Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Februar


Guest *Kat84*
 Share

Recommended Posts

5 minutter og 30 sek på å tømme meg for halvliter. Det var vist helt på grensen så jeg må sitte 5 minutter ekstra. 5 min er vist grensen skjønte jeg på henne. Er vel litt fare for blodtrykksfall. 

image.thumb.jpeg.4be1904eb939dfba6664f34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det finnes en motsats også. Det flyttet inn en flyktningefamilie i etasjen under oss i høst, to voksne og tre gutter. En herlig gjeng. Vi ringte på døra og sa velkommen til huset og ble invitert inn p

Kroppsspråk sjekk holdning og blikk, snakker om å holde ett øye med "rivalen" ?

Endelig ei tispe!

Posted Images

8 timer siden, Perfect Image skrev:

Det er en veldig veldig artig liten hund, og vi er voldsomt glad i henne. Hele livet hennes er en lek, men det er ikke til å skyve under en stol at jeg synes denne totalt fraværende rensligheten hennes er slitsom. Mine Collie valper har som regel en forståelse av ute=gjøre fra seg når de reiser fra meg ved 8 uker liksom, og jeg har aldri opplevd en av mine valper som tisser og tråkker i dte,  mens hun gjerne står og tråkker rundt i sitt eget tiss som om det er det mest naturlige i hele verden liksom :P Så jeg synes det er litt slitsomt, men jeg hadde jo regnet med det. Men de som sier at det er bare tull og at de er som alle andre raser der kan gå og ta seg en bolle :lol: Etter hun har tisset i sofaen to ganger (Hun sover, så reiser hun seg og bare tisser DER hun sover) så har jeg blitt nå veldig restriktiv på sofaer, tatt ut teppe og hun har ikke tilgang til hele huset mer, heller ikke til sengene våre som før. Veldig synd for hun vil helst sove i armkroken :P  Hun er blitt sååå tøff, men det er liksom ikke noe midt i mellom. Enten så hyler hun som en stukken gris eller så er hun en liten pitbull.

Ja, renslighetstrening av en lundehund kan være litt av et slit altså, jeg vet det så veldig godt! Den eneste løsningen på det er å være ekstrem med rutiner. Jeg tror veldig mange lundehunder aldri forstår konseptet, de bare lærer seg til en rutine om å gjøre det ute.
Shensi ble ikke husren noensinne, men det er jo også ekstremt da, de fleste jeg vet av blir rene til slutt heldigvis :) 
For meg er det jo naturligvis verdt det :heart: Det er den ultimate rasen for meg, men til folk som vurderer rasen, så sier jeg alltid ifra at de er trege med å bli husrene :) 
Vi er helt sjokkert med Banzai, for han er i våre øyne nesten for husren. Men jeg tror egentlig bare han er normal der :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Sanne skrev:

Ja, renslighetstrening av en lundehund kan være litt av et slit altså, jeg vet det så veldig godt! Den eneste løsningen på det er å være ekstrem med rutiner. Jeg tror veldig mange lundehunder aldri forstår konseptet, de bare lærer seg til en rutine om å gjøre det ute.
Shensi ble ikke husren noensinne, men det er jo også ekstremt da, de fleste jeg vet av blir rene til slutt heldigvis :) 
For meg er det jo naturligvis verdt det :heart: Det er den ultimate rasen for meg, men til folk som vurderer rasen, så sier jeg alltid ifra at de er trege med å bli husrene :) 
Vi er helt sjokkert med Banzai, for han er i våre øyne nesten for husren. Men jeg tror egentlig bare han er normal der :lol:

Og der kom det aldri lundehund i hus hos oss :lol: 

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anette skrev:

Litt av en smakskombo :P

Jeg prøver å finne en rase til min mor da hun ikke vil ha lav liten hund, ikke større enn bc/kelpie. Den skal være lydig/type ikke gå fra henne i hagen og stikke på jakt osv. Og ellers går hun en del tur, ski osv. Men hun ER en pensjonist... som nå mener eneste som fungerer er border collie.... fordi den kan gå løs ut og tisse i hagen... :vegg::vegg:Kunne godt være blanding, omplassering osv. Men kunne gå løs ut i hagen og holde seg på terrasesen osv var viktig da. Jeg foreslo en ikea bamse :aww: 

Blodet kom fort av det :lol: 

klare ikke pendle henne på mittlespitz eller  noe slikt? Sheltie? Liten collie tispe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, JeanetteH skrev:

Blodet kom fort av det :lol: 

klare ikke pendle henne på mittlespitz eller  noe slikt? Sheltie? Liten collie tispe?

