Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Februar


Guest *Kat84*
 Share

Recommended Posts

12 minutter siden, Raksha skrev:

"Sover/slapper av i sofaen, Kasko vedsiden av. Kasta seg plutselig rundt i sofaen boffet mot "noe", ut på gulvet, virka ustø i bakparten, redd og fortumla, men bevisst - satte seg på gulvet 5 meter unna sofaen, boffa opp i lufta, så fikk hun helt kontroll igjen virket det som, går litt rundt, nekter å nærme seg sofaen igjen, men har full kontroll på kroppen." Varte kanskje 10 sek, så var hun normal igjen. 

Jeg synes vel dette bare høres ut som en litt knepp hund som bråvåkner og bare er litt forvirra og nervøs? Jeg ville ikke kalt dette et anfall liksom? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det finnes en motsats også. Det flyttet inn en flyktningefamilie i etasjen under oss i høst, to voksne og tre gutter. En herlig gjeng. Vi ringte på døra og sa velkommen til huset og ble invitert inn p

Kroppsspråk sjekk holdning og blikk, snakker om å holde ett øye med "rivalen" ?

Endelig ei tispe!

Posted Images

Akkurat nå, Siri skrev:

Jeg synes vel dette bare høres ut som en litt knepp hund som bråvåkner og bare er litt forvirra og nervøs? Jeg ville ikke kalt dette et anfall liksom? 

Nei, skjønner hva du mener, men nei, det var helt anderledes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om jeg skal bestille bur til  bilen snart jeg.  Har et digert sammenleggbart. Bilen min er 2 seter og resten bur :lol: men har plass til masse bagasje likevel da. Men er jo sikrere med kela, også tenker jeg at det kanskje er ok med hakket smalere, er ikke så behagelig å ligge i det når jeg kjører tror jeg, han reiser seg iallefall i svinger. Men er så tiltak bare! Får svar denne uka om jeg har fått jobb i oslo eller ikke. Får jeg det har jeg 100%stilling og bor mye nærmere kelamannen, så da har jeg iallefall ingen unnskyldning;:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Lurer på om jeg skal bestille bur til  bilen snart jeg.  Har et digert sammenleggbart. Bilen min er 2 seter og resten bur :lol: men har plass til masse bagasje likevel da. Men er jo sikrere med kela, også tenker jeg at det kanskje er ok med hakket smalere, er ikke så behagelig å ligge i det når jeg kjører tror jeg, han reiser seg iallefall i svinger. Men er så tiltak bare! Får svar denne uka om jeg har fått jobb i oslo eller ikke. Får jeg det har jeg 100%stilling og bor mye nærmere kelamannen, så da har jeg iallefall ingen unnskyldning;:P

Sååå urettferdig, her er det tre ukers ventetid bare for å vite om jeg kommer inn på ANDREGANGS intervju :P (pga de ville ha en uke vinterferie, jaddaaaaa)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjeterhundkurs med nederlandsk instruktør i morgen, jeg er spent! Har aldri vært med på kurs for dette nivået, så håper jeg får med meg en god del. Engelsk går fint, så lenge det er skriftlig eller rent, men å skjønne gebrokken engelsk er jeg ikke flink til :lol:

Mest spent på å se hundene da, og Lyn som har vært hos tidligere eier/oppdretter fra i går til i morgen :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Line skrev:

Forøvrig, @Siri, anbefaler deg å bestille direkte fra Kingsmoor neste gang. Dette gikk fryktelig smertefritt, fikk maten båret inn døra for en time siden :D 

Men var ikke de betraktelig dyrere, eller husker jeg helt feil? :)

1 time siden, Pixie skrev:

Dere som anbefaler Kela-bur, vet dere noe om leveringstid? Noen som har kjøpt det selv?

2 uker mener jeg det tok her :)

1 time siden, Raksha skrev:

Thats it. Ikeahund neste. ****! :cry: 

 

Æsj :hug:

46 minutter siden, Snøfrost skrev:

Tror ikke "nykommeren" synes det er altfor galt å være her.

12734097_10153429686342108_8919632067443

Så fiiiiin! :wub:

Hvis jeg engang flytter til fjells og blir sånn superfriluftsmenneske så skal jeg vurdere SH altså :ahappy:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wednesday skrev:

Det KAN jo bare være en bagatell. :):hug: 

Yep, jeg har bestemt at det er det til det motsatte er bevist, hvis ikke blir jeg bare gående og grine. Og det er så skrekkelig slitsomt!

Takk :hug: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, maysofie skrev:

Gjeterhundkurs med nederlandsk instruktør i morgen, jeg er spent! Har aldri vært med på kurs for dette nivået, så håper jeg får med meg en god del. Engelsk går fint, så lenge det er skriftlig eller rent, men å skjønne gebrokken engelsk er jeg ikke flink til :lol:

Mest spent på å se hundene da, og Lyn som har vært hos tidligere eier/oppdretter fra i går til i morgen :ahappy: 

Husk at hat betyr head, da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyrlegetimen er bestilt, og imorgen avlives den siste ilderen min. Trodde ikke det skulle være så vanskelig å ta avgjørelsen, men nå er den heldigvis gjort så jeg fikk pappa til å bestille time for meg. Det var mye enklere med den forrige ilderen min, for han ble akutt syk for to år siden og var helt grønnsak etter et anfall. Da var det ikke et spørsmål engang om han skulle avlives eller ikke. Hun her derimot det jo mer "liv" i, men på grunn av at hun har blitt tynn som et skjelett, er konstant skjelven og svimmel, gjør fra seg utenfor dokassen og tydelig er ensom og ute av seg så synes jeg at tiden er inne. Jeg har drøyd det i en evighet, men nå er det flere dårlige dager enn gode, så da blir det som det blir. :(

