Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Februar


Guest *Kat84*
 Share

Recommended Posts

3 minutter siden, *Kat84* skrev:

Jeg har vurdert det... Får se. Nå skulle jeg i hvert fall snart få inn penger etter salgt av leiligheten. Han måtte diskutere med banken og skulle gi beskjed når han visste noe. 
Men jeg stoler ikke på verken han eller resten av slekta lengre. 

Og stemmer i for en Schoodle :lol:

Advokat. Ikke vurder det, bare gjør det. Når han hiver ut deg og ungene på dagen sånn så ville jeg gjort alt for å sikre at  du og ungene får det de har krav på. Ring i dag.

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det finnes en motsats også. Det flyttet inn en flyktningefamilie i etasjen under oss i høst, to voksne og tre gutter. En herlig gjeng. Vi ringte på døra og sa velkommen til huset og ble invitert inn p

Kroppsspråk sjekk holdning og blikk, snakker om å holde ett øye med "rivalen" ?

Endelig ei tispe!

Posted Images

4 minutter siden, HeleneFS skrev:

 

 

Jeg ringte på forhånd, tok bare to forsøk så fikk jeg ledig time hos en lærling. Heiv meg rundt og var der på under 20 minutter.

Fra dette

12592709_10156539888655529_8916173442039

 

Til dette

12746589_10156586301380529_1496936704_n.'

Digger det :D (Ps, rufset til håret før jeg tok bilde, kom ikke ut fra frisøren slik) Har stripet det også, men ikke så lett å se. Siden det var lærling kostet det bare 1200 kr!!!!! Jeg ble så happy når jeg betalte for jeg trodde det var snakk om 2500 kr.... Skal fortsette å gå til lærling tenker jeg :P.

Det ble kjempefint! Jeg har og vært hos frisøren i dag og farget halve hodet i lekre knallfarger. Lilla og blått og rosa og litt grågrønt som lyse felter. ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Eplefe skrev:

Det ble kjempefint! Jeg har og vært hos frisøren i dag og farget halve hodet i lekre knallfarger. Lilla og blått og rosa og litt grågrønt som lyse felter. ? 

Takk, og til det siste der bare sitter jeg sånn :|:|!! Haha, høres råtøft ut, jeg forventer et bilde???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@*Kat84* anbefaler sterkt advokat. En venninne av meg gikk fra samboer i sommer og slet i flere mnder med alt det økonomiske. Hun var smart å fikk hjelp av advokat og det sparte henne for masse trøbbel - laaang historie, men han mente hun skyldte ham masse penger og nektet å flytte ut hvis han ikke fikk dem osv osv...

OT så har jeg litt panikk for at jeg skal få baksmell på skatten, så tenkte jeg skulle regne det ut på skatteetaten sine sider - neida da var den funksjonen nede fordi jeg har nettopp installert nyeste versjonen av java :( unødvendig.
Men ignorerer den vage panikken og feirer at jeg fikk plass på lydighetsleir hos Heidi Billkvam i sommer. Gleder meg masse masse :jump:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teite kne! *syte klage* Ikke får jeg meg langturen i nysnøen jeg hadde planlagt heller, men snill familie lufter adhd-unghunden min som var fryktelig misfornøyd med at han bare fikk båndtur i går. Han har kjeda rumpa av seg, kunne han fortelle, for det var da veldig mye lyd på ham da han endelig skulle få turen sin... Dere skulle hørt ham: "aowow, piiiip, aff, piiiip, dueraltfortregmedåtapådegskoenejegmådrite, aooooiiiip". Fikk akkurat en sms om at han var uvanlig spretten og ivrig i dag. Snåle dyret. Men jeg har planer om at dustekneet skal være bra igjen i morgen, jeg har ikke tid til sånt tull. Jeg vil på tur.

Fikk plutselig god tid til å hekle i kveld, da. Så det er jo ikke særlig synd på meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, rosinbolle skrev:

Teite kne! *syte klage* Ikke får jeg meg langturen i nysnøen jeg hadde planlagt heller, men snill familie lufter adhd-unghunden min som var fryktelig misfornøyd med at han bare fikk båndtur i går. Han har kjeda rumpa av seg, kunne han fortelle, for det var da veldig mye lyd på ham da han endelig skulle få turen sin... Dere skulle hørt ham: "aowow, piiiip, aff, piiiip, dueraltfortregmedåtapådegskoenejegmådrite, aooooiiiip". Fikk akkurat en sms om at han var uvanlig spretten og ivrig i dag. Snåle dyret. Men jeg har planer om at dustekneet skal være bra igjen i morgen, jeg har ikke tid til sånt tull. Jeg vil på tur.

