Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Februar


Guest *Kat84*
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, Annegru skrev:

Takk :) Og du er i så fall heldig om du ikke kjenner noe etterpå, det er ikke moro å måtte ta pinex forte. Men så langt klarer jeg meg uten, tror ikke det blir så mye verre enn det er nå :)

Uff, jeg er glad jeg slipper sånne sterke tabletter ja :). Du får ha god bedring - krysser fingrene for at det ikke blir verre :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det finnes en motsats også. Det flyttet inn en flyktningefamilie i etasjen under oss i høst, to voksne og tre gutter. En herlig gjeng. Vi ringte på døra og sa velkommen til huset og ble invitert inn p

Kroppsspråk sjekk holdning og blikk, snakker om å holde ett øye med "rivalen" ?

Endelig ei tispe!

Posted Images

Nå må jeg nesten le litt... (men bare nesten) ser at noen har begynt å dele en underskriftskampanje mot Allahs soldater på fb. Men Odins soldater fikk gå i fred liksom... At ikke folk kan ta en viss reality check og se at ene siden ikke er bedre enn andre. Hva skjedde med et samfunn der vi slapp borgervern? sukk... smått oppgitt...

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, 2ne skrev:

Jeg håper jo egentlig det, jeg har pelshunder, liksom :P 

Nesten-kjøp teller vi da ikke, da motstår du jo impulsen :ahappy: Heldigvis så stopper jo innkjøp litt av seg selv, for man kan ikke ha all verdens av bikkjer hjemme, og man finner ikke all verdens av flinke forverter heller, så da må man kneppe igjen lommeboka da. 

Det er faktisk på förorter det stopper. Her jeg bor nå så begrenser det seg til 2. Om jeg bor i enebolig så kan jeg det fint gå med tre. Men så tenker jeg at jeg alltid skal ha mulighet til å ta en tilbake også om det av en eller annen grunn kommer en valp i retur. Så dermed blir det bare 2,5 maks selv om jeg har enebolig (pensjonister regnes som 0,5 :P )

22 minutter siden, 2ne skrev:

--

Mysteriet med apotekregninga er forøvrig oppklart. Det var en vare jeg fikk med sist jeg ikke hadde betalt for, fordi han som sto i kassa da trodde det var en vareprøve. Jeg kjenner at jeg fortsatt er oppgitt.. 

Emmmm og det får du også ett purregebyr på? Om de har adressen din så regner jeg også med de har tlf til deg. 

15 minutter siden, Bananen skrev:

Aiai. Pøbel ble operert i går på et ikke så gunstig sted. :lol: I "overarmen", liksom. Og arret går fra toppen av albueleddet og litt oppover. Noen her som har tips på hvordan jeg skal få festet et eller annet som gjør at han ikke kan klø seg på akkurat det stedet? Putte på ham en sokk eller noe for at klørne ikke skal rive av tingene eller i verste fall rive opp stingene? Oppfinnsom ble klebrig bandasje er man også, på toppen av hvit teip med kompress. Men det sklir ned etterhvert! Hm. Tips?

25153249722_df347273aa_c.jpg

"ah, gunstig tidspunkt å ta bilde på, du!"

24903828049_ece856b2d6_c.jpg

Har du en langermet t-skjorte? Så klipper du den opp så den ene er lang og dekker såret, at den går over nakken hans også lager du en knute på motsatt side. Evt bare putte på hele langerma tskjorten og bare feste den opp ved magen :) Han er jo så stor at jeg vil tro dame str passer bra. :P 

...sitter jeg litt på "vent" før jeg skal avgårde på en avtale. Lurer på om jeg skal kjøre bort til nordbytjernet og gå en runde med Murphy alene før jeg drar avgårde og Talli skal få trimme seg mer enn nok :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, 2ne skrev:

Mysteriet med apotekregninga er forøvrig oppklart. Det var en vare jeg fikk med sist jeg ikke hadde betalt for, fordi han som sto i kassa da trodde det var en vareprøve. Jeg kjenner at jeg fortsatt er oppgitt.. 

Det blir for dumt - hvis jeg går på H&M og kjøper en BH som er feilmerket til halv pris, og det oppdages av staben dagen etter - da får ikke jeg ei regning på 179 kroner. 

