Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby- og barnetråden - 2016


soelvd
 Share

Recommended Posts

11 timer siden, Krelise skrev:

Dere erfarne barnehageforeldre. Hva slags fottøy trenger en liten ettåring sin første høst og vinter i barnehagen? Har et par innetøfler så langt, etter anbefaling fra bhg.

Støvler og vintersko? Høstsko? Syns det er vanskelig å finne sko i så små størelser :PDe kommer visst til å være mest inne de første ukene for å gjøre det enklere mht trygghet og tilknytning så han kan jo vokse ut av det vi evt kjøper nå før han rekker å bruke de. 

Dersom han går er det greit med noen goretexsko. De holder til det blir kaldt ute. Det er ikke noe vits i å kjøpe inn vinter sko nå, for ungene vokser så mye i bena. 

Lillebror går ikke og jeg aner ikke hva jeg skal ha på bena hans. Fotposer finner jeg ingen butikker som har, bare nettbutikker som har i dun. Krabbe utendørs gjør vel at det krabbes hull i to bukser om dagen! Han er alt for liten til å gå i barnehage, jeg må nok ha han hjemme noen måneder til!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

I natt kom han endelig  Ting går bare fint og det er helt nydelig dette. Intenst når det sto på, 3 timer tok det fra vannet gikk og jeg rakk ingen smertestillende akkurat  Fått litt røff behandling me

Takk alle sammen En mann sa til meg en gang at når jeg har smerter så er trikset "go to your happy place". Så, som ekte hundemenneske, har Monti sprunget en perfekt rute-øvelse til en strålende tier

Posted Images

25 minutter siden, Lillekrapyl skrev:

Både barnas hus og babyshop pleier å ha fotposer inne.

Eller på nett. http://lilleprinsen.no/epages/Lilleprinsen.sf/no_NO/?ObjectPath=/Shops/Lilleprinsen/Products/577108/SubProducts/577112

 

Takk! De så veldig varme ut. Kanskje jeg må dra å se på de. Ikke helt sikker på hvordan de er i størrelsen.Disse var også fine https://www.zalando.no/easy-peasy-blublu-etoile-spedbarnsko-denim-ep114f002-k11.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Krutsi skrev:

Går han? 

 

3 timer siden, Krilo skrev:

Går han? Om ikke kan han bruke fotposer.

Veldig mange sko starter på str 19 :) 

 

2 timer siden, Lillekrapyl skrev:

T gikk ikke da han begynte. Hadde fotposer og støvler.

Han går ja, både inne og ute. Har fotposer men må vel kjøpe noe mer etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fillerya skrev:

Dersom han går er det greit med noen goretexsko. De holder til det blir kaldt ute. Det er ikke noe vits i å kjøpe inn vinter sko nå, for ungene vokser så mye i bena. 

Lillebror går ikke og jeg aner ikke hva jeg skal ha på bena hans. Fotposer finner jeg ingen butikker som har, bare nettbutikker som har i dun. Krabbe utendørs gjør vel at det krabbes hull i to bukser om dagen! Han er alt for liten til å gå i barnehage, jeg må nok ha han hjemme noen måneder til!

Takk for tips :) Skal se etter goretex. 

Vi har stonz fotposer og er veldig fornøyd med dem. Bare ikke la han krabbe på asfalt med dem, da slites de :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Malamuten 2 måneder igjen? Ih, da nærmer det seg, ja! :D Det blir nok fint! Skal ikke påberope meg å være kjempeerfaren ennå, men mitt tips er å ha en god del bodyer i de minste størrelsene. Vi bruker omtrent bare body og bukse på frøkna, og skifter body relativt ofte. De blir fort sølt til av melk, gulp, bæsj og litt gørr fra navlen helt i starten. :) 7-8 bodyer er nok lurt! 

 

I natt sov Astrid 5,5 timer i strekk! :blink: Holdt riktignok show til tolv-halv ett før hun sovna, men hun sov lenger enn meg, jo! Jeg våkner av melkespreng før babyen gjør... Dette er luksus som må nytes, altså. :) Synes også det ikke er særlig mye skriking heller, mindre enn jeg hadde forventet. Synes at barnet mitt virker tilfreds og blid, jeg, og det er godt å kjenne på! Det gjør det mye enklere å være mamma, i hvertfall. 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@rosinbolle og noen bruker de minste størrelsene lenge og, vi må snaaart pakke vekk str 50 i noen bodyer, han er over 2 mnd gammel :lol: Han er nesten 60 cm lang nå, men det er beina som har vokst, og han bruker jo nesten bare body og sokker fordi han er så varm :lol: Så glad vi arvet og fikk masse ekstra 50 og 56, for ellers hadde vi måttet handle masse. Så man vet virkelig aldri :teehe: 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Krelise skrev:

 

 

Han går ja, både inne og ute. Har fotposer men må vel kjøpe noe mer etterhvert.

Om han går ville jeg gått over på sko nå ja :) ecco har mange gode førstegåsko. Han vil nok ikke trenge så veldig mye tykkere og varmere sko helt enda uansett :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Krutsi skrev:

Ho mi har nesten aldri brukt 50, og nå begynner 56 å bli små nok.. 

