Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Februar


Guest *Kat84*
 Share

Recommended Posts

21 timer siden, rosinbolle skrev:

Tror jeg har en sau i belgerham. Vi får fanken ikke utgangsstilling til å sitte, det er en eller annen ***** sperring på den møkkaøvelsen. Kassemetoden? Ja, vi kan godt svinge inn til min vestre side på kassa, det går fint. Ta hånda bak og vise hvor han skal inn, det går fint. Hvis jeg har feilet ham så klistrer han seg på foten og kan sitte riktig. Men forfra hvis jeg tror han har skjønt det etter noen runder med tydelig visning av hva hunden skal gjøre? Nei, da ser han enten blankt på meg, snurrer baken inn og setter seg oppå føttene mine eller prøver alle mulige andre atferder. Den eneste gangen Marko har bukket på kommando og ikke med håndtegn er når jeg sa "på plass" :P What to dooo? Annet enn å prøve igjen i morgen? Jeg gir snart opp! Hvorfor vil ikke hunden min skjønne det alle andre hunder får til når de er 5 måneder gamle? Hva kan jeg gjøre for å få poletten til å dette ned?

...og det ble ikke mer trening i dag. Matmor er hormonell og ble sur. Ingen vits i å trene hund når man blir sur på bikkja selv om han sikkert prøver så godt han kan. 

Khal lærte ikke på plass før han var ca et og et halvt år. Det var mannen som måtte lære han det, og han måtte gå BAK mannen for å sette seg på plass, for det var ikke mulig å snurre rumpen sin litt. 

Etter vi fikk Leela derimot, og leela skjønte kassemetoden med en gang, så skulle Khal vise hvor flink han var til det han og, så nå er det utelukkende det han gjør når han kommer på plass med mindre vi gjør en håndbevegelse som viser noe annet :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det finnes en motsats også. Det flyttet inn en flyktningefamilie i etasjen under oss i høst, to voksne og tre gutter. En herlig gjeng. Vi ringte på døra og sa velkommen til huset og ble invitert inn p

Kroppsspråk sjekk holdning og blikk, snakker om å holde ett øye med "rivalen" ?

Endelig ei tispe!

Posted Images

Hva ville dere valgt? Kjøpt brukt 4pets Proline til 2500 nå eller ventet en måned og kjøpt nytt Artfex til 3600? Har nå sammenleggbart bur stroppa fast i bagasjerommet. Kjøper vi nå må vi bruke Mastercard, venter vi kan vi ta noe selv. Syns Hercules/Dogman/Trixie-burene ser så tette ut, kan da ikke bli mye ventilasjon inn med så tette vegger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Line skrev:

Freya fortsetter tyveritoktene sine. Denne gangen fikk hun tak i en osteloff og spiste en stor skalk av den før jeg oppdaget det. Hun begynner å bli i overkant kreativ på gammeldagene altså..

Hahahaha, det minner meg om Even - hos pappa var det ikke lov til å sitte i sofaen, og det respekterte han. Lenge. Men så ble han eldre, og pappa la merke til at det av og til lå en sofapute eller to på gulvet når han kom inn i stua. Dette eskalerte sakte, men sikkert - pappa ville høre et dunk i gulvet når han kom gående mot stua, som om noen hoppet ned fra sofaen, men Even lå fint og rolig på gulvet, logret og gliste til ham med smilet sitt. Så da kan en jo ikke si noe til gamle gubber (Even, ikke pappa). Men til slutt endte det med at Even logret og gliste til pappa fra sofaen hver gang han kom inn, han gadd ikke å gå ned en gang. Når du har nådd en viss alder, er det lov til å ta seg noen veteranprivilegier.

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Pixie skrev:

Hva ville dere valgt? Kjøpt brukt 4pets Proline til 2500 nå eller ventet en måned og kjøpt nytt Artfex til 3600? Har nå sammenleggbart bur stroppa fast i bagasjerommet. Kjøper vi nå må vi bruke Mastercard, venter vi kan vi ta noe selv. Syns Hercules/Dogman/Trixie-burene ser så tette ut, kan da ikke bli mye ventilasjon inn med så tette vegger?

Er det brukte pent så ville jeg kjøpt det nettopp fordi det er tett.  Er jo mye luft både foran og litt bak og blir mye mindre skitt i bilen av veggene. 

