siden, Monab88 skrev:

Sjekket mestvinnendelistene etter årets 6 første utstillinger, og av 16 tisper og 15 hanner så langt plassert på listene så er det Nora og Jäger som ligger på hver sin førsteplass :ahappy:

56ed10b78b32f_2016-03-1909.36.03.thumb.p

56ed10c684834_2016-03-1909.35.43.thumb.p

Tøft :)

Har vi hatt en lang og slapp morgen, men nå skal vi sele på og ta oss en liten tur ut. Det er litt sur vind, men jeg tenker sola varmer opp ganske bra like vel :). Willy skal få være med på tur, han også, for jeg ser ingen bedring i båndturingen av ham, så da hjelper det jo uansett ikke å holde ham i ro - da må vi finne en annen angrepsmåte, og inntil det, så synes jeg han må få røre på seg, han også. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, MarieR skrev:

Her pissregner det, så det blir innedag på oss. Fordelen er at snøen og isen forsvinner :D

Her skinner solen. Små bomullskyer på himmelen. Gled deg til varmere vær når snuppa kan ligge i vogna uten tykke klær og pose. Jeg elsket å gå tur med vogna og nyte det synet :wub:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tricolor skrev:

Her skinner solen. Små bomullskyer på himmelen. Gled deg til varmere vær når snuppa kan ligge i vogna uten tykke klær og pose. Jeg elsket å gå tur med vogna og nyte det synet :wub:

Høres herlig ut! :D Gleder meg veldig til våren kommer for fullt, også håper jeg sommeren ikke blir så varm at vi ikke får gått tur eller vært mye ute da heller :P Jeg blir virkelig tussete i hodet av å måtte være inne flere dager i strekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Cloudberry skrev:

Ja, kan ikke forstå annet enn at uansett hvor irriterende det er for meg, er det mye verre for henne :( Jeg må liksom ta meg i det og faktisk sette meg ned og kose med henne og minne både henne og meg selv om at vi egentlig er glad i henne. Dogowner of the year, liksom :( Hun har en tendens til å fiksere veldig - hvis lille I mister ned noe som hun skjønner hun skal få spise når vi forlater bordet (det gjør hun jo, 9 mnd gammel baby), er det vanskelig å få kontakt med henne. Om jeg ser at hun er i ferd med å tilte stenger jeg henne ute i gangen. Hun vet jo godt at vi sitter og spiser og sutrer litt, men jeg har fått for meg at det hjelper litt å slippe å se det. Men om jeg gir henne noe langvarig, før hun låser seg, kan det kanskje hjelpe. Skader uansett ikke å prøve, takk for tips :)

Blir bare så frustrert og lei meg, måtte blåse ut litt. Vi vet jo at hun antagelig ikke har så mange år igjen, kanskje ikke engangså mye som ett, men hadde aldri forestilt meg at "alderdommen" hennes skulle kunne bli sånn. Vi har jo lyst å gi henne en fin hverdag tilpasset hennes behov og dagsform, kos og tur. Istedet går hun oss litt på nervene og ingen av oss trives med situasjonen. Sukk :( 

Du, jeg lever som sagt med en kortisonhund selv, så jeg veit hvordan det er. Hun var i utgangspunktet glad i mat hun, men nå er hun jo helt idiot rundt mat. Og det hun tror er mat. Og noe som kanskje kunne ha vært mat. Eller noe som det var mat i i forrige uke, det er sikkert mat der i dag og.. Det er irriterende. Det er lov å synes det, selv om man veit at bikkja ikke kan noe for det. Hun er heldigvis ikke så fæl til å tigge, Nora, ikke noe mer enn de to andre i hvert fall *kremt* Men hun kommer spinnende om hun tror vi mister noe spisendes på gulvet, f.eks, og skulle noen prøve å gi henne noe, så er det nesten så hun sluker hele hånda i all sin iver. Hun går nesten ned i jakkelomma mi om hun tror jeg har noe godt der, og om hun driver med noe når vi er ute og jeg putter hånda i lomma, kommer hun spurtende for å få godbit - samme hva hun driver med. Det er tidvis ganske upraktisk. I forrige uke slo jeg matkoppen i hodet på henne fordi hun hoppa opp i det jeg skulle sette den ned, og hun traff selvsagt rett i matkoppen.. V&H utover halve kjøkkengulvet, det er stas.. Akkurat da var det jo greit at hun er som hun er, for hun rydda opp etter seg. 

Vel. Du er ikke alene i hvert fall. Hun frøkna her er irriterende hun og. Samme hvor ****** jeg veit at det der er sjøl, så er det slitsomt at hun er sånn. Samme hvor lite hun kan noe for det. Så da må man jo prøve å dempe det litt da, de irritasjonsmomentene :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta
1 time siden, Cloudberry skrev:

Oj! Hvordan gikk det da? Vi har ikke noe slikt stående i hennes rekkevidde, sånn sett greit med miniatyrer! Men glemmer jeg å lukke stelleveska (som pleier å stå på gulvet i gangen) er hun der straks jeg snur ryggen til og drar utover alt som er inni, i tilfelle det skulle ligge noe spiselig der.
 

