Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

• Svar 4.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk 5 på eksamen!  5!    

Sonen, hils på Lyn!  

Møtte en rosa goldendoodle på tur i dag. Den hadde tygget hull i en tube med konditorfarge, og husets femten år gamle datter hadde tatt ham i dusjen for å få det av. Men det kom ikke av, det bare ble

Posted Images

Skrevet

Ååh lyst på potetgull, skikkelig lyst på potetgull... Men 1. jeg har ikke og 2. butikken er stengt og 3. man kjører ikke 2,8 mil for en pose potetgull om jeg hadde klart å overtale gubben, 4. jeg har vondt i magen og 5. det er ikke anbefalt kjørevær ute om man ikke må. :aww: 

Da blir det ikke potetgull da... Hmh!

Skrevet

Greia med slike likes-konkurranser er jo at deltakerne deler bildene fra deres bedriftens sider, gratis reklamasjon :) 

Herlig, god totimers tur med hundene i mørket, vindfult og vått i marka, gørrskitne hunder, men en skikkelig godfølelse-tur! Gått løse hele veien, til og med Keo kom som et olja lyn på innkalling i dag. Ekstra måltid på Keo, så lade til morgendagen :ahappy: 

Skrevet

Altså. Når halve Idol-juryen er ræppere, så ræpper du ikke på audition.. Da bør du jaggu levere varene, liksom.. 

Skrevet
6 minutter siden, 2ne skrev:

Altså. Når halve Idol-juryen er ræppere, så ræpper du ikke på audition.. Da bør du jaggu levere varene, liksom.. 

Akkurat det sa Ask også :lol: 

Eller : " han burde ikke være såååå dårlig når dommerne er flinke" 

Han var sterkt uenig i at han Marko fyren skulle gå videre da, for han sang visst ikke og så sint ut. Jeg synes fyren var underholdende :lol: 

Skrevet
Akkurat nå, Mud skrev:

Akkurat det sa Ask også :lol: 

Eller : " han burde ikke være såååå dårlig når dommerne er flinke" 

Han var sterkt uenig i at han Marko fyren skulle gå videre da, for han sang visst ikke og så sint ut. Jeg synes fyren var underholdende :lol: 

Fornuftig gutt, denne sønnen din, jeg er enig med han om Marcosaken også :lol:  

Skrevet
47 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Det var et lurt triks, prøvde det nå! Mestrer du den edle kunsten å like vin nå eller klarer du bare å drikke uten grimaser? Liker du det oppriktig nå? Er det kanskje håp for meg og da! Jeg kan ikke drikke blant folk enda, fordi vingrimasene kommer enda ufrivillig ?

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

Ja, nå drikker jeg de fleste viner uten grimaser, men det er fortsatt best med "nybegynner"-viner. De dyre og sære klarer jeg ikke. "Dr. Loosen" er vinen jeg startet med, er mye bedre enn mange andre og grisebillig (90kr) hvis du trenger noen tips.

Trikset med rødvin for meg var å begynne å drikke det i gløgg. Det tok en del lengre tid enn hvitvin. Forsatt den dag i dag får jeg vann i munnen av å tenke på rødvinsgløgg <3 <3

Jeg leste en gang at du må smake på en ting 18 (eller 19) ganger før du liker det :P 

• Like 1
Skrevet

Grmph. Hater mensen, dumme kroppen. Vil ha drittmat. Har drukket 1 LITER kakao i dag (:blink:) og ligger her som en blåhval. Vil ha igjen gubben min snart, kjedelig å sitte her i vinden alene. Valpen har tatt kveld og ligger under gardina og slipper fiskepuddingfiser.

Skulle virkelig ønske jeg kunne bruke p-piller men har migrene, jeg hadde gladelig hoppet over denne uka om jeg kunne. Virkelig hater hele greia.

På den glade siden har jeg endelig funnet to leiker Uno ser ut til å kunne ha en stund uten å makulere dem :D

Skrevet
4 minutter siden, 2ne skrev:

Fornuftig gutt, denne sønnen din, jeg er enig med han om Marcosaken også :lol:  

:lol: 

Vi er stort sett enige da, men han er strengere enn meg.  Han liker ikke når de kvinnelige "skriker"  så han får "helt skrekk i seg " :lol: 

Og så digget han den rockabilly- fyren.  

Det er så digg at han har blitt så stor at man kan se på sånt sammen :wub: 

Han sovnet på sofaen rett før det sluttet da .. 

Toddy er ute og tisser i stormen, jeg håper Nico tisset før hun sto og skrapte på verandadøra 10 sek etter at jeg tuppet henne ut . 

