Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby- og barnetråden - 2016


soelvd
 Share

Recommended Posts

  • Svar 6.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

I natt kom han endelig  Ting går bare fint og det er helt nydelig dette. Intenst når det sto på, 3 timer tok det fra vannet gikk og jeg rakk ingen smertestillende akkurat  Fått litt røff behandling me

Takk alle sammen En mann sa til meg en gang at når jeg har smerter så er trikset "go to your happy place". Så, som ekte hundemenneske, har Monti sprunget en perfekt rute-øvelse til en strålende tier

Posted Images

2 timer siden, Lillekrapyl skrev:

Gratulerer :D

 

1 time siden, SiriEveline skrev:

Gratulerer til gutten Wednesday! 

 

Og velkommen og gratulerer Annik!

 

33 minutter siden, rosinbolle skrev:

Gratulerer! 

Tusen takk! :D

Føles fremdeles litt rart, og innimellom litt uvirkelig. Men regner med det forandrer seg fort etter ultralyd om to uker :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28. juli 2016 at 9:28 AM, soelvd skrev:

Her anbefalte helsestasjonen vekking av Tuva på 6 uker fordi hun lå 20gram eller noe sånt (det var i alle fall ikke mer) under kurven. Hun sov også gjennom natta. Det var helt fullstendig spinnvilt for meg :P Kunne jo bare ammet henne før jeg gikk inn :P 

Jeg er bittelitt engasjert i barn og svømming ja :lol: 

1. Du må rett og slett spørre de om å få se kompetansebeviset. Evt sende de mail og spørre først om de er autoriserte. Det er NFS hovedsaklig som utdanner folk i baby- og småbarnssvømming (etterhvert nå blir de to delt i to kurs om du ikke skal sjekke helt enda). Så får vi et kompetansebevis når eksamen er bestått, hos oss har vi med oss det beviset til enhver tid sånn at de som spør kan få se. Jeg kunne kanskje dristet meg til å gå småbarnssvømming hos flinke folk uten kurs men jeg hadde aldri aldri gått babysvømming hos noen som ikke er autoriserte. Babysvømming er en veldig trygg sport så lenge man vet hva man holder på med, men det er noen risikomomenter man bør være trent på (feks forlenga apné, ganske dramatisk om man ikke vet hva man skal gjøre, veldig udramatisk når man vet). I tillegg ville jeg sjekket at de har oppdatert livredning. :) De fleste basseng har uansett krav om det. 

2. Badetruse er bedre for basseng i forhold til forurensing, bedre for miljøet og like enkelt som badebleie. Det viktige er at de er tette rundt livet og rundt låra sånn at de holder på avføring. Tiss havner i vannet uansett. Det er utrolig sjeldent de bæsjer i vannet så det med at man evt må vaske ut av en badetruse er nesten bare sånt man i teorien kan trenge å gjøre. Badebleier blir også ganske tunge i vannet sammenlignet med badetruser :) Husk på at de ofte blir ganske stramme når de blir våte, så ikke kjøp de altfor små :) 

Tips til hvor man kan kjøpe badebukse? 

Har en fra Polarn o pyret men den sitter veldig tight på. Hun får røde merker på låret av den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, MonicaT skrev:

Tips til hvor man kan kjøpe badebukse? 

Har en fra Polarn o pyret men den sitter veldig tight på. Hun får røde merker på låret av den. 

De har 70% på badetøy på barnas hus nå :) Der hadde de badebukser til baby og vanlig badetøy til litt eldre barn både vanlig og UV.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, MonicaT skrev:

Tips til hvor man kan kjøpe badebukse? 

Har en fra Polarn o pyret men den sitter veldig tight på. Hun får røde merker på låret av den. 

Har kjøpt herfra, http://www.barnisolen.no/babysvomming/badebukser-babysvomming.html , kjapp levering og gode basebukser :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, MonicaT skrev:

Tips til hvor man kan kjøpe badebukse? 

Har en fra Polarn o pyret men den sitter veldig tight på. Hun får røde merker på låret av den. 

