Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Mars

mokken
 Share

Recommended Posts

• Svar 3.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Self control level:ultimate

Lillefluff blir nok 100% frisk snart!! 

JIPPI! Endelig en god nyhet fra denne kanten 179 jobbsøkere har blitt til 4, det er 2 stillinger og jeg er med i kampen fortsatt (2.gangs intervju)!!!!  Får jeg napp her flytter jeg faktisk

Posted Images

Bakepulver er visst giftig for hund, men hvor mye trengs før man skal bekymre seg?

Strødde bakepulver på senga og trodde Uno sov godt, han rakk å stappe hele snuta nedi. Tror ikke han spise så mye, men han sleika jo i seg det som var på snuta og i barten. Jeg prøvde å få kosta av ham det jeg rakk før han sleika seg rundt munnen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, mokken skrev:

Å nei, det burde ikke være mulig! :shocked:

Nei, og spesielt med tanke på at det var samme sjåføren som kjørte den opp dit i høst. Da mener jeg han burde vist vilken vei han måtte kjøre :hmm:

3 timer siden, SFX skrev:

Åh, så eitrandes irriterende! Jeg formoder det ikke blir deres regning. Har de en båt dere kunne fått låne i påska, i det minste?

Det koster ikke oss noe, men det føles ut som en fattig trøst akurat nå. Og noen lånebåt har de garantert ikke, så det blir vel å tilbringe påske hjemme. 

Nå har jeg gått tur med Supra i et par timer. Tenkte jeg kunne gå av meg litt sinne og frustrasjon, men det skal mere til for å bearbeide dette. Det mest absurde er at vi har betalt en del tusen for å lagre den innendørs, fordi det føles trygt og bra - også ødelegger de båten for flere hundre tusen. Jeg blir kvalm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnnikenK skrev:

Nei, og spesielt med tanke på at det var samme sjåføren som kjørte den opp dit i høst. Da mener jeg han burde vist vilken vei han måtte kjøre :hmm:

Det koster ikke oss noe, men det føles ut som en fattig trøst akurat nå. Og noen lånebåt har de garantert ikke, så det blir vel å tilbringe påske hjemme. 

Nå har jeg gått tur med Supra i et par timer. Tenkte jeg kunne gå av meg litt sinne og frustrasjon, men det skal mere til for å bearbeide dette. Det mest absurde er at vi har betalt en del tusen for å lagre den innendørs, fordi det føles trygt og bra - også ødelegger de båten for flere hundre tusen. Jeg blir kvalm...

Så utrolig kjipt :( Håper dere får båten, eventuelt ny? så fort som mulig. Tipper sjåføren er rimelig rød i nepa... 

Sånn, da har vi spist en mer eller mindre misslykket middag :lol: Sånt skjer. Slappe av litt (som om jeg har gjort noe annet i dag), så rydde litt før vi tusler i dusjen. Jeg skal på møte i kveld, Bonden slutter på jobb kl 18, jeg blir henta 19.10. Ja kan jo tro at vi får reist 19.10 :aww::lol:  Han skal bare løpe opp og gi kalver melk etter jobb da, før han kommer ned og tar lillemor og legging. 

Jeg hater værskifter :aww: De dvitaminene bør komme kjapt, kjøper meg bvitaminer og magnesium i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Jeg blir så begeistret når vi møter andre mennesker på tur som faktisk skjønner når jeg ikke er interessert i at hundene skal hilse på dem uten at jeg må skrive det med store bokstaver i panna på dem. 

Det gikk faktisk an å både nikke, smile og si hei til damen også.  Hun trodde nok at hun skulle hilse på Timmiansen som sto nærmest henne, men når hun skjønte at jeg jobbet med å få dem til å være stille og holde seg i ro inntil meg, tok hun hintet og gikk videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Klematis skrev:

Jeg blir så begeistret når vi møter andre mennesker på tur som faktisk skjønner når jeg ikke er interessert i at hundene skal hilse på dem uten at jeg må skrive det med store bokstaver i panna på dem. 

Det gikk faktisk an å både nikke, smile og si hei til damen også.  Hun trodde nok at hun skulle hilse på Timmiansen som sto nærmest henne, men når hun skjønte at jeg jobbet med å få dem til å være stille og holde seg i ro inntil meg, tok hun hintet og gikk videre.

