Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby- og barnetråden - 2016


soelvd
 Share

Recommended Posts

Også er det vel, uansett kjønn, lettere å velge når det ikke er helt alvor. Når man vet kjønn og da faktisk skal finne navnet ungen skal ha resten av livet er det plutselig vanskelig :P

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

I natt kom han endelig  Ting går bare fint og det er helt nydelig dette. Intenst når det sto på, 3 timer tok det fra vannet gikk og jeg rakk ingen smertestillende akkurat  Fått litt røff behandling me

Takk alle sammen En mann sa til meg en gang at når jeg har smerter så er trikset "go to your happy place". Så, som ekte hundemenneske, har Monti sprunget en perfekt rute-øvelse til en strålende tier

Posted Images

13 timer siden, Krilo skrev:

Guttenavn er vanskelig :aww: har en hel haug med jentenavn men det trenger vi jo ikke :P 

Jeg synes det var ganske enkelt egentlig, har et navn som jeg synes er kjempefint, dessverre så er ikke sambo enig :P Har funnet flere da, men vi er vist ikke enig om noen så da ble det vanskelig :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Malamuten skrev:

Jeg synes det var ganske enkelt egentlig, har et navn som jeg synes er kjempefint, dessverre så er ikke sambo enig :P Har funnet flere da, men vi er vist ikke enig om noen så da ble det vanskelig :P 

Jeg har et par navn jeg liker, men samboer er ikke helt enig så, ja guttenavn er vanskelig for jentenavn var vi begge enige om før vi fikk vite at det er en gutt :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har guttenavnet klart (Benjamin T.), men fortsatt litt i tenkeboksen på jentenavn. Eller - jeg er veldig bestemt på at jeg skal ha Leah som første og enten Isabell/Isabelle/Isabella eller Sofie som navn 2, men får liksom høre at "alle heter det" fra de fleste :huh: Men det er min unge og jeg som skal kalle h*n det jeg vil, så det så :ahappy:

Ellers 18 dager til samtale IVF - vi teller ned :D

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, rosinbolle skrev:

Har visst borrelåsbaby i kveld :) Hun skal bare sove på arma, helst inntil et bart bryst... spise 1 gang i timen vil hun også. Tror det blir sofatjeneste på meg i kveld. Håper mannen våkner snart, så jeg kan få middag. :)

Kanskje økedøgn?

Håper du har fått i deg middagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Lillekrapyl skrev:

Kanskje økedøgn?

Håper du har fått i deg middagen :)

Ja, tror det må være det! Men det er helt greit for meg... Jeg har sinnssykt mye melk etter all pumpinga med brystbetennelsen, så hun må gjerne spise ofte og mye for min del ;)

Middag ble det! Restemat :heart: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva jeg skulle gjort for en full natts søvn *gjesp*  Sånt driver vi ikke med her i huset. Hjelper ikke at mora er harbarka bmenneske som aldri kommer seg i seng uansett :icon_redface::pinch: 

Lillemor har blitt mørkredd, så satt to timer i senga og skulle ha meg til å ta bort mørket og slippe det ut vinduet. Skygger som er litt skummelt virker det som. This to shall pass *gjespe mer* 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poden er lånt bort til mamma og pappa, jeg får snorkle- og "glise-bredt-på-båttur"- bilder. Tyrifjorden er kanskje ikke den mest spennende fjorden å snorkle i, men tror han koser seg :D De trener han opp til snorkletur på Hawaii :teehe:

Ellers begynner han i 3.klasse til høsten, og det er bare helt sjukt så fort denne tiden går!

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, rosinbolle skrev:

Ja, tror det må være det! Men det er helt greit for meg... Jeg har sinnssykt mye melk etter all pumpinga med brystbetennelsen, så hun må gjerne spise ofte og mye for min del ;)

Middag ble det! Restemat :heart: 

Lite tips, lag mat i store porsjoner som kan fryses og tines kjapt i mikro. Gryteretter, supper, pizza etc. Nå er jo dere riktignok to det meste av tiden, men det er genialt for dager du enten er alene eller ingen av dere orker/har tid til å stå på kjøkkenet :) 

To tenner har kommet fram, og jeg tror maja har tenkt å hoppe over alt som heter krabbing og begynne å gå istedenfor. Hun reiser seg nemlig om hun får noe å holde tak i nå, bare 8 mnd. Er ikke det litt tidlig? :P og så aktiv som hun er tipper jeg hun kommer til å løpe heller enn å gå :lol: 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MarieR skrev:

Lite tips, lag mat i store porsjoner som kan fryses og tines kjapt i mikro. Gryteretter, supper, pizza etc. Nå er jo dere riktignok to det meste av tiden, men det er genialt for dager du enten er alene eller ingen av dere orker/har tid til å stå på kjøkkenet :) 

To tenner har kommet fram, og jeg tror maja har tenkt å hoppe over alt som heter krabbing og begynne å gå istedenfor. Hun reiser seg nemlig om hun får noe å holde tak i nå, bare 8 mnd. Er ikke det litt tidlig? :P og så aktiv som hun er tipper jeg hun kommer til å løpe heller enn å gå :lol: 

M gikk hvis vi holdt i henne da hun var 9 mnd og 10 mnd gikk hun selv hvis hadde gåvogna si.. Mellom 11-12mnd løp hun selv rundt som en virvelvind :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MarieR skrev:

Lite tips, lag mat i store porsjoner som kan fryses og tines kjapt i mikro. Gryteretter, supper, pizza etc. Nå er jo dere riktignok to det meste av tiden, men det er genialt for dager du enten er alene eller ingen av dere orker/har tid til å stå på kjøkkenet :) 

To tenner har kommet fram, og jeg tror maja har tenkt å hoppe over alt som heter krabbing og begynne å gå istedenfor. Hun reiser seg nemlig om hun får noe å holde tak i nå, bare 8 mnd. Er ikke det litt tidlig? :P og så aktiv som hun er tipper jeg hun kommer til å løpe heller enn å gå :lol: 

Junior her reiste seg også da han var 8 mnd. Gikk uten støtte første gang rett før 12 mnd, i mellomtiden raste han rundt med gåvogna si. Gåvogna bruker han mye enda, har vel funnet ut at det er mest effektivt :D  Dytter også rundt på alt han får til å flytte på, stoler, krakker, lekekassa, en stor lekelastebil, høyttalere(!) Han krabber også da, begynte med det før han reiste seg opp. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkna her reiste seg også opp etter ting ved 8 mnds alder, ved 10 mnd var det full fart rundt så lenge hun hadde noe å holde seg i, og rett før 12 mnd gikk hun stødig selv og kort tid etter var det løping og klatring også :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for god bedring-ønsker til Anne (som egentlig kalles Anne Magdele for tiden, vi klarer ikke bestemme oss :P ). Crp på 13 i går, mmen virker friskere selv om hun er fryktelig bleik enda. 

Nå sover hun syv timer i strekk. Jeg er virkelig heldig så langt som har unger som sover mye på natten, håper det varer med Anne også :)

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...