Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Februar


Guest *Kat84*
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, Siri skrev:

Dere er jo litt rare, dere puddelfolk :lol:. Jeg hadde kanskje blåst tørr hundene, jeg også, om de hadde hatt litt kortere pels, men den lange pelsen er egentlig ikke så veldig blåsevennlig. Men den snøen var jo så tørr at hun ikke ble våt av en tur ute for lek, så... ja... :D. I morgen skal hun få seg et bad - etter skitur - så blir det fotoshoot på lørdag (i dag brukte jeg faktisk Ice on Ice når jeg børsta henne - det har blitt såpass mye børsting i det siste pga selebruk, og det sliter jo på pelsen, så for å skåne den litt mer ble det gugge i pelsen i dag, men da blir hun jo så seig, og det er jo ikke pent, så da blir det bad i morgen). 

Jeg syns ikke det jeg, det er jo dere briardfolk som er rare :P Nå har ikke jeg noen ordentlig langhåra puddel for øyeblikket da, men de tørker så himla seint når de skal selvtørke, så her blåser vi i vei :lol: Men rekkefølgen pleier å være børste, bade og blåse (og noen må børstes mens de blåser også), sånn når det er ordentlig pelsstell på tapeten og ikke bare vedlikehold :) 

Jeg har forøvrig en puddelbok fra slutten av 50- begynnelsen av 60-tallet en gang, og nu er det så meget enklere å gjøre i stand puddelen til utstilling, nå som man har fått hårføner.. Før hårfønerens tid sto de og børsta pudlene tørre.. Og da tenkte jeg: Blåser :heart: Vi hadde hårføner da Leah var valp, da tok børsting, bading og tørking med føner 4 timer. FIRE timer. Tenk så lang tid det må ha tatt å børste de tørre? Og der har vi svaret på hvorfor Leah ikke er spesielt begeistret for pelsstell :lol: 

--

Valpeeieren lurte på hvordan Rebellen hadde vært i magen her hos meg, og her har hun jo vært fin. Nå har hun visst skikkelig diare, og hadde kasta opp noe som så ut som ei mus :o Ei mus? Hvor fader har hun fått tak i den hen, liksom? Det var jo ikke akkurat sånn at hun farta rundt alene.. :no: 

Det er forøvrig deilig at det bare er våre hunder hjemme nå. Jeg får nyte det så lenge det varer, Rebellen kommer visst igjen til uka hun :P Hun er veldig søt, heldigvis. Og forhåpentligvis har hun ikke diare lenger da :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det finnes en motsats også. Det flyttet inn en flyktningefamilie i etasjen under oss i høst, to voksne og tre gutter. En herlig gjeng. Vi ringte på døra og sa velkommen til huset og ble invitert inn p

Kroppsspråk sjekk holdning og blikk, snakker om å holde ett øye med "rivalen" ?

Endelig ei tispe!

Posted Images

Noen ganger tenker jeg at hundene mine må være unike. Feks sofa; Noen dager er sofaen lov, noen dager er sofaen ikke lov. Det er ikke enten eller som alle mener er viktig, det er mitt ord er loven :lol: Ikke har de problemer med det eller, å skjønne at de skal legge seg på gulvet eller finne et alternativt liggested de dagene jeg sier at sofaen ikke er lov :aww: Og sånn er det med alt egentlig.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sett på Kakekrigen og et oppussingsprogram, så nå tenker jeg at jeg skal bli flink til å bake og pusse opp.

Jeg har i hvert fall fått opp gardiner på kjøkkenet i dag, det må da telle for noe? 