I motsetning til han dritten vi møtte i går. Min mann gikk forran med Khal, jeg bak med Leela. Leela kaver seg fremover og hopper og danser for å komme frem til de. Vi går på rekke og rad bak hverandre fordi det kommer en mann med hund mot oss, en BC som går halvveis i dekk mens han følger med Leela. Fyren går rett forbi Khal, og sikter seg inn på oss, går mot oss og slipper bikkja si på Leela, mens jeg står helt i grøftekanten og prøver å få kontakt med henne. Også sier han "de har hilst på hverandre før!" 

Ja, de har hilst før, når du slapp hunden bort til mine når jeg hadde begge alene, og Khal ble forbanna på Leela fordi hun ville hilse hun også. Det var derfor du bare gikk rett forbi han denne gangen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Klematis skrev:

Jeg treffer en guttunge på rundt tolv år av og til, han har en liten blanding av noe slag. Når jeg ser dem borti veien så går jeg demonstrativt så langt inn til motsatt veikant som det er mulig. Da skrår han over veien med et stort smil og kommer rett mot oss. Så roper jeg at det blir bråk hvis hundene kommer borti hverandre og ber om at han holder hunden sin unna. Det tror han tydeligvis ikke noe på, for jeg må virkelig jobbe for å unngå han og hunden. Dette skjer med jevne mellomrom! Har prøvd å forklare, men han mener sikkert at jeg tar feil, og så har han så lyst til at hundene skal leke sammen, eller hva det nå er han ser for seg. :sint_01:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis
5 minutter siden, Wachita skrev:

I motsetning til han dritten vi møtte i går. Min mann gikk forran med Khal, jeg bak med Leela. Leela kaver seg fremover og hopper og danser for å komme frem til de. Vi går på rekke og rad bak hverandre fordi det kommer en mann med hund mot oss, en BC som går halvveis i dekk mens han følger med Leela. Fyren går rett forbi Khal, og sikter seg inn på oss, går mot oss og slipper bikkja si på Leela, mens jeg står helt i grøftekanten og prøver å få kontakt med henne. Også sier han "de har hilst på hverandre før!" 

Ja, de har hilst før, når du slapp hunden bort til mine når jeg hadde begge alene, og Khal ble forbanna på Leela fordi hun ville hilse hun også. Det var derfor du bare gikk rett forbi han denne gangen...

2 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg treffer en guttunge på rundt tolv år av og til, han har en liten blanding av noe slag. Når jeg ser dem borti veien så går jeg demonstrativt så langt inn til motsatt veikant som det er mulig. Da skrår han over veien med et stort smil og kommer rett mot oss. Så roper jeg at det blir bråk hvis hundene kommer borti hverandre og ber om at han holder hunden sin unna. Det tror han tydeligvis ikke noe på, for jeg må virkelig jobbe for å unngå han og hunden. Dette skjer med jevne mellomrom! Har prøvd å forklare, men han mener sikkert at jeg tar feil, og så har han så lyst til at hundene skal leke sammen, eller hva det nå er han ser for seg. :sint_01:

Ja, har diverse erfaringer med den slags jeg også. Så da skal det ikke så mye til før jeg lar meg imponere over folk som faktisk går videre. Ellers, så kan de jo bare stoppe, så kan vi prate hvis de ønsker det. I hvert fall folk uten hund. Nabodama her skjønte det her om dagen. Vi kan stoppe, og vi kan prate også, men hun trenger ikke å hilse på hundene, i hvert fall ikke før de har alle fire beina i bakken og er stille og rolige.  Folk med hund kan bare gå videre. Er ikke spesielt begeistra for denne hilsingen på alt som krabber og går jeg, og spesielt ikke i bånd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med dagen SIRI:)

I dag har en venninne som jeg trodde som rimelig oppegående ang hund. Gått hen og bestilt seg valp fra Drøbak- Australian Copper dog. Det er til å grine av.  Og jeg- jeg er bare misunnlig siden jeg sier slike ting...blæh. 

Ønsker meg hjerne som overser teit oppførsel.

