Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Januar


Snøfrost
 Share

Recommended Posts

Guest Klematis

Hah, Bizi tok seg en tur over nettingen på hundegården i dag. Den hadde snødd ned som vanlig. Jeg sjekker hvor hun er med ca 3 min. mellomrom. Plutselig kom hun ikke når jeg ropte, og ingen frøken å se. Men, Bizi drar aldri langt, det holdt å gå til inngangsdøra på andre siden av huset, hun var på vei opp trappa. Jeg ønsket velkommen inn, og hun var veldig blid.:ahappy: 

Herlig med en hund som holder seg i nærheten. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk 5 på eksamen!  5!    

Sonen, hils på Lyn!  

Møtte en rosa goldendoodle på tur i dag. Den hadde tygget hull i en tube med konditorfarge, og husets femten år gamle datter hadde tatt ham i dusjen for å få det av. Men det kom ikke av, det bare ble

Posted Images

Akkurat nå lurer jeg på hvor mye tid folk bruker på husarbeid pr dag. Det hadde vært litt interessant å vite. Samt hva folk definerer som husarbeid. Jeg snudde meg nemlig rundt og brått var det rotete her igjen :o:lol: Kjøkkenet har fått litt tlc, i stua er det stort sett barneleker som er rotet, så det får bare være. 

 

Jeg burde dra med meg ungen ut på akebrett og rusle til fjellstua og henge opp en plakat, men tror jeg drøyer til i morgen og tar med hundene heller. Jeg er oppbrukt gammel vaskefilleform i dag, så greit å begrense katastrofene mest mulig :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Raksha skrev:

Akkurat nå lurer jeg på hvor mye tid folk bruker på husarbeid pr dag. Det hadde vært litt interessant å vite. Samt hva folk definerer som husarbeid. Jeg snudde meg nemlig rundt og brått var det rotete her igjen :o:lol: Kjøkkenet har fått litt tlc, i stua er det stort sett barneleker som er rotet, så det får bare være. 

Pr dag? Tja, jeg tar stort sett en sjau hver fredag, bortsett fra litt oppvask hver dag. For meg er husarbeid alt det kjedelige som må til for å ha det rent og ryddig :P 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Raksha skrev:

Akkurat nå lurer jeg på hvor mye tid folk bruker på husarbeid pr dag. Det hadde vært litt interessant å vite. Samt hva folk definerer som husarbeid. Jeg snudde meg nemlig rundt og brått var det rotete her igjen :o:lol: Kjøkkenet har fått litt tlc, i stua er det stort sett barneleker som er rotet, så det får bare være. 

 

Alt for lite :aww: og det vises :aww: Derfor er det godt med slike helger som denne, der jeg drar vekk og er en plass der det er ryddig, helt alene, slik at det er fort gjort å rydde før jeg drar hjem. I neste uke..... da skal jeg rydde og vaske da! Tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Teserere skrev:

Pr dag? Tja, jeg tar stort sett en sjau hver fredag, bortsett fra litt oppvask hver dag. For meg er husarbeid alt det kjedelige som må til for å ha det rent og ryddig :P 

Da tror jeg vi har samme definisjon på husarbeid. Men her holder det ikke med en sjau hver fredag :o  :lol:

 

Akkurat nå, Malinka skrev:

Alt for lite :aww: og det vises :aww: Derfor er det godt med slike helger som denne, der jeg drar vekk og er en plass der det er ryddig, helt alene, slik at det er fort gjort å rydde før jeg drar hjem. I neste uke..... da skal jeg rydde og vaske da! Tror jeg...

:lol: Høres litt kjent ut... Men jeg er så drittlei rot og kaos... *sukk* 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Da tror jeg vi har samme definisjon på husarbeid. Men her holder det ikke med en sjau hver fredag :o  :lol:

 

:lol: Høres litt kjent ut... Men jeg er så drittlei rot og kaos... *sukk* 

 

Jeg er jo heldigvis bare meg (og hundene da) :lol: Så ingen andre som kommer hit og roter. Men jeg lager jaggu nok rot selv og :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Da tror jeg vi har samme definisjon på husarbeid. Men her holder det ikke med en sjau hver fredag :o  :lol:

 

:lol: Høres litt kjent ut... Men jeg er så drittlei rot og kaos... *sukk* 

 

Jeg har for mange ting som ikke har en fast plass, så derfor synes jeg det alltid ser rotete ut, selv når jeg har ryddet så godt jeg kan.... må kaste litt(mye) dritt :aww: 

 

Jeg har hatt med meg saksofonen i helgen for å få øvd inn til konsert neste helg. Lady sin faste plass mens jeg har holdt på har vært å sitte i sofaen og se ut vinduet. Litt sånn: Kommer noen og redder meg snart? :lol: Og så har hun begynt røyteperioden sin, så vi har hatt litt pelsstell denne helgen også og fått av en del pels, og det er jo per definisjon mishandling, så nå ligger hun i god avstand til meg :aww: :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Teserere skrev:

Jeg er jo heldigvis bare meg (og hundene da) :lol: Så ingen andre som kommer hit og roter. Men jeg lager jaggu nok rot selv og :P 

:lol: Poeng...   Men jeg er rotekopp sjøl da, det gjør det ikke bedre. :lol: Og kornisk alt formye ting. 

