Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Mars

mokken
 Share

Recommended Posts

• Svar 3.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Self control level:ultimate

Lillefluff blir nok 100% frisk snart!! 

JIPPI! Endelig en god nyhet fra denne kanten 179 jobbsøkere har blitt til 4, det er 2 stillinger og jeg er med i kampen fortsatt (2.gangs intervju)!!!!  Får jeg napp her flytter jeg faktisk

Posted Images

Bakepulver er visst giftig for hund, men hvor mye trengs før man skal bekymre seg?

Strødde bakepulver på senga og trodde Uno sov godt, han rakk å stappe hele snuta nedi. Tror ikke han spise så mye, men han sleika jo i seg det som var på snuta og i barten. Jeg prøvde å få kosta av ham det jeg rakk før han sleika seg rundt munnen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, mokken skrev:

Å nei, det burde ikke være mulig! :shocked:

Nei, og spesielt med tanke på at det var samme sjåføren som kjørte den opp dit i høst. Da mener jeg han burde vist vilken vei han måtte kjøre :hmm:

3 timer siden, SFX skrev:

Åh, så eitrandes irriterende! Jeg formoder det ikke blir deres regning. Har de en båt dere kunne fått låne i påska, i det minste?

Det koster ikke oss noe, men det føles ut som en fattig trøst akurat nå. Og noen lånebåt har de garantert ikke, så det blir vel å tilbringe påske hjemme. 

Nå har jeg gått tur med Supra i et par timer. Tenkte jeg kunne gå av meg litt sinne og frustrasjon, men det skal mere til for å bearbeide dette. Det mest absurde er at vi har betalt en del tusen for å lagre den innendørs, fordi det føles trygt og bra - også ødelegger de båten for flere hundre tusen. Jeg blir kvalm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnnikenK skrev:

Nei, og spesielt med tanke på at det var samme sjåføren som kjørte den opp dit i høst. Da mener jeg han burde vist vilken vei han måtte kjøre :hmm:

Det koster ikke oss noe, men det føles ut som en fattig trøst akurat nå. Og noen lånebåt har de garantert ikke, så det blir vel å tilbringe påske hjemme. 

Nå har jeg gått tur med Supra i et par timer. Tenkte jeg kunne gå av meg litt sinne og frustrasjon, men det skal mere til for å bearbeide dette. Det mest absurde er at vi har betalt en del tusen for å lagre den innendørs, fordi det føles trygt og bra - også ødelegger de båten for flere hundre tusen. Jeg blir kvalm...

Så utrolig kjipt :( Håper dere får båten, eventuelt ny? så fort som mulig. Tipper sjåføren er rimelig rød i nepa... 

Sånn, da har vi spist en mer eller mindre misslykket middag :lol: Sånt skjer. Slappe av litt (som om jeg har gjort noe annet i dag), så rydde litt før vi tusler i dusjen. Jeg skal på møte i kveld, Bonden slutter på jobb kl 18, jeg blir henta 19.10. Ja kan jo tro at vi får reist 19.10 :aww::lol:  Han skal bare løpe opp og gi kalver melk etter jobb da, før han kommer ned og tar lillemor og legging. 

Jeg hater værskifter :aww: De dvitaminene bør komme kjapt, kjøper meg bvitaminer og magnesium i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Jeg blir så begeistret når vi møter andre mennesker på tur som faktisk skjønner når jeg ikke er interessert i at hundene skal hilse på dem uten at jeg må skrive det med store bokstaver i panna på dem. 

Det gikk faktisk an å både nikke, smile og si hei til damen også.  Hun trodde nok at hun skulle hilse på Timmiansen som sto nærmest henne, men når hun skjønte at jeg jobbet med å få dem til å være stille og holde seg i ro inntil meg, tok hun hintet og gikk videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Klematis skrev:

Jeg blir så begeistret når vi møter andre mennesker på tur som faktisk skjønner når jeg ikke er interessert i at hundene skal hilse på dem uten at jeg må skrive det med store bokstaver i panna på dem. 