Jeg forsøkte å hekte på skapdøra på vitrineskapet, men da løsnet hengselen igjen. Den ble slått av under flyttingen, og jeg forsøkte å lime med superlim - for med hengselen forsvant også den delen av trevirket hvor skruene skal skrues i. Så nå lurer jeg på om hele vitrineskapet er ødelagt, når jeg ikke får på døra, eller om det er andre knep å forsøke. Kanskje det finnes superduperlim?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløpig diagnose er epilepsi, ideopatisk siden årsak er ukjent.  Venter på blodprøver da. Fant nedsatt refleks på venstre side, inkludert øyet. Men ikke så mye at det er noe problem, men mistanke om vondt i hodet. Så hun får rimadyl noen dager, hjelper det så skal hun tilbake til kiro for hjelp mot hodepine.  Kan ikke fullrose Røros dyreklinikk nok. Jeg er ufattelig glad for at vi har dem. Flinke med både hund og eier, og bryr seg. Oppriktig.. :wub:

Fått med stesolid som vi skal ha liggende tilfelle hun får langvarig eller clusteranfall,og så krysser vi alt som er for at vi aldri trenger å bruke det. 

 

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, JeanetteH skrev:

Har du en langermet t-skjorte? Så klipper du den opp så den ene er lang og dekker såret, at den går over nakken hans også lager du en knute på motsatt side. Evt bare putte på hele langerma tskjorten og bare feste den opp ved magen :) Han er jo så stor at jeg vil tro dame str passer bra. :P

Oh, godt tips! Tror kanskje jeg har noe liggende, men det blir i verste fall ullundertøy ... og Pøbel som hater at det blir varmt. :lol: Oh. Kanskje jeg har en nylongensersak som ikke er så tjukk også. Takk for tips! Flere hoder tenker bedre enn ett halvveishode!

Også er jeg litt ergelig, for alle de låste fanene (mange skolefaner jeg egentlig trenger) jeg hadde på firefox er borte, og siden jeg lastet ned Tunngle i går, så slettet den av en eller annen merkelig grunn all historikken min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Line skrev:

@2ne Nettopp. Når noen prøver å være fornuftige så kommer trollene frem - det var visst ikke helt det å trygge gatene som var det store målet likevel. I alle fall ikke når det innebærer fraternisering med fienden. Da blir det full krig innad i hæren istedenfor. Som sagt, for en gjeng :lol: De gutta der trenger ikke fiender de. 

Jeg vil ikke ha noen av gruppene vandrende rundt, og fordelen med at islamistene kom på banen er jo at nå kan ikke myndighetene sitte og se på. Nå må de faktisk gripe inn, hvis ikke får vi definitivt ikke trygge gater..

Det er vel ikke så mye myndighetene får gjort før det faktisk skjer noe, det er ingen lov mot at man vandrer rundt i gatene, liksom. Heldigvis. Men håpet er jo at folk - både myndigheter og andre - ser at borgervern ikke er en god ide. Særlig ikke borgervern med ekstremistiske syn. 

43 minutter siden, Siri skrev:

Når sant skal sies, så er det ikke akkurat PELSSTELLET med hundene jeg elsker mest med å ha briard heller :lol:. det er bare en del av hele pakka... men du og du så deilig det er med nystelte hunder... og ikke minst vakkert... Man tåler litt jobb for å oppleve det liksom :D

Ja, det er sant. Det lukter godt av de når de er nybada, og Ali er så deilig myk når hun er nyklippet og nybørstet :heart: Det er nesten verdt pelsstellet det. Nesten :aww: 

43 minutter siden, Siri skrev:

:lol: Det hørtes ut som en aldri så liten nybegynnerfeil, det der :lol:

Ja.. Pinlig nok ble den gjort for bare et lite halvår siden *kremt* Jeg burde visst bedre. Jeg visste egentlig bedre. Jeg var bare desperat :lol: Det ser ut som at voksenpelsen blir lettere å holde i orden da! 

43 minutter siden, Siri skrev:

Så du skal betale for en tabbe de gjorde? Logisk... 

Tydeligvis.. 

