Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Februar


Guest *Kat84*
 Share

Recommended Posts

29 minutter siden, Kristin_nord skrev:

Sitter å leser meg skakk på utdanninger, egentlig hadde jeg ikke lyst til å ta mer utdanning. Men pga sykdom kommer jeg aldri i verden tilbake til min nåværende jobb eller det jeg er utdannet til. Så da vil jeg utdanne meg til noe jeg kan styre litt selv.. Så jeg så på hundetrener utdanning.. Så nå klarer jeg ikke slå fra meg tanken , annet enn at det blir vanskelig å få nav med på laget tror jeg ? 

Jeg tror det er fullt mulig. Siste varianten jeg funderte på før jeg ble for dårlig, var utdannelsen hos fjellanger. Det er visst flere som har fått sponset den fra nav :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det finnes en motsats også. Det flyttet inn en flyktningefamilie i etasjen under oss i høst, to voksne og tre gutter. En herlig gjeng. Vi ringte på døra og sa velkommen til huset og ble invitert inn p

Kroppsspråk sjekk holdning og blikk, snakker om å holde ett øye med "rivalen" ?

Endelig ei tispe!

Posted Images

Akkurat nå, Pringlen skrev:

Jeg tror det er fullt mulig. Siste varianten jeg funderte på før jeg ble for dårlig, var utdannelsen hos fjellanger. Det er visst flere som har fått sponset den fra nav :)

 

jeg har vært i kontakt med innlandet hundesenter, det er ikke start før neste år. Men på dette kurset hadde hun 4 som var der via nav, så ja det er fult mulig :) men det avhenger av de som sitter å bestemmer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Argyr skrev:

Lupus blir 14 i mai, og har brukt opp en del liv, men hun har visst tenkt å være dronning i huset en stund til. Skikkelig grand old lady som skuler olmt på undersåttene (kattene og hundene) og fnyser foraktelig i nesa om de gjør noe teit. :wub: Så er det Emil på 10 og Kladden på snart 5, så blir uansett ikke tomt for katter på en stund enda håper jeg. Antakeligvis blir det et par kattunger når den eldre garde har vandret.

De er fine, disse gamle dronningpusene :ahappy: 

32 minutter siden, Argyr skrev:

Enten så har man smør og brunost på og kaller det et måltid, eller så har man syltetøy og rømme på og kaller det dessert. Eller ingenting på og kaller det bare mat, som det hender jeg gjør fordi vaffelrøre er enkelt og billig.

Jeg hadde smør på og kalte det mat :aww: 

32 minutter siden, Argyr skrev:

Nei, denslags driver ingen av oss med. De klarer åpenbart å more seg uten å drikke alkohol. :lol: Jeg også, for den saks skyld. Rølping er for meg litt sånn bråkete og livlig oppførsel som tantene bak gardinene ikke liker og det stemmer vel bra at det gjerne er fulle folk som driver med sånt. Det het å rave rundt der jeg kom fra, men det høres hakket mer bevisstløst ut enn å rølpe.

Vi hadde rølpefester vi. Jeg drakk ikke stort da heller, men det var det ikke så mange som fikk med seg :lol: Rave tror jeg kom etter at jeg fikk unger en gang :P 

32 minutter siden, Argyr skrev:

...ligger jentene og gnager på tomme margbein etter å ha rølpa rundt med kompisen sin. Det blir ekstra rølpete da, siden Katla føler et tvingende behov for å bjeffe inni øret til AHen som ignorerer henne og løper etter Dita. Som jo er grunnen til at Katla føler behov for å bjeffe henne i øret, hun blir frustrert i hjernecella si når hun ikke får være med og prøver å få med seg AHen på noe gøy. Men det æ'kke lov med sånt bråk. :pinch: Jeg har endelig fått prata med søster etter flere dager med "du har'n" via telefon (jeg er ute når hun ringer og glemmer å ringe tilbake før hun legger seg og sender i stedet melding som hun ikke ser før kvelden etter og da er jeg ute, osv). Og så spiser jeg smågodt og deler varmeteppet med katten Emil.