Selv er jeg veldig glad i disse, mest fordi det er de som faktisk er tette, de andre jeg har sett kan i teorien lekke mener jeg. Men om de er så stramme at hun får røde merker må hun kanskje ha en str større? De blir jo alltid strammere i fuktighet. Disse er forøvrig ganske små i størrelsen. https://babycare.no/badebleie-close-hippo-medium-6-8-kg.html

Ellers finnes det de med borrelås foran, de er heller ikke helt dumme. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.7.2016 at 1:39 PM, SiriEveline skrev:

 

Er på 4 dager overtid nå, men negativ test både mandag og igår... kjenner jeg lurer veldig fælt! Men lite sannsynlighet for at det har klaffet, mer sannsynlig er det at ikke syklusen har kommet normalt igang igjen etter 3 uker på minipillen...

Bare sånn btw, når jeg gikk på minipilla var det 8-12 uker mellom hver mens periode. Det ble mange tester før jeg skjønte at det var pillene som var skylda for det :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Red Merle skrev:

Bare sånn btw, når jeg gikk på minipilla var det 8-12 uker mellom hver mens periode. Det ble mange tester før jeg skjønte at det var pillene som var skylda for det :P

Noe sånt må være skylda her også, så får bare vente og se. Gikk jo bare tre uker på pilla, derfor trodde jeg ikke den hadde så mye effekt, men man vet jo aldri. En ting er sikkert testene er negative så nå legger jeg det bare på hylla inntil videre, og heller ser om en ukes tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker at jeg syns det er helt ok at det ikke er de store endringene i høst, det er nok at jeg skal begynne på jobb igjen etter permisjon i oktober. Lykke til alle som starter i en ny situasjon i morgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da begynner det å nærme seg leggetid, siden tøtta forhåpentligvis har tatt kvelden nå.. Og det passer jo fint siden det er alt fra 5-8 timer til før jeg hører "mamma.. Jeg er her.." 

"De vil ha så stor glede av hverandre når det ikke er mer enn 2,5 år mellom de.." Ja, det er jo fint når mora dems kommer til å havne i koma pga trøtthet :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en følelse av at det kryr av småbebba, boller i ovnen og søte små bursdagsbarn her inne.. Gratulerer til alle :):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):) (here we go again..sonen vil ikke bare godta én smily, ikke mindre enn 23 stk får jeg for en :P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P haha!) 

Det er så rart å lese her,  og vite at baby og småbarntiden er over for lengst for meg, med største som er myndig om få måneder og de to minste som nærmer seg puberteten med stormskritt :o Kjennes på ene siden som det var i går, samtidig så lenge siden <3

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Mud skrev:

Sfo - start i morgen :blink:

Vi drar om ti minutt! :| Helt rart hvor små de er når de skal gjennom sånne overganger hvor de egentlig har blitt store. 
Og veldig uvant å gå fra å ha barnehagen bokstavelig talt rett over gata, til å måtte kjøre 1,5 mil hver vei. 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Krelise skrev:

Barnehagestart på torsdag :frantics:

Samme her!

Og har ingenting klart, og klarer ikke helt å samle hodet for hva man trenger!? Er det noe vits med ryggsekk første dag, eller kan vi ordne det til helgen?
Matboks og drikkeflaske har vi ordnet da, og det er vel nesten viktigst. Kjenner jeg begynner å gruglede meg litt, gleder meg mest da, for han kommer med stor sannsynlighet til å storkose seg og få muligheten til å utfolde seg masse!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, SiriEveline skrev:

Samme her!

Og har ingenting klart, og klarer ikke helt å samle hodet for hva man trenger!? Er det noe vits med ryggsekk første dag, eller kan vi ordne det til helgen?
Matboks og drikkeflaske har vi ordnet da, og det er vel nesten viktigst. Kjenner jeg begynner å gruglede meg litt, gleder meg mest da, for han kommer med stor sannsynlighet til å storkose seg og få muligheten til å utfolde seg masse!