• Like 1
Skrevet

Her har det vært vindstille og oppholdsvær hele dagen. Tror nesten ikke vi har hatt så fint vær på hele uka:lol:
Så jeg venter spent på om Tor har missa Namsos eller om værmeldinga har rett og at han ankommer i natt:P 

Har i allefall tatt ned fuglemateren, tatt inn lykter og annet som kan finne på å ta seg en tur dersom det blir vind:aww:

Skrevet

......er hundene børstet ordentlig, og det ser ut som det er Lykke som er I gang med røytetid. Ettersom hun ikke skal stilles før nkk Bergen så tipper jeg at hun er omteent fullpelset igjen til det. Godt timet for en gangs skyld :P

Noe som ikke var fult så gøy er at hun har gjort seg "noe" på venstre siden. Snakket med en superflink rehab dame men hun hadde dessverre frihelg. Fikk noen gode innspill via telefon, frøkna har fått massasje og bot dekken på. Så får hun seg en økt på vibragulv i morgen :ahappy:

• Like 1
Skrevet

Det er ingen ting ok på sosialboksen min og jeg vet ikke hvem film eller serie jeg skal se på. 
Heldigvis har jeg disse som jeg kan glo på da :wub:

torsdag6.thumb.jpg.43675539469cdaa487653

• Like 19
Skrevet
12 minutter siden, Perfect Image skrev:

Hmmm ser på en tørrfor beholder, på 52 liter. Får jeg plass til en sekk på 14 kg neddi der? 

Vei en liter tørrfor på kjøkkenvekta og regn ut!

Guest Belgerpia
Skrevet

Tor må være ustabil - her er vindstille og fint. Strøm har jeg også.

Lader telefonen i tilfelle det skjer noe mens jeg sover. :) 

Lader opp til morgendagens rallydebut.

Skrevet
Akkurat nå, Belgerpia skrev:

Tor må være ustabil - her er vindstille og fint. Strøm har jeg også.

Lader telefonen i tilfelle det skjer noe mens jeg sover. :) 

Lader opp til morgendagens rallydebut.

Den vinden vi har her er sånn som vi har et par ganger i måneden. :aww:

Skrevet
35 minutter siden, Mud skrev:

:lol: 

Vi er stort sett enige da, men han er strengere enn meg.  Han liker ikke når de kvinnelige "skriker"  så han får "helt skrekk i seg " :lol: 

Og så digget han den rockabilly- fyren.  

Det er så digg at han har blitt så stor at man kan se på sånt sammen :wub: 

Han sovnet på sofaen rett før det sluttet da .. 

Jeg er fortsatt enig med sønnen din, sånn vokalonanering er sjeldent pent :aww:  Datterbarnet syns forøvrig at Morten Harket skriker fælt i Kamilla-sangen, det gjorde henne helt på gråten når hun var liten :lol: 

Vi så også på sånt når mine var små. Spiste god middag (stort sett taco :P ) foran tv'en mens vi så på Idol, så la de seg så mamma fikk sett på Nytt på Nytt. Sånt har de ikke tid til lenger :hmm:

--

Tor huffer og puffer rundt veggene her. Naboen har laget seg "garasje" til båten sin, stort sett plank og presenning, lurer på om den står i morra også. 

Skrevet
33 minutter siden, Perfect Image skrev:

Hmmm ser på en tørrfor beholder, på 52 liter. Får jeg plass til en sekk på 14 kg neddi der? 

Vår er visst på 30 liter, og vi har 13 kg sekk oppi der med litt plass til overs. Så det går sikkert fint :)

Skrevet

Det lukter litt dårlig taper når nordmenna leverer inn protest fordi at tyskerne feirer seiren 5 sekunder for tidlig? 

Skrevet
1 time siden, Raksha skrev:

Da blir det ikke potetgull da... Hmh!

Der kom jeg på at jeg har to poser potetgull i skapet her :whistle: Det var akkurat det du ville høre nå, sant? :whistle: 

Akkurat nå, laikamor skrev:

Da har vi strøm igjen. Spent på om den holder seg :)

Strøm her også igjen :). Deilig å høre vinden som river og sliter her... jeg liker også vær altså :) 

Og sånn gjør man når man plutselig bare MÅ ha kaffe men ikke har strøm.
12650991_1261800230513850_43380872119873

• Like 6
Skrevet
Akkurat nå, Siri skrev:

Der kom jeg på at jeg har to poser potetgull i skapet her :whistle: Det var akkurat det du ville høre nå, sant? :whistle: 

Selvsagt :aww::lol: Takk.. 

