Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Februar


Guest *Kat84*
 Share

Recommended Posts

1 time siden, Siri skrev:

Senil eller?? :lol: Neida. Han begynte plutselig å halte på høyre bakbein etter turene våre, ikke PÅ tur, men etter å ha ligget rolig - selvsagt. Nå løper jo ikke jeg ned dørstokken til veterinærer bare for litt halting liksom, så jeg regnet med at det sikkert gikk over etter hvert. Det gjorde ikke det vøtt :lol:. Men jeg forsøkte å holde ham i ro litt, men han haltet like forbanna når han reiste seg - litt variabelt hvor mye. Noen ganger stod han ikke på beinet en gang, andre ganger bare haltet han bittelitt. Men hver gang han kom UT var han helt haltefri *ler*. Men siden dette ikke har gitt seg, så måtte jeg bare krype til korset og dra til veterinær og få røntget litt her og der. Magefølelsen min sa at det satt i kneet hans, uten at jeg har greid å kjenne noe som helst. Veterinæren var forsåvidt enig i at det virket som om det satt i kneet - han grynta litt når hun klemte der, og han greide ikke å strekke ut kneet helt uten at det gjorde vondt. Han ble da behørig røntget og greier for å sjekke evt forkalkninger - han er jo en voksen mann som er godt brukt liksom :). Vi fant ikke noe galt inni der da - alt så fint ut, så foreløpig konklusjon er en eller annen bløtdelsskade, strukket leddbånd eller noe. Uansett spiller det jo liten rolle - behandlingen er jo den samme: Rimadyl og bare korte lufteturer i bånd en stund :). Nå har han ikke haltet siden vi begynte med den behandlingen, så vi fortsetter sånn ei stund til tenker jeg :)

Sorry... du putta penger på meg :aww: 

Nei, ikke senil, tror jeg, bare litt sliten i hodet :P Men når du sier det, så husker jeg jo at du har fortalt dette før :lol: Vi får krysse fingrene for at det bare var en strekk eller noe, og at han snart kan være fri Willy igjen ;) 

15 minutter siden, Raksha skrev:

Takk :hug: Ja dritkjip diagnose å få, men samtidig var jeg veldig forberedt på det. Og det er ingen automatisk dødsom, det er noe hun kan dø med, må ikke dø av det. Alt avhenger av om hun får flere og eventuelt hvor hyppige anfall hun får. Medisin kan prøves om anfallen er hyppige. Så vi klamrer oss til det positive vi kan finne. :aww: 

Ble veldig beroliget av å få stesolid, for marerittet er jo at hun får store og eller langvarige anfall og veterinæren står på andre siden av kommunen med armene fulle av kalvefødsel, sånn at vi må vente lenge på hjelp. 

Ikke fått svar på blodprøver enda, så da er det neppe noe der, for da hadde de ringt. 

 

Trøsteshoppet materialer til kaninstallen, så nå begynner planer å ta ordentlig form. :D

Nei, om ikke anfallene blir voldsomme og hyppige, så er det jo ikke noen dødsdom heldigvis! Greit å ha stesolid liggende da, så får vi heller krysse fingrene for at du ikke kommer til å få brukt for dem :ahappy: 

4 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

På *den måten* skjønner jeg denne Odin greia - men det hadde jo vært fint hvis man kunne gjort det på en litt mer fordøyelig måte. Det være sagt irriterer det meg at om samme opplegget - bare med venstreradikale - antakeligvis ikke hadde ført til like stort ramaskrik.

Dette hører jeg folk sier stadig vekk, men for min del så er det det samme hvor de hører til hen politisk, tidligere kriminelle med ekstreme holdninger trenger ikke å ta på seg noe ansvar for å "beskytte" vanlige borgere. Tidligere kriminelle med ekstreme holdninger får ikke meg til å føle meg trygg i hvert fall, samme hvor hen de ligger hen i det politiske landskapet :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det finnes en motsats også. Det flyttet inn en flyktningefamilie i etasjen under oss i høst, to voksne og tre gutter. En herlig gjeng. Vi ringte på døra og sa velkommen til huset og ble invitert inn p

Kroppsspråk sjekk holdning og blikk, snakker om å holde ett øye med "rivalen" ?

Endelig ei tispe!