De første dagene hadde vi kun med stelleveska og vannflaska som skal stå der (de får alle måltider i bhg), vi var der jo den første dagen, og bare en liten tur vekk dag nr 2. Dag nr 3 skulle vi være litt lengre borte så da tok vi med alt av skift og sovevogn osv. Vi har ikke sekk i bhg da de har hode hyller som rommer både ekstra skiften, og annet.

her fikk vi med liste den første dagen i bhg over hvilke typer skift de ønsker i bhg på den årstiden ho begynte, veldig kjekt å ha en sjekkliste å gå etter. De ville også ha 2 av alt inneskift. Ligger lister for hver årstid på hjemmesiden til bhg her :) 

lykke til med bhg starten! :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, SiriEveline skrev:

Samme her!

Og har ingenting klart, og klarer ikke helt å samle hodet for hva man trenger!? Er det noe vits med ryggsekk første dag, eller kan vi ordne det til helgen?
Matboks og drikkeflaske har vi ordnet da, og det er vel nesten viktigst. Kjenner jeg begynner å gruglede meg litt, gleder meg mest da, for han kommer med stor sannsynlighet til å storkose seg og få muligheten til å utfolde seg masse!

Vi bruker ikke sekk, men har et stort nett (med navnet hennes på). Har med matboks hver dag. Hjem igjen er det matboks og skift som hun har møkket ut i løpet av dagen :P Drikkeflaska står fast der. Samme med ekstra skift, yttertøy etc.
Synes det er bedre plass i nettet enn i sekkene (de er så små). Noen dager må en ha med eks regntøyet hjem og tørke det, da får alt plass i nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Krilo skrev:

De første dagene hadde vi kun med stelleveska og vannflaska som skal stå der (de får alle måltider i bhg), vi var der jo den første dagen, og bare en liten tur vekk dag nr 2. Dag nr 3 skulle vi være litt lengre borte så da tok vi med alt av skift og sovevogn osv. Vi har ikke sekk i bhg da de har hode hyller som rommer både ekstra skiften, og annet.

her fikk vi med liste den første dagen i bhg over hvilke typer skift de ønsker i bhg på den årstiden ho begynte, veldig kjekt å ha en sjekkliste å gå etter. De ville også ha 2 av alt inneskift. Ligger lister for hver årstid på hjemmesiden til bhg her :) 

lykke til med bhg starten! :D 

Tenkte også å bare bruke stelleveska faktisk, da er jeg ikke helt på bærtur. Fått noe liste med skift og slikt, men får nok enda mer på torsdag tenker jeg. 

Og takk! :)

22 minutter siden, MonicaT skrev:

Vi bruker ikke sekk, men har et stort nett (med navnet hennes på). Har med matboks hver dag. Hjem igjen er det matboks og skift som hun har møkket ut i løpet av dagen :P Drikkeflaska står fast der. Samme med ekstra skift, yttertøy etc.
Synes det er bedre plass i nettet enn i sekkene (de er så små). Noen dager må en ha med eks regntøyet hjem og tørke det, da får alt plass i nettet.

Godt å høre, da dropper vi sekk inntil videre. Får blir når de evt. har behov for det i forhold til tur og slikt. Tror det er mat i barnehagen hver dag (brødmat) utenom en varmmat dag og en matpakke dag. Men om de skal spise frokost i barnehagen må vi ha med. Men får sikkert høre litt mer detaljert på torsdag :)

Drikkeflaske vil de dog gjerne ha der, tenker vi tar med enten Wow-cupen eller sånn Camelbak drikkeflaske, regner egentlig med sistnevnte for den er mest sprutsikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun spiser frokost i bhg så derfor vi har med matpakke. Ellers er alle måltider inkl.
Tror de bruker sekk på tur når de blir større.

Lykke til på torsdag.

Var litt spent på levering i dag, men det gikk overraskende fint. Spent på høre hvordan det går etterhvert når de små kommer, hun er nå blandt de store på avdelingen.

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...