-

Akuratt nå er det en liten time til vi skal se på bil. Har sååå lyst på den, hvis vi får ned prisen vel og merke. Har litt dårlig følelse på det men må jo bare forsøke! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, SFX skrev:

Hahahaha, det minner meg om Even - hos pappa var det ikke lov til å sitte i sofaen, og det respekterte han. Lenge. Men så ble han eldre, og pappa la merke til at det av og til lå en sofapute eller to på gulvet når han kom inn i stua. Dette eskalerte sakte, men sikkert - pappa ville høre et dunk i gulvet når han kom gående mot stua, som om noen hoppet ned fra sofaen, men Even lå fint og rolig på gulvet, logret og gliste til ham med smilet sitt. Så da kan en jo ikke si noe til gamle gubber (Even, ikke pappa). Men til slutt endte det med at Even logret og gliste til pappa fra sofaen hver gang han kom inn, han gadd ikke å gå ned en gang. Når du har nådd en viss alder, er det lov til å ta seg noen veteranprivilegier.

Veteranprivilegier er greit, men fader da - hun kan jo bli dårlig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Pixie skrev:

Hva ville dere valgt? Kjøpt brukt 4pets Proline til 2500 nå eller ventet en måned og kjøpt nytt Artfex til 3600? Har nå sammenleggbart bur stroppa fast i bagasjerommet. Kjøper vi nå må vi bruke Mastercard, venter vi kan vi ta noe selv. Syns Hercules/Dogman/Trixie-burene ser så tette ut, kan da ikke bli mye ventilasjon inn med så tette vegger?

 

6 minutter siden, Ozzy skrev:

Er det brukte pent så ville jeg kjøpt det nettopp fordi det er tett.  Er jo mye luft både foran og litt bak og blir mye mindre skitt i bilen av veggene. 

-

Akuratt nå er det en liten time til vi skal se på bil. Har sååå lyst på den, hvis vi får ned prisen vel og merke. Har litt dårlig følelse på det men må jo bare forsøke! 

Jeg har hatt artfex bur selv og var veldig fornøyd med det. Skitt bak i bilen er en ting, det løser man enkelt med å kjøpe bagasjeromstrekk og legge på før man setter inn buret (må ev klippe hull til der man skal feste buret, men det er ikke noe problem). For meg er det viktigere at det kommer nok luft til hunden, særlig om sommeren. Men det kommer så klart veldig an på hvordan bil dere har. Har du sett etter artfexburene brukt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Ozzy skrev:

Er det brukte pent så ville jeg kjøpt det nettopp fordi det er tett.  Er jo mye luft både foran og litt bak og blir mye mindre skitt i bilen av veggene. 

-

Akuratt nå er det en liten time til vi skal se på bil. Har sååå lyst på den, hvis vi får ned prisen vel og merke. Har litt dårlig følelse på det men må jo bare forsøke! 

Vi har ekstra bagasjeromstrekk som dekker både vegger og gulv, og hunden er røytefri...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Fanken, altså.

Det kom en telefon fra kameraten min, var opptatt, så jeg tok den ikke.

Ei stund senere, når jeg henter bilen min kommer det sms: Ring meg.

Jeg har kjent han i 16 år, og vet at han sender aldri slike meldinger.

Ringer. Ingen svar. Ringer igjen litt senere. Ingen svar. Ringer enda en gang. Ingen svar!

Jeg veit jo at mora hans, min x-svigermor er veldig syk av kols og lever ganske langt på overtid, og at kompisen min  til tider har epilepsianfall som blir rimelig blodige fordi han smeller hodet i forskjellige ting som f.eks vaskemaskina.

Så jeg så jo for meg at nå er enten xsvigermor mer eller mindre død, eller så har han fått anfall og er på sykehuset og blir lappa sammen. Igjen.

Etterhvert sender jeg sms og sier at jeg har ringt tre ganger, hva skjer?

Etter en lang stund kommer det. Er på middag hos mamma. Ringer senere.

Da rekker jeg å bli sånn passe irritert.

Og etter enda et par timer ringer han, og jeg rekker å rope hva er det du driver med??

Før han forklarer at han visste ikke at den meldingen med "ring meg" var sendt før rett før han ringte meg nå. Det var sønnen hans som ville prate litt, han kjeda seg mens han lånte pappas telefon, da han sov middag. Og det var jo koselig tenkt, men det rakk å rase en hel haug med tanker gjennom hodet. For vi har hatt mange runder med ambulanser, innleggelser, anfall og nesten dødsfall før opp gjennom årene.

Heldigvis var alt bra med alle.