Ja det er fælt! Trodde jeg hadde matgal hund jeg, men ante ikke noe om hvor ille det kan bli altså..
 

Jeg blir irritert, sint og mister snart vettet - og blir kjempelei meg for det er garantert enda verre for henne :(
 

Nja. Hun har fått gulrot som snacks hele sitt liv, og er ganske kjapt ferdig med den. Vi har gitt henne litt mer av sånn ymse som hun bruker tid på i det siste - men hun har jo såpass dårlig kontroll bakover at det resulterer som regel i bæsjing inne. Men kanskje noe hun bruker tid på, som 2ne foreslår under.. Hun er jo tynn, så hva hun spiser er liksom ikke så nøye med. 
 

Ja, kan ikke forstå annet enn at uansett hvor irriterende det er for meg, er det mye verre for henne :( Jeg må liksom ta meg i det og faktisk sette meg ned og kose med henne og minne både henne og meg selv om at vi egentlig er glad i henne. Dogowner of the year, liksom :( Hun har en tendens til å fiksere veldig - hvis lille I mister ned noe som hun skjønner hun skal få spise når vi forlater bordet (det gjør hun jo, 9 mnd gammel baby), er det vanskelig å få kontakt med henne. Om jeg ser at hun er i ferd med å tilte stenger jeg henne ute i gangen. Hun vet jo godt at vi sitter og spiser og sutrer litt, men jeg har fått for meg at det hjelper litt å slippe å se det. Men om jeg gir henne noe langvarig, før hun låser seg, kan det kanskje hjelpe. Skader uansett ikke å prøve, takk for tips :)

Blir bare så frustrert og lei meg, måtte blåse ut litt. Vi vet jo at hun antagelig ikke har så mange år igjen, kanskje ikke engangså mye som ett, men hadde aldri forestilt meg at "alderdommen" hennes skulle kunne bli sånn. Vi har jo lyst å gi henne en fin hverdag tilpasset hennes behov og dagsform, kos og tur. Istedet går hun oss litt på nervene og ingen av oss trives med situasjonen. Sukk :( 

Desverre for vår del så gikk det dårlig. Da hun knuste norgesglasset ble det i grunnen det siste før hun fikk slippe. Gemyttmessig så savner jeg henne enda litt over tre år siden hun fikk slippe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som noen kanskje husker, så hadde jeg en "liten" runde med irritasjon og inkompetanse fra Telenor her før jul, og i dag har saken kommet i nye høyder :P 

etter mye kjefting, så ordnet de faktisk opp og saken ble i orden, og internetten fungerte frem for ca en mnd tid siden.. Da var jeg kun her når kundeservice var stengt og jeg sendte en Mail.. Noe svar fikk jeg aldri, men tenkte kanskje de sjekket saken allikevel.. Veeeeel...

i helga er jeg her igjen og internetten fungerer ikke.. Så i dag ringt jeg.. Og fikk den: "beklager, men vi kan ikke se at du er kunde her.." :lol: 

og jeg har betalt regninger, har utstyret osv.. Men er tydeligvis ikke kunde :lol: 

dama måtte sjekke opp saken og ringe meg opp igjen :aww: merkelig liksom :lol: 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg skjønner. Jeg synes på en måte ikke at 3/6 med C (uten forkalkninger) er så ille, men jeg har sett på fryktelig mye hunder i det siste. Mulig jeg har sett meg blind og at jeg må stikke fingeren i jorda
    • Jeg tenker at hvis du må velge mellom de ulempene, og heller få en mindre risiko for de senere, så ville jeg ventet. Ja, tidsmessig er det optimalt, men det er snakk om litt tilrettelegging bare. Jeg vet ihvertfall at om jeg hadde stått der med en 4 år gammel hund enten skuddredd eller med HD, og hadde hatt disse valgene, så ville jeg angret på å ikke bare ha ventet noen måneder. Noen garanti er det såklart aldri. Om du kan leve med en skuddredd hund som ikke kan brukes til det den er tenkt til, så ville jeg gått for det. HD går utover helsa og hverdagen til hunden i mye større grad.
    • For å være ærlig: Jeg ville stått over begge kullene. Det er ganske kjipt å sitte med hund om to/tre år som viser tegn på sjukdom som du kunne vært uten om du ikke hadde hatt dårlig tid.  Både skuddreddhet og leddsjukdom kan korte ned/stoppe både konkurranse og redningsplaner. Vent til det kommer et kull hvor du heller blir misfornøyd med noe som ikke kan være fysisk/psykisk begrensende. For eksempel farge og kjønn. 
    • Du kan sikkert litt om massasje og sånt allerede? Vi hadde regelmessig fysioterapeut på våre, en gang i mnd. Lakseolje, og etterhvert Cartrophen (lite effekt) og Librela (heller ikke mye effekt, men startet antageligvis for sent). Greia med disse smertebehandlingene for artroser er visst at man skal begynne å bruke dem før det har fått utviklet seg noe særlig. Pass på at hunden er varm såklart, back on track kan hjelpe (tantes gamle hunder har hatt det over natten, med opptrening). 6 tenner! Au!
    • Du kan prøve Kim Salomonsen på facebook. Det er den eneste oppdretteren av rasen i Norge. Det er en litt større rase i Sverige.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...