Ali er den her som blir frustrert i hjernecella si når hun ikke får være med på moroa. Hun syns ikke det holder å bjeffe da, hun nafser i både Nora og Leah (mest Nora, for Leah blir rasende om det gjør vondt :P ), så det får hun ikke lov til. Ikke det at det betyr stort for lille frøken bortskjemt drittbikkje, men det hender jo jeg prøver å kontrollere galskapen :aww: 

--

Jeg har forresten fått regning av apoteket i dag jeg. Apoteket, liksom. De mener jeg skylder dem penger, hvilket jeg syns er svært merkelig, da jeg alltid betaler for det jeg skal ha i butikken. Jeg har til og med fått purregebyr. Sånt irriterer meg! Så da blir det en liten telefonsamtale på de i morra, for jeg lurer på hva i ******* de driver med! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Kristin_nord skrev:

jeg har vært i kontakt med innlandet hundesenter, det er ikke start før neste år. Men på dette kurset hadde hun 4 som var der via nav, så ja det er fult mulig :) men det avhenger av de som sitter å bestemmer ;)

Da må du finne rett nav-menneske :D

Men tenk litt fram også; har du reelle muligheter for å kunne livnære deg som instruktør, med dine helseproblemer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pringlen skrev:

Da må du finne rett nav-menneske :D

Men tenk litt fram også; har du reelle muligheter for å kunne livnære deg som instruktør, med dine helseproblemer? 

Det blir ikke mulig å livnære seg som noe annet enn syk, så da må det da være positivt om man klarer noen timer i uka man kan sette av til mennesker som kommer til en med ett håp om hjelp tenker jeg da (: Men det er bare en foreløpig tanke. Det er ikke sikkert noe som helst kommer til å fungere noen gang.,, Men jeg blir sprø av å gjøre ikkeno :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke dekka mitt fordypningskurs/instruktørkurs til tross for at jeg både måtte omskoleres og hadde mulighet for fast jobb etter endt kurs, så jeg ville ikke satsa på at NAV dekka et instruktørkurs. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, 2ne skrev:

De er fine, disse gamle dronningpusene :ahappy: 

Absolutt!

1 minutt siden, 2ne skrev:

Jeg hadde smør på og kalte det mat :aww: 

Hmmm... Okay da. 

1 minutt siden, 2ne skrev:

Vi hadde rølpefester vi. Jeg drakk ikke stort da heller, men det var det ikke så mange som fikk med seg :lol: Rave tror jeg kom etter at jeg fikk unger en gang :P 

Rave som i å sjangle rundt altså, ikke som i vill dansing og pillerus. Jeg har aldri vært på rave, men rave rundt har jeg gjort. Det var plenty med både den ene og den andre typen rølping også. I motsetning til deg drakk jeg en hel del. Nok for et helt liv faktisk! 

1 minutt siden, 2ne skrev:

Ali er den her som blir frustrert i hjernecella si når hun ikke får være med på moroa. Hun syns ikke det holder å bjeffe da, hun nafser i både Nora og Leah (mest Nora, for Leah blir rasende om det gjør vondt :P ), så det får hun ikke lov til. Ikke det at det betyr stort for lille frøken bortskjemt drittbikkje, men det hender jo jeg prøver å kontrollere galskapen :aww: 

Det som betyr noe for Katla er å måtte stå og se på de andre løpe og ikke engang få lov å kjefte på dem for det. Og sånn blir det når hun ikke kan holde kjeft. Problemet er hukommelse og beherskelse, men det er nok mest alderen. De siste dagene har hun et par ganger sett ut som om hjernen har falt ut av hodet hennes. :lol: Stakkars liten, det er ikke lett å være tenåring.