31 minutter siden, JeanetteH skrev:

Det er faktisk på förorter det stopper. Her jeg bor nå så begrenser det seg til 2. Om jeg bor i enebolig så kan jeg det fint gå med tre. Men så tenker jeg at jeg alltid skal ha mulighet til å ta en tilbake også om det av en eller annen grunn kommer en valp i retur. Så dermed blir det bare 2,5 maks selv om jeg har enebolig (pensjonister regnes som 0,5 :P )

Jeg begrenser meg selv med 2, eller 2.5/3, alt ettersom. Jeg har vel oftere 3 enn 2, når jeg tenker meg om.. Men 3 holder lenge i hvert fall. 

En skulle tro det var enkelt å finne forverter til pudler, de skal jo ikke trenes og meritteres, liksom, men hvor finner du folk som har lyst til å holde en puddel i utstillingskondisjon da? Eller som orker det pelsstellet det er med en langpelsa hund? Jeg hadde ikke trodd det kom til å bli så "problematisk" å finne forverter til selskapshunder, for å være helt ærlig. 

31 minutter siden, JeanetteH skrev:

Emmmm og det får du også ett purregebyr på? Om de har adressen din så regner jeg også med de har tlf til deg. 

Det er jeg litt usikker på faktisk, jeg har skjult nummer, jeg. Men de har adressen, så de kunne i det minste sendt regning først, med en forklaring på hvorfor jeg får en regning. Nå skjønte jeg jo ingenting - og det teite er at han lo når jeg sa det, og syns ikke det var noe rart. Han mener sikkert bare å være hyggelig og morsom, men jeg syns ikke han var morsom jeg.. 

25 minutter siden, SFX skrev:

Det blir for dumt - hvis jeg går på H&M og kjøper en BH som er feilmerket til halv pris, og det oppdages av staben dagen etter - da får ikke jeg ei regning på 179 kroner. 

Nei, normalt sett så er det jo sånn. Nå trodde ikke han at varen var på tilbud da, han trodde det var en vareprøve. Den koster 450 kr, dvs en egenandel på 177 kr. Det er jo ikke voldsomme summer det er snakk om, og det er ikke det at jeg ikke vil betale for meg heller, greia er at det blir sendt en regning helt ut av det blå uten noen forklaring på en vare jeg trodde jeg hadde betalt for. Det er irriterende.. 

7 minutter siden, Raksha skrev:

Foreløpig diagnose er epilepsi, ideopatisk siden årsak er ukjent.  Venter på blodprøver da. Fant nedsatt refleks på venstre side, inkludert øyet. Men ikke så mye at det er noe problem, men mistanke om vondt i hodet. Så hun får rimadyl noen dager, hjelper det så skal hun tilbake til kiro for hjelp mot hodepine.  Kan ikke fullrose Røros dyreklinikk nok. Jeg er ufattelig glad for at vi har dem. Flinke med både hund og eier, og bryr seg. Oppriktig.. :wub:

Fått med stesolid som vi skal ha liggende tilfelle hun får langvarig eller clusteranfall,og så krysser vi alt som er for at vi aldri trenger å bruke det. 

Æsj, så leit :hmm::hug: 

6 minutter siden, Bananen skrev:

Oh, godt tips! Tror kanskje jeg har noe liggende, men det blir i verste fall ullundertøy ... og Pøbel som hater at det blir varmt. :lol: Oh. Kanskje jeg har en nylongensersak som ikke er så tjukk også. Takk for tips! Flere hoder tenker bedre enn ett halvveishode!

Du kan også ta en strømpebukse, klippe av ene beinet, dra det gjenværende beinet på bikkja, og resten over hodet på bikkja :) Kan sikkert lønne seg å klippe av tuppen på strømpebuksa også :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ne skrev:

Du kan også ta en strømpebukse, klippe av ene beinet, dra det gjenværende beinet på bikkja, og resten over hodet på bikkja :) Kan sikkert lønne seg å klippe av tuppen på strømpebuksa også :P 

Det var heller ikke et dumt forslag! Hva skulle man gjort uten sonen? :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte forresten å fortelle at jeg har fått time hos revmatolog! De ringte i stad fordi de har fått innkallelsesbrevet i retur, så jeg har time den 10 mars allerede :ahappy: Krysse fingrene for at jeg kan få lov å starte med vidunderkurer igjen da! :D 