Han har fått streng beskjed av pappaen sin om å ikke sende slike meldinger til folk nå da, så da håper jeg ikke det skjer igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Turb skrev:

 

Jeg har hatt artfex bur selv og var veldig fornøyd med det. Skitt bak i bilen er en ting, det løser man enkelt med å kjøpe bagasjeromstrekk og legge på før man setter inn buret (må ev klippe hull til der man skal feste buret, men det er ikke noe problem). For meg er det viktigere at det kommer nok luft til hunden, særlig om sommeren. Men det kommer så klart veldig an på hvordan bil dere har. Har du sett etter artfexburene brukt?

Finner ingen på Finn iallefall, regner med de som har dem er fornøyd :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Klematis skrev:

Fanken, altså.

Det kom en telefon fra kameraten min, var opptatt, så jeg tok den ikke.

Ei stund senere, når jeg henter bilen min kommer det sms: Ring meg.

Ringer. Ingen svar. Ringer igjen litt senere. Ingen svar. Ringer enda en gang. Ingen svar!

Jeg veit jo at mora hans, min x-svigermor er veldig syk av kols og lever ganske langt på overtid, og at kompisen min  til tider har epilepsianfall som blir rimelig blodige fordi han smeller hodet i forskjellige ting som f.eks vaskemaskina.

Så jeg så jo for meg at nå er enten xsvigermor mer eller mindre død, eller så har han fått anfall og er på sykehuset og blir lappa sammen. Igjen.

Etterhvert sender jeg sms og sier at jeg har ringt tre ganger, hva skjer?

Etter en lang stund kommer det. Er på middag hos mamma. Ringer senere.

Da rekker jeg å bli sånn passe irritert.

Og etter enda et par timer ringer han, og jeg rekker å rope hva er det du driver med??

Før han forklarer at han visste ikke at den meldingen med "ring meg" var sendt før rett før han ringte meg nå. Det var sønnen hans som ville prate litt, han kjeda seg mens han lånte pappas telefon, da han sov middag. Og det var jo koselig tenkt, men det rakk å rase en hel haug med tanker gjennom hodet. For vi har hatt mange runder med ambulanser, innleggelser, anfall og nesten dødsfall før opp gjennom årene.

Heldigvis var alt bra med alle.

Han har fått streng beskjed av pappaen sin om å ikke sende slike meldinger til folk nå da, så da håper jeg ikke det skjer igjen.

Åååh sånt er så ekkelt - godt det ikke var noe denne gangen :hug: 

Bonden har begynt å skjønne det der, jeg maser sjelden på han når han driver med ting, men blir det for sent før han kommer inn fra fjøset om kvelden så blir jeg bekymra. Sender melding - kommer det ikke svar innen rimelig tid (han hører jo ikke alltid) så ringer jeg, tar han den ikke så er det ikke mange øyeblikkene før jeg er klar for å gå opp og sjekke. Da er han kjapp med å ringe opp igjen  Heldigvis! Min skrekk er at noe skal skje og han ikke får ringt etter hjelp, og jeg går og legger meg og han blir liggende til dagen etter :no:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis
1 minutt siden, Raksha skrev:

Åååh sånt er så ekkelt - godt det ikke var noe denne gangen :hug: 

Bonden har begynt å skjønne det der, jeg maser sjelden på han når han driver med ting, men blir det for sent før han kommer inn fra fjøset om kvelden så blir jeg bekymra. Sender melding - kommer det ikke svar innen rimelig tid (han hører jo ikke alltid) så ringer jeg, tar han den ikke så er det ikke mange øyeblikkene før jeg er klar for å gå opp og sjekke. Da er han kjapp med å ringe opp igjen  Heldigvis! Min skrekk er at noe skal skje og han ikke får ringt etter hjelp, og jeg går og legger meg og han blir liggende til dagen etter :no:

Ja, det er veldig ubehagelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Pixie skrev:

Vi har ekstra bagasjeromstrekk som dekker både vegger og gulv, og hunden er røytefri...

Det er ikke hundehår som tyter mest ut av bikkjeburene, men sand og bøss. Og med en sånn pels som hunden deres har, vil jeg tro den drar med seg veldig mye mer enn en korthåret hund :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Pringlen skrev:

Det er ikke hundehår som tyter mest ut av bikkjeburene, men sand og bøss. Og med en sånn pels som hunden deres har, vil jeg tro den drar med seg veldig mye mer enn en korthåret hund :)

Måtte du si det? Hadde akkurat overbevist meg om at neste hund blir røytefri, men så ser jeg hvor mye sand tilogmed basenjien og kortissalukien drar med seg inn... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
1 time siden, Pixie skrev:

Hva ville dere valgt? Kjøpt brukt 4pets Proline til 2500 nå eller ventet en måned og kjøpt nytt Artfex til 3600? Har nå sammenleggbart bur stroppa fast i bagasjerommet. Kjøper vi nå må vi bruke Mastercard, venter vi kan vi ta noe selv. Syns Hercules/Dogman/Trixie-burene ser så tette ut, kan da ikke bli mye ventilasjon inn med så tette vegger?