1 minutt siden, 2ne skrev:

--

Jeg har forresten fått regning av apoteket i dag jeg. Apoteket, liksom. De mener jeg skylder dem penger, hvilket jeg syns er svært merkelig, da jeg alltid betaler for det jeg skal ha i butikken. Jeg har til og med fått purregebyr. Sånt irriterer meg! Så da blir det en liten telefonsamtale på de i morra, for jeg lurer på hva i ******* de driver med! 

Faktisk! :shocked: Og jeg som synes helsevesenet er drøyt raske med å true med inkasso på egenandeler (jeg har ingen anmerkninger og vil helst holde det sånn, så jeg får litt rykninger av sånne trusselbrev)... De får slutte å gi ut varer på kreditt til folk de ikke vet hvem er, eller hva de nå driver med, siden de ikke klarer å holde styr på ting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Kristin_nord skrev:

Det blir ikke mulig å livnære seg som noe annet enn syk, så da må det da være positivt om man klarer noen timer i uka man kan sette av til mennesker som kommer til en med ett håp om hjelp tenker jeg da (: Men det er bare en foreløpig tanke. Det er ikke sikkert noe som helst kommer til å fungere noen gang.,, Men jeg blir sprø av å gjøre ikkeno :P 

Sånn tenkte jeg også, nøyaktig, faktisk :) Så jeg synes jo det er en bra tanke, og vel verdt å prøve. Du kan jo også starte med å ta NKK trinn 1. Det er rimelig og "lavterskel" (og så trenger du ikke blande inn nav) Da kan du få en liten idé om det er noe du vil fortsette på, og ta det derfra :)

Og så er det ikke sånn at livet blir kjipt, om man ikke KAN jobbe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pringlen skrev:

Sånn tenkte jeg også, nøyaktig, faktisk :) Så jeg synes jo det er en bra tanke, og vel verdt å prøve. Du kan jo også starte med å ta NKK trinn 1. Det er rimelig og "lavterskel" (og så trenger du ikke blande inn nav) Da kan du få en liten idé om det er noe du vil fortsette på, og ta det derfra :)

Og så er det ikke sånn at livet blir kjipt, om man ikke KAN jobbe...

Det er sant, hadde hivd meg på for lenge siden hadde det ikke vært for at del 1 koster 8000 kr :P for det er 8 lapper jeg ikke har til overs mens jeg kjemper for å få lappen :lol: så det er litt all inn eller ikke noe :) (jeg er litt vrang, så det er ikke sånn at jeg halvveis finner ut at jeg ikke gidder, jeg SKAL fullføre det jeg begynner på )  som bevis kan du høre med naboen hvordan jeg oppfører meg når jeg skal montere noe jeg aller helst hadde sett sank i myra :innocent:

 

Livet blir overhodet ikke kjipt om man ikke kan jobbe. Jeg er født 50 år for seint - kunne gjerne vært hjemmeværende husmor. Bare det at jeg er alene da så jeg steller for min egen del :P men trives ekstremt godt hjemme. (som mange vet, og derfor hater meg for at jeg er syk) Jeg kommer til å vie livet mitt til noe positivt uansett hvordan fremtiden blir jeg så ;)

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kristin_nord skrev:

Det er sant, hadde hivd meg på for lenge siden hadde det ikke vært for at del 1 koster 8000 kr :P for det er 8 lapper jeg ikke har til overs mens jeg kjemper for å få lappen :lol: så det er litt all inn eller ikke noe :) (jeg er litt vrang, så det er ikke sånn at jeg halvveis finner ut at jeg ikke gidder, jeg SKAL fullføre det jeg begynner på )  som bevis kan du høre med naboen hvordan jeg oppfører meg når jeg skal montere noe jeg aller helst hadde sett sank i myra :innocent:

 

Livet blir overhodet ikke kjipt om man ikke kan jobbe. Jeg er født 50 år for seint - kunne gjerne vært hjemmeværende husmor. Bare det at jeg er alene da så jeg steller for min egen del :P men trives ekstremt godt hjemme. (som mange vet, og derfor hater meg for at jeg er syk) Jeg kommer til å vie livet mitt til noe positivt uansett hvordan fremtiden blir jeg så ;)