Posted Images

7 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

 

Bare sånn FYI, jeg har vært med natteravnene i Tromsø - og det er SYKT sære folk med i den gjengen. Det var - helt uten noen soldiers of ODINNNNNN - så man tenkte for seg selv "jessufader, jeg skulle gjerne gått med noen normale folk og gjort dette altså...". Så at natteravnene er så sinnsykt rent mel i posen det kjøper jeg ikke på ren erfaring :P Jeg følte ikke at enkelte av de som var med i natteravnene hadde kunnet gjøre noe i selv en konfliktsituasjon. De hadde nok tvert i mot skapt enda verre konflikt, herregud for noen merkelige folk.

På *den måten* skjønner jeg denne Odin greia - men det hadde jo vært fint hvis man kunne gjort det på en litt mer fordøyelig måte. Det være sagt irriterer det meg at om samme opplegget - bare med venstreradikale - antakeligvis ikke hadde ført til like stort ramaskrik.

Ja, dette er nok årsaken til at Odin-soldatene fant ut at de skulle gjøre gatene trygge ... at nattravnene (i Tromsø) er så sære :P

Om venstreradikale hadde startet det "samme opplegget" så hadde det ikke vært det samme opplegget. Det hadde vært gule refleksvester og termoser med kaffe og god stemning.. nesten som nattravnene, slik jeg kjenner dem ;)  Med mindre du med venstreradikale mener Stein Lillevolden og kamerater (beklager, jeg vet ikke om noen nyere venstreradikale) så tipper jeg det hadde blitt minst like stort ramaskrik... men hvem skulle de i tilfelle beskyttet folk mot? Ikke muslimer, vel... 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Produktiv dag i dag gitt! :)
Gutta har gått 5 km tur, jeg har handlet litt til helga, og skaffet ny bombrikke til bilen jeg skulle hentet på mandag. 
Men plutselig ringer selgeren og sier at jeg kan ikke få den på mandag likevel. Akkurat da kjente jeg at jeg ble litt irritert, men så forklarer selgeren at de hadde funnet noen småriper på bakskjermene som de ville lakkere, og så da tar de like godt steinspruten som var på panseret og litt i fronten. 

Snakk om service! :D Ikke alltid man kommer best ut av å gå til merkeforhandler. 
Før dette har de tatt service på egen regning (3000 kroner), skiftet alle bremser (10000 kroner), byttet hele lykta bak(4000 kroner), og skiftet et helt speil(2500 kroner). Med lakkering kommer det på i hvert fall 40.000 i utgifter de har tatt på seg selv med arbeid :)

Sånn service klager ikke jeg på, så jeg kommer til å holde meg til denne forandleren, selv om det er feil merke de har :P  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp hatt en koselig lang telefonsamtale med x-samboer (det er så rart å putte x foran der). Vi snakket løst og fast om alt i livene våre for tiden og også litt om møbelfordeling. I går fikk jeg også en superkoselig melding fra min x-svigermor der hun ønsket meg alt godt videre og skrev hun var glad i meg. Herregud kan jeg bare få bli adoptert eller? For en deilig familie :) .

Mine foreldre har også stilt opp så grådig mye siden dette skjedde, i dag kommer pappa hjem med stor bil fra jobben for å hjelpe meg å hente noen møbler. Jeg spurte ikke engang... Satser på å bli ferdig med flyttingen i dag.

Er mye personlige greier som skrives her for tiden, men det er så himla godt å få det ut så jeg gjør det mest for min egen del! Har forresten ikke felt en tåre eller følt meg ensom og trist siden tirsdag, så her går det fremover.

 

  • Like 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, HeleneFS skrev:

Har nettopp hatt en koselig lang telefonsamtale med x-samboer (det er så rart å putte x foran der). Vi snakket løst og fast om alt i livene våre for tiden og også litt om møbelfordeling. I går fikk jeg også en superkoselig melding fra min x-svigermor der hun ønsket meg alt godt videre og skrev hun var glad i meg. Herregud kan jeg bare få bli adoptert eller? For en deilig familie :) .

Mine foreldre har også stilt opp så grådig mye siden dette skjedde, i dag kommer pappa hjem med stor bil fra jobben for å hjelpe meg å hente noen møbler. Jeg spurte ikke engang... Satser på å bli ferdig med flyttingen i dag.

Er mye personlige greier som skrives her for tiden, men det er så himla godt å få det ut så jeg gjør det mest for min egen del! Har forresten ikke felt en tåre eller følt meg ensom og trist siden tirsdag, så her går det fremover.

