Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby- og barnetråden - 2016


soelvd
 Share

Recommended Posts

46 minutter siden, Raksha skrev:

Lillemor har begynt å sove til 9 :D Det ER så digg. Riktignok må jeg hente henne i 3 tiden ( i natt kom hun selv faktisk ) - men så sover hun til 9. Perfekt!  Kan nok bety at hun bør legge seg tidligere når hun skal opp 6.30 da... Siden hun nå sover fra mellom 20 -21.30 (legger henne litt over 19, men variabelt når hun sovner) til 9. Får se om vi klarer å justere leggetiden litt tidligere mot slutten av ferien. 

 

Herregud så digg! Her er vi på andre uka med opp i 5-5.30 tiden :blink::yawn: ikke hjelper det å legge senere heller, og heller ikke å ta hun inn til oss når hun våkner da, da starter nemlig dagen med full fart og super happy unge :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

I natt kom han endelig  Ting går bare fint og det er helt nydelig dette. Intenst når det sto på, 3 timer tok det fra vannet gikk og jeg rakk ingen smertestillende akkurat  Fått litt røff behandling me

Takk alle sammen En mann sa til meg en gang at når jeg har smerter så er trikset "go to your happy place". Så, som ekte hundemenneske, har Monti sprunget en perfekt rute-øvelse til en strålende tier

Posted Images

Akkurat nå, Krilo skrev:

Herregud så digg! Her er vi på andre uka med opp i 5-5.30 tiden :blink::yawn: ikke hjelper det å legge senere heller, og heller ikke å ta hun inn til oss når hun våkner da, da starter nemlig dagen med full fart og super happy unge :P 

Helt fantastisk! :D Nyter det virkelig :D  Når hun da våkner kl 9 så er det full fart og stormende jubel - så spør jeg om hun vil leke med paden litt - det vil hun, så sitter hun og trykker og fikler med den mens jeg våkner litt. Så står vi opp og alle er happy :D

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Raksha skrev:

Lillemor har begynt å sove til 9 :D Det ER så digg. Riktignok må jeg hente henne i 3 tiden ( i natt kom hun selv faktisk ) - men så sover hun til 9. Perfekt!  Kan nok bety at hun bør legge seg tidligere når hun skal opp 6.30 da... Siden hun nå sover fra mellom 20 -21.30 (legger henne litt over 19, men variabelt når hun sovner) til 9. Får se om vi klarer å justere leggetiden litt tidligere mot slutten av ferien. 

 

Det høres jammen deilig ut! :)

 

Her har vi begynt å kjenne litt på hvordan det er å ha et normalt liv hjemme med en bitteliten baby, og ikke på sykehuset. Det er også godt å være frisk og å kjenne at kroppen er på vei til å bli seg selv igjen! :D Jeg har til og med begynt å få behov for å treffe folk igjen, og det er fint. Blir sprø av å tusle hjemme og bare gjøre det samme omatt og omatt, men et besøk gjør dagen bra. Trilletur har vi fått til også. Litjmor trives fortsatt, hun har begynt å utvikle valker på lårene og dobbelthaka vokser :heart: Søt og god, synes jeg :)

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, turbogutten skrev:

Da er det vel på tide at jeg tusler inn her :) Endelig ferdig med 90 % av kvalmen og føler meg egentlig ikke gravid :P Så da får jeg henge litt her inne så jeg blir mint på det hehe.

Gratulerer så mye!!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, turbogutten skrev:

Da er det vel på tide at jeg tusler inn her :) Endelig ferdig med 90 % av kvalmen og føler meg egentlig ikke gravid :P Så da får jeg henge litt her inne så jeg blir mint på det hehe.

Gratulerer så mye! :) Hvor langt er du på vei? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer @turbogutten

 

Skulle aldri skrytt av gode netter :lol: I natt våknet hun 4 og sovna ikke før halv syv igjen. Da hjelper det ikke så skrekkelig mye at hun sov til 9 etter det. *gjesp* Jaja hun kunne nekta å sove igjen så vi klager bare litt :ahappy: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, turbogutten skrev:

Da er det vel på tide at jeg tusler inn her :) Endelig ferdig med 90 % av kvalmen og føler meg egentlig ikke gravid :P Så da får jeg henge litt her inne så jeg blir mint på det hehe.