Nå skal vi snart på kurs, så jeg må komme meg opp- men det var godt under dyna gitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var litt festlig hos legen i dag.

Jeg innser at jeg trenger voltaren for nattesøvnen.  På dagtid gjør ikke ryggen veldig vondt lengre, men man skal jo sove litt også.  

Så jeg dro til legen og sa jeg hadde vært hos naprapat og følte meg bedre , men trengte smertestillende.  

Trynet til legen når jeg nevnte naprapat sa alt.. Han spurte hva naprapaten mente var i veien og rynket på nesa når jeg fortalte. Så gjorde han egne undersøkelser og kom frem til at det var nok en skiveutglidning ja... Den svei litt i legestoltheten vil jeg tro :P

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Debbie skrev:

Grattis med dagen SIRI:)

Takker takker :D 

8 minutter siden, Line skrev:

Kom hjem til mail om at jeg var kastet ut av avlsrådet jeg :lol: Så får vi se da, hvordan utfallet blir til slutt. Mistenker en bestemt agenda her...

http://piedpiper.no/ukategorisert/pastand-om-uriktige-opplysninger/

Så trivelig liksom!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan vel si at denne saken kommer til å få etterspill. Dette er å betrakte som en disiplinærsak, og om det sier NKKs lover følgende: " De avgjørelsen kan få betydning for skal alltid gis anledning til å uttale seg før avgjørelse treffes." Vedtaket kan derfor ikke være gyldig.

• Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnnikenK skrev:

Nå er jeg så sint og lei meg at jeg har lyst til å hyyyyyyle :gaah: Vi skulle få båten på vannet i dag, men så har brødhue som skulle transportere den fra båthotellet kjørt oppi en bru, så hele ***** flybridgen på båten er knust. Rekkestøtter, seter og radar er røsket ut av festene og det er glass overalt. Det er nok skader for 500.000,- og jeg føler meg ikke sikker på om båten noen gang blir bra igjen. Påskeferien går i dass og vi får vel ikke noe båt på vannet før langt ut på våren, tenker jeg. Forbanna amatør. Jeg har bare lyst til å legge meg ned å grine :icon_cry:

Å neei! Da hadde jeg hatt dårlig avreagering også gitt. Noe så utrolig kjedelig! :hug:

4 timer siden, Artemis skrev:

Hehe, ja det er det. :ahappy:  Dere får minne meg på at jeg skrev det når puberteten setter inn for alvor. :lol: 

Forsøkte meg på oppstillingsbilde i dag. Jeg gav fort opp...

image.jpg2_zpslhf1vc97.jpg

Med tungen på tørk :teehe:  11 mnd har gutten blitt.

Så fin han har blitt! :drool:

3 timer siden, Stine skrev:

Hoftene og ryggen til Tuva er fine, men hun har slitasje i begge knærne så skal inn til Anicura i Oslo et sted å ta ct for å sjekke korsbåndene. Æsj altså! 2 knekte tenner som vi må trekke etterhvert og + at vi har fjernet en vorte så hun må holdes i ro en ukes tid så det skal gro, og hun er satt på smertestillende. Bra jeg ikke meldte på påskeshowet da! Ikke noe skigåing eller herjing i snø fremover, får tlf fra Anicura idag eller i morgen for å sette opp time.

Jeg fikk handlet til påske mens dem holdt på da, men lilla påskeegg finnes jo ikke noe sted... Jaja, påskekrimmen begynner ikke før skjærtorsdag, så får handle det på CC på Lillehammer neste onsdag.

Kjipt... Håper ikke de finner noe galt på CT i tillegg...
Er lilla påskeegg her i området... du får ta deg en tur til disse trakter :teehe:

Gratulerer med dagen @Siri ! :flowers: 

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Perfect Image skrev:

Siden det er offisielt andre steder... Har fått meg kjæreste :aww: Det er så skummelt å si det høyt :|:icon_redface::innocent:

Så det! Du kler å være bondekone! 

Edit: og gratulerer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Malamuten skrev:

Gratulerer med dagen @Siri

Takk :) 

20 minutter siden, Line skrev:

Man kan vel si at denne saken kommer til å få etterspill. Dette er å betrakte som en disiplinærsak, og om det sier NKKs lover følgende: " De avgjørelsen kan få betydning for skal alltid gis anledning til å uttale seg før avgjørelse treffes." Vedtaket kan derfor ikke være gyldig.

