SFX Skrevet 22. Februar 2016 Rapporter Skrevet 22. Februar 2016 Palmesøndag er termin for Foenix, og jeg gleder meg selvfølgelig veldig til å se hva hun gjemmer på. Foenix er ei fire og et halvt år gammel berner sennenhundtispe, røntget fri for HD og AD, cert og CACIB fra utstilling, gjennomført MH, og bronsemerke i lydighet. Hun hadde et kull november 2014, og de er enda unge, men de har alle mye godt ved seg så langt. Hun ble parret med en hannhund som blir åtte år i mars. Trym er selvfølgelig også fri for HD og AD. Han bor hos en aktiv familie som elsker å gå lange turer og kose seg med ham i hverdagen, og har nedprioritert de mer offisielle hundeaktivitetene, men han er utstilt med reserve-cert. Han har noen viktige eksteriøre trekk som jeg håper kan veie opp for Foenix' største feil, og er en herlig, avbalansert og trivelig kar. Han fikk et kull i fjor sommer, men de er for unge til å ha oppnådd noe mer enn å vokse. Jeg gleder meg til å se hva vi får i årets påskeegg, og håper veldig det kommer ei tispe til meg som jeg kan bruke videre, da det er gjort en del strategiske valg ved denne kombinasjonen som jeg ønsker å jobbe videre ut ifra. Med tanke på hannens alder, kan jeg ikke ta for gitt at han er tilgjengelig for et senere forsøk. Det perfekte H-navnet for en tispe i mitt eie venter på å bli brukt. Jeg har også supre fôrverter klare, så alt ligger til rette for optimale løsninger - og dermed regner jeg med at det kommer bare hannhunder. Drektighet er bekreftet ved ultralyd, etter tre enkle parringer - gamle gubber kan, når han endelig fikk lov! (Første kullet kom til ved inseminering på grunn av vanskelig tispe.) De to første bildene er av Foenix, de neste to av Trym. 25 Siter
Stine Skrevet 22. Februar 2016 Rapporter Skrevet 22. Februar 2016 Krysser fingrene for at det kommer en knall tispe til deg! 2 Siter
Eplefe Skrevet 22. Februar 2016 Rapporter Skrevet 22. Februar 2016 Krysser fingrene for en liten jente til deg inni der! 1 Siter
Toril Skrevet 22. Februar 2016 Rapporter Skrevet 22. Februar 2016 Bare å krysse alt mulig rart nå!!!! 1 Siter
MonicaT Skrevet 22. Februar 2016 Rapporter Skrevet 22. Februar 2016 Krysser alt for kjempe fint påskeegg med masse fine småttiser og selvsagt ei tispe til deg. 1 Siter
Guest Jonna Skrevet 22. Februar 2016 Rapporter Skrevet 22. Februar 2016 Blir de lilla med melkefyll Gledet meg til å susse Berner bebiser. Siter
Red Merle Skrevet 22. Februar 2016 Rapporter Skrevet 22. Februar 2016 Spennende, gleder meg til baby-berner bilder Blitt svak for bernere de siste årene jag 1 Siter
Snøfrost Skrevet 22. Februar 2016 Rapporter Skrevet 22. Februar 2016 Blir moro å se hva som kommer. Håper du får den tispa du ønsker deg! 1 Siter
Sagaa Skrevet 22. Februar 2016 Rapporter Skrevet 22. Februar 2016 Så vakre! Lykke til, krysser fingre og tær for deg! 1 Siter
mokken Skrevet 22. Februar 2016 Rapporter Skrevet 22. Februar 2016 Tvi tvi! Vi krysser fingrene for fine små bernerkyllinger 1 Siter
xxx12345 Skrevet 22. Februar 2016 Rapporter Skrevet 22. Februar 2016 Invasjon av påskekyllinger på sonen i år, gleder meg! Lykke til 1 Siter
Perfect Image Skrevet 22. Februar 2016 Rapporter Skrevet 22. Februar 2016 Vi gleder oss til lekedate!!! 2 Siter
Symra&Pippin Skrevet 22. Februar 2016 Rapporter Skrevet 22. Februar 2016 Så bra! Krysser alt som er for et flott kull! 1 Siter
Rocket Skrevet 22. Februar 2016 Rapporter Skrevet 22. Februar 2016 Krysses alt som krysses kan for påskebernere! 1 Siter
SFX Skrevet 22. Februar 2016 Forfatter Rapporter Skrevet 22. Februar 2016 3 timer siden, JeanetteH skrev: Blir de lilla med melkefyll De blir søte som marsipan, med snuter så brede og gode at du bare vil susse og bite av! Tusen takk, folkens! Jeg glemte jo en ting i natt, og det er at hannhundeier har bestilt en sønn etter fôrtispa mi, for de regner med at Trym er borte innen da, så det er jo også en viktig grunn til at det må komme ei tispe (som er frirøntget, som har sunne søsken, som er pen, som er god i hue, som er en avlshund...) Foenix var hos noen venner i helga mens jeg var bortreist, og hun har plutselig fått digre nipples og pupper, og en liten puppy-tummy i helga! Hun har gått ut 7 cm siden parring, som i følge mine notater er samme økning som etter fem uker i forrige svangerskap. Men førstegangsfødende kan ha strammere buk og puppestell, så at økningen nå er identisk på samme stadie kan være fordi hun "sagger" lettere i kroppen andre gang. 4 Siter
Tekopp Skrevet 22. Februar 2016 Rapporter Skrevet 22. Februar 2016 31 minutter siden, SFX skrev: Foenix var hos noen venner i helga mens jeg var bortreist, og hun har plutselig fått digre nipples og pupper, og en liten puppy-tummy i helga! Hun har gått ut 7 cm siden parring, som i følge mine notater er samme økning som etter fem uker i forrige svangerskap. Men førstegangsfødende kan ha strammere buk og puppestell, så at økningen nå er identisk på samme stadie kan være fordi hun "sagger" lettere i kroppen andre gang. Det er ikke fordi hun har et dobbelt så stort kull denne gangen? Eller? Siter
SFX Skrevet 22. Februar 2016 Forfatter Rapporter Skrevet 22. Februar 2016 2 minutter siden, Tekopp skrev: Det er ikke fordi hun har et dobbelt så stort kull denne gangen? Eller? Med tanke på at hun fødte fire sist, tror jeg vi hadde sett MANGE fosterblærer på ultralyd om hun har åtte nå! Hun er fem uker drektig nå, og det er først nå fostrene virkelig vokser, og det jeg mente er at det faktum at hun har vokst like mye til nå som hun gjorde sist ikke må bety at det er fire der, fordi kroppen (både livmor og pupper) er mer "slakk" nå enn hos førstegangsfødende. Siter
Guest lijenta Skrevet 22. Februar 2016 Rapporter Skrevet 22. Februar 2016 Spennede påske i år da Håper på passe antall valper Siter
Calina Skrevet 22. Februar 2016 Rapporter Skrevet 22. Februar 2016 Gaawd...! Det blir slitasje på F5 i påsken, kjenner jeg? Jeg er ikke noe for svære, megapelsete dyr, men berneren har noe spesielt over seg. Masse lykke til med alt - herlig å se en fin gammel herre bli brukt. Krysser fingre for mange jenter! 1 Siter
MegaMarie Skrevet 22. Februar 2016 Rapporter Skrevet 22. Februar 2016 Masse lykke til Krysser fingrene for at den perfekte tispen er inni der til deg! 1 Siter
Poter Skrevet 22. Februar 2016 Rapporter Skrevet 22. Februar 2016 Synes forresten hannen hadde et så godt blikk 1 Siter
Recommended Posts