Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Mars


mokken
 Share

Recommended Posts

......Håper jeg de snart er ferdig med bilen. Vi har vært en tur i skogen og trent litt i hallen (praktisk med verksted rett nede i veien). Nå leser jeg rally regelverk mens hundene slapper av i solen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Self control level:ultimate

Lillefluff blir nok 100% frisk snart!! 

JIPPI! Endelig en god nyhet fra denne kanten 179 jobbsøkere har blitt til 4, det er 2 stillinger og jeg er med i kampen fortsatt (2.gangs intervju)!!!!  Får jeg napp her flytter jeg faktisk

Posted Images

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Jeg skal prøve litt, men man ser ingenting heller nedi der.

Kanskje du får med deg litt andre godsaker på kjøpet når du roter baki der *fnis* 

 

--

 

Åeh jeg har vært kvalm siden jeg sto opp! Føltes helt normal helt til jeg skulle komme meg ut av senga. Ramlet ned i den 3 ganger før jeg kom meg ut soveromsdøra. Veldig ubehagelig, akkurat som tyngdekraften ville presse meg mot venstre. Etter jeg hadde kommet ned trappa var jeg så kvalm at jeg var sikker på at jeg skulle kaste opp. Men gjorde ikke det. Så ble jeg sittende i en stol i en time, for alt annet gjorde at jeg ble svimmel.  Er ikke så svimmel nå lenger, men har et ubehag som ikke blir borte, litt som å være bilsyk egentlig... aldri opplevd noe slikt før. Omgangssyken er det tydeligvis ikke. Og nei, er ikke smelt på tjukka av annet enn kvikk lunsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lola Pagola skrev:

Kanskje du får med deg litt andre godsaker på kjøpet når du roter baki der *fnis* 

 

--

 

Åeh jeg har vært kvalm siden jeg sto opp! Føltes helt normal helt til jeg skulle komme meg ut av senga. Ramlet ned i den 3 ganger før jeg kom meg ut soveromsdøra. Veldig ubehagelig, akkurat som tyngdekraften ville presse meg mot venstre. Etter jeg hadde kommet ned trappa var jeg så kvalm at jeg var sikker på at jeg skulle kaste opp. Men gjorde ikke det. Så ble jeg sittende i en stol i en time, for alt annet gjorde at jeg ble svimmel.  Er ikke så svimmel nå lenger, men har et ubehag som ikke blir borte, litt som å være bilsyk egentlig... aldri opplevd noe slikt før. Omgangssyken er det tydeligvis ikke. Og nei, er ikke smelt på tjukka av annet enn kvikk lunsj.

Slått hue? Om så bare litt? 

Jeg ble kakka i tinningen, såppas løst at jeg omtrent ikke kjente det og det var ikke vondt. Dagen etter gikk verden så rundt at jeg ikke klarte å stå på beina, og ble som du sier trukket ned mot gulvet. 
Dette er ett år siden, jeg har fortsatt ettersvimlinger fra det (men jeg har hatt mange hjernerystelser tidligere så det var nok en god kombo). 
Jeg var helt svimlete i 3 uker. Såppas at jeg ikke kunne gå i trapper :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kaja skrev:

Slått hue? Om så bare litt? 

Jeg ble kakka i tinningen, såppas løst at jeg omtrent ikke kjente det og det var ikke vondt. Dagen etter gikk verden så rundt at jeg ikke klarte å stå på beina, og ble som du sier trukket ned mot gulvet. 
Dette er ett år siden, jeg har fortsatt ettersvimlinger fra det (men jeg har hatt mange hjernerystelser tidligere så det var nok en god kombo). 
Jeg var helt svimlete i 3 uker. Såppas at jeg ikke kunne gå i trapper :P

Nei kan ikke huske at jeg har slått meg eller noe... har ikke vondt noe sted heller. Veldig merkelig og ubehagelig, særlig at det ikke har gått over enda. Hender seg at jeg er litt småsvimmel i sekundene etter jeg står opp fra senga, men det er nok litt fordi jeg går fra liggende til stående i en bevegelse, så det går litt fort kanskje :P (fikk masse kommentarer på det den gangen jeg gikk sykepleien og vi skulle øve på å få folk ned i senga eller noe, så da byttet vi på å være pasient.).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Siri skrev:

 

Dere er alt for unge, dere.... Den gang JEG var ung, fantes jo ikke sånt. Da fikk vi bare kjøpt broiler, hel eller halv, ferdig stekt. Også reiste man hjem og stekte den ihjel litt til - så spiste man det litt tørre, smakløse kjøttet sammen med ris. Det var nok da jeg oppdaget at det var skinnet som smakte best :aww: 

Jeg foretrekker jo så langt det er mulig, å kjøpe kjøtt fra jegere, men det er jo begrenset det også. 

har jeg planer om å kjøre innom Biltema på vei hjem for å kjøpe plantekarmer. I år vil jeg også dyrke maten min selv :aww:. Må vel ta turen innom Plantasjen å kjøpe frø også da, og noe å fordyrke dem i...

