Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Mars


mokken
 Share

Recommended Posts

Nå skjønner jeg hvorfor jeg ikke bruker Nimber så ofte :sleep: Siden saken fortsatt er "ledig" for andre så har jeg fått 14 meldinger av EN person, 4 av en, og det var en som kunne frakte marsvinet for 1000 kr (står 400 på annonsen). Skal ha for innsatsen altså :P Er jo greit nok at de sender melding, men for hver melding de sender inne på Nimber får jeg både sms og epost. Sov ikke sånn kjempemye i natt nei :P  Og det var en som kunne hente marsvinet i dag kl 18, og levere det i Kristiansand over et døgn etterpå. Ikke veldig aktuelt med levende dyr når kjøreturen egentlig er på 3 timer... :P 

Har funnet en som kunne frakte da, så i morgen kl 06 må jeg være i Larvik for overlevering :yawn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Self control level:ultimate

Lillefluff blir nok 100% frisk snart!! 

JIPPI! Endelig en god nyhet fra denne kanten 179 jobbsøkere har blitt til 4, det er 2 stillinger og jeg er med i kampen fortsatt (2.gangs intervju)!!!!  Får jeg napp her flytter jeg faktisk

Posted Images

23 minutter siden, Malamuten skrev:

@Krutsi :lol: et slags hint kanskje :P 

Skal jeg våge meg ut med hundene og håpe at jeg passerer mellom to byger, utrolig hvor raskt man glemmer lange solperioder når man får en dag eller to med regn :P 

Det er jo tydeligvis et tegn på hvor sint jeg har vært mot dem :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

På tur i dag var Timmy i strålende form, helt til vi var en kilometer hjemmefra, da fikk han vondt. Så da bar jeg han hjem, og det var like greit i 80-sona med to hunder midt i påsketrafikken. 

Bizi synes at jeg er grusom i dag. Hun måtte nemlig i dusjen etter tur i dag. For en sølelapp!  Og når stuegulvet mitt minner mistenkelig om et grustak, da er det bare å hive dyret i dusjen. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser på støv på hjernen, og venter på ekstreme samlere, kanskje jeg får motivasjon til å rydde og vaske her, selv om barnet er pjuskt. :aww: Hun leker litt nå da, så det er et godt tegn, og ikke så høy feber i dag. Hun orker tilogmed å rampe litt :ahappy: Men vi står over shopping så får skrive milelang handleliste til Bonden. Han pleier å være flink på sånt. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Debbie skrev:

Farwell Amelia:no: Triste greier. 

og den serien er så forvirrende at jeg føler meg så dum etter hver episode, får dårlig selvtillit av det...:no: Men klarer ikke å la være å se.

 

En fin solmorgen, den må vi nok bruke ute:)

Ååh! Ja, er så mange triste episoder der!

doctor who er ganske kompleks egentlig, har stilt maaange spørsmål etter episoder :P jeg har en doctor who chat på Face med et par venner, der vi spør hverandre om hva det måtte være for å få svar på ting! Har hjulpet meg mye :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Det blir bra! 

Download housekeeping 9

 

Jaa! Åh det blir digg! Jeg hater oppvask, Bonden synes ikke det er så ille, men er han hjemme nok til at han får tatt den? Nope :aww::lol:  Siden jeg MÅ ha den på tirsdag så har jeg sjekket at vi kan installere den selv, og at de faktisk ringer før levering så vi får forklart vei :aww: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som feiler hunder som skjelver, når det ikke er kaldt og det ikke er noen (andre) tegn på smerte? Pippin dirrer av og til, jeg kan ikke huske at han gjorde det før men har lagt merke til at han gjør det av og til nå. I dag har han dirret periodevis siden i morges. Gamle hunder skaper mange bekymringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Hva er det som feiler hunder som skjelver, når det ikke er kaldt og det ikke er noen (andre) tegn på smerte? Pippin dirrer av og til, jeg kan ikke huske at han gjorde det før men har lagt merke til at han gjør det av og til nå. I dag har han dirret periodevis siden i morges. Gamle hunder skaper mange bekymringer.

Stress? Bris kan ligge og dirre om han er stressa for noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Frida og fuglehundene skrev:

Stress? Bris kan ligge og dirre om han er stressa for noe.