Sheltie likte hun da, eneste hun har sagt hun liker. men hun ville ikke betale 15000 :gaah: så da gjerne en til omplassering, eller eldre hund ol. noen får lov til å slå henne.. men jeg begynner å bli god på pusteøvelser på skype :lol: liten collie hadde nok godt også tror jeg. 

Hun fant en mannevondt bc blanding da, og da sa jeg fint at jeg ikke kom mer på besøk :P når den ble omplassert fordi den hersjet med flokken der den var. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter og 30 sek på å tømme meg for halvliter. Det var vist helt på grensen så jeg må sitte 5 minutter ekstra. 5 min er vist grensen skjønte jeg på henne. Er vel litt fare for blodtrykksfall. 

image.thumb.jpeg.4be1904eb939dfba6664f3484ce8ee85.jpeg

Sånn gjer min kropp og! Skyter blod! Pewpew!

Blodgiving gir superkrefter, nemlig. ? Godt jobba!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Pixie skrev:

Vi måtte plutselig bytte bil rett før jul i forfjor da Saab´en gikk fra å være verdens mest pålitelige til nesten død på et par dager. Hos oss var det topplokket, måtte bytte motor. En bekjent kjøpte bilen til vrakpantpris og beholdt den som verkstedbil, var jo bunnsolid ellers.  Da måtte vi skrape alle bufferkontoer  for å få løst ut restlånet så vi kunne kjøpe ny bil, skulle kjøre til mamma på andre siden av landet bare noen uker senere...

Nå må vi bytte bil igjen og sitter nok en gang med et billån som er større enn innbytteverdien av bilen, dårlig planlegging gitt :icon_redface:

Aiaiai, sånn uflaks! :( Hvorfor må dere bytte bil en gang til?

33 minutter siden, Anette skrev:

Litt av en smakskombo :P

Jeg prøver å finne en rase til min mor da hun ikke vil ha lav liten hund, ikke større enn bc/kelpie. Den skal være lydig/type ikke gå fra henne i hagen og stikke på jakt osv. Og ellers går hun en del tur, ski osv. Men hun ER en pensjonist... som nå mener eneste som fungerer er border collie.... fordi den kan gå løs ut og tisse i hagen... :vegg::vegg:Kunne godt være blanding, omplassering osv. Men kunne gå løs ut i hagen og holde seg på terrasesen osv var viktig da. Jeg foreslo en ikea bamse :aww: 

Hva skjedde med å ha ei line utenfor som hunden kan løpe i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Sanne skrev:

Ja, renslighetstrening av en lundehund kan være litt av et slit altså, jeg vet det så veldig godt! Den eneste løsningen på det er å være ekstrem med rutiner. Jeg tror veldig mange lundehunder aldri forstår konseptet, de bare lærer seg til en rutine om å gjøre det ute.
Shensi ble ikke husren noensinne, men det er jo også ekstremt da, de fleste jeg vet av blir rene til slutt heldigvis :) 
For meg er det jo naturligvis verdt det :heart: Det er den ultimate rasen for meg, men til folk som vurderer rasen, så sier jeg alltid ifra at de er trege med å bli husrene :) 
Vi er helt sjokkert med Banzai, for han er i våre øyne nesten for husren. Men jeg tror egentlig bare han er normal der :lol:

Og DER utgikk lundehund merket jeg :P 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, rosinbolle skrev:

Aiaiai, sånn uflaks! :( Hvorfor må dere bytte bil en gang til?

Hva skjedde med å ha ei line utenfor som hunden kan løpe i?