 

Du høres egentlig ut akkurat som meg :P Kanskje du bare burde ta jegerprøven, kjøpe deg støver, og komme deg ut i skogen? Sånn hvis resten er likt også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pringlen skrev:

Du høres egentlig ut akkurat som meg :P Kanskje du bare burde ta jegerprøven, kjøpe deg støver, og komme deg ut i skogen? Sånn hvis resten er likt også :D

Hadde mer enn gjerne tatt jegerprøven dersom jeg ikke var livredd elg :lol: Sånn egentlig kunne jeg tenkt meg å bo som i youkon men. De aller fleste synes det er vilt , men jeg tror det er veldig digg. Desverre er det vanskelig i dette landet å gjennomføre :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Argyr skrev:

Rave som i å sjangle rundt altså, ikke som i vill dansing og pillerus. Jeg har aldri vært på rave, men rave rundt har jeg gjort. Det var plenty med både den ene og den andre typen rølping også. I motsetning til deg drakk jeg en hel del. Nok for et helt liv faktisk! 

Det ene utelukker ikke det andre :aww: Jeg ble spurt om når jeg drakk alkohol sist av hun forskerlegen, og vi ble enige om at å drikke en gang i året neppe hadde noe å si for helsa mi :lol: 

Akkurat nå, Argyr skrev:

Det som betyr noe for Katla er å måtte stå og se på de andre løpe og ikke engang få lov å kjefte på dem for det. Og sånn blir det når hun ikke kan holde kjeft. Problemet er hukommelse og beherskelse, men det er nok mest alderen. De siste dagene har hun et par ganger sett ut som om hjernen har falt ut av hodet hennes. :lol: Stakkars liten, det er ikke lett å være tenåring.

Jeg skylder på alderen for Ali jeg altså, hun er jo bare bebi :ahappy: En bebi på halvannet år (i dag faktisk!) :lol: 

Akkurat nå, Argyr skrev:

Faktisk! :shocked: Og jeg som synes helsevesenet er drøyt raske med å true med inkasso på egenandeler (jeg har ingen anmerkninger og vil helst holde det sånn, så jeg får litt rykninger av sånne trusselbrev)... De får slutte å gi ut varer på kreditt til folk de ikke vet hvem er, eller hva de nå driver med, siden de ikke klarer å holde styr på ting!

Jeg veit at jeg ikke har handla der på kreditt, det eneste jeg henter der, er stomi-utstyr, og før nyttår hadde jeg frikort, og etter nyttår har jeg vært der 2 ganger og betalt for meg begge gangene, så om det er noe kødd her, så er det fra deres side, og da kan de faktisk drite i å sende meg regning med purregebyr og trusler om inkasso om jeg ikke betaler. Det står ikke engang hva jeg liksom skal betale for, det er bare fakturanummer og summen, så de mener åpenbart at jeg har fått regning av dem før. 

Det er nesten så jeg reiser til Jessheim igjen for å hente sånt utstyr, der er både servicen og varelageret større. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Kristin_nord skrev:

Hadde mer enn gjerne tatt jegerprøven dersom jeg ikke var livredd elg :lol: Sånn egentlig kunne jeg tenkt meg å bo som i youkon men. De aller fleste synes det er vilt , men jeg tror det er veldig digg. Desverre er det vanskelig i dette landet å gjennomføre :P

 

Du trenger ikke forholde deg til elg for å jakte, altså :ahappy:

Harer er små og søte, de. Og man skal ta vare på maten, ikke nødvendigvis skyte på den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pringlen skrev:

Du trenger ikke forholde deg til elg for å jakte, altså :ahappy:

Harer er små og søte, de. Og man skal ta vare på maten, ikke nødvendigvis skyte på den :)

men elg er det eneste som virkelig schmaker godt :P 

Rådyr blir for rar smak for min gane hvertfall , i tillegg til at dem er søte :P 

Hare synes jeg heller ikke er godt kjøtt, da spiser jeg heller kaniner.. :D Men jeg hadde ikke hatt noe problem med søt eller ikke søt dersom det skulle fø meg da ;) bare så det er sagt. Er vokst opp ganske så "vilt" selv om ingen i min nærmeste familie gidder å gå noe særlig lenger enn på verandaen. (så noen ganger lurer jeg litt på om jeg er adoptert :icon_confused: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kristin_nord skrev:

men elg er det eneste som virkelig schmaker godt :P 

Rådyr blir for rar smak for min gane hvertfall , i tillegg til at dem er søte :P 

Hare synes jeg heller ikke er godt kjøtt, da spiser jeg heller kaniner.. :D Men jeg hadde ikke hatt noe problem med søt eller ikke søt dersom det skulle fø meg da ;) bare så det er sagt. Er vokst opp ganske så "vilt" selv om ingen i min nærmeste familie gidder å gå noe særlig lenger enn på verandaen. (så noen ganger lurer jeg litt på om jeg er adoptert :icon_confused: )

Elg smaker jo ingenting :P Men man trenger jo hverken skyte eller spise noe som helst, for å ha det moro i skogen med hund, da. Tvert i mot ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tøfflus skrev:

Og der...mistet du meg. Ellers hadde jeg blitt med......

 

Du kan stoppe her heller, nok snø til deg og skrangleverkene :D

 

Aner meg at jeg kommer til å ha vondt i morra :aww: Både herje i fjøset med spett, greip, vann og salmiakk - i minusgrader, og så sitte og knytte knuter i flere timer... Ok, jeg har vondt allerede :lol:  Men i morgen skal jeg til røros med hottie, innom en plass og kjøpe kaninburmateriale, og så skal jeg ta med meg hottie i senga og sove bordt vondter til lillemor kommer hjem. Husarbeid og burder går visst ikke sin vei, desverre. :aww: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, 2ne skrev:

Det ene utelukker ikke det andre :aww: Jeg ble spurt om når jeg drakk alkohol sist av hun forskerlegen, og vi ble enige om at å drikke en gang i året neppe hadde noe å si for helsa mi :lol: 

Neida, såklart ikke. Jeg ble vaksinert av å drikke, du er vel hakket smartere og kan lære av andres feil uten å måtte gjøre dem selv? :P 

8 minutter siden, 2ne skrev:

Jeg skylder på alderen for Ali jeg altså, hun er jo bare bebi :ahappy: En bebi på halvannet år (i dag faktisk!) :lol: 

Selvsagt! Ihvertfall til hun er 5! :P  Det fine med alderen til Katla nå er at jeg kan skylde alt på det. :ahappy:

8 minutter siden, 2ne skrev:

Jeg veit at jeg ikke har handla der på kreditt, det eneste jeg henter der, er stomi-utstyr, og før nyttår hadde jeg frikort, og etter nyttår har jeg vært der 2 ganger og betalt for meg begge gangene, så om det er noe kødd her, så er det fra deres side, og da kan de faktisk drite i å sende meg regning med purregebyr og trusler om inkasso om jeg ikke betaler. Det står ikke engang hva jeg liksom skal betale for, det er bare fakturanummer og summen, så de mener åpenbart at jeg har fått regning av dem før. 

Det er nesten så jeg reiser til Jessheim igjen for å hente sånt utstyr, der er både servicen og varelageret større. 

