Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Februar


Guest *Kat84*
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, Lola Pagola skrev:

Har du chromcastet sumo? Når jeg gjør det så hakker det så innmari de første 40 minuttene eller så, før det blir ok... så lurer på om det er typisk sumo, eller bare hos meg? Har ikke de samme problemene andre steder...

Jeg hadde akkurat en prøveperiode på Sumo. Laptopen jobbet max hele tiden og det hakket etter en stund. Jeg har en ganske ny og kraftig laptop. Tv3 play er også døden. 

Caster jeg netflix for eksempel er pc helt normal. Stor forskjell på kodingen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det finnes en motsats også. Det flyttet inn en flyktningefamilie i etasjen under oss i høst, to voksne og tre gutter. En herlig gjeng. Vi ringte på døra og sa velkommen til huset og ble invitert inn p

Kroppsspråk sjekk holdning og blikk, snakker om å holde ett øye med "rivalen" ?

Endelig ei tispe!

Posted Images

Guest Klematis

I dag har jeg og min kjære far vært ute og shoppa. Papsen er veldig god på å handle på finn.no, spesielt når det er ting han vet jeg trenger, da følger han med i lange tider, og slår til når det dukker opp et kupp. I dag ordna han to raske avtaler på både komfyr og splitter nytt kjøkkenvindu i løpet av ca fem minutter til veldig fine priser. Og siden han er ganske spontan av seg, har stor bil og tilhenger og alt som er, så suste vi en tur til Drammen og fikk med oss varene med en gang også.

Så kom vi hjem, papsen dro og vi gikk ut på tur, og da vi kom tilbake kom naboen løpende med fastelavensris som sanitetsforeningen selger, for det måtte jeg jo ha. Ja, jeg må jo støtte dem litt, og de sørger også for at sønnen til naboen brøyter ei fin turløype om vinteren.

Nå er det tilfeldigvis sønnen til naboen, han som brøyter både turløypa og utafor hos meg, som bygde huset mitt i 1966, og siden naboen synes det er veldig spennende at kjøkkenet mitt nå holder på å fornyes, så hadde hun og sønnen snakket sammen om at det gamle kjøkkenet mitt faktisk har stått der siden 1970. Kanskje ikke så rart at det begynte å bli litt prega av tidens tann da, og jeg skal i hvert fall ikke beskyldes for å bytte ut ting før jeg må.:P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dplay har ikke støtte til chromecast og det suger! :( Vi sa opp det nettopp på grunn av det, fordi jeg gidder ikke se tv på iPad med lite bilde og dårlig lyd når jeg har en utmerket tv... Sumo fungerer fint å caste. :) spoling er vanskelig med sumo, men alt går... 

Er det noen som fortsatt får til å bruke utenlandsk netflix eller har den muligheten lukka seg nå? Det er en stund siden jeg har prøvd nå, og jeg føler at jeg har runda norsk netflix...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ekstravakt i dag også gitt! :D 

Meg og sambo ler rått av Canal Digital som så gjerne vil ha oss tilbake som kunder men vi gikk over til streamingtjenester for leeeenge siden. Har konto hos dplay, tv2 sumo og nrk-kanalene er gratis. Har en stasjonær pc koblet til 60" flatskjerm i stuen så vi har alt vi trenger. Koster oss 328 kr /mnd (litt ekstra når det er premier League sesong og innimellom spanter vi på oss en måned med netflix). Vi går aldri tilbake :D . (Man streamer jo kanalene direkte dersom man ønsker det, samboer gjør det, men jeg ser bare på serier)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Line skrev:

Ut i fra bilder så kan ikke jeg forstå hvorfor det skulle være noe problem, men - ikke mine penger :) 

Jeg har ikke så mye å si når det gjelder bil egentlig, gubben vil bytte så da gjør vi det. Hans bil, han bestemmer. Han vil ha hunden i bagasjerommet for å få minst mulig slitasje på inventaret, og da vil han ha større bagasjerom istedenfor spesiallaget bur. Det handler også om å få nyere bil med klimaanlegg og bluetooth. For min del handler det om å velge sine kamper, vi har viktigere ting å ta for oss så jeg kan gjerne bakke ut på bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vandret lykkelig uvitende ut med hundene i sted... Før jeg skjønte hvorfor Nico prøvde å gjemme seg under sofaen. 