Og så trenger du jord, mye jord. Mange sekker, eller et aldri så lite hengerlass. Men man kan jukse og putte litt saker og ting oppi karmen så det går med litt mindre jord, steiner, vedkubber og sånt. Jeg trengte et hengerlass, jeg fant nemlig ut at jeg ville ha dobbel høyde på karmene sånn at grønnsakene akkurat unngikk Pippintiss. :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Kanskje du får med deg litt andre godsaker på kjøpet når du roter baki der *fnis* 

 

--

 

Åeh jeg har vært kvalm siden jeg sto opp! Føltes helt normal helt til jeg skulle komme meg ut av senga. Ramlet ned i den 3 ganger før jeg kom meg ut soveromsdøra. Veldig ubehagelig, akkurat som tyngdekraften ville presse meg mot venstre. Etter jeg hadde kommet ned trappa var jeg så kvalm at jeg var sikker på at jeg skulle kaste opp. Men gjorde ikke det. Så ble jeg sittende i en stol i en time, for alt annet gjorde at jeg ble svimmel.  Er ikke så svimmel nå lenger, men har et ubehag som ikke blir borte, litt som å være bilsyk egentlig... aldri opplevd noe slikt før. Omgangssyken er det tydeligvis ikke. Og nei, er ikke smelt på tjukka av annet enn kvikk lunsj.

Krystallsyke?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
16 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Ja det var det jeg hadde en mistanke om og nemlig. Tanta mi har fikset billige hotellrom til foreldrene mine som skal dit og, men der er det ikke lov med hund. Det ble 400 med masse rabatt. Men sikkert litt finere hotell da. Det driter jeg i, hotell er hotell, og jeg skal bare sove der uansett.

Hvilket hotell er det du skal bo på da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Og så trenger du jord, mye jord. Mange sekker, eller et aldri så lite hengerlass. Men man kan jukse og putte litt saker og ting oppi karmen så det går med litt mindre jord, steiner, vedkubber og sånt. Jeg trengte et hengerlass, jeg fant nemlig ut at jeg ville ha dobbel høyde på karmene sånn at grønnsakene akkurat unngikk Pippintiss. :P

Hahahhahaa, jeg tror jeg skal nøye meg med enkel høyde da, men jeg har jukset sånn før, med svære blomsterpotter som sluker uante mengder med jord... jeg stappa store steiner nedi da. Det var kjempelurt, for da ble de jo så tunge at jeg knapt greide å flytte på dem :lol:. Også må jeg vel ha presenning i bunnen, jeg har tenkt å ha disse karmene på terrassen tror jeg... men da er det vel fare for at det blir fuktig under kanskje... må tenke litt på det kanskje :D. Mulig det er lurere å sette dem inntil veggen på plena i stedet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Pixie skrev:
22 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Kanskje du får med deg litt andre godsaker på kjøpet når du roter baki der *fnis* 

 

--

 

Åeh jeg har vært kvalm siden jeg sto opp! Føltes helt normal helt til jeg skulle komme meg ut av senga. Ramlet ned i den 3 ganger før jeg kom meg ut soveromsdøra. Veldig ubehagelig, akkurat som tyngdekraften ville presse meg mot venstre. Etter jeg hadde kommet ned trappa var jeg så kvalm at jeg var sikker på at jeg skulle kaste opp. Men gjorde ikke det. Så ble jeg sittende i en stol i en time, for alt annet gjorde at jeg ble svimmel.  Er ikke så svimmel nå lenger, men har et ubehag som ikke blir borte, litt som å være bilsyk egentlig... aldri opplevd noe slikt før. Omgangssyken er det tydeligvis ikke. Og nei, er ikke smelt på tjukka av annet enn kvikk lunsj.

Krystallsyke?

Instämmer med Pixie, det låter väldigt som kristaller ja.
Känner väl igen känslan av att bli pressad åt sidan, fast jag blir aldrig kvalm när jag får mina anfall, bara väldigt väldigt snurrig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Pixie skrev:

Krystallsyke?

Måtte ringe til mamma og klage litt, og det foreslo hun og. Har ikke googlet det enda, men mulig det bare er best å la vær :lol: (vet sånn i store trekk hva det går ut på da). Men er endel bedre nå, så forhåpentligvis går det over i løpet av dagen. Ellers må vel noen komme og riste meg :lol:  

4 minutter siden, Christine skrev:

Hvilket hotell er det du skal bo på da?