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Lola Pagola skrev:

3 år???! Det er helt sykt, det er jo ikke lenge siden du la ut valpebilder! Hadde jeg skulle gjette hadde jeg sagt 1 år. Veldig fin :D

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

Ikke sant?? Tida flyr litt for fort i blant. 
(men jeg innrømmer at jeg er veldig glad for at valpetiden er over:aww:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ganzie skrev:

12744471_971817876206696_615403261590748
:wub::wub:
Det tok tre år, men nå har hun jammen blitt voksen:ahappy: (i kropp i allefall, mellom øra snakker vi ikke om en gang:aww::lol:)

Jeg har ment å kommentere bilder av henne flere ganger, men tror ikke jeg har gjort det. Uansett, hun er så himla fin den hunden der! :wub:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lang tid tar det farge ettervekst og klippe seg hos frisøren? Jeg husker at det tar lang tid, men det er så lenge siden at jeg husker ikke om det tar 2 eller 4 timer... Tar det 2 timer sjanser jeg på at babyen blir med, tar det 4 så er det litt i overkant og jeg må ha barnevakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det sånn at folk som skal fikse noe, for avlaste andre, ikke klarer å verken lese, se eller prøve selv uten å mase om hvordan for hver minste ting? 

For det blir dårlig med avlastning når man må bruke mer tid på å være brukerstøtte fordi folk ikke klarer å lese en Mail..

 

hilsen pregzilla som vil legge ned alle hundeklubbene for tiden :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Fillerya skrev:

Hvor lang tid tar det farge ettervekst og klippe seg hos frisøren? Jeg husker at det tar lang tid, men det er så lenge siden at jeg husker ikke om det tar 2 eller 4 timer... Tar det 2 timer sjanser jeg på at babyen blir med, tar det 4 så er det litt i overkant og jeg må ha barnevakt.

Jeg bruker ca halvannen time, med striping/farging og klipp.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg har slitt ut Rocky idag faktisk! :lol: Purker på sofaen og har skikkelig trøtt i tryne look når han løfter hodet. 
Har vært ca hele dagen i stallen, der har det vært innom både løpetispe og ny hannhund. Så fikk han bli med på ridetur i mørket, første gang for både hest, hund og rytter. Men det gikk altså fint, kommer dog ikke til å gjøre det igjen, altfor stor risk for at noe kommer til å gå galt. Var et engangstilfelle idag at det måtte til. Skulle egentlig leie, men fikk dårlig tid så da ridde jeg isteden. Hadde nok aldri gjort det med en annen hund eller annen hest. :P Bikkja har respekt for hesten, vet å holde seg til grøfta/siden av veien og hesten er kjempegrei med hunder, samt iskald i hodet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vin er godt midt i uken også, og når jeg får gitt vekk den dårlige portvinen og byttet cognacen til øl så blir det ganske bra til slutt. :D Nå sitter jeg på bussen hjem og så skal jeg og lady sitte litt utenfor etterpå. :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Malinka skrev:

Vin er godt midt i uken også, og når jeg får gitt vekk den dårlige portvinen og byttet cognacen til øl så blir det ganske bra til slutt. :D Nå sitter jeg på bussen hjem og så skal jeg og lady sitte litt utenfor etterpå. :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Vin er godt uansett hvilken dag det er! :D 


...drømmer jeg om hundebadekar, trimmebord og blåser. Får så vondt i korsryggen av å bade 3 hunder i vanlig dusj, der dusjhodet henger høyt oppe på veggen og umulig å ta ned..

Ellers er jeg sulten, men det er jo vanlig til meg å være :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, 2ne skrev:

Ja, jeg liker også katter, de er så befriskende ikke hunder :lol: Men jeg veit ikke helt om det blir noen katt når Marikatten blir borte. 14 år er hun snart, det begynner å bli voksent det :ahappy: 

Lupus blir 14 i mai, og har brukt opp en del liv, men hun har visst tenkt å være dronning i huset en stund til. Skikkelig grand old lady som skuler olmt på undersåttene (kattene og hundene) og fnyser foraktelig i nesa om de gjør noe teit. :wub: Så er det Emil på 10 og Kladden på snart 5, så blir uansett ikke tomt for katter på en stund enda håper jeg. Antakeligvis blir det et par kattunger når den eldre garde har vandret.

1 time siden, 2ne skrev:

Noooooo :o Kan ikke ha brunost på vafler! Smør, sukker eller jordbærsyltetøy går an, men ikke noe annet. 

Enten så har man smør og brunost på og kaller det et måltid, eller så har man syltetøy og rømme på og kaller det dessert. Eller ingenting på og kaller det bare mat, som det hender jeg gjør fordi vaffelrøre er enkelt og billig.

