Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Februar


Guest *Kat84*
 Share

Recommended Posts

1 minutt siden, SFX skrev:

Jaggu flaks at X'en og Foenix ikke har blødd ihjel når de har vært operert og fullfôret på V&H! 

Vi klatret opp pust og pes-bakken vår, men jeg orket ikke å fortsette innover skogen, så det ble en lang fotosesjon og masse godbitsøk rundt utkikkspunktet vårt, mens jeg sto rolig og var lat. Men det svir i hals og brøst i dag, så da orket jeg ikke å presse meg videre. 

12734202_10156449372375136_4342427906009

Hvis det der er på din eiendom så ville jeg ryddet litt kratt og satt en benk der! Herlig utsikt!

(Unnskyld dobbelpost, fikser ikke helt å sette inn mer innhold i allerede postete poster).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det finnes en motsats også. Det flyttet inn en flyktningefamilie i etasjen under oss i høst, to voksne og tre gutter. En herlig gjeng. Vi ringte på døra og sa velkommen til huset og ble invitert inn p

Kroppsspråk sjekk holdning og blikk, snakker om å holde ett øye med "rivalen" ?

Endelig ei tispe!

Posted Images

36 minutter siden, Christine skrev:

For en tid tilbake var jeg hos en fôrselger. Vi snakket naturlig nok om fôr, og jeg fortalte at jeg syns vom og hundemat var bra. Da måtte mannen fortelle meg baksiden av å fôre på vogh, og det var om min setter skadet seg på fjellet så ville han bare blø ihjel. "Er ikke det tragisk??" Fôret inneholdte visst et stoff som kyr får ved slakting slik at de lettere blør ut, noe som gjør at når hunder som fôres på vom skader seg så vil ikke blodet koagulere, og hundene vil blø i hjel.. 

Men det samme gjelder ikke mennesker som spiser biff og skader seg? ...uff, man skal høre mye. :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
4 minutter siden, MaritaS skrev:

Men det samme gjelder ikke mennesker som spiser biff og skader seg? ...uff, man skal høre mye. :P

Nei, for fôret er tilsatt det, så det hadde ingenting med at kyr fikk det stoffet.. 

Og @SFX - ja, du hadde nok flaks! 

Fikk også forelesning om alt negativt med tørrfôr, og man blir jo litt skremt når noen føler man må kjøre på med slike ting for å fremme sitt eget fôr :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

Enn om man bare kunne bestilt en perfekt liten valp til seg selv! Da hadde man sluppet å forholde seg til valpekjøpere med urealistiske forventninger. Nei, jeg kan ikke garantere noen valper - de er ikke født enda..

eller tre! Vi skulle gjerne hatt valper etter ene tispa vår, men med vår flaks hadde det sikkert kommet et kjempestort kull denne gangen også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Ferdig med fem strøk maling på brodern's kjøkken, nå har vi reist fra hytta og hjem til oss selv.

T og B har lufta seg selv i en times tid utenfor hytta i dag, og jeg drømmer som vanlig om å gjerde inn plenen hjemme.

En pall med ved er på plass i garasjen, et tilhengerlass med søppel er levert på avfallsanlegget.

Nå henter papsen gulvet til kjøkkenet mitt på Montèr, og så skal vi til verdens navle Tinnoset og hente bilen min som har fått seg ny registerreim.

Etter det så er det på tide å ligge med beina høyt...Eller, da var det tid for tur med T og B da, kanskje. Det var vel sånn det var, ja.:ahappy:

Jeg har forresten enda ikke blitt tante. Den lille, søte stranda hvalen (altså søstra mi), som ligger på sofaen og ikke kommer seg noen steder, ligger og venter, og venter...Jordmora hadde opplyst i går om at ungen nå har blitt ganske stor, men alt er bra heldigvis. Jeg holdt på å besvime da hun sendte meg sms 0748 i dag, men hun skulle bare si fra at hun hadde sovet godt, og regna med at ungen lader opp! Vi har egentlig tippa at hun kommer i dag...men, det er visst stille og rolig enda, så vi får nok smøre oss med den tålmodigheten vi ikke har hatt på ei stund.:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

. Første og siste skituren på Tuva på en stund. Min skyld da den ble lengre enn planlagt. Men for 1 år siden kunne hun jo gå flere mil flere dager på rad uten problemer :hmm: Jaja, strålende vær ihvertfall og hytta begynner å få en god lunk nå :):):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

På andre side av fjorden igjen nå etter advokatmøtet. 
Det viser seg det at jeg har krav på husleie fra han nå som han dipsonerer 100% av huset selv om jeg eier 50%. Så det kom mest sannsynlig til å være med i avregningen til min fordel. 