City living schøller hotel :) 

Men sånn egentlig så vet jeg ikke om det blir hotel. Greia er at vi skal på bursdag til tanta mi, og det er ikke plass til hele familien i leiligheten. Men det er jo plass til meg og søstera mi, selv om det blir madrasser på stua (har tross alt bodd på madrass i den stua ett år, så 3 netter er jo bare koselig). Men hotell er jo litt gøy da :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, TrasselTrollet skrev:

Instämmer med Pixie, det låter väldigt som kristaller ja.
Känner väl igen känslan av att bli pressad åt sidan, fast jag blir aldrig kvalm när jag får mina anfall, bara väldigt väldigt snurrig...

Åh så det er anfall, ikke konstant svimmelhet? Huff da... tenk om det er det :/

 

edit men leser at anfall varer normalt noen få sekunder til 30 sekunder. Mitt anfall har isåfall vart i 6 timer.

  • Anfall varer normalt fra noen få sekunder opp til 30 sekunder.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Hahahhahaa, jeg tror jeg skal nøye meg med enkel høyde da, men jeg har jukset sånn før, med svære blomsterpotter som sluker uante mengder med jord... jeg stappa store steiner nedi da. Det var kjempelurt, for da ble de jo så tunge at jeg knapt greide å flytte på dem :lol:. Også må jeg vel ha presenning i bunnen, jeg har tenkt å ha disse karmene på terrassen tror jeg... men da er det vel fare for at det blir fuktig under kanskje... må tenke litt på det kanskje :D. Mulig det er lurere å sette dem inntil veggen på plena i stedet. 

Du kan også bruke et tjukt lag med aviser i bunnen, overskuddsvann kommer seg ut men ugressrøtter kommer seg ikke opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lola Pagola skrev:

Åh så det er anfall, ikke konstant svimmelhet? Huff da... tenk om det er det :/

Nope, för mig är det anfall, får dem tack och lov ytterst sällan. I regel kommer de i samband med stress för min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere

Yohooo. Overføring av alt fra ekstern hardisk til ny MacBookPro ser ut til å gå glitrende men jeg venter med å smile til alt er på plass. Takk Apple for TimeMachine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå må dere snakke om planting ? Jeg har så lyst på grønnsakshage, og gråt nesten da jeg tømte trillebårlass etter trillebårlass med nydelig kompostert talle i møkkkjellern... Men har noen lass til da, om jeg skulle finne ut at jeg orker å lage meg grønnsakshage ute. Bare få unna et "par" andre prosjekter først. :aww: 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lola Pagola skrev:

Ellers må vel noen komme og riste meg :lol:  

Headbanging da vøtt :lol: 

andrewwk_headbang_credit_rick_day.jpg

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Du kan også bruke et tjukt lag med aviser i bunnen, overskuddsvann kommer seg ut men ugressrøtter kommer seg ikke opp.

Aviser har jeg ikke, faktisk :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Lola Pagola skrev:

City living schøller hotel :) 

Men sånn egentlig så vet jeg ikke om det blir hotel. Greia er at vi skal på bursdag til tanta mi, og det er ikke plass til hele familien i leiligheten. Men det er jo plass til meg og søstera mi, selv om det blir madrasser på stua (har tross alt bodd på madrass i den stua ett år, så 3 netter er jo bare koselig). Men hotell er jo litt gøy da :lol: 

Hvis du er avhengig av å parkere bil, så er det et møkkahotell i helgene. Jeg holdt på å bo der i fjor, fordi det var billig og kom opp på booking.com som med parkeringsplass. Men da jeg kom til hotellet, viste det seg at det de mente med at "hotellet har parkeringsplass" er at du må finne et eller annet ledig i sentrum. Og det er ikke så lett i helgene, da er alle p-hus fulle. 
Jeg ringte hotellet for å dobbeltsjekke om de hadde et eget p-hus, det har jo noen hotell, men nei, jeg måtte finne noe selv. Jeg kommenterte at jeg opplevde det som villedende markedsføring at de sier at de parkeringsplass, når det ikke var situasjonen likevel. Hvorpå damen spør hvorfor jeg har bil, og en del andre mindre saklige spørsmål. Det endte med at jeg fikk kansellert bestillingen vederlagsfritt, og tok inn på et større og dyrere hotell, men de hadde i hvert fall to store parkeringsplasser og et p-hus.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, SFX skrev:

Hvis du er avhengig av å parkere bil, så er det et møkkahotell i helgene. Jeg holdt på å bo der i fjor, fordi det var billig og kom opp på booking.com som med parkeringsplass. Men da jeg kom til hotellet, viste det seg at det de mente med at "hotellet har parkeringsplass" er at du må finne et eller annet ledig i sentrum. Og det er ikke så lett i helgene, da er alle p-hus fulle. 
Jeg ringte hotellet for å dobbeltsjekke om de hadde et eget p-hus, det har jo noen hotell, men nei, jeg måtte finne noe selv. Jeg kommenterte at jeg opplevde det som villedende markedsføring at de sier at de parkeringsplass, når det ikke var situasjonen likevel. Hvorpå damen spør hvorfor jeg har bil, og en del andre mindre saklige spørsmål. Det endte med at jeg fikk kansellert bestillingen vederlagsfritt, og tok inn på et større og dyrere hotell, men de hadde i hvert fall to store parkeringsplasser og et p-hus.

 

Det er så utrolig irriterende, det. Vi opplevde det samme da vi skulle på Svensk vinner i fjor. Joda, de hadde parkering, 2 km. unna. Det er ganske uinteressant, faktisk, når vi har fem hunder i bilen og gjerne vil kunne se den. De mente det ikke var vanlig å opplyse om hotellet hadde parkering eller ei i tilknytning til hotellet på hjemmesiden sin.. Vi måtte krangle lenge med dem for å i det hele tatt få en endring i rommet vi hadde bestilt (kansellering var helt totalt uaktuelt mente de), så enden på visa var å måtte betale en liten formue for å parkere på flyplassens parkering på andre siden av gata, og bytte av hotellrom (etter mye om og men) til et med utsikt mot nevnte parkeringsplass. Aldri om jeg drar dit igjen, for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme etter en svipptur til Oslo :). Har vært på 2.gangsintervju og det var mye hyggeligere enn jeg forventet, så da får jeg bare vente da. Vi er visst 3 stykker om beinet, så jeg er ikke optimist egentlig :( *gå inn på NAV for å se etter jobber*....

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så tregt tida går!

Lillefluff ligger nå og får tatt UL av levra og nese-sjekk med spyling.. Ble begge deler samtidig, sånn siden vi var der nå og han skulle dopes ned... 

Håper vi får noe svar nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glatt, visst! Kommer rundt bilen og kjenner skoene slipper tak, tre skritt og følelsen at jeg reddet dette inn klarte jeg før man landet pladask på rygg. Au :lol: Rygglommen på treningsvesten full av baller, vannflaske og powerbank, ingen av delene var noe gode å lande på.

Jaja, Lyn har fått trent litt agility i hallen her i Narvik i dag også. Innlosjert hos bror med samboer til i morgen, spent på hva Lyn sier til å bli passet mens vi er i Sverige :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Labtispe (noe partisk her). Ønsker du ikke heftigheten til jaktlinjer har man jo dual, eller også linjer av standard som ikke er blant de tyngste. Finnes absolutt standard labs som er flotte med funksjonelle kropper (og hjelper jo når de holdes slanke og spreke).    Lagt til: Ellers gjelder de samme linjene golden også, med mindre pelsstell enn på springer.
    • Hei sonen!  År 5 uten hund. Nå er jeg lei. Har vært innom de fleste rasene (altså vurdert) og har over gjennomsnittet (nerde) kunnskap om raser, men allikevel sliter jeg litt med å lande. Kanskje dere kan hjelpe?  Springer eller Sheltie. Meeennnnn. Springer: redd pelsstell men skjønner at man kan klippe den I sportsklipp uten å barbere eller ødelegge pels.  Sheltie: hater bjeffing, ser på fb gruppene at 9/10 sliter med unødvendig bjeffing og at de ikke egner seg I ymse sport grunnet lyd...   Hva skal jeg med hund?  Familie hund som jeg kan trene med og dra på kurs/seminar med. Lære mer hands on, har masse bok kunnskap men mangler litt hundespråk forståelse og hvordan løse problemer. Går turer i fjell og skog. Er mye ute og diller med barna.  Jeg har stor familie, 2 små barn, 1 stort. Mye barn innom på besøk.  Kom gjerne med andre forslag, men har vært igjennom alle rasene og slått de fra meg av forskjellige årsaker. Hjertet mitt vil en ny bruksschæfer tispe men hjerna sier nei  
    • Jeg er tispemennenske, og trives mye bedre med tisper enn hannhunder.  Men jeg oppfatter ofte hannhunder som mer kosete, og lojale.  De er ofte "dummere" enn tispene synes jeg.. Skal ha tispe denne gangen også. 
    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...