 

Så koselig å høre :D Det må jo føles utrolig godt :) 

Traff x-svigerfar på båten fra Stavanger jeg. Han kikket på meg sånn smått flau, og jeg er fortsatt så forbanna på hele slekta at jeg bare snudde meg og gikk. Langsint? Neh, bare når jeg har god grunn :getlost:

Men ja, når begynner man å kalle det ex? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

Jeg skulle gått ut tidligere - nå snør det **** meg igjen :getlost: 

Skulle akkurat til å skrive det samme. Jeg tror jeg går ut likevel jeg, noen kommer til å mase mens jeg lager og spiser middag hvis vi ikke går ut først. Å bli luftet i hagen gjelds ikke.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Helianthus skrev:

Ja, dette er nok årsaken til at Odin-soldatene fant ut at de skulle gjøre gatene trygge ... at nattravnene (i Tromsø) er så sære :P

Om venstreradikale hadde startet det "samme opplegget" så hadde det ikke vært det samme opplegget. Det hadde vært gule refleksvester og termoser med kaffe og god stemning.. nesten som nattravnene, slik jeg kjenner dem ;)  Med mindre du med venstreradikale mener Stein Lillevolden og kamerater (beklager, jeg vet ikke om noen nyere venstreradikale) så tipper jeg det hadde blitt minst like stort ramaskrik... men hvem skulle de i tilfelle beskyttet folk mot? Ikke muslimer, vel... 

Jøss, dette var tidenes merkeligste svar :P  Nummer 1, hvor står det at jeg sa "dette er årsaken til"? Nei. Jeg beskrev bare hvorfor noen IKKE VIL JOINE NATTERAVNENE. For det er mye rare folk der. Det er helt irrelevant av odin eller andres soldater. 

Hvordan vet du at det ikke hadde vært samme opplegget? Hvis du ikke kjenner til venstreradikale, kan du ta deg en tur på en hver politisk markering/demonstrasjon i Oslos gater - hvor folk sparker, spytter, roper hatske utrop og så videre. Det er alltid venstreradikale. De bobler over av politisk HAT, mot alle som er uenig i deres egne holdninger. Sounds familiar?

Hvis et av sveriges største politiske parti i Sverige - SverigeDemokraterna - har legitime politiske apeller på linje med andre politiske partier så er det drapstrusler som hagler ned øra på de. De trues med å bankes opp, for sine meninger. SOS rasisme i Norge har underslått penger for millioner av kroner. The list goes on. Blitzere er jo forsåvidt et oppbrukt, men velkjent begrep på dette (selv om de ikke per definisjon er politiske, så er det jo ikke akkurat mange høyrevridde blitzere der ute. Støtten deres er TUNGT over på venstresida). Det er ikke noen høyreradikale i Norge som ulovlig får okkupere en bygning uten at noen løfter en finger. Kriminalitet og voldshandlinger er ikke forbehold én side av politikken. Men det er uhyre mye mer stuereint å være venstreradikal, enn høyreradikal. Det er jo nærmest ikke lov å være høyreradikal, da har du IQ på 70 og er retardert. Per automatikk. Hva er det første du tenker på når du hører ordet venstreradikal? Det er ikke de samme negative holdningene som når man tenker høyreradikal. Selv om det er same shit different wrapping.

Å tro at det er muslimer man "patruljerer" gatene for, er rimelig ignorant IMO. Det er kriminalitet, og det er det mye dritt av fra alle samfunnslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yep, der kom prøvesvarene. Ingenting som kan forklare anfallene, så da står vi igjen med epilepsidiagnosen. :( Det stakk litt, jeg hadde fremdeles et ørlite håp om noe annet, som kunne fikses permanent. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Raksha skrev:

Yep, der kom prøvesvarene. Ingenting som kan forklare anfallene, så da står vi igjen med epilepsidiagnosen. :( Det stakk litt, jeg hadde fremdeles et ørlite håp om noe annet, som kunne fikses permanent. 

Så leit :console: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Raksha skrev:

Yep, der kom prøvesvarene. Ingenting som kan forklare anfallene, så da står vi igjen med epilepsidiagnosen. :( Det stakk litt, jeg hadde fremdeles et ørlite håp om noe annet, som kunne fikses permanent. 

 

Ånei :no: Men epilepsi er jo i mange tilfeller noe de kan demme opp for godt, slik at hun kan være symptomfri og fin i mange år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, 2ne skrev:

Jeg veit ikke om det er det at jeg er hakket smartere, eller om det bare er det at jeg ikke helt har de hemningene folk drikker for å bli kvitt fra før av? :lol: 

Det kan jo hende!