Det bøttet ned jo!  

Vel, man lar seg ikke stoppe av litt regn , gjør man vel, tenkte jeg.  Sånn de 3 første kilometerene.  Før jeg kom til holka.

Jeg måtte faktisk krabbe meg tilbake og gå hjem :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handlet middager for omtrent 14 dager ( har noe i fryser og skap da ) til under 1500kr, pluss litt frokost og sånt da :D Må ha påfyll av poteter, gulrot, brokkoli og salat innen den tid, men syns det var ganske grei pris. Coop extra og rema1000 :wub: 

 

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Line skrev:

Ut i fra bilder så kan ikke jeg forstå hvorfor det skulle være noe problem, men - ikke mine penger :) 

Og det har du helt sikkert bedre kompetanse på enn Kehlamannen, så da kan jo du sveise et bur til henne! :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anette skrev:

Sheltie likte hun da, eneste hun har sagt hun liker. men hun ville ikke betale 15000 :gaah: så da gjerne en til omplassering, eller eldre hund ol. noen får lov til å slå henne.. men jeg begynner å bli god på pusteøvelser på skype :lol: liten collie hadde nok godt også tror jeg. 

Hun fant en mannevondt bc blanding da, og da sa jeg fint at jeg ikke kom mer på besøk :P når den ble omplassert fordi den hersjet med flokken der den var. 

 

3 timer siden, Anette skrev:

Litt av en smakskombo :P

Jeg prøver å finne en rase til min mor da hun ikke vil ha lav liten hund, ikke større enn bc/kelpie. Den skal være lydig/type ikke gå fra henne i hagen og stikke på jakt osv. Og ellers går hun en del tur, ski osv. Men hun ER en pensjonist... som nå mener eneste som fungerer er border collie.... fordi den kan gå løs ut og tisse i hagen... :vegg::vegg:Kunne godt være blanding, omplassering osv. Men kunne gå løs ut i hagen og holde seg på terrasesen osv var viktig da. Jeg foreslo en ikea bamse :aww: 

 

2 timer siden, Anette skrev:

Sheltie likte hun da, eneste hun har sagt hun liker. men hun ville ikke betale 15000 :gaah: så da gjerne en til omplassering, eller eldre hund ol. noen får lov til å slå henne.. men jeg begynner å bli god på pusteøvelser på skype :lol: liten collie hadde nok godt også tror jeg. 

Hun fant en mannevondt bc blanding da, og da sa jeg fint at jeg ikke kom mer på besøk :P når den ble omplassert fordi den hersjet med flokken der den var. 

Men sheltie til omplassering burde jo ikke være noe problem? 

2 timer siden, plutte skrev:

Sånn gjer min kropp og! Skyter blod! Pewpew!

Blodgiving gir superkrefter, nemlig. ? Godt jobba!

Ooooo :banana::super:

Føler meg alltid litt "slapp" etterpå. Som om jeg har  vært på en hard trening for noen timer siden. Er vel en grunn til at man ikke skal trene før tidligst neste dag :yawn: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Børsta hunder fordi vi skulle ut på skitur, kom ut og så at det nesten var varmegrader og lett snøvær - det er skikkelig dårlig kombo med sånn pels... så da ga jeg etter for slappheten jeg også kjente i kroppen og la meg på sofaen :aww:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er den tiden på året igjen..... da man føler at man både puster og spiser hundehår uansett hvor forsiktig man er :aww: Og der det bare tar et par minutter å koste sammen en stor haug med pels, selv om det bare er en time siden sist, og det tar maks 5 minutter å børste av en bærepose med pels. :aww: 

Håper den tiden er fort over!!!!! :gaah: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Malinka skrev:

Det er den tiden på året igjen..... da man føler at man både puster og spiser hundehår uansett hvor forsiktig man er :aww: Og der det bare tar et par minutter å koste sammen en stor haug med pels, selv om det bare er en time siden sist, og det tar maks 5 minutter å børste av en bærepose med pels. :aww: 

Håper den tiden er fort over!!!!! :gaah: 

Kan dere være så snill og skrive sånne ting alle sammen, hver gang jeg vurderer en røytehund som neste rase? Jeg glemmer å tenke på røyting, for det har jeg aldri opplevd! :aww:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Symra&Pippin skrev:

Kan dere være så snill og skrive sånne ting alle sammen, hver gang jeg vurderer en røytehund som neste rase? Jeg glemmer å tenke på røyting, for det har jeg aldri opplevd! :aww:

 

Har ikke du Parson? eller tar jeg feil av PRT? Noe av den verste røytinga jeg har vært med om har vært fra broken parson - hår overalt alltid! Umulige å få ut av klær også... 

Turbo røyta i perioder og da var det ille. Han var også akademikerhund så han hadde pilotrøyting før selve røytinga :P Pigg har ikke begynt skikkelig enda, bare litt smått foreløpig. Har liksom forsett om at jeg skal bli flink til å børste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Turb skrev:

Har ikke du Parson? eller tar jeg feil av PRT? Noe av den verste røytinga jeg har vært med om har vært fra broken parson - hår overalt alltid! Umulige å få ut av klær også... 

Turbo røyta i perioder og da var det ille. Han var også akademikerhund så han hadde pilotrøyting før selve røytinga :P Pigg har ikke begynt skikkelig enda, bare litt smått foreløpig. Har liksom forsett om at jeg skal bli flink til å børste...

Datteren har parson. Jepp, Selma røyter så det holder av og til ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Kan dere være så snill og skrive sånne ting alle sammen, hver gang jeg vurderer en røytehund som neste rase? Jeg glemmer å tenke på røyting, for det har jeg aldri opplevd! :aww:

 

Det varer bare noen få uker da, de er bare litt intense. Og hadde gått fortere hvis jeg hadde fått lov til å børste i lengre perioder av gangen :aww: Ikke beste utgangspunktet når hun gjemmer seg n år jeg kommer med børstene :D Men hun gir veldig gode klemmer mens vi holder på da, for da er det vanskeligere for meg å børste, hvis hun sitter tett, tett inntil :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anette skrev:

Hun vil kunne gå ut på morgenen etc uten at hunden stikker av. Mine hunder gjør da ikke det så derfor vil hun ha kelpie (jeg skrek nei :aww: ) og bc...  hun har passet en dachs en del og den stikker til skogs og de må passe veldig på med grinder osv og det synes hun blir styr..

Italiensk mynde! :P 

Akkurat nå skal jeg hjelpe samboern å bake kake. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, plutte skrev:

Nokon her som brukar biteskinne? Eg skal visst få det som ein måte å bekjempe kjevebetennelse på, og har fått litt motstridande oppltsningar om det er ei fulltidsbruksgreie, nattgreie eller av-og-til-greie. ?

Jeg har brukt tidligere, fordi jeg skjærer tenner. Den ble brukt om natten.

 

HoC da, siden jeg ikke får sett BBT...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, plutte skrev: Nokon her som brukar biteskinne? Eg skal visst få det som ein måte å bekjempe kjevebetennelse på, og har fått litt motstridande oppltsningar om det er ei fulltidsbruksgreie, nattgreie eller av-og-til-greie. ?

Jeg har brukt tidligere, fordi jeg skjærer tenner. Den ble brukt om natten.

 

Hjalp det?

Dei eg søv med seier at eg ikkje skjær tenner, men eg kan jo vere anspent alikavel tenker eg.

Brukar gjerne døgnet rundt om det hjelp, litt lei av å ikkje kunne gape. ? Blir vanskelig å ete sjokolade! ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...