Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby- og barnetråden - 2016


soelvd
 Share

Recommended Posts

24 minutter siden, Lillekrapyl skrev:

Pleier å sjekke testene jeg.

http://www.forbrukerradet.no/guide/2015/den-store-barneseteguiden/

 

Vi har kjøpt inn Voksi Frost som vinterpose og denne http://www.going.no/go-tur/bilstolpose/bilstolpose-i-dun-beige.html som bilstolpose. 

Som vår/høstpose har vi hjemmesydde. Fleece utenpå og bomull inni.

:)

Takk :) Målene på den bilstolposen sier meg ikke så mye enda, hvor lenge vil den holde ca ifht alder på barnet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

I natt kom han endelig  Ting går bare fint og det er helt nydelig dette. Intenst når det sto på, 3 timer tok det fra vannet gikk og jeg rakk ingen smertestillende akkurat  Fått litt røff behandling me

Takk alle sammen En mann sa til meg en gang at når jeg har smerter så er trikset "go to your happy place". Så, som ekte hundemenneske, har Monti sprunget en perfekt rute-øvelse til en strålende tier

Posted Images

Akkurat nå, Malamuten skrev:

Takk :) Målene på den bilstolposen sier meg ikke så mye enda, hvor lenge vil den holde ca ifht alder på barnet? 

Vi regner bare med å bruke bilstolpose den første vinteren. Regner med de blir født i starten av oktober, og så slutter vi med bilstolpose når det blir varmt mot våren :) Da går vi over til kun et helseteppe el.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Malamuten

sjekk testen av bilstol til fornrukerrådet, er akkurat lagt ut ny nå i juni/juli, så sjekker dere hvilken av de som får best score der som passer i bilen dere skal ha. Er ikke alle bilstoler som egner seg til alle biler. 

Og husk på å ikke bytte for tidlig fra babystolen, de kan fint sitte med bøy i beina. Mange tror de må bytte da men det er ikke sant, kommer hodet over kanten er stolen for liten og en må bytte. man kan ofte justere seler og ta vekk puter/fyll u babystolene etter som babyen vokser.

vi hadde en bilstolpose i dun, veldig kjekk, så skal ha det igjen nå. Brukte den forrige fra februar til det ble varmt på våren. Så blir nok å bruke fra han blir født nå og til utpå våren igekn, etter det har vi ikke hatt behov for pose i bilen.

vi hat en vinterpose og en vårpose til vogna, på vingeren har vi Voksi City wool, veldig fornøyd med den, er ikke altfor ruvende og har forlenger del så den kan bli ekstra lang. Bruker den bakpå snøscootersleden og i pulken på vinteren også. Som vårpose har vi easygrowe light, tynn og god pose. Bruker den i bhg vogna, hjemme så har vi bare brukt teppe/dyne om det har hvert behov for ekstra over kroppen. 

(I starten brukte vi ikke pose i vogna til frøkna, brukte bare saueskinn, dundyne og evt ullpledd over og stormtrekket, tok ikke i bruk voksiposen før vi byttet til sportsdelen faktisk)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker ikke når vi byttet fra babybilstolen med eldstemann, men yngstemann blir straks 1år og vi har ikke skiftet enda. Han er ikke så stor han :lol: Vi har bare ikke somlet oss til å få gjort det. Vi har hatt voksipose i den og adapter til vognen. Det hadde vi aldri behov for til den første, men helt nødvendig til den andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Krutsi skrev:

Søvnmangel er en fin fin ting.. *dø litt på seg* 

:yawn: feel you, frøkna fant ut at hun skulle være våken i 3 timer i natt :yawn: 

heldigvis er det sjeldent, men fikk en reminder på hva vi mest sansynlig har mer av i vente om noen mnd :P håper lillebror får sovehjertet til han far :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søvnmangel ja, en kan jo bli gal av det :o

Har vært veldig heldig med T. Aldri hatt en våkenatt, og om han har våknet på natta har han sovnet igjen i løpet av kort tid.

Blir nok litt annerledes med to. Selvom jeg håper sovegenene til jeg, mannen og T går i arv altså :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring på om man trenger yttertøy i størrelse 62? :) Har fått en jakke i gave, men er litt usikker på om vi kanskje skulle byttet den i en annen, større størrelse, beholde den eller bytte i noe annet nyttig :) 62 er vel 3 måneder, er vi i oktober.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, rosinbolle skrev:

Noen som har erfaring på om man trenger yttertøy i størrelse 62? :) Har fått en jakke i gave, men er litt usikker på om vi kanskje skulle byttet den i en annen, større størrelse, beholde den eller bytte i noe annet nyttig :) 62 er vel 3 måneder, er vi i oktober.... 