Fikk plutselig god tid til å hekle i kveld, da. Så det er jo ikke særlig synd på meg. :)

Synes av og til disse hundene kunne tatt mer hensyn til hvordan vi har det. Gikk og haltet på det dårlige kneet mitt en dag, og hun trakk konklusjonen at "nå burde jeg dra for første gang i mitt liv, for dette går for sakte".

4 minutter siden, HeleneFS skrev:

WOW, rått!!! :thumbs:

Takk! Jeg er kjempefornøyd selv. Viser bare den spennende siden av håret mitt i gif-en, da, den andre halvparten er kullsvart. :P 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Aslan skrev:

Enig, dette vil jeg se. :) 

Men reagerer veldig på hvordan rutinene er der ut ifra hva jeg leser, uten ansatte med folk som ikke enda har fått oppholdstillatelse og avslag, vet ikke hvordan jeg så for meg at det skulle fungere heller, men. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Eplefe skrev:

Synes av og til disse hundene kunne tatt mer hensyn til hvordan vi har det. Gikk og haltet på det dårlige kneet mitt en dag, og hun trakk konklusjonen at "nå burde jeg dra for første gang i mitt liv, for dette går for sakte".

Synes de mangler sosiale antenner gi blant, ja! :P

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Pippin&Symra skrev:

Ja, kjempesøt. Jeg har igrunnen ingenting imot blandingshunder jeg, blandingsavl derimot. :P 

Helt enig. Blandingshunder er helt fint det, men liker ikke denne "design" avlen. Har ikke noe imot blandingshunder avlet for et bestemt formål da, som AH og enkelte jaktblandinger.

 

Fikk en snodig email fra PostNord i dag om ulevert pakke fra DK. Jeg har da ikke bestilt noe fra DK! Sjekka sendingsnumret (ikke via link) og det var ukjent. Sjekka internetten når jeg kom hjem igjen, og det går visst sånne spam emailer rundt for tiden. Markerte dritten som spam og gikk inn for å slette den fra spamboksen, og der lå det jammen meg en hel haug til med sånne PostNord meldinger.  Godt jeg har litt nettvett og ikke klikker på linker i mystiske eposter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjører jeg dagens tredje tørketrommel. I går og i dag har jeg hatt skikkelig effektive klesvask-dager, og det TRENGS, for jeg tror ikke vi har hatt skittentøyskurver uten haug på toppen siden vi flyttet inn... :aww::lol: Musikeren er flink og tar sin del, det er deilig. Og ja, jeg synes det er å være flink, for jeg synes at jeg er flink når jeg gjør det, så da synes jeg han fortjener samme skryten :lol: 

Motivasjonen er vel egentlig et håp om å flytte til en 20 kvm større leilighet med nyydelig utsikt over hele Oslo, men sånn det ser ut nå, innebærer det to måneder med dobbel husleie, og det er bare ikke aktuelt... :hmm:  Men jeg VIL flytte dit! :lol: 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, rosinbolle skrev:

Noen som har vært borti knær som bare klikker og blir vonde helt utav det blå? Jeg gikk helt normalt og plutselig har jeg vondt i kneet under kneskåla. Så nå halter jeg... Wtf? Riktignok kneet som har vært verst av mine halvdårlige knær, men de har bare protestert på bratte turer før, aldri normal gange på jobb...

Alt for mye erfaring desverre.. Sjekk det opp hos spesialist :) 

 

:hug::hug: til @HeleneFS og @*Kat84* !

Og til @SFX. Nå fikk jeg aldri lest det som sto, men ut fra kommentarene og det jeg husker du skreiv tidligere, så tror jeg absolutt dere fortjener en!

 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Yellow skrev:

Enig, dette vil jeg se. :) 

Men reagerer veldig på hvordan rutinene er der ut ifra hva jeg leser, uten ansatte med folk som ikke enda har fått oppholdstillatelse og avslag, vet ikke hvordan jeg så for meg at det skulle fungere heller, men. 

En jeg kjenner tilbrakte litt tid på et asylmottak og skrev en artikkel om det. Veldig god artikkel og var en skikkelig tankevekker.
http://www.oa.no/nyheter/ett-dogn-pa-asylmottak-det-kan-da-ikke-vare-sa-ille-men-det-var-det/s/1-81-7076014

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult!!! Favorittispa mi i USA ble BIR på Westminster. Hun er bare så lekker. Jeg fikk jo forespørsel om Willy fra hennes eier/oppdretter. 