Nevnte jeg at jeg elsker advokater? :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi spankulert en litt lengre tur enn vanlig fordi hundene skal være hjemme alene i kveld mens mor er på samarbeidsmøte i kommunen. Spise litt middagsrester fra i går da kanskje. Quiche med spinat og snøfrisk og en veldig god salat med blant annet kikerter. Sånne rester skal man ikke kimse av.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Hvis det der er på din eiendom så ville jeg ryddet litt kratt og satt en benk der! Herlig utsikt!

(Unnskyld dobbelpost, fikser ikke helt å sette inn mer innhold i allerede postete poster).

Jeg tror kanskje ikke det er på min eiendom? Jeg vet jeg eier et mål med skog, men jeg regner med at den grensa går relativt parallelt med grensa på resten av tomta, og i så fall er jeg for langt unna. Men det er jo ikke sikkert den av naboene som eier det er vanskelig å spørre om sånt - jeg tenkte faktisk tanken selv i stad, eller at jeg i det minste kunne tatt med et sitteunderlag og en termos i en sekk/kløv. Kanskje noen vedkubber når det er mer snø, og grille pølser - pølser er kun gode om de er sotet over bål og rå i midten. Det er bare spor etter meg, hundene og rådyr i snøen der, så det er i hvert fall ikke et heftig brukt turområde av alskens folk. Jeg føler meg i grunnen ganske heldig som bor som jeg gjør. 

Nå har jeg gjort så å si alt jeg skulle gjøre i dag - og klokka er så vidt over fire! Da kan jeg bruke resten av kvelden til overskuddsprosjekt - flytte inn i huset. Jeg skal bare vaske opp det som ligger til bløt i kummen, og røre sammen ei pannekakerøre til middag etterpå. Jeg har ikke hatt så god tid og så mye overskudd siden 2015, klubbarbeidet har fullstendig spist meg opp hittil i år, og det å betjene tre ekstra verv for personer som trakk seg er helt og holdent å skylde. Jeg mestrer fint å være leder for klubben. Men fire verv er for mye selv for mitt engasjement og pågangslyst. 

Hmm, der kom jeg på at jeg i dag må skrive et saksframlegg til årsmøtet i koret, hvor jeg er nestleder i styret. Men det er fullstendig "kakestykke" sammenlignet med å lede en klubb på nesten 1.000 medlemmer :P 

Det er så godt å kjenne på at jeg er i ferd med å bli sterk, eller det som for mange andre vel er mer definert som "normalt energinivå". Det går opp og ned, og noen dager er kølsorte, men i dag er en gooooood dag. Hadde jeg hatt kokosboller i hus, tror jeg den hadde vært perfekt, faktisk. Eller et flaxlodd med lottogevinst, det er heller ikke å forakte, og hadde sikkert gitt et digert lager av kokosboller i kjøkkenskapet.

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om jeg skal lage kontor på et av rommene oppe igjen? Hadde kontor med stasjonær pc og skriver der før, men etter at jeg gikk over til laptop så ble kontorsysler i praksis foretatt i sofaen eller på kjøkkenbordet, og så måtte jeg bære laptopen opp hver gang noe skulle skrives ut. Tungvint! Men på den andre siden så er det liksom triveligere på stua enn på et lite soverom oppe.  a014.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Lurer på om jeg skal lage kontor på et av rommene oppe igjen? Hadde kontor med stasjonær pc og skriver der før, men etter at jeg gikk over til laptop så ble kontorsysler i praksis foretatt i sofaen eller på kjøkkenbordet, og så måtte jeg bære laptopen opp hver gang noe skulle skrives ut. Tungvint! Men på den andre siden så er det liksom triveligere på stua enn på et lite soverom oppe.  a014.gif

Kjøp deg nettverksskriver, så kan du bare sende dokumentet til skriveren uten å bære med deg maskina :) 

Freya fortsetter tyveritoktene sine. Denne gangen fikk hun tak i en osteloff og spiste en stor skalk av den før jeg oppdaget det. Hun begynner å bli i overkant kreativ på gammeldagene altså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Snøfrost skrev:

Merker jeg blir litt amper når folk ikke forstår hva jeg sier fordi norskkunnskapene er for dårlig.  Ved å merke når det gjelder kundeservice og slikt.  Tungrodd telefonsamtale... 

Kom i mål til slutt, tror jeg. Ringer opp igjen om et par dager og sjekker om de har gjort det de sa de skulle tenker jeg...