Vi brukte ikke ytterjakker når han var på den alderen. Hadde en dress i ullfleece som vi hadde på han hvis han ikke var i vogna.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, rosinbolle skrev:

Noen som har erfaring på om man trenger yttertøy i størrelse 62? :) Har fått en jakke i gave, men er litt usikker på om vi kanskje skulle byttet den i en annen, større størrelse, beholde den eller bytte i noe annet nyttig :) 62 er vel 3 måneder, er vi i oktober.... 

Har ikke brukt ytterjakke i str 56-68 bortsett fra en gang, men det var bare upraktisk. Har ikke brukt noe særlig av de "innerjakkene" vi har hatt heller. H er født i februar, bruker str 68 nå. Har for det meste brukt "dress" med votter og sokker på når det er litt kaldt eller ulldress... 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Krilo skrev:

:yawn: feel you, frøkna fant ut at hun skulle være våken i 3 timer i natt :yawn: 

heldigvis er det sjeldent, men fikk en reminder på hva vi mest sansynlig har mer av i vente om noen mnd :P håper lillebror får sovehjertet til han far :aww: 

Vi er på 4. Natta her med lite søvn.. Men alt er ikke yngste sin skyld da :P men i natt ble vi så engasjert i dyna og ammeinnlegget, og så lå vi i tillegg bare i bleia, så hun lå bare og fjasa.. 

Men når man har kolikktendenser på kveldene, og tar ikke kveld før nærmere 11, og storesøster starter morgenen tidlig nok, så er det hardt nok når man får natteaktiviteter også :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Lillekrapyl skrev:

Vi brukte ikke ytterjakker når han var på den alderen. Hadde en dress i ullfleece som vi hadde på han hvis han ikke var i vogna.

 

3 timer siden, *Marianne* skrev:

Har ikke brukt ytterjakke i str 56-68 bortsett fra en gang, men det var bare upraktisk. Har ikke brukt noe særlig av de "innerjakkene" vi har hatt heller. H er født i februar, bruker str 68 nå. Har for det meste brukt "dress" med votter og sokker på når det er litt kaldt eller ulldress... 

Takk for svar! Jeg regnet egentlig med at det er sånn det er, så da blir det nok en tur for å bytte jakka :) 

Hva er deres favoritter når det kommer til vuggesanger? :) Jeg liker å variere litt, og kan godt tenke meg å lære meg noen flere. Selv synes jeg "Fager kveldsol smiler" er en nydelig nattasang, selv om det strengt tatt er en salme. Tanta mi pleide å synge den når jeg var på besøk hos henne, men med en alternativ melodi som en barndomsvenn av henne har skrevet som jeg ikke har klart å finne igjen noe sted. Jeg kan den også, men finner den ikke skrevet ned. Jeg liker også "So ro godt barn" godt etter å ha sunget den med et damekor :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, rosinbolle skrev:

 

Takk for svar! Jeg regnet egentlig med at det er sånn det er, så da blir det nok en tur for å bytte jakka :) 

Hva er deres favoritter når det kommer til vuggesanger? :) Jeg liker å variere litt, og kan godt tenke meg å lære meg noen flere. Selv synes jeg "Fager kveldsol smiler" er en nydelig nattasang, selv om det strengt tatt er en salme. Tanta mi pleide å synge den når jeg var på besøk hos henne, men med en alternativ melodi som en barndomsvenn av henne har skrevet som jeg ikke har klart å finne igjen noe sted. Jeg kan den også, men finner den ikke skrevet ned. Jeg liker også "So ro godt barn" godt etter å ha sunget den med et damekor :)

 

Vi synger so ro lille mann/so ro lille venn, og har sunget en del Når Trollmor har lagt sine elleve små troll. I tillegg har vi "Den store sangboka" (?) og har sunget den igjennom noen ganger, pluss noen andre sangbøker. Så jeg bruker sangbøkene til å variere når jeg er litt lei av de vanlige?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp hurra for verdens kuleste gutter :D@Wednesday  

 

Vi synger "vi har ei tulle" og "trollemors vuggevise" ved legging, dvs jeg gjør det. Pappaen synger mikkel rev :lol:  Barnet mitt er vane/rutinemenneske så vi synger de samme sangene hver kveld, ellers blir det bare tull. 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...