Artfex til 3600? Str small? Eller er de billigere i området du bor? Small blir vel altfor lite for hunden som voksen,  og egentlig medium også.  

Jeg liker ikke de burene jeg,  de er kørka utformet.  Type bur som man kjøper forfi de passer i bilen og ikke nødvendigvis til hunden. Tror nok du kan få spesiallaget bur til bilen,stort nok til hunden, for rimeligere penge hos Kela - inkl. frakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Raksha skrev:

Måtte du si det? Hadde akkurat overbevist meg om at neste hund blir røytefri, men så ser jeg hvor mye sand tilogmed basenjien og kortissalukien drar med seg inn... 

 

Jepp :P Heller noen hår, altså, enn all den dritten sånne røytefrie bikkjer drasser med seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har både røytehund og røytefri hund, og dritten røytefri bikkjer drar med seg, begrenses stort sett til buret. Hårene til røytebikkja derimot fyker fritt rundt i bilen. Da trøster jeg meg med at det kunne vært verre, hun kunne vært korthåra :aww::P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pringlen skrev:

Jepp :P Heller noen hår, altså, enn all den dritten sånne røytefrie bikkjer drasser med seg...

Bikkjene får bare holde ut her noen år til, for besluttningsvegringen min på røytehund vs pelshund, tror jeg trenger noen år på seg altså :lol: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ne skrev:

Jeg har både røytehund og røytefri hund, og dritten røytefri bikkjer drar med seg, begrenses stort sett til buret. Hårene til røytebikkja derimot fyker fritt rundt i bilen. Da trøster jeg meg med at det kunne vært verre, hun kunne vært korthåra :aww::P 

He he, ja den kunne jo røytet mye mindre :D Vanlige langhår samler muligens like mye dritt som røytefrie, tenker ikke finne ut mer om det i praksis :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Raksha skrev:

Måtte du si det? Hadde akkurat overbevist meg om at neste hund blir røytefri, men så ser jeg hvor mye sand tilogmed basenjien og kortissalukien drar med seg inn... 

 

Her merker jeg stor forskjell på puddelen og wachtelhunden altså.

Med wachtelhunden må vi egentlig støvsuge daglig (men det skjer ikke :P selvom vi burde). Puddelen kan dra med seg litt kvister når hun har lang pels, men merker ikke at hun drar med seg sand og sånn.

Prøver å overtale mannen til røytefri jakthund nestegang!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pringlen skrev:

He he, ja den kunne jo røytet mye mindre :D Vanlige langhår samler muligens like mye dritt som røytefrie, tenker ikke finne ut mer om det i praksis :P

Vanlig langhår er ikke så ille det, annet enn når de røyter. Heller det enn en korthår, den pelsen blir man jo aldri kvitt, og finnes igjen på de merkeligste steder :P Røytefri samler kanskje mye drit i pelsen sin, men der kan du jo velge hvor du vil ta den ut igjen, og du velger også hvor de "røyter" hen :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Akkurat nå, Pringlen skrev:

He he, ja den kunne jo røytet mye mindre :D Vanlige langhår samler muligens like mye dritt som røytefrie, tenker ikke finne ut mer om det i praksis :P

Langhåret røytebikkje drar ikke med seg halvparten så mye dritt inn i hus og bil som den knøttlille, langhåra røytefrie saken. Værst er imidlertid den knøttlille,  korthåra faenskapen. Den drar rett nok ikke med seg skauen hjem,  men den røyter værre enn langhårsbelgeren og de håra blir du ikke kvitt. De henger seg fast på alt, overalt ha ha ha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lillekrapyl skrev:

Her merker jeg stor forskjell på puddelen og wachtelhunden altså.

Med wachtelhunden må vi egentlig støvsuge daglig (men det skjer ikke :P selvom vi burde). Puddelen kan dra med seg litt kvister når hun har lang pels, men merker ikke at hun drar med seg sand og sånn.

Prøver å overtale mannen til røytefri jakthund nestegang!

Sier vel sitt at jeg syns langhårssalukien røyter nok og vel så det, de to gangene i året han slipper pels :lol: Kortisen og basenjien merker vi lite til heldigvis. Men jeg må ha hund med pels nestegang, så blir vel enten en som røyter i dotter eller en som er røytefri. Muligens. Kanskje. :lol: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...