Sorry for syting, men litt deilig å lufte tanker om min avgjørelse. Jeg har enda hele morgendagen med henne, så den skal utnyttes fullt ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Th3a skrev:

Dyrlegetimen er bestilt, og imorgen avlives den siste ilderen min. Trodde ikke det skulle være så vanskelig å ta avgjørelsen, men nå er den heldigvis gjort så jeg fikk pappa til å bestille time for meg. Det var mye enklere med den forrige ilderen min, for han ble akutt syk for to år siden og var helt grønnsak etter et anfall. Da var det ikke et spørsmål engang om han skulle avlives eller ikke. Hun her derimot det jo mer "liv" i, men på grunn av at hun har blitt tynn som et skjelett, er konstant skjelven og svimmel, gjør fra seg utenfor dokassen og tydelig er ensom og ute av seg så synes jeg at tiden er inne. Jeg har drøyd det i en evighet, men nå er det flere dårlige dager enn gode, så da blir det som det blir. :(

Sorry for syting, men litt deilig å lufte tanker om min avgjørelse. Jeg har enda hele morgendagen med henne, så den skal utnyttes fullt ut!

:hug: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Line skrev:

Ich habe kaine anung... 750,- for 12 kg pure. De bruker jo å ha stand på NKK-utstillinger, så tipper jeg kommer til å kjøpe der jeg, om det fungerer bra her :) 

Det ligger de på 587, 671 og 719, avhengig av hvilke smak :) (fri frakt på bestillinger over 500 kr).

Får ta en titt i beholdningen her, er vel snart tid for å bestille mer fór igjen. Tror jeg skal prøve and denne gangen. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Th3a skrev:

Dyrlegetimen er bestilt, og imorgen avlives den siste ilderen min. Trodde ikke det skulle være så vanskelig å ta avgjørelsen, men nå er den heldigvis gjort så jeg fikk pappa til å bestille time for meg. Det var mye enklere med den forrige ilderen min, for han ble akutt syk for to år siden og var helt grønnsak etter et anfall. Da var det ikke et spørsmål engang om han skulle avlives eller ikke. Hun her derimot det jo mer "liv" i, men på grunn av at hun har blitt tynn som et skjelett, er konstant skjelven og svimmel, gjør fra seg utenfor dokassen og tydelig er ensom og ute av seg så synes jeg at tiden er inne. Jeg har drøyd det i en evighet, men nå er det flere dårlige dager enn gode, så da blir det som det blir. :(

Sorry for syting, men litt deilig å lufte tanker om min avgjørelse. Jeg har enda hele morgendagen med henne, så den skal utnyttes fullt ut!

:hug: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Midt oppi her så banket det på døra, der stod en mann og lurte på hvor Bonden var "legger barn" sa jeg. Jaha sa han, han hadde med seg fire kopper til samdriftsandelene for 100% elitemelk (kvalitet) i 2015. Syns det er bra jeg, deles ut 40 slike "priser" i år, og kun 3 av dem gikk til samdrifter. *Stolt* Hele 2015 er det Bonden som har hatt eneansvaret for samdriftsfjøset, så er hans fortjeneste. :ahappy: 

 

  • Like 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, maysofie skrev:

:lol:
Forhåpentligvis bryr han seg ikke med slikt!

"Use your hat!"

28 minutter siden, Th3a skrev:

Dyrlegetimen er bestilt, og imorgen avlives den siste ilderen min. Trodde ikke det skulle være så vanskelig å ta avgjørelsen, men nå er den heldigvis gjort så jeg fikk pappa til å bestille time for meg. Det var mye enklere med den forrige ilderen min, for han ble akutt syk for to år siden og var helt grønnsak etter et anfall. Da var det ikke et spørsmål engang om han skulle avlives eller ikke. Hun her derimot det jo mer "liv" i, men på grunn av at hun har blitt tynn som et skjelett, er konstant skjelven og svimmel, gjør fra seg utenfor dokassen og tydelig er ensom og ute av seg så synes jeg at tiden er inne. Jeg har drøyd det i en evighet, men nå er det flere dårlige dager enn gode, så da blir det som det blir. :(

Sorry for syting, men litt deilig å lufte tanker om min avgjørelse. Jeg har enda hele morgendagen med henne, så den skal utnyttes fullt ut!

:console: Det er ikke syting, det er sorg.

Jeg har invitert potensielle valpekjøpere på besøk neste helg, så fikk jeg et spark i rumpa til en skikkelig rydd og vask :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, 2ne skrev:

Jeg har både røytehund og røytefri hund, og dritten røytefri bikkjer drar med seg, begrenses stort sett til buret. Hårene til røytebikkja derimot fyker fritt rundt i bilen. Da trøster jeg meg med at det kunne vært verre, hun kunne vært korthåra :aww::P 

:pinch: :fish:

 

...lurer jeg på om jeg skal legge meg eller om trøttheten bare er lureri. Jeg gidder ikke ligge og glo i flere timer enn jeg må, så jeg tror jeg blir oppe litt til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Line skrev:

Det hadde vært så utrolig gøy! :lol:

Jeg har avtalt å møte søster på kafé i morgen formiddag bare for at jeg ikke skal stå opp sent, spise frokost/lese avis i to timer og så sitte i timesvis i sofaen med laptopen på fanget. Da er det bedre å sitte i timesvis på kafé og spise kake og skravle med søster.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4t til å sove på, jeg får ikke sove fordi jeg burde sovne med en gang for å få noe søvn, og det irriterer meg, så da får jeg ikke sove fordi jeg er irritert. Jeg må sove, sov da.

*Scrolle to minutter til på sonen i håp om at det gjør meg veldig søvnig slik det bruker og ikke irritere seg over at man ikke får sove*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...