Også har vi vært på ski i dag også. Ikke like vakkert vær - men en absolutt herlig tur. I dag var det bare Yasmine og jeg som gikk, og den lille prinsessen hadde skjønt en ting eller to etter gårsdagens tur, for hun lå i front nesten hele veien faktisk. Ikke det at hun TRAKK så mye hele tida, men hun holdt lina stram og var glad og fornøyd. Ekstra kult var det når vi ble tatt igjen av sånne speedskiere - da var det kult å dra på litt ekstra etter dem *fnis*. Jeg "misbrukte" en ung jente som kom skøytende forbi oss, for da fikk vi litt heng på henne et par km og Yasmine syntes nok hun var riktig flink da altså *ler*. 

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Kult!!! Favorittispa mi i USA ble BIR på Westminster. Hun er bare så lekker. Jeg fikk jo forespørsel om Willy fra hennes eier/oppdretter. 

Også har vi vært på ski i dag også. Ikke like vakkert vær - men en absolutt herlig tur. I dag var det bare Yasmine og jeg som gikk, og den lille prinsessen hadde skjønt en ting eller to etter gårsdagens tur, for hun lå i front nesten hele veien faktisk. Ikke det at hun TRAKK så mye hele tida, men hun holdt lina stram og var glad og fornøyd. Ekstra kult var det når vi ble tatt igjen av sånne speedskiere - da var det kult å dra på litt ekstra etter dem *fnis*. Jeg "misbrukte" en ung jente som kom skøytende forbi oss, for da fikk vi litt heng på henne et par km og Yasmine syntes nok hun var riktig flink da altså *ler*. 

Stilig, jeg så faktisk på, og får se henne i finalen:)

Hva slags raser driver hun Anne som er med i Hele Norge baker, noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på miljøtrening med valpen igjen, supert! Kaldt dog, nå har jeg pakka meg inn i tepper og drikker kakao. Han har spist litt og slokna, ligger på teppet sitt og snorker svakt :wub: Må kjøpe nytt dekken til ham, han rakk å bruke det to ganger før det ble for lite. Dermed blir det dekken i str 40, nå er han straks rasestandard størrelse og bare 5 mnd...

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
2 timer siden, Turb skrev:

@*Kat84* anbefaler sterkt advokat. En venninne av meg gikk fra samboer i sommer og slet i flere mnder med alt det økonomiske. Hun var smart å fikk hjelp av advokat og det sparte henne for masse trøbbel - laaang historie, men han mente hun skyldte ham masse penger og nektet å flytte ut hvis han ikke fikk dem osv osv...

 

Huff :(
Ikke bra det der. Og ja, jeg tenker at han vil komme til å finne på noe tull... I hvert fall dra det ut i det lengste. 
Jeg har reknet litt på det. Når huset skal selges så skal jo lånet betales og megler skal betales. Hvis det går for ny takst og megler skal ha rundt 90000 kroner totalt, så er det 80000 kroner igjen som skal deles på to. 

Og såpass skal det bli. For jeg har ikke tenkt til å selge for under ny takst. Så får han bare sitte der og slite med å bli kvitt det. Ikke mitt problem! :P 

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Jeg må dessverre skuffe sonen og si at nå skremmer ikke Jordskott meg lengre :lol: det har gått over.. Ingenting skummelt popper frem lengre :P 

Jeg håper det kommer av at du er blitt herdet nå...? :teehe:Gleder meg til å se den uansett jeg :)

 

Jeg fikk åpnet meg mobilt bredbånd fra Ice i dag, så nå kan jeg endelig sjekke NAV og se etter ledige stillinger osv :)
Skulle jo skrevet søknader i går siden det var flere søknadsfrister på stillinger som nylig var lagt ut da, men det gikk jo ikke :getlost:
Men i morgen er jeg i gang igjen! 
Kom på at jeg må fikse CV'en også nå. Så mye småting som må tulles med bare på grunn av tull... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg er tispemennenske, og trives mye bedre med tisper enn hannhunder.  Men jeg oppfatter ofte hannhunder som mer kosete, og lojale.  De er ofte "dummere" enn tispene synes jeg.. Skal ha tispe denne gangen også. 
    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
    • Jeg eier en selveier leilighet i et sameie. Helt uproblematisk. Leste vedtektene før jeg bydde/kjøpte og snakket med megler om dyrehold også først.  vi er vel rundt en 70 enheter tror jeg totalt på 5 bygg. Og jeg vet det er minst 10 hunder som bor her fast pr.d.d + folk som passer hund med ujevne mellomrom. Og en hau med katter er det også. Eneste regelen vi har er at hunder ikke skal i heisen pga allergi, det går bra siden hvert bygg kun er 4 etasjer. Tror dog det er folk som bryter den regelen ganske ofte som bor høyere opp en meg i første. 😂  Relativt nytt bygg da, ferdigstilt i 13/14 og dermed veldig god lydisolering også. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...