Og det er derfor det er så viktig at folk som velges inn i styre og stell faktisk er såpass oppegående at man kan vurdere slike opplysninger opp mot lovverket man skal forvalte. 

19 minutter siden, Snøfrost skrev:

Gratulerer med dagen @Siri ! :flowers: 

Tusen takk :) 

13 minutter siden, Perfect Image skrev:

Siden det er offisielt andre steder... Har fått meg kjæreste :aww: Det er så skummelt å si det høyt :|:icon_redface::innocent:

Weeeee :heart::heart::heart:

Jeg tilbringer burdsagen med å børste hunder :aww:

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da sitter jeg her og klyper meg i armen, fordi Edeward ga meg både utgangsstilling og flere meter med fot gjennom tre vendinger og flere stopp med sitt uten å ha forventninger om verken lek eller godis for det. Hadde ingenting fremme, og attituden hans tilsa at han gjorde det bare for interaksjonen og noe å gjøre sammen. Kanskje er metoden effektiv - han har begynt forbinde handlingen i seg selv med noe bra? Det er den faglige forklaringen. ..men ved å antropomorfisere kan det også ha vært for å belønne meg for å ha vært flink mams og servert ham rikelig med vom for å sitte pent og vente mens jeg kaster "apporten" - som jeg sliter med å kommunisere hvordan jeg ønsker levert. Det er vårt nye problem for tiden. Han blir forbanna fordi jeg ikke tar imot når han bare slipper den foran meg og begynner kjefte på meg fordi jeg krever å få den i hånden før jeg serverer noe. Vi har hatt mange sånne runder nå, og jeg forstod endelig at vi må tilbake noen skritt og trene på å holde apporten igjen. Gått altfor fort og klønete frem.  Ellers har Jokke kommet tilbake. Antar det er fordi testikkelen som ikke har kommet ned i pungen vokser i størrelse og er ukomfortabel der den sitter. På gjerdet om å fjerne den, fordi jeg er usikker på om jeg vil fjerne bare den ene som ikke har kommet ned, eller kastrere ham fullstendig. Har på følelsen av at den avgjørelsen blir tatt litt uti puberteten ^^ Det er vanskelig, altså. På den ene siden virker den ballen på feil sted ubehagelig for ham, og det er en fare for kreft i den. På den andre siden er kirurgi kirurgi. Fordi den har vært jojo, nede i pungen i perioder og ligget utenfor kanalen, i lysken, så er det stadig en sjanse for at den kommer helt ned. Da er det dumt å utsette ham for kirurgi unødvendig. Hormonene har flere effekter på helse og humør, er ikke bare der for forplantning. Noen av effektene vil en helst være foruten, men å fjerne dem kan også medføre uønskede helse- og adferdsendringer. En kan vel tilføre hormoner kunstig dersom det blir et problem. Et mindre onde enn testikkelkreft. ..men fjerne en eller begge, og når?  Antakelig er han 8 år og har fått en kreftdiagnose innen jeg klarer bestemme meg.   
    • Tok bilder i dag, med tanke på dagboken, og innså at det ikke er noe nytt å melde, utover ny frisyre. Spanielørene måtte vike i varmen. Nyfrisert Edeward i solnedgang   
    • Når du ber om en øvelse eller tar en strafferunde så belønner du bjeffingen med at det skjer noe. Så det beste er at det ikke skjer noe. Hva med å prøve konsekvent time-out i bilen? Eller lær å bjeffe på kommando og stoppe å bjeffe på kommando. Om du ber han om å slutte å bjeffe så husk å tell til tre før du belønner, ellers belønner du for tidlig at han er stille og han kan ta det som belønning for bjeff. 