Forskerlegedama har også henvist meg til fysioterapaut, den kom i posten i går, så da blir det vel en ordning med det også :ahappy: 

Så satser jeg på at jeg får fortsette i arbeidspraksisen i minst 3 mnd til for å se hvordan jeg fikser å være i fast aktivitet over tid. Det kjennes litt små-uggent ut nå, men jeg syns ikke vi skal gå ut i fra det, jeg er alltid uggen om vinteren, liksom. Jeg håper at jeg kan få være i praksis i hele år, så jeg får en ordentlig evaluering av arbeidsrestevnen min :ahappy: 

Det er forholdsvis greit å være meg om dagen. Litt varmere og litt lysere nå, så blir det bra :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, 2ne skrev:

Ja, det er sant. Det lukter godt av de når de er nybada, og Ali er så deilig myk når hun er nyklippet og nybørstet :heart: Det er nesten verdt pelsstellet det. Nesten :aww: 

Ja, det ER verdt det - ikke bare nesten :D. Jeg husker forresten også hvor deilig det alltid var da jeg hadde klipt bedlington'en - så myk og god da :) 

9 minutter siden, 2ne skrev:

Ja.. Pinlig nok ble den gjort for bare et lite halvår siden *kremt* Jeg burde visst bedre. Jeg visste egentlig bedre. Jeg var bare desperat :lol: Det ser ut som at voksenpelsen blir lettere å holde i orden da! 

:lol: 

Sitter jeg på jobb og har mest lyst til å dra hjem, ta med meg Yasmine og dra ut på tur (stakkars Willy får fortsatt ikke være med på annet enn korte lufteturer i bånd...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holdt på å bli én hund mindre her i dag, Lyn ble nesten meid ned av politiet på fotgjengerovergangen :blink:

Virrehunden vimset selvfølgelig foran på venstre side mens Keo gikk ved siden av meg, vi fikk grønt lys og gikk. Motgående politibil fikk en utrykking og tok en u-sving i lyskrysset, heldigvis registrerte jeg sirenene og bilen som kom slik at man fikk forsøkt halt Lyn til seg. Takk for det, fronthjørnet på bilen traff snuta hennes, nå har man hoven leppe på lille virredyr. Tar hoven leppe over hjernerystelse eller værre any day!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, maysofie skrev:

Holdt på å bli én hund mindre her i dag, Lyn ble nesten meid ned av politiet på fotgjengerovergangen :blink:

Virrehunden vimset selvfølgelig foran på venstre side mens Keo gikk ved siden av meg, vi fikk grønt lys og gikk. Motgående politibil fikk en utrykking og tok en u-sving i lyskrysset, heldigvis registrerte jeg sirenene og bilen som kom slik at man fikk forsøkt halt Lyn til seg. Takk for det, fronthjørnet på bilen traff snuta hennes, nå har man hoven leppe på lille virredyr. Tar hoven leppe over hjernerystelse eller værre any day!

Ville ringt politiet å gitt beskjed. De har ikke lov til å kjøre på fotgjengere (ei heller hund i bånd) i utrykning! Gitt beskjed om tid og sted, så får forhåpentligvis de i bilen tilsnakk. Godt det gikk bra! 

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Siri skrev:

Ja, det ER verdt det - ikke bare nesten :D. Jeg husker forresten også hvor deilig det alltid var da jeg hadde klipt bedlington'en - så myk og god da :) 

Men pudlene kan være like pene å se på i en kortere klipp enn løve eller kontinental, så da er det fortsatt bare nesten verdt det :P 

46 minutter siden, Siri skrev:

Sitter jeg på jobb og har mest lyst til å dra hjem, ta med meg Yasmine og dra ut på tur (stakkars Willy får fortsatt ikke være med på annet enn korte lufteturer i bånd...).

Jeg veit du har skrevet det, men jeg har dårlig hukommelse, hvorfor holdes Willy i ro igjen? 

45 minutter siden, Bananen skrev:

"åssen skal man gjøre dette, da? Legge seg, kan da ikke gjøre sånt i dette!"