Det gikk faktisk an å både nikke, smile og si hei til damen også.  Hun trodde nok at hun skulle hilse på Timmiansen som sto nærmest henne, men når hun skjønte at jeg jobbet med å få dem til å være stille og holde seg i ro inntil meg, tok hun hintet og gikk videre.

I motsetning til han dritten vi møtte i går. Min mann gikk forran med Khal, jeg bak med Leela. Leela kaver seg fremover og hopper og danser for å komme frem til de. Vi går på rekke og rad bak hverandre fordi det kommer en mann med hund mot oss, en BC som går halvveis i dekk mens han følger med Leela. Fyren går rett forbi Khal, og sikter seg inn på oss, går mot oss og slipper bikkja si på Leela, mens jeg står helt i grøftekanten og prøver å få kontakt med henne. Også sier han "de har hilst på hverandre før!" 

Ja, de har hilst før, når du slapp hunden bort til mine når jeg hadde begge alene, og Khal ble forbanna på Leela fordi hun ville hilse hun også. Det var derfor du bare gikk rett forbi han denne gangen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Klematis skrev:

Jeg treffer en guttunge på rundt tolv år av og til, han har en liten blanding av noe slag. Når jeg ser dem borti veien så går jeg demonstrativt så langt inn til motsatt veikant som det er mulig. Da skrår han over veien med et stort smil og kommer rett mot oss. Så roper jeg at det blir bråk hvis hundene kommer borti hverandre og ber om at han holder hunden sin unna. Det tror han tydeligvis ikke noe på, for jeg må virkelig jobbe for å unngå han og hunden. Dette skjer med jevne mellomrom! Har prøvd å forklare, men han mener sikkert at jeg tar feil, og så har han så lyst til at hundene skal leke sammen, eller hva det nå er han ser for seg. :sint_01:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis
5 minutter siden, Wachita skrev:

I motsetning til han dritten vi møtte i går. Min mann gikk forran med Khal, jeg bak med Leela. Leela kaver seg fremover og hopper og danser for å komme frem til de. Vi går på rekke og rad bak hverandre fordi det kommer en mann med hund mot oss, en BC som går halvveis i dekk mens han følger med Leela. Fyren går rett forbi Khal, og sikter seg inn på oss, går mot oss og slipper bikkja si på Leela, mens jeg står helt i grøftekanten og prøver å få kontakt med henne. Også sier han "de har hilst på hverandre før!" 

Ja, de har hilst før, når du slapp hunden bort til mine når jeg hadde begge alene, og Khal ble forbanna på Leela fordi hun ville hilse hun også. Det var derfor du bare gikk rett forbi han denne gangen...

2 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg treffer en guttunge på rundt tolv år av og til, han har en liten blanding av noe slag. Når jeg ser dem borti veien så går jeg demonstrativt så langt inn til motsatt veikant som det er mulig. Da skrår han over veien med et stort smil og kommer rett mot oss. Så roper jeg at det blir bråk hvis hundene kommer borti hverandre og ber om at han holder hunden sin unna. Det tror han tydeligvis ikke noe på, for jeg må virkelig jobbe for å unngå han og hunden. Dette skjer med jevne mellomrom! Har prøvd å forklare, men han mener sikkert at jeg tar feil, og så har han så lyst til at hundene skal leke sammen, eller hva det nå er han ser for seg. :sint_01:

Ja, har diverse erfaringer med den slags jeg også. Så da skal det ikke så mye til før jeg lar meg imponere over folk som faktisk går videre. Ellers, så kan de jo bare stoppe, så kan vi prate hvis de ønsker det. I hvert fall folk uten hund. Nabodama her skjønte det her om dagen. Vi kan stoppe, og vi kan prate også, men hun trenger ikke å hilse på hundene, i hvert fall ikke før de har alle fire beina i bakken og er stille og rolige.  Folk med hund kan bare gå videre. Er ikke spesielt begeistra for denne hilsingen på alt som krabber og går jeg, og spesielt ikke i bånd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med dagen SIRI:)

I dag har en venninne som jeg trodde som rimelig oppegående ang hund. Gått hen og bestilt seg valp fra Drøbak- Australian Copper dog. Det er til å grine av.  Og jeg- jeg er bare misunnlig siden jeg sier slike ting...blæh. 