Gratulerer så mye :D 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mini har plutselig begynt å sove slik at han bare spiser en gang om natta :o Hyggelig med søvn, men jeg er jo redd for produksjonen min :no: Har jobbet så hardt for å kunne fullamme jo, så spørs om jeg vekker ham for sikkerhetsskyld til vekta går stabilt rett vei. Nå har vi fullammet i 3-4 dager og jeg vil jo fortsette :frantics: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Aslan skrev:

Mini har plutselig begynt å sove slik at han bare spiser en gang om natta :o Hyggelig med søvn, men jeg er jo redd for produksjonen min :no: Har jobbet så hardt for å kunne fullamme jo, så spørs om jeg vekker ham for sikkerhetsskyld til vekta går stabilt rett vei. Nå har vi fullammet i 3-4 dager og jeg vil jo fortsette :frantics: 

Hvordan spiser han på dagtid da? Tenker at den produksjonen mest sannsynlig holder seg ganske fint, jeg ammer kun kveld og en gang om natta og har fortsatt melk (guttungen er 15mnd).

Og gratulerer til fullamming!

Stortsett settes det igang et økedøgn om det skulle trenges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Aslan skrev:

Mini har plutselig begynt å sove slik at han bare spiser en gang om natta :o Hyggelig med søvn, men jeg er jo redd for produksjonen min :no: Har jobbet så hardt for å kunne fullamme jo, så spørs om jeg vekker ham for sikkerhetsskyld til vekta går stabilt rett vei. Nå har vi fullammet i 3-4 dager og jeg vil jo fortsette :frantics: 

H her har sovet hele natta i noen måneder, og jeg var kjempefornøyd, mens hs var bekymret for produksjonen. Hun fikk delvis rett. Har riktignok ikke fått dårlig produksjon, men har strevd med tette melkeganger og spreng og baby som plutselig bare ville ta ene puppen (sikkert i utg pt fordi melka var vanskeligere og vanskeligere å få ut jo fullere det ble), og dermed lavere produksjon igjen. Jeg er ingen ekspert, men med tanke på at du har strevd litt kan det kanskje være greit å legge inn en amming?

Nå har H plutselig fått litt større behov for mat, og begynt å spise 1-2 ganger hver natt (selv m tre små grøt/mos-måltider på dagen) og det er helt ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, SiriEveline skrev:

Hvordan spiser han på dagtid da? Tenker at den produksjonen mest sannsynlig holder seg ganske fint, jeg ammer kun kveld og en gang om natta og har fortsatt melk (guttungen er 15mnd).

Og gratulerer til fullamming!

Stortsett settes det igang et økedøgn om det skulle trenges.

Han spiser bra på dagen, hver andre-tredje time, iblant lengre opphold på formiddagen, og tettere på kvelden. Vi har jo forsåvidt en indusert økeperiode nå siste uka siden vi trappet ned siste rest med mme, og han legges til ved hvert knyst, men er allikevel skeptisk til å trappe ned nattamming.. Vil egentlig ha to måltider mellom midnatt og seks kjenner jeg. Men håper det var en kombinasjon av varme og sliten av reising, og at han er i normalt gjenge snart. 

56 minutter siden, *Marianne* skrev:

H her har sovet hele natta i noen måneder, og jeg var kjempefornøyd, mens hs var bekymret for produksjonen. Hun fikk delvis rett. Har riktignok ikke fått dårlig produksjon, men har strevd med tette melkeganger og spreng og baby som plutselig bare ville ta ene puppen (sikkert i utg pt fordi melka var vanskeligere og vanskeligere å få ut jo fullere det ble), og dermed lavere produksjon igjen. Jeg er ingen ekspert, men med tanke på at du har strevd litt kan det kanskje være greit å legge inn en amming?

Nå har H plutselig fått litt større behov for mat, og begynt å spise 1-2 ganger hver natt (selv m tre små grøt/mos-måltider på dagen) og det er helt ok.

Ja, tror jeg ser det av en natt til (var nok sliten pga reising og mye folk), også prøver jeg å vekke så vi får to måltider minst på natta.

19 minutter siden, Martine skrev:

@Aslan, jeg har troen på at "søvn avler søvn" jeg, og hadde bare latt han sove med mindre han virkelig har behov for å få i seg ekstra mat. Hadde heller pumpet meg ila natten da :) 

Det er det han har :hmm: Søvn har aldri vært noe problem egentlig, men det er først 3-4 uker siden vi klarte å snu stagnert og dårlig vektoppgang, så jeg føler meg ikke 100% trygg på å la ham sove nærmest natta igjennom enda, selv om det selvsagt er godt med mer enn 3 timer søvn for meg, så er ikke nattamming det jeg syns er  spesielt slitsomt :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, SiriEveline skrev:

Hvordan spiser han på dagtid da? Tenker at den produksjonen mest sannsynlig holder seg ganske fint, jeg ammer kun kveld og en gang om natta og har fortsatt melk (guttungen er 15mnd).