25246388846_7705a8937e_c.jpg

Neimen, stakkar! :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ne skrev:

Men pudlene kan være like pene å se på i en kortere klipp enn løve eller kontinental, så da er det fortsatt bare nesten verdt det :P 

Hahahaa, ok da - nesten :lol:

Akkurat nå, 2ne skrev:

Jeg veit du har skrevet det, men jeg har dårlig hukommelse, hvorfor holdes Willy i ro igjen? 

Senil eller?? :lol: Neida. Han begynte plutselig å halte på høyre bakbein etter turene våre, ikke PÅ tur, men etter å ha ligget rolig - selvsagt. Nå løper jo ikke jeg ned dørstokken til veterinærer bare for litt halting liksom, så jeg regnet med at det sikkert gikk over etter hvert. Det gjorde ikke det vøtt :lol:. Men jeg forsøkte å holde ham i ro litt, men han haltet like forbanna når han reiste seg - litt variabelt hvor mye. Noen ganger stod han ikke på beinet en gang, andre ganger bare haltet han bittelitt. Men hver gang han kom UT var han helt haltefri *ler*. Men siden dette ikke har gitt seg, så måtte jeg bare krype til korset og dra til veterinær og få røntget litt her og der. Magefølelsen min sa at det satt i kneet hans, uten at jeg har greid å kjenne noe som helst. Veterinæren var forsåvidt enig i at det virket som om det satt i kneet - han grynta litt når hun klemte der, og han greide ikke å strekke ut kneet helt uten at det gjorde vondt. Han ble da behørig røntget og greier for å sjekke evt forkalkninger - han er jo en voksen mann som er godt brukt liksom :). Vi fant ikke noe galt inni der da - alt så fint ut, så foreløpig konklusjon er en eller annen bløtdelsskade, strukket leddbånd eller noe. Uansett spiller det jo liten rolle - behandlingen er jo den samme: Rimadyl og bare korte lufteturer i bånd en stund :). Nå har han ikke haltet siden vi begynte med den behandlingen, så vi fortsetter sånn ei stund til tenker jeg :)

Sorry... du putta penger på meg :aww: 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, 2ne skrev:

Æsj, så leit :hmm::hug: 

Takk :hug: Ja dritkjip diagnose å få, men samtidig var jeg veldig forberedt på det. Og det er ingen automatisk dødsom, det er noe hun kan dø med, må ikke dø av det. Alt avhenger av om hun får flere og eventuelt hvor hyppige anfall hun får. Medisin kan prøves om anfallen er hyppige. Så vi klamrer oss til det positive vi kan finne. :aww: 

Ble veldig beroliget av å få stesolid, for marerittet er jo at hun får store og eller langvarige anfall og veterinæren står på andre siden av kommunen med armene fulle av kalvefødsel, sånn at vi må vente lenge på hjelp. 

Ikke fått svar på blodprøver enda, så da er det neppe noe der, for da hadde de ringt. 

 

Trøsteshoppet materialer til kaninstallen, så nå begynner planer å ta ordentlig form. :D

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Perfect Image skrev:

Kan ikke alle bare joine natteravnene da emoji14.png ? Da får de refleks, det trenger ihvertfall Odins soldater :aww:

Sent fra min SM-G870F via Tapatalk

 

Bare sånn FYI, jeg har vært med natteravnene i Tromsø - og det er SYKT sære folk med i den gjengen. Det var - helt uten noen soldiers of ODINNNNNN - så man tenkte for seg selv "jessufader, jeg skulle gjerne gått med noen normale folk og gjort dette altså...". Så at natteravnene er så sinnsykt rent mel i posen det kjøper jeg ikke på ren erfaring :P Jeg følte ikke at enkelte av de som var med i natteravnene hadde kunnet gjøre noe i selv en konfliktsituasjon. De hadde nok tvert i mot skapt enda verre konflikt, herregud for noen merkelige folk.

På *den måten* skjønner jeg denne Odin greia - men det hadde jo vært fint hvis man kunne gjort det på en litt mer fordøyelig måte. Det være sagt irriterer det meg at om samme opplegget - bare med venstreradikale - antakeligvis ikke hadde ført til like stort ramaskrik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...