Ønsker meg hjerne som overser teit oppførsel.

Nå skal vi snart på kurs, så jeg må komme meg opp- men det var godt under dyna gitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var litt festlig hos legen i dag.

Jeg innser at jeg trenger voltaren for nattesøvnen.  På dagtid gjør ikke ryggen veldig vondt lengre, men man skal jo sove litt også.  

Så jeg dro til legen og sa jeg hadde vært hos naprapat og følte meg bedre , men trengte smertestillende.  

Trynet til legen når jeg nevnte naprapat sa alt.. Han spurte hva naprapaten mente var i veien og rynket på nesa når jeg fortalte. Så gjorde han egne undersøkelser og kom frem til at det var nok en skiveutglidning ja... Den svei litt i legestoltheten vil jeg tro :P

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Debbie skrev:

Grattis med dagen SIRI:)

Takker takker :D 

8 minutter siden, Line skrev:

Kom hjem til mail om at jeg var kastet ut av avlsrådet jeg :lol: Så får vi se da, hvordan utfallet blir til slutt. Mistenker en bestemt agenda her...

http://piedpiper.no/ukategorisert/pastand-om-uriktige-opplysninger/

Så trivelig liksom!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan vel si at denne saken kommer til å få etterspill. Dette er å betrakte som en disiplinærsak, og om det sier NKKs lover følgende: " De avgjørelsen kan få betydning for skal alltid gis anledning til å uttale seg før avgjørelse treffes." Vedtaket kan derfor ikke være gyldig.

• Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnnikenK skrev:

Nå er jeg så sint og lei meg at jeg har lyst til å hyyyyyyle :gaah: Vi skulle få båten på vannet i dag, men så har brødhue som skulle transportere den fra båthotellet kjørt oppi en bru, så hele ***** flybridgen på båten er knust. Rekkestøtter, seter og radar er røsket ut av festene og det er glass overalt. Det er nok skader for 500.000,- og jeg føler meg ikke sikker på om båten noen gang blir bra igjen. Påskeferien går i dass og vi får vel ikke noe båt på vannet før langt ut på våren, tenker jeg. Forbanna amatør. Jeg har bare lyst til å legge meg ned å grine :icon_cry:

Å neei! Da hadde jeg hatt dårlig avreagering også gitt. Noe så utrolig kjedelig! :hug:

4 timer siden, Artemis skrev:

Hehe, ja det er det. :ahappy:  Dere får minne meg på at jeg skrev det når puberteten setter inn for alvor. :lol: 

Forsøkte meg på oppstillingsbilde i dag. Jeg gav fort opp...

image.jpg2_zpslhf1vc97.jpg

Med tungen på tørk :teehe:  11 mnd har gutten blitt.

Så fin han har blitt! :drool:

3 timer siden, Stine skrev:

Hoftene og ryggen til Tuva er fine, men hun har slitasje i begge knærne så skal inn til Anicura i Oslo et sted å ta ct for å sjekke korsbåndene. Æsj altså! 2 knekte tenner som vi må trekke etterhvert og + at vi har fjernet en vorte så hun må holdes i ro en ukes tid så det skal gro, og hun er satt på smertestillende. Bra jeg ikke meldte på påskeshowet da! Ikke noe skigåing eller herjing i snø fremover, får tlf fra Anicura idag eller i morgen for å sette opp time.

Jeg fikk handlet til påske mens dem holdt på da, men lilla påskeegg finnes jo ikke noe sted... Jaja, påskekrimmen begynner ikke før skjærtorsdag, så får handle det på CC på Lillehammer neste onsdag.