9 timer siden, 2ne skrev:

Jeg tror Ali er evig bebi jeg :heart: Men alder er fint å skylde på! Katla er i sin første pubertet, Ali er i sin andre? :lol: 

Ja, det skal jo ha minst to sånne. :sleep:

 

...irriterer jeg meg (igjen) over at det knitrer i øret mitt. Det har det gjort litt av og på i noen uker, så det må jo være noe væske eller noe inni der, men en skulle jo tro det hadde fordampa etter en stund.  Grave rundt med q-tips hjelper ihvertfall ikke. Jaja, jeg bør vel bare være glad det ikke gjør vondt, jeg har hatt ørebetennelse én gang, og det holdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Raksha skrev:

Yep, der kom prøvesvarene. Ingenting som kan forklare anfallene, så da står vi igjen med epilepsidiagnosen. :( Det stakk litt, jeg hadde fremdeles et ørlite håp om noe annet, som kunne fikses permanent. 

 

Åh, nedtur :no:

 

 

......skal jeg ha meg en liten cowboystrekk før jobbehelg. Hundene har fått trimmet både kropp og hode så da er de fornøyd også :ahappy:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, 2ne skrev:

Nei, ikke senil, tror jeg, bare litt sliten i hodet :P Men når du sier det, så husker jeg jo at du har fortalt dette før :lol: Vi får krysse fingrene for at det bare var en strekk eller noe, og at han snart kan være fri Willy igjen ;)  

Han er nok overbevist om at han burde vært fri Willy allerede nå... Lett å gå båndtur liksom, når det første bikkja gjør når man kommer ut døra er å kaste seg avgårde - i båndet - som om han er HELT fri... Og for hver gang han pisser på noe, så skal det gå VELDIG fort videre - VELDIG fort... hvorfor kan ikke ting gå i litt normalt tempo med den fyren liksom? Og det er jo ikke det at det er tempo, men han ligger jo på med alle sine 42 kg og sterk vilje i tillegg *sukk*. 

1 time siden, *Kat84* skrev:

Før dette har de tatt service på egen regning (3000 kroner), skiftet alle bremser (10000 kroner), byttet hele lykta bak(4000 kroner), og skiftet et helt speil(2500 kroner). Med lakkering kommer det på i hvert fall 40.000 i utgifter de har tatt på seg selv med arbeid :) 

Du VET at sånt inngår i prisen de tar for bilen? Det er derfor det ofte koster litt mer å handle hos merkeforhandler enn hos en eller annen luguber dude på hjørnet, bak Esso, liksom :D. Det skulle jo bare mangle at de ikke har tatt service, byttet bremser, lykt og speil dersom de var ødelagt. Det heter ikke service vøtt, bare god forretning :)

Har jeg spist tacomuffins som sikkert kunne vært litt luftigere - også avsluttet jeg med mugcake, men den har virkelig forbedringspotensiale altså... den ble jo kjempetørr og smakte litt rart :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
14 minutter siden, Raksha skrev:

Yep, der kom prøvesvarene. Ingenting som kan forklare anfallene, så da står vi igjen med epilepsidiagnosen. :( Det stakk litt, jeg hadde fremdeles et ørlite håp om noe annet, som kunne fikses permanent. 

 

Vegas hadde noen anfall for mange år siden. Det var flere over en liten periode, og daværende veterinær konkluderte med epilepsi. Med han ble det kun med de anfallene, og jeg håper det samme gjelder dere :hug: 

(Med det samme jeg har deg her - det middelet jeg tipset om er prøvd en stund nå. Det kjennes ut som superlim (lot det størkne på fingrene for å teste), og legger seg beskyttende over tenner og tannkjøtt. Så langt ser det veldig bra ut.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Siri skrev:

 

Du VET at sånt inngår i prisen de tar for bilen? Det er derfor det ofte koster litt mer å handle hos merkeforhandler enn hos en eller annen luguber dude på hjørnet, bak Esso, liksom :D. Det skulle jo bare mangle at de ikke har tatt service, byttet bremser, lykt og speil dersom de var ødelagt. Det heter ikke service vøtt, bare god forretning.