Og gratulerer til fullamming!

Stortsett settes det igang et økedøgn om det skulle trenges.

Han spiser bra på dagen, hver andre-tredje time, iblant lengre opphold på formiddagen, og tettere på kvelden. Vi har jo forsåvidt en indusert økeperiode nå siste uka siden vi trappet ned siste rest med mme, og han legges til ved hvert knyst, men er allikevel skeptisk til å trappe ned nattamming.. Vil egentlig ha to måltider mellom midnatt og seks kjenner jeg. Men håper det var en kombinasjon av varme og sliten av reising, og at han er i normalt gjenge snart. 

Takk! Deilig med flaskefri :D 

1 time siden, *Marianne* skrev:

H her har sovet hele natta i noen måneder, og jeg var kjempefornøyd, mens hs var bekymret for produksjonen. Hun fikk delvis rett. Har riktignok ikke fått dårlig produksjon, men har strevd med tette melkeganger og spreng og baby som plutselig bare ville ta ene puppen (sikkert i utg pt fordi melka var vanskeligere og vanskeligere å få ut jo fullere det ble), og dermed lavere produksjon igjen. Jeg er ingen ekspert, men med tanke på at du har strevd litt kan det kanskje være greit å legge inn en amming?

Nå har H plutselig fått litt større behov for mat, og begynt å spise 1-2 ganger hver natt (selv m tre små grøt/mos-måltider på dagen) og det er helt ok.

Ja, tror jeg ser det av en natt til (var nok sliten pga reising og mye folk), også prøver jeg å vekke så vi får to måltider minst på natta.

1 time siden, Martine skrev:

@Aslan, jeg har troen på at "søvn avler søvn" jeg, og hadde bare latt han sove med mindre han virkelig har behov for å få i seg ekstra mat. Hadde heller pumpet meg ila natten da :) 

Det er det han har :hmm: Søvn har aldri vært noe problem egentlig, men det er først 3-4 uker siden vi klarte å snu stagnert og dårlig vektoppgang, så jeg føler meg ikke 100% trygg på å la ham sove nærmest natta igjennom enda, selv om det selvsagt er godt med mer enn 3 timer søvn for meg, så er ikke nattamming det jeg syns er  spesielt slitsomt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Aslan skrev:

Mini har plutselig begynt å sove slik at han bare spiser en gang om natta :o Hyggelig med søvn, men jeg er jo redd for produksjonen min :no: Har jobbet så hardt for å kunne fullamme jo, så spørs om jeg vekker ham for sikkerhetsskyld til vekta går stabilt rett vei. Nå har vi fullammet i 3-4 dager og jeg vil jo fortsette :frantics: 

Det går sikkert fint mtp produksjon! Hvis han spiser greit på dagen så får jo puppene masse beskjed om å produsere :) Noen babyer "spiser seg opp" om kvelden og sover lengre strekker om natta også. Jeg merker ihvertfall det på A, hun spiser MASSE på kvelden og bare én gang om natta. 

Det går jo også an å pumpe en gang om natta for å være sikker :) Og så flott at du får til å fullamme! :thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, rosinbolle skrev:

Det går sikkert fint mtp produksjon! Hvis han spiser greit på dagen så får jo puppene masse beskjed om å produsere :) Noen babyer "spiser seg opp" om kvelden og sover lengre strekker om natta også. Jeg merker ihvertfall det på A, hun spiser MASSE på kvelden og bare én gang om natta. 

Det går jo også an å pumpe en gang om natta for å være sikker :) Og så flott at du får til å fullamme! :thumbs:

Ja, han spiser masse og tett på kvelden og han :lol: Vi har jobbet så mye for å få ham opp i vekt så han spiser det han får han her :teehe: Får se om det var en engangshendelse eller ikke tror jeg :) 

20 minutter siden, Krutsi skrev:

Jeg hadde heller vekt babyen til @Aslan i løpet av natta og putte i han maten enn å pumpe.. I alle fall ei stund slik at du ser at han virkelig spiser nok.. Spesielt mtp historien deres og varmen.. 

Ja, tenker det. Får forhåpentligvis veid til uka igjen, så ser vi :) 

Men...varme? Ti grader og regn :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...