Hun vil kunne gå ut på morgenen etc uten at hunden stikker av. Mine hunder gjør da ikke det så derfor vil hun ha kelpie (jeg skrek nei :aww: ) og bc...  hun har passet en dachs en del og den stikker til skogs og de må passe veldig på med grinder osv og det synes hun blir styr..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Krutsi skrev:

Og der kom det aldri lundehund i hus hos oss :lol: 

Nei, men det er jo det jeg mener. Det er mye bedre å være ærlig om akkurat den biten hos lundehund, så får hunden en eier som vet hva de går til :) Min første var forøvrig husren rundt 5mnds alder og ut livet, så jeg har hatt to i hver sin ende av skalaen :lol: 

Det er det eneste negative med rasen da (sånn sett bort ifra at det er spisshund, så de kan bjeffe en del, men det er ikke nødvendigvis negativt for meg). Ellers er det enkle hunder :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Line skrev:

Og BBT! Seriøst! Sesongstart i kveld :( 

Ja BBT!!!!!!!!! Jeg sitter og kikker på DPLAY nå, men blir liksom ikke helt klok, Hverken Castle eller BBT står på program-listen der..???  79 Kr i måneden.. men hassle å koble PC-en til TV-en.. (må ha PC-en balanserende på en stol og greier, og kravle rundt og jakte på HDMI-utganger etc) på den annen side, går langt for nye BBT episoder! Og de sa på nyhetene igår at det kan ta lang tid å få tilbake de kanalene på CD. Hørte på radioen at partene hadde begynt å snakke sammen, men på VG viste det seg at det kom ikke noe ut av det. Tvertimot, nå har Telenor kuttet alle "sine" reklamer i Discovery-kanalene. Og TVNorge fikk halvert sine seertall igår. Full krig det der, og vi forbrukere som gissel. Selv synes jeg at Telenor er den store skurken her, de sier de vil beskytte oss kunder mot uforholdsmessige prisøkninger - og ja da tror man på julenissen hvis man går på den der. Faktum er at prisøkningen blir ikke så stor pr hode (selvom totaløkningen blir oppimot 100 millioner pga mange abonnenter)  - men Telenor/CD kan ikke ta noen marginer på det. Tenker denne Discovery-prisøkningen ødelegger for CD budsjettmessig, de hadde sikkert tenkt å øke prisene selv i nærmeste fremtid, for å øke/vedlikeholde egen fortjeneste, men så blir det vrient hvis man må ha en prisøkning pga Discovery.

 

2 timer siden, *Kat84* skrev:

Jeg forstod det slik at de ligger ute i 48 timer. Jeg skrev melding på veggen til TVNorge på Facebook og spurte, og da sa de at programmer ligger ute i 48 timer etterpå :)

Takk, det var nyttig info! :)

Og ja, jeg er TV-slave! 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, TonjeM skrev:

Ja BBT!!!!!!!!! Jeg sitter og kikker på DPLAY nå, men blir liksom ikke helt klok, Hverken Castle eller BBT står på program-listen der..???  79 Kr i måneden.. men hassle å koble PC-en til TV-en.. (må ha PC-en balanserende på en stol og greier, og kravle rundt og jakte på HDMI-utganger etc) på den annen side, går langt for nye BBT episoder! Og de sa på nyhetene igår at det kan ta lang tid å få tilbake de kanalene på CD. Hørte på radioen at partene hadde begynt å snakke sammen, men på VG viste det seg at det kom ikke noe ut av det. Tvertimot, nå har Telenor kuttet alle "sine" reklamer i Discovery-kanalene. Og TVNorge fikk halvert sine seertall igår. Full krig det der, og vi forbrukere som gissel. Selv synes jeg at Telenor er den store skurken her, de sier de vil beskytte oss kunder mot uforholdsmessige prisøkninger - og ja da tror man på julenissen hvis man går på den der. Faktum er at prisøkningen blir ikke så stor pr hode (selvom totaløkningen blir oppimot 100 millioner pga mange abonnenter)  - men Telenor/CD kan ikke ta noen marginer på det. Tenker denne Discovery-prisøkningen ødelegger for CD budsjettmessig, de hadde sikkert tenkt å øke prisene selv i nærmeste fremtid, for å øke/vedlikeholde egen fortjeneste, men så blir det vrient hvis man må ha en prisøkning pga Discovery.