Mens T brukte strl 50 i en mnd nesten :)

Spent på om det holder med 50 til de to i magen. Mange som venter tvillinger kjøper inn strl 44 og 48 :o men det kommer ikke jeg til å gjøre.

De får holde seg inne til tidligst 37+0 :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Perfect Image skrev:

Samme her. Husker hun var 5 mnd  hadde enda endel i 56 som passet, Synes jeg aldri kom meg over på 68 :P 

Her og! Og alle kjøpte 68 i gaver, og hun passet det aldri :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mi er snart 4 uker, og 50 er fortsatt litt stort, mens de som er små i størrelsen er akkurat passe :) Tror vi bruker 50 et par uker til. Er også glad for at det kom en pakke med arveklær i str 50 etter hun ble født, for vi måtte vaske klærne hennes ofte! Rart hvor forskjellige disse små er, altså.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 små dager til forsamtale nå :D Blir spennende dette, TR er meldt cirka dagen etter samtalen, men regner jo med det blir langt regime (spray fra syklusdag 21 så sprøyter) så da blir det jo nok ikke noen medisin før slutten av august. Men kan jo håpe om kort regime med sprøytestart rett på :)

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt inn klær og forskjellig greier helt siden jeg fant ut at jeg var gravid, og har fått masse klaging fra mamma på at jeg har kjøpt noe i 50 og 56 i det hele tatt, for det blir jo uansett alt for lite etter ei uke eller to :P Hører jeg har gjort rett basert på magefølelsen min likevel :aww: 

Nå er jo jeg bare 153 og veide såvidt over 40kg før graviditeten, pappaen er bare såvidt 170 han også, så jeg tror ikke vi får noe monsterbaby som hopper over alle de minste størrelsene :P 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye man trenger av de minste størrelsene babyen bruker kommer jo også an på f.eks hvor mye babyen gulper eller hvor mye bleielekasjer det blir. Noen trenger jo fullt skift flere ganger for dag pga sånt. For min del ble det mye melkesøl pga sterk uttdrivingsrefleks, noe som ga sur lukt av bodyene og flere klesskift.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Krelise skrev:

Hvor mye man trenger av de minste størrelsene babyen bruker kommer jo også an på f.eks hvor mye babyen gulper eller hvor mye bleielekasjer det blir. Noen trenger jo fullt skift flere ganger for dag pga sånt. For min del ble det mye melkesøl pga sterk uttdrivingsrefleks, noe som ga sur lukt av bodyene og flere klesskift.

Eller hvor ofte en har planer om å vaske klær :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Krelise skrev:

Hvor mye man trenger av de minste størrelsene babyen bruker kommer jo også an på f.eks hvor mye babyen gulper eller hvor mye bleielekasjer det blir. Noen trenger jo fullt skift flere ganger for dag pga sånt. For min del ble det mye melkesøl pga sterk uttdrivingsrefleks, noe som ga sur lukt av bodyene og flere klesskift.

Det har vært greia her, flere skift hver dag, så vi trengte mye i str 50/56 (men så begynte H riktignok på str 44 da)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skjer det store forandringer på kort tid gitt :blink:

Veldig glad vi begynte å spille pokémon Go , for det er greia blant 1 klassingene. Og pokémon kort . A kom plutselig hjem med to kort han hadde fått i går, så da var det bare ut og kjøpe noen pakker (og perm ) så han får vært med på byttebonanzaen.

 Vi skulle også kjøpe noen nye t-skjorter og bukser da nesten alle de jeg kjøpte i våres er "borte" ( les :hos pappaen ) , men det var vanskelige greier gitt. Det tok en halvtime å plukke ut 3 t-skjorter . De skal gå ned over rumpa , men ikke for nærme knærne.  Det skal på ingen måte være tegninger på de, med mindre det er KULE tegninger av Minions ev Minecraft.  Designet skal være tøft og stilrent .  

Kortermede hettegensere er det absolutt kuleste . 

Jeg er helt sikker på at jeg var ganske nærme tenårene før jeg ble så vrang på handletur gitt.  

Og i dag må vi ut å handle bukser , vi fant nemlig ingen i hans størrelse som var kule nok i går *sukk* 

Edit : ellers må jeg få sagt at de voksne på SFO er fantastiske!  De fleste husker navnet og klassen hans allerede , det er alltid en voksen som setter seg ned med han og prater med han om ting han er opptatt av når vi kommer og de prater på "hans nivå ". Altså , ikke sånn tantete,  men litt sånn kult som små gutter responderer på. Mulig det er fordi mange av de er unge selv. A føler seg allerede ganske trygg på mange av de og synes de er kjempekule. 

  • Like 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å jeg gruer meg vilt til sfo og skolestart :P Så glad det er et år til... Hun selv er passe irritert at hun ikke får starte nå, og mener jo selv at hun er jo MYE større enn de andre store i barnehagen :lol:

Bare to dager til de kommer hjem, og vi skal prøve å finne på noe i helgen... Planen var hunderfossen, men svigersøster og mann ville være med på det, så vi skal utsette det til en ukedag med dem. Det er meldt regn, så jeg sliter litt med fantasien på hva vi skal gjøre. Vurderer badeland i raufoss, men det frister ikke sånn kjempe. Håper værmeldingen snur, så kan vi pakke sekker og reise på en badetur her i nærområdet isteden. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...