*fnis* overlever nok 

• Like 1
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei. Takk for svar.  Nei, jeg har alltid ment og prøvd å unngå å hilse på hunder. At hunden min bare skal lære seg at andre hunder eksisterer, men at han ikke har noe med de å gjøre. Annet enn de 2-3 hundevennene han har. Det skal jo sies at vi bor på landet, så ferdes mest i skog og fjells, så vi møter ikke folk eller hunder så ofte hjemme. Men han er veldig trygg og grei, mtp han har vært med meg på jobb over hele landet siden han var 10 uker. Har tatt han med meg inn til byen ved noen anledninger for sosialisering, altså se men ikke røre, og det går stort sett kjempe flnt. Men da er det mer avstand, og jeg har prøvd med alle mulig godbiter og ball, og det er som en bc flest at det er ballen som er best. Men det bruker vi svært sjeldent da han girer seg opp altfor mye og mister fokus. Med ballen kan han være løs blant hunder og folk uten å bry seg om de. Hadde vært morsomt å hatt halvparten av fokuset hans uten ball, som han har med ball 😀 Nå blir han 2 år om en mnd, og problemet rundt hunder har blitt mye bedre. Og vi har ikke gjort noe annerledes egentlig, annet enn å prøve å få mer avstand. Han kan løfte litt på halen og pelsen, men ingen bjeffing eller knurring. Han lander veldig fort etter vi har passert også. Hadde ett tilfelle hvor en liten hund løpt mot og bjeffet og herjet i inngjerdet hage, da dro han i båndet og reiste litt pels. Men ingen lyd da heller, men ble fint med videre og snuste for seg selv i grøfta mens den andre holdt på i bakgrunn. Mye av det er nok pga båndet virker det som også. I langline hvor han får fler forsøk og muligheter til å tenke selv, før lina blir stram så går det bedre enn i kort bånd hvor det kanskje blir stramt med en gang. Så jeg tror jo vi er på bedringens vei, og at det vil bli enda bedre mellom 2 og 3 år 🤞
    • Ikke et dumt spørsmål i det hele tatt! Det er faktisk veldig lurt å tenke på både helse, mengde og hva slags belønning man bruker. Til valp ville jeg brukt små, myke godbiter som er lette å spise raskt. Poenget er at bitene skal være bittesmå, spesielt når du belønner ofte. Bruker du mye godbiter i trening, kan du gjerne ta litt av dagsrasjonen og bruke den som treningsmat. I starten belønner man ofte, fordi valpen skal forstå hva som lønner seg. Etter hvert som atferden blir mer stabil, kan du begynne å belønne mer variert: noen ganger godbit, noen ganger ros, noen ganger lek, noen ganger å få snuse, hilse eller løpe videre. Lek kan også være en veldig god belønning, særlig for valper som synes drakamp, jaktlek eller leke sammen med deg er gøy. Du trenger ikke ha alle lommer fulle for alltid, men i valpeperioden er det smart å ha belønning lett tilgjengelig. Etter hvert faser du ikke belønningen helt ut, men du belønner sjeldnere og mer strategisk. Jeg har skrevet mer om ulike typer belønning her: Belønning – hvordan og med hva belønner jeg hunden min?
    • Jeg har en venninne som har to hunder mad navn Emmy og Lilly, så det var litt morsomt! Jeg synes Emmy er finest av de tre
    • Ja, det kan absolutt virke som om en hund har “null sosiale ferdigheter”, spesielt hvis hun har hatt lite gode erfaringer med andre hunder, dårlig sosialisering, mye stress eller har lært at konflikt er den tryggeste strategien. Men ofte handler det ikke om at hunden “ikke gidder å forstå”, men at hun blir så stresset, usikker eller gira at hun ikke klarer å lese signalene godt nok. Da kan hun enten bli for intens, gå for tett på, overse dempende signaler eller reagere kraftig når andre hunder sier ifra. Jeg ville ikke latt henne “finne ut av det selv” med andre hunder hvis det stadig ender i konflikt. Da får hun bare mer trening i feil strategi, og de andre hundene får en dårlig opplevelse. I stedet ville jeg jobbet med veldig kontrollerte møter: god avstand, rolige hunder, korte økter, parallelle turer og pauser før det bikker over. Målet er ikke nødvendigvis at hun skal bli sosial med alle hunder, men at hun lærer å være rolig rundt andre hunder uten å måtte bort, mase, kjefte eller skape konflikt.
    • Hei! Jeg ville vært litt forsiktig med å tolke dette som “bølling”, selv om det kan se sånn ut. Hos usikre hunder kan bjeffing fort bli en strategi som fungerer: “jeg bjeffer, og da får jeg mer kontroll / den andre hunden holder avstand”. Selv om nabohunden er snill, betyr ikke det nødvendigvis at Lilje opplever situasjonen som trygg. Jeg ville derfor ikke latt henne være tett på ham når hun kjefter, men heller bruke ham som en trygg treningshund på større avstand. Gå parallelle turer der hun slipper direkte kontakt, blikk og press. Belønn rolig atferd, snusing, kontakt med deg og det å kunne se ham uten å reagere. Hvis hun begynner å kjefte, er dere sannsynligvis for nærme eller situasjonen varer for lenge. Målet er ikke at hun skal “skjerpe seg”, men at hun lærer en annen strategi enn å skremme bort. Og for nabohundens skyld er det helt fair å skjerme ham fra å bli kjeftet på tett oppi. Jeg ville fortsatt brukt snille hunder i treningen, men med mer avstand, kortere økter og mindre direkte samhandling. Jeg har skrevet mer om dette her: Hunden bjeffer på andre hunder – hva kan du gjøre?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...