Nettopp, og det er jo det de har gjort lenge nå. Prisøkningene de siste årene har jo ikke gått videre til de som lager TV i det hele tatt, men rett i lomma på Telenor. Hadde jeg ikke bodd i borettslag så hadde jeg kvitta meg med skiten for lenge siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, rosinbolle skrev:

Aiaiai, sånn uflaks! :( Hvorfor må dere bytte bil en gang til?

Pga valpen, er bare ikke praktisk med liten tredørs coupe med hund :ahappy: Har fått inn et bur i baksetet, det må slås opp inni bilen fordi det passer sånn akkurat. Selv om vi har bygd opp med tepper under blir det ikke helt plant. Bagasjerommet er for lite for bur og har høy lasteterskel. Så vi må bytte til en mer hundevennlig bil :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pixie skrev:

Pga valpen, er bare ikke praktisk med liten tredørs coupe med hund :ahappy: Har fått inn et bur i baksetet, det må slås opp inni bilen fordi det passer sånn akkurat. Selv om vi har bygd opp med tepper under blir det ikke helt plant. Bagasjerommet er for lite for bur og har høy lasteterskel. Så vi må bytte til en mer hundevennlig bil :ahappy:

Du vet du kan få laget et bur spesielt til bilen, uten at det blir veldig dyrt? Hva slags bil har dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, TonjeM skrev:

Ja BBT!!!!!!!!! Jeg sitter og kikker på DPLAY nå, men blir liksom ikke helt klok, Hverken Castle eller BBT står på program-listen der..???  79 Kr i måneden.. men hassle å koble PC-en til TV-en.. (må ha PC-en balanserende på en stol og greier, og kravle rundt og jakte på HDMI-utganger etc) på den annen side, går langt for nye BBT episoder! Og de sa på nyhetene igår at det kan ta lang tid å få tilbake de kanalene på CD. Hørte på radioen at partene hadde begynt å snakke sammen, men på VG viste det seg at det kom ikke noe ut av det. Tvertimot, nå har Telenor kuttet alle "sine" reklamer i Discovery-kanalene. Og TVNorge fikk halvert sine seertall igår. Full krig det der, og vi forbrukere som gissel. Selv synes jeg at Telenor er den store skurken her, de sier de vil beskytte oss kunder mot uforholdsmessige prisøkninger - og ja da tror man på julenissen hvis man går på den der. Faktum er at prisøkningen blir ikke så stor pr hode (selvom totaløkningen blir oppimot 100 millioner pga mange abonnenter)  - men Telenor/CD kan ikke ta noen marginer på det. Tenker denne Discovery-prisøkningen ødelegger for CD budsjettmessig, de hadde sikkert tenkt å øke prisene selv i nærmeste fremtid, for å øke/vedlikeholde egen fortjeneste, men så blir det vrient hvis man må ha en prisøkning pga Discovery.

 

Takk, det var nyttig info! :)

Og ja, jeg er TV-slave! 

 

Kjøp deg chromecast! 370kr eller noe. Så slipper du å koble til med ledninger og sånn, du kan bare trykke på cast-ikonet inne på Dplay og andre steder, via data, mobil, nettbrett osv. Superenkelt! Jeg elsker min :D den er bra til andre ting og, som bildefremvisning fra mobil/pc osv osv.

https://www.expert.no/tv-og-tilbehor/video-og-stromming/mediespillere-og-stromming/google-chromecast/p-251794/?gclid=Cj0KEQiAxMG1BRDFmu3P3qjwmeMBEiQAEzSDLhSexkcb3jX8nE1GuNX4b0VLoStgTLrTHm114xE2nNIaAjH98P8HAQ

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

Du vet du kan få laget et bur spesielt til bilen, uten at det blir veldig dyrt? Hva slags bil har dere?