Det kan jo være de har solgt noe på kreditt til noen de ikke vet hvem er, og så sendt regninga til deg, mente jeg. Hvilket de bør slutte med, hvis de gjør. De bør ha bedre kontroll enn som så! Skjønner godt om du slutter å bruke dem, kunne jeg fort gjort også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pringlen skrev:

Elg smaker jo ingenting :P Men man trenger jo hverken skyte eller spise noe som helst, for å ha det moro i skogen med hund, da. Tvert i mot ;)

Elg smaker masse :P men jeg er så redd elg at jeg kommer til å dø en dag i hagen.. Har hatt så mange opplevelser med elg at jeg snart må flytte til byen :lol: 

Men nei, jeg bor jo i skogen, stor koser meg hele tiden jeg. Vi går masse på fisking en km unna huset og vandrer rundt omkring :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@2ne : regning fra apoteket?  Er det virkelig mulig?  Blir ikke det litt som å få regning fra Rema liksom? :o

 

Klarer ikke helt å henge med her i mammauker.  I dag skal vi lage masse lapskaus som vi skal putte i sånne posjonspakker man kan fryse ned , så oldefaren til A slipper lage seg så mye mat . Han er nyoperert og kom hjem i går..

Ellers har jeg funnet ut at jeg nekter å gå igjennom overgangsalderen hvis jeg blir sånn som enkelte mennesker . Da får man heller leie meg bak låven. 

Jeg har aldri hatt pms og jeg var aldri hormonell under svangerskapet,  så jeg risikerer å få alt av Hormonella Horrible under overgangsalderen... :o

Eller så slipper jeg billig unna det også *krysse fingrene *

 

Jeg nekter å gå rundt som en ustabil, overfølsom og selvsentrert kjærring i årevis.  Det skal ikke skje :aww:

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Argyr skrev:

Neida, såklart ikke. Jeg ble vaksinert av å drikke, du er vel hakket smartere og kan lære av andres feil uten å måtte gjøre dem selv? :P 

Jeg veit ikke om det er det at jeg er hakket smartere, eller om det bare er det at jeg ikke helt har de hemningene folk drikker for å bli kvitt fra før av? :lol: 

6 timer siden, Argyr skrev:

Selvsagt! Ihvertfall til hun er 5! :P  Det fine med alderen til Katla nå er at jeg kan skylde alt på det. :ahappy:

Jeg tror Ali er evig bebi jeg :heart: Men alder er fint å skylde på! Katla er i sin første pubertet, Ali er i sin andre? :lol: 

6 timer siden, Argyr skrev:

Det kan jo være de har solgt noe på kreditt til noen de ikke vet hvem er, og så sendt regninga til deg, mente jeg. Hvilket de bør slutte med, hvis de gjør. De bør ha bedre kontroll enn som så! Skjønner godt om du slutter å bruke dem, kunne jeg fort gjort også.

Ja, det er det jeg lurer på om de har gjort og. Men de burde jo ha en viss peiling på hva som ble solgt på den fakturan de purrer på, og når, så vi finner vel ut av det i dag. 

1 time siden, Mud skrev:

@2ne : regning fra apoteket?  Er det virkelig mulig?  Blir ikke det litt som å få regning fra Rema liksom? :o

Ja, og nei? Det kan være at de sender ut stomi-utstyr til brukere som ikke kan komme innom og hente sånt selv, de påstår jo selv at de er Nes største stomileverandør. Men jeg er ikke en sånn stomibruker som får ting tilsendt, jeg er og henter det i butikken, så jeg betaler der og da. Jeg skjønner ikke helt at det skal være noe å fakturere meg for, liksom. 

1 time siden, Mud skrev:

Jeg nekter å gå rundt som en ustabil, overfølsom og selvsentrert kjærring i årevis.  Det skal ikke skje :aww:

Jeg tror ikke det er noe som kommer i overgangsalderen, selv om overgangsalder neppe gjør ustabile, overfølsomme og selvsentrerte kjerringer noe enklere å ha med å gjøre :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...holdt jeg på impulskjøpe hund igjen. Må slutte med slikt. :lol: 

Først få kull på Similis (og se hvor mange det blir) også se om Murphy kommer seg igjennom de første steget før evt avl. Så kan jeg heller impulskjøpe om alt der skjærer seg :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...