Da har jeg møtt på sløve forhandlere før, for det meste ble gjort etter prisen var satt :P 

Men ja, de beregner gode marginer ofte. Men har aldri hørt om at noen har fått en nylakkert bruktbil før. Ikke for små, nesten usynlige riper :) 

De er i hvert fall blant de bedre her i distriktet sånn sett :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Da har jeg møtt på sløve forhandlere før, for det meste ble gjort etter prisen var satt :P 

Hvordan vet du det da? De har nok allerede tenkt hvor mye de skal ha for bilen før de gjør nødvendige ting med den. 

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Men ja, de beregner gode marginer ofte. Men har aldri hørt om at noen har fått en nylakkert bruktbil før. Ikke for små, nesten usynlige riper :) 

Nylakkert  - eller påflekket? Jeg tviler vel sterkt på at de lakkerer om bilen pga steinsprutskader, men det finnes enkle metoder med å flekke på lakken der det er steinsprutskader - det vil ikke vises veldig godt, koster ingenting annet enn litt tid... 

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

De er i hvert fall blant de bedre her i distriktet sånn sett :P 

Vel - jeg har veldig liten tiltro til bilforhandlere generelt - de gjør ikke noe uten å få noe igjen for det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Christine skrev:

Vegas hadde noen anfall for mange år siden. Det var flere over en liten periode, og daværende veterinær konkluderte med epilepsi. Med han ble det kun med de anfallene, og jeg håper det samme gjelder dere :hug: 

(Med det samme jeg har deg her - det middelet jeg tipset om er prøvd en stund nå. Det kjennes ut som superlim (lot det størkne på fingrene for å teste), og legger seg beskyttende over tenner og tannkjøtt. Så langt ser det veldig bra ut.)

Har du mirakeltips for forebygging av tannsten? :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, tutle skrev:

Så leit :console: 

 

24 minutter siden, Aslan skrev:

Ånei :no: Men epilepsi er jo i mange tilfeller noe de kan demme opp for godt, slik at hun kan være symptomfri og fin i mange år!

 

15 minutter siden, mokken skrev:

Åh, nedtur :no:

 

Ja kjempekjipt. Men satser på at det er 7 år til nestegang hun har anfall, da kan vi leve fint med diagnosen :aww:  Gruer meg som en hund til å fortelle oppdretteren dette da, hun kommer til å bli kjempelei seg (amerikadame, hun henger ikke her - Tøfflus vet selvsagt alt) 

10 minutter siden, Christine skrev:

Vegas hadde noen anfall for mange år siden. Det var flere over en liten periode, og daværende veterinær konkluderte med epilepsi. Med han ble det kun med de anfallene, og jeg håper det samme gjelder dere :hug: 

(Med det samme jeg har deg her - det middelet jeg tipset om er prøvd en stund nå. Det kjennes ut som superlim (lot det størkne på fingrene for å teste), og legger seg beskyttende over tenner og tannkjøtt. Så langt ser det veldig bra ut.)

Krysser fingre for at det blir sånn her og! 

(Ah genialt! Vi skrapte tannstein i dag, i våken tilstand, nekter å dope henne om det ikke står om livet, og fikk gel med oss. Et annet navn på den, men antar det er noe av det samme. Pluss at antiplackpulvertet virker som det hjelper litt mer at plakken blir veldig porøs, så den er lett å skrape.)

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

@Raksha:console:Håper ting kan kontrolleres med medisiner og at hun får mange gode år ennå.

Da har vi tatt en liten runde i nærområdet. Kveldsturen får vente litt.

 

Takk :hug: Vi avventer med medisiner og ser an hvor mye mer anfall hun får, kan jo hende hun er ferdig med det og bare skulle skremme oss litt :aww: 

 

Sen middag i dag, men det får vi tåle. Lettsaltet torsk med tilbehør er verdt å vente på. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lola Pagola skrev:

Fikk bilde av fyren og jeg kjenner ikke han nei. Så etter at jeg sendte bilde av meg selv skjønte han endelig at han snakket med feil person.  Tror det var dumt å sende bilde, fordi jeg er jo så søt og sjarmerende så nå vil han vite mer om meg.

Det blir jo en morsom historie å fortelle barn og barnebarn :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Akkurat nå, Krutsi skrev:

Har du mirakeltips for forebygging av tannsten? :P 

Det er et middel som hjelper behandling mot gingivitt og periodonitt, men den vil jo motvirke at plakk fester seg. Nesten som superlim som jeg skrev lengre opp. Den tørker og så vil den legge seg som en beskyttelse. Smører på tenner og tannkjøttkant daglig etter mat. Vi har kun brukt den i snart to uker, og både jeg og veterinær er spent på resultat. Heter "Decapinol gel". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...