Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Januar


Snøfrost
 Share

Recommended Posts

  • Svar 4.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk 5 på eksamen!  5!    

Sonen, hils på Lyn!  

Møtte en rosa goldendoodle på tur i dag. Den hadde tygget hull i en tube med konditorfarge, og husets femten år gamle datter hadde tatt ham i dusjen for å få det av. Men det kom ikke av, det bare ble

Posted Images

1 time siden, Siri skrev:

Understatement :aww: 

Øvd lenge vøtt :aww: 

-- 

AN har jeg blitt spurt hvor mye jeg skal ha for å passe en valp i et par måneder. Jeg liker ikke sånne spørsmål jeg. Skal ha og skal ha, jeg veit jo det er jobb, men det er jo stort sett mest kos, liksom. Det er jo bare 1 liten puddelsak, liksom :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, WelshenNemi skrev:

Elektroteip... eneste som får sokkene til å henge her, uten at det stopper blodsirkulasjonen... 

 

20160121_151116.jpg

Ja, det er jo også en mulighet! Så søt hun er :wub: 

 

_______

 

ellers er jeg utålmodig på røntgenresultatene til Aron.. Jeg sendte de i går, og ja, det er helg.. Ser det har vært veldig vekslende på når resultatene har kommet etter jul, så vet ikke hvor lang tid jeg bør forvente at det tar? Er forhåndsbetalt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, sovna på sofaen jeg. Etter å ha sovet cirka 12 timer i natt. Og jeg våkna av at jeg skalv og ristet under ullpledd. Så nå har jeg funnet et ullpledd til, og hardfyrer - skulle tro 20 grader i stua var nok, men nope, denne kroppen har satt på håndbrekket. Fader altså, jeg føler meg dritgammel - jeg tålte godt stress og hardt kjør før, men nå så saboterer kroppen bare jeg driver pittelitt rovdrift på den.

Nå angrer jeg at jeg på torsdag i butikken mente at jeg ikke trengte mer snop enn litt smågodt for hele helga. Det hadde jeg jo spist opp før jeg var kommet hjem igjen, for å holde meg våken i bilen... Fordi jeg trodde sjokolade kunne gjøre det to Red Bull ikke hadde fått til...

Jeg har liggende flere Toro-poser som mamma har gitt meg for å kose meg, men det hjelper fint lite når det står at en skal tilsette 2 dl melk, eller tre egg, eller en boks philadelfia, eller andre ting jeg slettes ikke har i hus. Hvis de først skal lage sånne poser, så får de være basert på prinsippet "tilsatt vann og stek", ellers kan en jo bake fra grunnen av selv. Kanskje derfor jeg heller kjøper ting som kan ligge i fryseren, da mangler jeg aldri ingredienser :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye bruker egentlig en 4 mnd gammel valp å sove? Tror vi har fått oss en med usedvanlig god av-knapp... Han tok en lur fra åtte til ti ca i går kveld, så var han våken til ca halv ett (vi la oss tolv, kunne høre ham leke en stund). Var ute og tissa i halv åtte-tida, så hoppa han opp i sofaen igjen og la seg til rette med en gang. Da gikk jo jeg og la meg igjen også, så sto vi opp ca halv elleve. Neste lur var ca kl 13 til 14, så ca 16 til 17, nå har han sovet  en halvtime igjen. Sånn går dagene, om ikke han sover gjennom hele natta så er han iallefall veldig rolig. Jeg sover lett og hører ham om han romsterer, eneste jeg hører er at han bytter liggeplass. Jeg klager ikke altså, det er innmari greit å ha tid man kan gjøre ting hjemme uten ham i hælene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Rare dyr.

Lurer på hvorfor alt som ikke er sitt eget er så utrolig interessant.

Det mest interessante i verden for Bizi, er godbitballen til Timmy. Hun sutter på den, og bærer den rundt, og bruker halve kvelden på å kose seg med den. Den er myyye mer spennende enn hennes egen godbitball.