1 time siden, 2ne skrev:

Okay, da jeg rølpa en gang i forrige årtusen, så betydde det å bli motbydelig dritings :lol: Godt ikke jentene dine skal det :P 

Voldelig, den der bikkja di :P Kanskje hun er motbydelig dritings? haha 

Nei, denslags driver ingen av oss med. De klarer åpenbart å more seg uten å drikke alkohol. :lol: Jeg også, for den saks skyld. Rølping er for meg litt sånn bråkete og livlig oppførsel som tantene bak gardinene ikke liker og det stemmer vel bra at det gjerne er fulle folk som driver med sånt. Det het å rave rundt der jeg kom fra, men det høres hakket mer bevisstløst ut enn å rølpe.

 

...ligger jentene og gnager på tomme margbein etter å ha rølpa rundt med kompisen sin. Det blir ekstra rølpete da, siden Katla føler et tvingende behov for å bjeffe inni øret til AHen som ignorerer henne og løper etter Dita. Som jo er grunnen til at Katla føler behov for å bjeffe henne i øret, hun blir frustrert i hjernecella si når hun ikke får være med og prøver å få med seg AHen på noe gøy. Men det æ'kke lov med sånt bråk. :pinch: Jeg har endelig fått prata med søster etter flere dager med "du har'n" via telefon (jeg er ute når hun ringer og glemmer å ringe tilbake før hun legger seg og sender i stedet melding som hun ikke ser før kvelden etter og da er jeg ute, osv). Og så spiser jeg smågodt og deler varmeteppet med katten Emil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter å leser meg skakk på utdanninger, egentlig hadde jeg ikke lyst til å ta mer utdanning. Men pga sykdom kommer jeg aldri i verden tilbake til min nåværende jobb eller det jeg er utdannet til. Så da vil jeg utdanne meg til noe jeg kan styre litt selv.. Så jeg så på hundetrener utdanning.. Så nå klarer jeg ikke slå fra meg tanken , annet enn at det blir vanskelig å få nav med på laget tror jeg ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, MarieR skrev:

Jeg har ment å kommentere bilder av henne flere ganger, men tror ikke jeg har gjort det. Uansett, hun er så himla fin den hunden der! :wub:

Jeg skal ikke være uenig med deg der, nei:aww::lol:
Hun har alltid vært søt, men nå har hun brått blitt vakker også. (i mine myrsnipeøyne i allefall:P)
I løpet av vinteren har hun lagt på seg 1 kg, fra 3,9 kg til 4,9 kg på bare noen måneder. og hun er faktisk ikke overvektig, så alt dette er faktisk kroppsmasse:shocked:
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Kristin_nord skrev:

Sitter å leser meg skakk på utdanninger, egentlig hadde jeg ikke lyst til å ta mer utdanning. Men pga sykdom kommer jeg aldri i verden tilbake til min nåværende jobb eller det jeg er utdannet til. Så da vil jeg utdanne meg til noe jeg kan styre litt selv.. Så jeg så på hundetrener utdanning.. Så nå klarer jeg ikke slå fra meg tanken , annet enn at det blir vanskelig å få nav med på laget tror jeg ? 

Jeg lurer litt på hvor lett det er å leve av å trene hunder? Det er kanskje sånt som man driver med på fritiden? Jeg ville ha sjekket litt rundt i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tømt to og en halv kasse, og båret to kasser til det rommet hvor innholdet skal stå. Det er mer enn jeg har gjort av utpakking ellers i år :D Jeg har fått pakket ut alt som er viktig, og da stagnerer det med resten, selv om jeg synes det er veldig koselig å få fram pynteting og ting som gjør heimen enda mer personlig og min. De tolv tsjekkiske håndmalte champagneglassene i krystall er for eksempel ikke veldig nødvendige å pakke ut for å få i seg mat, men jeg er veldig glad i dem som et minne og er glad for å se dem i vitrineskapet igjen

Jeg forsøkte å finne en ting jeg trenger i helga, men uten hell, så jeg får shoppe i morgen. Det er fremdeles for mange kasser det kan ligge i...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Jeg lurer litt på hvor lett det er å leve av å trene hunder? Det er kanskje sånt som man driver med på fritiden? Jeg ville ha sjekket litt rundt i alle fall.