 

10 minutter siden, Malinka skrev:

Jeg har for mange ting som ikke har en fast plass, så derfor synes jeg det alltid ser rotete ut, selv når jeg har ryddet så godt jeg kan.... må kaste litt(mye) dritt :aww: 

DET kjenner jeg også til :lol: 

Har heldigvis begynt å få en del plasser jeg kan gjøre til faste plasser nå. Gjenstår litt. For her er det også alltid rotete selv om det er ryddig *ler* 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
22 minutter siden, Teserere skrev:

Pr dag? Tja, jeg tar stort sett en sjau hver fredag, bortsett fra litt oppvask hver dag. For meg er husarbeid alt det kjedelige som må til for å ha det rent og ryddig :P 

Sier meg enig i den definisjonen. 
Husarbeid er alt som er kjedelig og sterkt utsatt for prokrastinering :P 

På 50-tallet var faktisk husarbeid nevnt i ukeblader som en avslappende aktivitet for husmødre! :blink: Jeg blir irritert/rastløs av å måtte gjøre mye husarbeid jeg... :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Sier meg enig i den definisjonen. 
Husarbeid er alt som er kjedelig og sterkt utsatt for prokrastinering :P 

På 50-tallet var faktisk husarbeid nevnt i ukeblader som en avslappende aktivitet for husmødre! :blink: Jeg blir irritert/rastløs av å måtte gjøre mye husarbeid jeg... :getlost:

Men det er jo så godt når det er gjort da! Om man klarer å overse alt man ikke rakk og burde... :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Raksha skrev:

Men det er jo så godt når det er gjort da! Om man klarer å overse alt man ikke rakk og burde... :lol: 

Ja, det er jo sant nok ;)

Dette minner meg på at vi skal få ny takst på huset i morgen. Så jeg burde kanskje fått gjort noe av dette forhatte husarbeidet. Næææh, lete etter bruksprøver og MH til sommeren først :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Raksha Med oppvask, klesvask, bretting og smårydding tror jeg at jeg bruker maks 30 min hver dag, ofte mindre. I tillegg tar vi en større rydding og vasking i helga, da bruker vi 1-2 timer sammen både meg og mannen. Det er nok til å holde det greit med bare 2 voksne og en hund. Det tar selvsagt lenger tid om jeg må gjøre det alene, men det betyr stort sett at det ikke blir gjort. :innocent:

---

Etter den lille skituren i går fikk vi lyst til å prøve Marko med ski igjen i dag! Vi trnkte at det kom til å bli veldig folksomt i skiløypene, så vi tok det langs veien på et åpent strekke over boligfeltet vårt. Bikkja trekker han, så lenge en av oss er foran eller ved siden av ham. Hvis den andre havner bak stopper han og snur seg etter den som er bak. Lyden av ski mot hardt underlag er også litt småskummel. Tror likevel dette er et bra grunnlag å jobbe med! :) Han drar masse når han er sammen med en annen hund, i hvertfall, sånn som i går. Og nå ligger dyret som et slakt i sofaen. Han sovna i det han la seg ned, dette tror jeg var slitsomt for både kropp og sinn.

Hvordan lærer jeg ham å dra uten at samboern går foran? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, rosinbolle skrev:

Raksha Med oppvask, klesvask, bretting og smårydding tror jeg at jeg bruker maks 30 min hver dag, ofte mindre. I tillegg tar vi en større rydding og vasking i helga, da bruker vi 1-2 timer sammen både meg og mannen. Det er nok til å holde det greit med bare 2 voksne og en hund. Det tar selvsagt lenger tid om jeg må gjøre det alene, men det betyr stort sett at det ikke blir gjort. :innocent:

Åh jeg bruker garantert mer om jeg skal holde det fint. *misunnelig* :lol:  Og få hjelp av mannen :o Går det an? Har du mann som er hjemme innimellom du kanskje? :o:lol: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Raksha skrev:

Da tror jeg vi har samme definisjon på husarbeid. Men her holder det ikke med en sjau hver fredag :o  :lol:

 

:lol: Høres litt kjent ut... Men jeg er så drittlei rot og kaos... *sukk* 

 

Kunsten er å ha såpass system at alt har faste plasser og et system der ting skal være ;) 

her har vi skippertaksmetoden.. Hadde jeg ryddet litt hver dag, så hadde det ikke vært så ille :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katta kasta opp noe jeg trodde var en bit av et gummistrikk, men jeg tenker vi skal dra innom veterinær og få resept på ormemedisin i morgen jeg. Jeg er ikke så tøff når det gjelder parasitter, men det er visst temmelig vanlig i følge nettsider om saken. Det hjelper litt på humøret at det er så vanlig, av en eller annen absurd grunn, det burde jo vært omvendt.