    • Dytter denne opp. Her har jeg kontret forventingsbjeff med: "Legge i bakken" (forsiktig press i halsbåndet) og tatt en på stedet hvil. Ingen effekt utover tiden vi står i hvil, hvor han skuespiller avslappet for å komme videre, og begynner bjeffe igjen med en gang. Ignorert og ventet ham ut. Øker bare i stress. Bedt om øvelse (sitt/dekk/spinn/fot../) og så belønnet det med en leke for å gi ham litt godfølelse. Resultatet? Han ser bjeffing som et cue for å få meg til å utføre den adferden. Avledet med å ta en "strafferunde" rundt oss selv. Heller ikke effektivt utover i øyeblikket vi gjør det.  Gitt ham en kald skulder. Vist at jeg er skuffet og synes han er teit og snudd meg bort med et litt foraktelig fnys. Går opp i stress fordi han blir såret og synes jeg er urettferdig.  Jeg er clueless. Antakelig skulle en av disse metodene appliseres konsekvent, right? Det er antakelig veldig forvirrende med det random utvalget av ulike adferder fra meg - men hvilken er riktig å velge som en konsekvent reaksjon? Da hestene her ga ham sosial avvisning med foraktelige fnys og snudde ryggen til ham forstod han umiddelbart greia og responderte med å slutte bjeffe. Hvorfor har ikke det der samme effekten fra meg? Er det fordi jeg gir ham oppmerksomhet når jeg forstår/synes at han bjeffer av såkalte legitime årsaker? Jeg kan jo ikke slutte med det.   
    • Motviljen mot utgangsstilling fremstår som død, men puberteten truer i horisonten, så utsteder ingen dødsattest ennå. Livserfaring tilsier at Motviljen antakelig vil sprette opp av kista og flire: Trollollol! Å få utgangsstilling uten mat fremme, relativt stabilt, kun noe nøling akkompagnert av et oppgitt sukk før han kommer inn, når han vil jeg skal kaste en leke, det er hurtigere progresjon enn jeg forventet for noen uker siden.  Vi har en god periode ..så god at noe fokus nå er over på mindre viktige ting som sportsøvelser. Første sitt under innkalling serverte Eddis i forrigårs, på første forsøk. Det var et nydelig øyeblikk. Flere repetisjoner med stå under marsj, avstandskommando og sitt under innkalling var fine, i mine øyne. Verken han eller jeg er interesserte i hva en dommer synes om utførelsen vår, fordi mestringsfølelsen fra å tro vi er flinke er hva som driver oss. Mestringsfølelse og glede er superfood for motivasjonen. Fokus på hva som er feil medfører frustrasjoner, uteblivende mestring, dårlig stemning, dårlig samspill og ødelegger relasjonen - og hva er da poenget med å ha og trene hund?  Sitt begynte bli upålitelig. Hvorfor? Fordi jeg hadde glemt å være begeistret. Bare forventet å få sitt på cue og glemte bli genuint overrasket og takknemlig og begeistret av hvor flink gutt han er.  Av utfordringer vi nå har - skjønt det føles som et hån å bruke det ordet om vansker med øvelser til sport, da andre bruker det samme ordet om reelle problemer:  Spin - også kjent som snurr rundt.  Aner ikke lenger hva lyden betyr. Trenger håndsignal. Kommer konsekvent løpende inn for å gjøre det rett foran meg, hver gang jeg ber fra avstand. Bli-på-stedet håndsignal, som har vært en nøkkel til flere andre øvelser har foreløpig ikke hjulpet.   'Twirl' er et fullstendig ukjent begrep dersom ikke 'spin' kommer først. Verken ordet eller håndsignal gir ham noe forståelig hint. Her må det spinnes før det kan twirles. Sånn er loven.  Hva som må til for å få en lovendring - det blir spennende å finne ut av. Punkt 1 og 3 går seg sikkert til med mer trening, men på punkt 2 er jeg helt blank foreløpig. Ingen ideer om hvordan løse det der.  Heldigvis opplever Edeward en glede i øvelsene som ikke bare handler om belønningene. Han LIKER å spinne og twirle og rygge og gå mellom beina mine og sendes frem til target og sånt. Det er noe å gjøre. Arbeit macht frei. ..og det ser ut som utgangsstilling og gå fot også er i ferd med å kategoriseres som lystbetonte oppgaver en kan døyve eksistensiell angst og kjedsomhet med.  Bilde er vel obligatorisk. Relevans til konteksten mindre så. I denne tidsalderen er det ingen som leser en vegg av tekst uansett
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...