Er klar over det ja. Har alt snakket med han som lager Kela-bur. Han sa at han aldri har prøvd og tvilte på at han kunne lage bur til en Opel Astra GTC...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pixie skrev:

Er klar over det ja. Har alt snakket med han som lager Kela-bur. Han sa at han aldri har prøvd og tvilte på at han kunne lage bur til en Opel Astra GTC...

Ut i fra bilder så kan ikke jeg forstå hvorfor det skulle være noe problem, men - ikke mine penger :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lola Pagola skrev:

Kjøp deg chromecast! 370kr eller noe. Så slipper du å koble til med ledninger og sånn, du kan bare trykke på cast-ikonet inne på Dplay og andre steder, via data, mobil, nettbrett osv. Superenkelt!

nå skal jeg komme med TIDENES SKUFFELSE!!!! DPLAY FUNGERER IKKE MED CHROMECAST! jeg har klaget i snart 1,5 år med svar "vi jobber med det" ...............................

Nå skal jeg modifisere svaret mitt da jeg fikk tilgang til å prøve nye dplay nå, og der er det fortsatt ikke noe chromecast ikon men om jeg castet fanen og det fungerer iallefall bedre enn FØR! men kan de ikke bare legge til støtten liksom :gaah:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anette skrev:

nå skal jeg komme med TIDENES SKUFFELSE!!!! DPLAY FUNGERER IKKE MED CHROMECAST! jeg har klaget i snart 1,5 år med svar "vi jobber med det" ...............................

Nå skal jeg modifisere svaret mitt da jeg fikk tilgang til å prøve nye dplay nå, og der er det fortsatt ikke noe chromecast ikon men om jeg castet fanen og det fungerer iallefall bedre enn FØR! men kan de ikke bare legge til støtten liksom :gaah:

Oj så dårlig! Da gidder jeg iallefall ikke å betale for dplay. Men, casting av fane er uansett bedre enn å måtte styre med ledninger og flytting av pc da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lola Pagola skrev:

Oj så dårlig! Da gidder jeg iallefall ikke å betale for dplay. Men, casting av fane er uansett bedre enn å måtte styre med ledninger og flytting av pc da. 

okay,jeg modifiserer meg igjen - det hakker noe sykt :P jeg har castet mye med fane fra vimeo osv uten problemer men dette hakket bra, pluss den sliter med å ta ned menybaren :P men er man desperat nok liksom :P

56b0d5bf74f3d_Skjermbilde2016-02-0217.10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anette skrev:

okay,jeg modifiserer meg igjen - det hakker noe sykt :P jeg har castet mye med fane fra vimeo osv uten problemer men dette hakket bra, pluss den sliter med å ta ned menybaren :P men er man desperat nok liksom :P

56b0d5bf74f3d_Skjermbilde2016-02-0217.10

Har du chromcastet sumo? Når jeg gjør det så hakker det så innmari de første 40 minuttene eller så, før det blir ok... så lurer på om det er typisk sumo, eller bare hos meg? Har ikke de samme problemene andre steder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lola Pagola skrev:

Har du chromcastet sumo? Når jeg gjør det så hakker det så innmari de første 40 minuttene eller så, før det blir ok... så lurer på om det er typisk sumo, eller bare hos meg? Har ikke de samme problemene andre steder...

Sumo går helt fint, litt blurry til det har cachet type ett minutt også turer det og går bra. Eneste grunn til at jeg betaler for dplay er ylvis :hmm: men må jo se det på pc og da blir jeg gretten :lol:

Har chromecast på kontoret, stua, og soverommet liksom :aww: hva skal med tv kanaler :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, JeanetteH skrev:

5 minutter og 30 sek på å tømme meg for halvliter. Det var vist helt på grensen så jeg må sitte 5 minutter ekstra. 5 min er vist grensen skjønte jeg på henne. Er vel litt fare for blodtrykksfall. 

Jeg er motsatt, tar alltid 15 minutt og det begynner alltid å pipe hos meg fordi det renner så treigt :lol: Jeg har ganske lavt blodtrykk da, de sier det kan være derfor. Kommer meg vel avgårde igjen til sommeren tror jeg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...