Foreløpig, eller pr dd ligger jeg ann til å bli ufør. og da må det vel være bedre å ha bittelitt å gjøre, enn ingenting. :) Håper jeg. Jeg er ikke skapt for å sitte rolig. Men ikke så mye annet å gjøre når kroppen jobber helt i mot :( så det blir jo en "fritid" , men for dyrt til at jeg tar meg råd til det på egenhånd for å si det sånn :/

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Kristin_nord skrev:

Sitter å leser meg skakk på utdanninger, egentlig hadde jeg ikke lyst til å ta mer utdanning. Men pga sykdom kommer jeg aldri i verden tilbake til min nåværende jobb eller det jeg er utdannet til. Så da vil jeg utdanne meg til noe jeg kan styre litt selv.. Så jeg så på hundetrener utdanning.. Så nå klarer jeg ikke slå fra meg tanken , annet enn at det blir vanskelig å få nav med på laget tror jeg ? 

 

Akkurat nå, Kristin_nord skrev:

Foreløpig, eller pr dd ligger jeg ann til å bli ufør. og da må det vel være bedre å ha bittelitt å gjøre, enn ingenting. :) Håper jeg. Jeg er ikke skapt for å sitte rolig. Men ikke så mye annet å gjøre når kroppen jobber helt i mot :( så det blir jo en "fritid" , men for dyrt til at jeg tar meg råd til det på egenhånd for å si det sånn :/

 

Ikke sikkert de er så vanskelige på det. :) Min søster fikk ridelærer utdannelse via nav. (Kurs over x antall helger tror jeg det var, husker ikke hvilken grad. 1 eller 2 tror jeg.) Hun ble ufør nå nylig etter mange år på AAP. Så det er ikke u,ulig i hvertfall. Og jeg tror hun ser på det som en fin frihet å ha mulighet til å instruere vist hun vil, selvom hun pr.dd ikke har brukt utdannelsen sin de siste årene. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Rocket skrev:

 

Ikke sikkert de er så vanskelige på det. :) Min søster fikk ridelærer utdannelse via nav. (Kurs over x antall helger tror jeg det var, husker ikke hvilken grad. 1 eller 2 tror jeg.) Hun ble ufør nå nylig etter mange år på AAP. Så det er ikke u,ulig i hvertfall. Og jeg tror hun ser på det som en fin frihet å ha mulighet til å instruere vist hun vil, selvom hun pr.dd ikke har brukt utdannelsen sin de siste årene. 

Vet at dette kommer veldig ann på hva veilederen din på nav ønsker for deg. Og det er som oftest ikke særlig mye. Foreløpig føler jeg at jeg har vært meget heldig med min veileder, da hun faktisk misunner meg at jeg skal på turer i år enn å være skeptisk til det hele. :) Men det vil jo tiden vise. Ja, altså det er jo ikke noe jeg kan garantere - å jobbe 40 timer i uka uansett. Jeg vil heller ha LITT å gjøre enn ingenting. I tillegg til at det er jo en utdanning som interesserer meg i stedet for å f eks velge kontor utdanning som egentlig aldri har vekket lysten i meg :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

åååå jeg er så lei av ting!! Hver gang jeg får meg ny samboer (har hatt 3 så langt) så tenker jeg "skal ikke ta for mye ting til han, blir bare stress når vi gjør det slutt" (jepp, tror ikke på evig kjærlighet jeg visstnok)... så kommer det til et punkt der jeg føler meg trygg (skjedde i desember denne gangen etter 3 års forhold). Så tok hele flyttelasset mitt dit og pakket det ut..... så sitter jeg her 3 mnd senere og pakker alt ned igjen!!!! Gleder meg til jeg får MIN plass, og vet at når jeg setter ting på plass så er det for maaange år.

Puh, dagens utblåsning unnagjort!

Positivt: Har fått pakket en del klær til fretex midt i dette. Føler også generelt at jeg har fått tatt en skikkelig gjennomgang av TING. Tror jeg skal leve minimalistisk hele livet jeg, tenk så mye lettere det er :P  .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...