Hm, det er ikke sånn "nå må vi finne på noe gøy-stress" i så fall, før vi sto opp lå han avslappet i senga og dirret. Han virker ikke engstelig heller. Jeg har tenkt på om det kan være tannpine, men tennene ser ok ut bortsett fra en del tannstein, og han gnafser i seg tørrfor og tyggebein uten hemninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Hva er det som feiler hunder som skjelver, når det ikke er kaldt og det ikke er noen (andre) tegn på smerte? Pippin dirrer av og til, jeg kan ikke huske at han gjorde det før men har lagt merke til at han gjør det av og til nå. I dag har han dirret periodevis siden i morges. Gamle hunder skaper mange bekymringer.

Tenker stoffskifte på gamle hunder, men kan jo være muskelspenninger, eller smerter som han ikke klarer å vise på andre måter. Eller bare at han er litt frysen på sine eldre dager. 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sånn grisevær at jeg er fullstendig blottet for motivasjon til å gjøre noe som helst. Blir kaldt inne også jo! Så jeg sitter fremdeles på sofaen og ser på fordummende tv :aww: Kanskje jeg rett og slett må lage meg en liste? Men ooh... Nå begynenr jo Sense & Sensibility...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Line skrev:

Det er sånn grisevær at jeg er fullstendig blottet for motivasjon til å gjøre noe som helst. Blir kaldt inne også jo! Så jeg sitter fremdeles på sofaen og ser på fordummende tv :aww: Kanskje jeg rett og slett må lage meg en liste? Men ooh... Nå begynenr jo Sense & Sensibility...

Samme her, bortsett fra at jeg aldri engang kommer på å sette på tv på formiddagen. Men jeg sitter også og lager dolp i sofaen og lurer på hva i all verden jeg skal bruke dagen til. Skal i somalisk bryllup i kveld (bra at jeg tok en ekstra kikk på innbydelsen, trodde det var i går kveld jeg) men fram til da? Begynne å rydde i kjelleren? Men der er det kaldt! Børste og klippe hunder? Da må jeg dusje etterpå og det gidder jeg ikke, får alltid pels i bh-en. Sette på en klesvask? Tja, jo. Vaske kjøkkenvinduet så jeg endelig får hengt opp vårgardiner? Men det regner og blåser, får ikke vasket på utsiden!  Spille en omgang til med AlphaBetty på laptopen? Jepp.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Samme her, bortsett fra at jeg aldri engang kommer på å sette på tv på formiddagen. Men jeg sitter også og lager dolp i sofaen og lurer på hva i all verden jeg skal bruke dagen til. Skal i somalisk bryllup i kveld (bra at jeg tok en ekstra kikk på innbydelsen, trodde det var i går kveld jeg) men fram til da? Begynne å rydde i kjelleren? Men der er det kaldt! Børste og klippe hunder? Da må jeg dusje etterpå og det gidder jeg ikke, får alltid pels i bh-en. Sette på en klesvask? Tja, jo. Vaske kjøkkenvinduet så jeg endelig får hengt opp vårgardiner? Men det regner og blåser, får ikke vasket på utsiden!  Spille en omgang til med AlphaBetty på laptopen? Jepp.

Sense & sensibility har nettopp startet på TV6, just sayin.... :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det pyntet til påske overalt, alle hyller og overflater er pusset støv av, et stuevindu står åpent for å få inn frisk luft, Glam leker med seg selv i snøen ute, og jeg har lyst på marsipan...

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere

Har spist lunsj på Sandgrunn og handlet noe for påsken. Godt å se at bare et par mil mot svenskegrensen har våren kommet mye lengre enn hos oss. Over påsken er det vår her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har drevet med hagearbeid i dag vi. Vi 2beinte har rydda i rusk og rask, de 4beinte har produsert rusk og rask. Det er neppe det som menes med teamwork? :P 

Så fikk jeg "hjelp" til å måke av resten av snøen på verandaen, det har vært igjen en haug i den delen vi ikke har brukt i vinter, og den har de løpt opp og ned av, så snøen spredte seg sånn fint utover verandaen :lol: Da ble det sånn at det gikk an å lempe den over rekkverket da, det har vært for tungt til at jeg har orka det til nå :P