Og han...Han har lagt beslag på senga hennes. Den er nemlig tydeligvis alldeles suuupergod å ligge i. Den lille kroppen drukner omtrent blandt teppene i den senga. Han har faktisk et stort hus (tøybur) å ligge i, med oversikt over hele stua, men nå er det altså balja til Biz som er det store.

Jaja godt det går begge veier, da.:ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, SFX skrev:

Jeg har liggende flere Toro-poser som mamma har gitt meg for å kose meg, men det hjelper fint lite når det står at en skal tilsette 2 dl melk, eller tre egg, eller en boks philadelfia, eller andre ting jeg slettes ikke har i hus. Hvis de først skal lage sånne poser, så får de være basert på prinsippet "tilsatt vann og stek", ellers kan en jo bake fra grunnen av selv. Kanskje derfor jeg heller kjøper ting som kan ligge i fryseren, da mangler jeg aldri ingredienser :P

Åååå, er ikke det der bra irriterende og unødvendig? Hva skal man med pulvermat når man like vel må tilsette alskens ting og tang? Så jeg er helt enig - bedre å ha ting som ligger i fryseren - ferdig. 

Har jeg spist litt hjemmelaget is, drukket kaffe.. og gumlet litt mer smågodt. Også tror jeg strengt tatt at skallet til websidene stort sett er ferdig... nå venter jeg bare på å få noen resultater å legge inn :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, SFX skrev:

Jeg har liggende flere Toro-poser som mamma har gitt meg for å kose meg, men det hjelper fint lite når det står at en skal tilsette 2 dl melk, eller tre egg, eller en boks philadelfia, eller andre ting jeg slettes ikke har i hus. Hvis de først skal lage sånne poser, så får de være basert på prinsippet "tilsatt vann og stek", ellers kan en jo bake fra grunnen av selv. Kanskje derfor jeg heller kjøper ting som kan ligge i fryseren, da mangler jeg aldri ingredienser :P

Åh, kjenner meg utrolig godt igjen i den! Før jeg fikk unger hadde ikke jeg heller alskens basics av matvarer i hus. Drikker for eksempel ikke melk, så det hadde vi aldri med mindre jeg visste jeg skulle lage noe. Nå både ukeshandler vi og lager masse mer mat fra bunnen av, sparer masse tid og penger, og i tillegg vet vi sånn ca hva vi må ha i hus av basisvarer. Blant annet absurde mengder egg og melk! Til gjengjeld er det aldri noe problem å lage pannekaker på impuls, for eksempel :)

... føler jeg meg gammel. Det var åpenbart en helt naturlig ting å dele en liten cuba (som jeg syntes var hårreisende dyr, 18 kr!) i to med kjøkkenkniven, ta med meg halve sjokoladen (andre halve sparte jeg til samboeren) og en kaffekopp og tenke "mm, lørdagsgodt!" mens jeg setter meg til rette i sofaen med NRK på tv :teehe: 31, going on 80!

 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xn sendte meg bilde av gutta som koste seg på tur...

Det er gutta mine det.  Helt som vanlig. Ask med det typiske påtatte smilet som er det eneste han har på bilder og Toddy...Vel,  han ser bare sånn ut stakkars :lol: 

 

FullSizeRender_1.jpg

 

  • Like 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skutt jeg og, trangt rom med ørten skravlesjuke kvinnfolk i ,mange timer = sliten Raksha. DA er beskjeden jeg har lyst på at det ikke er møkket hos hestene fordi det var for frosset fast... Og isiseier er lei fordi det blir bare møkking og foring, og hesten spiser så sakte (?!) - næh - hva trodde du hestehold bestod av 90% av tiden? Får ut og se om det er så ille, da får det bare være til i morgen, jeg orker ikke... Svarte helt feil på meldingen så ble litt tull, tror jeg berget situasjonen, var ikke meningen å være SÅ skarp. Burde snart ha lært meg å ikke svare på meldinger når jeg er trøtt og sliten. Kan man ha humørsperre på fbmeldinger? :lol: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Pixie skrev:

Hvor mye bruker egentlig en 4 mnd gammel valp å sove? Tror vi har fått oss en med usedvanlig god av-knapp... Han tok en lur fra åtte til ti ca i går kveld, så var han våken til ca halv ett (vi la oss tolv, kunne høre ham leke en stund). Var ute og tissa i halv åtte-tida, så hoppa han opp i sofaen igjen og la seg til rette med en gang. Da gikk jo jeg og la meg igjen også, så sto vi opp ca halv elleve. Neste lur var ca kl 13 til 14, så ca 16 til 17, nå har han sovet  en halvtime igjen. Sånn går dagene, om ikke han sover gjennom hele natta så er han iallefall veldig rolig. Jeg sover lett og hører ham om han romsterer, eneste jeg hører er at han bytter liggeplass. Jeg klager ikke altså, det er innmari greit å ha tid man kan gjøre ting hjemme uten ham i hælene :P

Det høres helt normalt ut. :) 

Min valp sov færre timer i døgnet enn meg, men han var nå et spesialtilfelle... :lol:

 

I dag var Kuro tilbake til seg selv i snøen! Nå er det litt varmere, og den dusten som syntes det var en god idé å begynne å røyte i jula har nok fryst litt på tærne, gitt. :lol: Men -2 var visst helt perfekt, så han har bare løpt og hoppet og sprunget og virkelig kost seg i snøen. 

Nå leker han med katten, og Minion sitter foran ham og slår ham i ansiktet så jeg hører det dunke, mens Kuro sitter med åpen munn og sier "RÆÆRRRRRR".  :lol:  Det kan jo ikke være gøy!? (men det er festlig å se på, da.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Hvorfor er det aldri noe gøy på tv på lørdager? Det er da man har tid til å sitte og glane. "Mesternes mester" og "Lindmo" my ass! At det sikkert er mange som liker sånne programmer? Men hva med meg da?

Det er litt sorgen på TV ja... guuuud jeg er så lei alle disse realitygreiene... men Lindmo synes jeg er artig da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har er faring med barnegrindene fra Biltema?
Jeg skal nemlig gå til anskaffelse av en sånn (kjekt, siden den ikke trenger å skrus fast veggen), og en forlenger.

Åpningen den skal dekke er 99 cm, og denne med to forlengere går til 118 cm, så den er grei. Men holder det å skaffe bare 18cm-forlengeren, eller er det noe slags "overlapping" (i mangel på bedre ord) så jeg må ha begge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliten etter en lang dag som startet litt kjipt med stopp på glatten.  Gikk fint med både meg, Harly og bil, men bilen bak havnet i grøften. Ordnet seg til slutt heldigvis og vi kom oss avgårde på stevne. Nå lades det til morgendagen på sofaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner jeg blir litt matt over visse familiemedlemmer.. Noen ringte meg i går for å høre om vi ble i bedre form, og jeg sa at Vi alle var halvdårlig i form, og jeg og M var hjemme.. 

I kveld nå får jeg melding om vi ikke vil komme på søndagsmiddag dit.. Jeg takker nei, for å kjøre ca 1,5 time en vei i halvdårlig form orker jeg ikke.. Og det var vist så sjokkerende at vi fortsatt var syk, og hvem av oss var dårligst.. 

Kroppen min har i alle fall ikke fått med seg at man blir plutselig mye bedre bare fordi det er helg :-/ 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God aften fra Zagreb. Hvis det skulle være noen tvil, så kan jeg avfeie den... Basenji is love :lol:.  Og jeg føler meg rimelig beriket etter å ha gått en kveldstur rundt i Kroatias hovedstad alene, i mørke og tåkelagte gater, og sett på endeløse lange vegger med murials og run-down houses. Europa er så rikt! :D

Forøvrig, alle flyturer skulle kommet med optional puppy on lap :P. Han fikk ligge på fanget hele flighten, ich liebe Lufthansa! 

 

image.thumb.jpeg.8c293eb972525d704f40d21image.thumb.jpeg.3883fb489d5bc1cfaf0e439

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...