Kjipt... Håper ikke de finner noe galt på CT i tillegg...
Er lilla påskeegg her i området... du får ta deg en tur til disse trakter :teehe:

Gratulerer med dagen @Siri ! :flowers: 

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Perfect Image skrev:

Siden det er offisielt andre steder... Har fått meg kjæreste :aww: Det er så skummelt å si det høyt :|:icon_redface::innocent:

Så det! Du kler å være bondekone! 

Edit: og gratulerer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Malamuten skrev:

Gratulerer med dagen @Siri

Takk :) 

20 minutter siden, Line skrev:

Man kan vel si at denne saken kommer til å få etterspill. Dette er å betrakte som en disiplinærsak, og om det sier NKKs lover følgende: " De avgjørelsen kan få betydning for skal alltid gis anledning til å uttale seg før avgjørelse treffes." Vedtaket kan derfor ikke være gyldig.

Og det er derfor det er så viktig at folk som velges inn i styre og stell faktisk er såpass oppegående at man kan vurdere slike opplysninger opp mot lovverket man skal forvalte. 

19 minutter siden, Snøfrost skrev:

Gratulerer med dagen @Siri ! :flowers: 

Tusen takk :) 

13 minutter siden, Perfect Image skrev:

Siden det er offisielt andre steder... Har fått meg kjæreste :aww: Det er så skummelt å si det høyt :|:icon_redface::innocent:

Weeeee :heart::heart::heart:

Jeg tilbringer burdsagen med å børste hunder :aww:

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Nei, en slik statistikk finnes ikke. Vi kjenner til titalls antall hunder som er avlivet, noen bare for bagateller og andre uten bevis, vi vet siden vi har fulgt med i sakene hva som lå til grunn og hvordan de endte. Ifølgje Martinsen har alle som har klaga på avlivingsvedtak sidan 2014 fått avslag. Det finst ingen nasjonale tal for kor mange hundar som blir avliva kvart år. Berit visste ingenting då hunden vart avliva Quercus og Nala De siste fire årene har politiet sørget for at 77 hunder er blitt avlivet på bakgrunn av den nye hundeloven. Fra 2014 til 2018   Det har ikke blitt bedre etter den nye hundeloven kom i 2021 - 2022 for politi og rettsvesen som selv mangler kompetanse på hunder og hundeatferd bruker bare klipp og lim fra tidligere vedtak og domsavgjørelser. Dette er bare så trist både for hundene og deres eiere og jeg lurer på hvor mange saker vi ikke har hørt om enda. Noen av sakene er tilfeldig at vi fikk høre om og det var dette som var bakgrunn for å spørre her på forumet.                
    • Utallige? Hvor mange hunder har blitt avlivet i Norge etter anmeldelser de siste 10 årene? Jeg antar det finnes klar statistikk på dette?
    • "Vi" er to uavhengige personer, se brevet jeg linket til for våre fulle navn, som selv ikke har hatt noen hendelser med egne hunder eller hunder jeg har hatt for trening før omplassering. Vi har kun fulgt sakene fra sidelinjen, for min del fra rundt 2010, og har gjennomgått vedtak og dokumentasjoner vi har fått fra hundeierne. Jeg skulle virkelig ønske at det var slik som du tror, men sånn er det dessverre ikke. Det er derfor vi har valgt å engasjere oss for bak dette finner man utallige døde hunder og ruinerte hundeeiere som har mistet alt de eide hvor de prøvde å redde livet til hunden sin som betydde alt for dem, men alene har de ikke hatt en sjanse mot maktapparatet som overkjørte dem på en skremmende kynisk og ulovlig måte. Hvis du har Facebook, jeg er ikke der, så er det en gruppe Hund hjelper hund hvor flere av sakene er omtalt. En hund Tonic som var i bånd hvor en unge kom løpende og tråkket ham på poten, Tonic glefset og det ble et rift i buksa til gutten, Tonic ble avlivet. Luna sitter på kennel nå hvor eier kjemper i retten, en nabo påsto Luna lagde et lite blåmerke på ham, men det finnes ingen bevis. En annen hund, Rex i bånd som forsvarte seg selv mot en løs hund som bet den, begge hundene ble skadet, men Rex ble avlivet fordi han var størst. Huskyen Luk, også i bånd, slåss med en annen hannhund og der ble Luk avlivet fordi politiet trodde en husky er større enn en tervueren. Sistnevnte hendelse har jeg beskrevet i en kommentar under dette innlegget publisert i avisa Nordlys. Saken om Milo beskrives i selve innlegget og i brevet til justisministeren. I denne videoen er Luk, Luna og Milo.
    • Hvem er "vi" i denne saken? Det har vært flere avlivingssaker de siste årene, og mange som kjemper mot. Enkelte av sakene har virket ganske urimelige, men uten å ha førstehåndskjennskap til situasjonen og saksbehandlingen så er det vanskelig å si hva som er riktig. Politiet har rutiner for dette, og jeg vil tro at det langt oftere er tilfelle at slike saker blir henlagt, enn at en hund avlives. Både på grunn av kapasitet, bevissituasjon og fakta. En avliving foretas ikke normalt etter vurdering av en enkelt saksbehandler og om de har en god eller dårlig dag. Politiet har hundekyndige folk der minst to ulike vurderer en hund før et slikt vedtak. Jeg er sikker på at noen som kjenner systemet bedre enn meg kan beskrive prosessen fra anmeldelse til potensiell avliving av hund. Likevel er politiet også mennesker med ulike meninger og motivasjoner og systemet kan svikte.  Jeg har vært på forumet her en del år nå, og kan ikke huske at noen her har fått hunden sin avlivet etter anmeldelse, selv om noen har vært borti uheldige tilfeller med bitt. Men flere av sakene som har vært i media har selvfølgelig vært diskutert her også.
    • Jeg ønsker å høre om hundeeiere her på forumet har opplevd å få sin hund avlivet etter uhell hvor saken ble anmeldt til politiet? Uansett, dette er viktig informasjon om du ikke har opplevd det - enda. Vi har fulgt en del slike saker over mange år og er sjokkerte over hvor små hendelser som skal til, et lite rift i et klesplagg eller et lite blåmerke, hunden blir omtrent alltid dømt til døden selv om den har opptrådt helt normalt i gitte situasjoner. Gjengangeren i sakene er at politi og rettsvesen helt uten kompetanse på hund bryter hundeloven, forvaltningsloven og dyrevelferdsloven for å gå til slike drastiske skritt. Nå har vi sett så mye urett er blitt begått at vi har valgt å skrive brev til justisministeren, der har vi tatt for oss den siste saken hvor hunden Milo skal avlives selv om han sto fastbundet i et bånd på ca. en meter og uten fluktmulighet bet han en unge. Det finnes sprikende forklaringer på hendelsen, men felles for de to vitnene som ble avhørt er at hundens handlinger ikke kan betegnes som uprovosert, og det var ikke flere bitt eller skadeomfang som oppfyller kravet til betydelig skade. Andre tiltak skal da etter loven prøves først, men politiet går rett til avliving som de nesten helt uten unntak gjør uansett foranledning og skadeomfang. Et fåtall, kan telles på en hånd, har hatt flaks og truffet en menneskelig saksbehandler eller noen som kan litt om normal hundeatferd, men sånn skal det ikke være at hundens liv avgjøres av hvilket politidistrikt som får saken. Brev til Justis- og beredskapsminister Astri Aas-Hansen ligger her: Vi krever at politi og rettsvesen følger loven Vil du forebygge at din hund blir neste offer for offentlig maktmisbruk anbefales det på det sterkeste å underskrive brevet. Alle kan være uheldige og neste gang er det kanskje deg og din hund det gjelder, men da er ingen der som vil kunne gjøre noe for dette er siste mulighet for å få stanset denne praksisen. Alt annet er prøvd.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...