Ali er på sitt aller mest sjarmerende om dagen, i stad markerte hun over der Leah hadde tissa. Hun er bare en liten bebi, så det kan hun bare drite i :aww: Det er tydeligvis ett eller annet i mellom dem, for Leah setter på plass Ali med veldig jevne mellomrom (jeg tror det lille beiste faktisk biter når de leker, sånt er ikke populært!), så forhåpentligvis får en av de løpetid ganske snart. Normalt sett er det ikke rare spenninga mellom de, men nå er vi jo i den alderen hvor sånt gjerne kommer. Den alderen liker jeg ikke :P Valper er greit, voksne hunder er greit, gamle hunder er kjempegreit, men pubertetslus, det kan jeg spare meg for :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som oppdatering på trøtt vs vitaminer - så begynte jeg på b-vitaminer og folsyre på tirsdag, vet ikke om det er placebo eller omdet er reelt, men jeg kan nå sitte stille i mer enn 5 min uten å duppe av :ahappy:  Sover like dårlig natta da, men det funker! 

Venter på dvitaminer og må prøve å huske magensium. 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har handla inn tyggesnacks til påsketur, og Uno har storkosa seg i vanndammer og søle på veien. Dermed ble han bada da vi kom hjem. Nå har han hatt zoomies gjennom leiligheten en stund og har endelig lagt seg til i sofakroken der han grynter misfornøyd. Skal prøve å få tatt et bilde når han våkner, han er så innmari fluffy :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært på en aldeles strålende tur i solskinn og søle :). OK - det meste av turen gikk på is og snø, men det var søle nok til at hundene måtte få seg en dusj da vi kom hjem. Yasmine lekte trekkhund, hun, jeg har aldri opplevd at hun har dratt sånn i båndet på tur før? Kanskje hun syntes det var sånn stas å ha med Willy på tur igjen at hun bare måtte få ut litt steam? Willy var veldig fornøyd med å få bli med på tur, han rulla og kosa seg riktig god da jeg slapp ham. 

Vel hjemme har jeg sådd både gulrøtter og brokkoli, salat og noen potter med lavendel. Da er det bare å smøre seg med tålmodighet og vente spent på om det spirer etter hvert :)

NUHHHH skal jeg lage meg torsk til middag. I går kom forresten fiskebilen forbi her, så da kjøpte jeg 3,5 kg torsk av ham :)

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NKK har vell også tatt påskeferie, så trenger vell ikke stresse med å finne noen til å tømme postkassa vår i let på stamtavla helt med det første :) 

Sola titter frem i nysnøen, ta på seg to par ullsokker og stjele meg et par ski fra pappa, tenker jeg! Håper det er litt kjørt i scooterløypa :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg skjønner. Jeg synes på en måte ikke at 3/6 med C (uten forkalkninger) er så ille, men jeg har sett på fryktelig mye hunder i det siste. Mulig jeg har sett meg blind og at jeg må stikke fingeren i jorda
    • Jeg tenker at hvis du må velge mellom de ulempene, og heller få en mindre risiko for de senere, så ville jeg ventet. Ja, tidsmessig er det optimalt, men det er snakk om litt tilrettelegging bare. Jeg vet ihvertfall at om jeg hadde stått der med en 4 år gammel hund enten skuddredd eller med HD, og hadde hatt disse valgene, så ville jeg angret på å ikke bare ha ventet noen måneder. Noen garanti er det såklart aldri. Om du kan leve med en skuddredd hund som ikke kan brukes til det den er tenkt til, så ville jeg gått for det. HD går utover helsa og hverdagen til hunden i mye større grad.
    • For å være ærlig: Jeg ville stått over begge kullene. Det er ganske kjipt å sitte med hund om to/tre år som viser tegn på sjukdom som du kunne vært uten om du ikke hadde hatt dårlig tid.  Både skuddreddhet og leddsjukdom kan korte ned/stoppe både konkurranse og redningsplaner. Vent til det kommer et kull hvor du heller blir misfornøyd med noe som ikke kan være fysisk/psykisk begrensende. For eksempel farge og kjønn. 
    • Du kan sikkert litt om massasje og sånt allerede? Vi hadde regelmessig fysioterapeut på våre, en gang i mnd. Lakseolje, og etterhvert Cartrophen (lite effekt) og Librela (heller ikke mye effekt, men startet antageligvis for sent). Greia med disse smertebehandlingene for artroser er visst at man skal begynne å bruke dem før det har fått utviklet seg noe særlig. Pass på at hunden er varm såklart, back on track kan hjelpe (tantes gamle hunder har hatt det over natten, med opptrening). 6 tenner! Au!
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...