I feel you! Prøvde å gjøre avtale med en sannsynligvis rusa person som ropte inn i telefonen på en halvmeters avstand i dag. Tålmodighetsprøve kan man si :teehe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sambo prøvde å sykle med bikkjene , men Toddy nektet tvert.  

De har syklet sammen tidligere uten problemer,  men ikke pokker om han vil lengre . Han vil ikke trekke han på ski heller. Bare meg. 

Jeg begynner å skjønne hva folk mener med enmannshund :blink:

Det er faktisk jækla upraktisk!  Det nytter jo ikke å være to om bikkjene når Toddy har bestemt seg for at han bare er min og ikke kan tures av andre enn meg :(

Når han er hos andre og jeg ikke er der går det greit, selv om han viser at han foretrekker svoger fremfor søsteren min. Men nærmer jeg meg utgangsdøra når vi begge er der piler han bort så jeg ikke skal "glemme" han. 

Samme bikkja har aldri vist noen form for glede over å se igjen sin forrige eier, så jeg er åpenbart mennesket i "hans liv " eller noe. Jeg har aldri vært borti sånt før. Jeg har hatt "mammadalter " , men ikke så ekstreme at de nekter å gjøre noe uten meg :(

Da blir det ikke tur på Toddy i dag. Nico koser seg på sykletur alene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lady satte seg klar da jeg begynte å spise middag, for det var ris på tallerkenen min og da blir det alltid  noe på gulvet til henne :aww: Jada, jeg vet jeg bør klare å spise uten å søle når jeg er voksen, men det gjør jeg altså ikke. :aww: Men! I dag klarte jeg kunststykket å få risen i munnen mens kjøttbiten falt på gulvet! Da ble hun først veldig forvirret, litt usikker, før hun skyntet seg å spise opp :lol: Og ble om mulig enda litt mer klegg mens jeg spiste resten :aww::lol: 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Raksha skrev:

Snilleste! :wub: Egentlig så burde du være skitskeptisk, for det skjer alltid så mye rart med mine hunder. :lol: Hun hadde jo aldri noe kollapser eller anfall eller noe sånt styr da hun bodde hos deg.... Kanskje det er meg? :o 

 

Veldig godt å stå opp med en helt normal Hottie, hun har sutret seg til ullteppe, sneket på kjøkkenbenken og i det heletatt. Lillemor ble helt ekstatisk da hun oppdaget at Hottie lå i senga  med oss, og måtte peke og fortelle pappaen da han kom inn "Pappa!! Hottie ER under teppet! :jump:

Øhum, du har nok glemt den gangen hun var veldig syk her hos meg og ble innlagt på NVH. Så nei du, det er nok ikke deg :) 

Hahaha, herlige Ida :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Line skrev:

Enn om man bare kunne bestilt en perfekt liten valp til seg selv! Da hadde man sluppet å forholde seg til valpekjøpere med urealistiske forventninger. Nei, jeg kan ikke garantere noen valper - de er ikke født enda..

Nå synes jeg du er kjip ass.... :aww: :teehe:

 

 

.....har ordentlig vondt i viljen i dag kjenner jeg. :yawn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Tøfflus skrev:

Øhum, du har nok glemt den gangen hun var veldig syk her hos meg og ble innlagt på NVH. Så nei du, det er nok ikke deg :) 

Hahaha, herlige Ida :D 

Oi stemmer! Det var jo enda mer dramatisk. Da er det ikke bare meg nei :D

Hottie blir nok sengehund en stund, så da blir Ida fornøyd :lol: (Jada, jeg er hysterisk, min hund mitt hysteri, jeg vil ha henne under oppsikt tilfelle hun skulle få anfall om natta. )

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
    • Jeg eier en selveier leilighet i et sameie. Helt uproblematisk. Leste vedtektene før jeg bydde/kjøpte og snakket med megler om dyrehold også først.  vi er vel rundt en 70 enheter tror jeg totalt på 5 bygg. Og jeg vet det er minst 10 hunder som bor her fast pr.d.d + folk som passer hund med ujevne mellomrom. Og en hau med katter er det også. Eneste regelen vi har er at hunder ikke skal i heisen pga allergi, det går bra siden hvert bygg kun er 4 etasjer. Tror dog det er folk som bryter den regelen ganske ofte som bor høyere opp en meg i første. 😂  Relativt nytt bygg da, ferdigstilt i 13/14 og dermed veldig god lydisolering også. 
    • Han fikk vite det når vi hadde hilsa på valpene! 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...