Jeg må vel behandle hundene også når vi først har det i hus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Katta kasta opp noe jeg trodde var en bit av et gummistrikk, men jeg tenker vi skal dra innom veterinær og få resept på ormemedisin i morgen jeg. Jeg er ikke så tøff når det gjelder parasitter, men det er visst temmelig vanlig i følge internettsider om saken. Det hjelper litt på humøret at det er så vanlig, av en eller annen absurd grunn, det burde jo vært omvendt.

Jeg må vel behandle hundene også når vi først har det i hus?

Sjeldent det går imellom katter og hund mener jeg å ha hørt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Kunsten er å ha såpass system at alt har faste plasser og et system der ting skal være ;) 

her har vi skippertaksmetoden.. Hadde jeg ryddet litt hver dag, så hadde det ikke vært så ille :P 

Åjada, jeg har mastergrad i teorien, er praksisen jeg suger på :lol: 

Jeg orker ikke skippertaksmetoden lenger, så jeg må ta litt oftere så hvertfall ikke skippertakene blir veldig krevende. Det funker jo, men vanskelig å opprettholde, og så snur jeg meg så er det rotete igjen :lol: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Raksha skrev:

Åh jeg bruker garantert mer om jeg skal holde det fint. *misunnelig* :lol:  Og få hjelp av mannen :o Går det an? Har du mann som er hjemme innimellom du kanskje? :o:lol: 

 

Det hjelper at mannen jobber 8-4, altså... Pluss at vi er ganske like på hvordan vi liker å ha det hjemme, selv om jeg er hakket kjappere til å sparke oss i gang med ryddinga. Dessuten blir jeg sur og sier det høyt og tydelig hvis jeg synes alt for mye faller på meg :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, 2ne skrev:

Ja, jeg har noen utfordringer i forhold til det jeg også, pga MCTD, men det er ikke så ille som du beskriver heldigvis. Jeg kan dekke meg til og bruke solkrem, så går det greit. 

Jeg blir neppe klimaflyktning, jeg har alle mine her i Norge jeg, og ikke økonomi til å bo i utlandet et helt halvår av gangen. Så da kan jeg jo se frem til disse vakre, nydelige, friske og fine vintrene i noen år til fremover. Det gleder jeg meg skikkelig til! 

Men takk for klemmen :hug: 

Jeg var litt fargerik i beskrivelsen, men det føltes jaggu rimelig fargerikt når det stod på. Nå får jeg heldigvis bare vanlig soleksem på armer og i ansikt som blir mildere utover sommeren, solkrem og xylocain fikser biffen. Det er jo fint med alt som kan fikses, selv om medisinen som gjør det levelig å være i sola tilsier at jeg ikke bør være i sola. :lol: 

Vi får håpe på evig vår med stabilt tørt vær og levelig temperatur, tror jeg. Det er vel like sannsynlig som å vinne i lotto. 

Håper du får til noe skikkelig varme hos deg snart. Oljeovn, stråleovn, terassevarmer eller alle tre, kanskje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, rosinbolle skrev:

Det hjelper at mannen jobber 8-4, altså... Pluss at vi er ganske like på hvordan vi liker å ha det hjemme, selv om jeg er hakket kjappere til å sparke oss i gang med ryddinga. Dessuten blir jeg sur og sier det høyt og tydelig hvis jeg synes alt for mye faller på meg :aww:

Ja det tror jeg på. Vi og er like, men jeg er litt mer petimeter + ganske mye mer rotekopp, men også eneste som rydder. Ryddingen hans er å ta med seg kaffekoppen sin og sette på kjøkkenbenken, overse barnets tallerk og glass på bordet og at oppvaskmaskina bør tømmes og settes inn i :lol: Men jeg "bytter" husarbeid mot at han hjelper meg med dyra ute da, så med mindre det er noe spesielt, som at det brått kommer folk om en halvtime, så slipper han unna det meste. Han har rett og slett ikke tid da. Men jeg har klart å oppdra han til å rydde av middagsbordet da, det har de aldri gjort her i huset før. Da eldste søstra bodde hjemme var det alltid hun som gjorde det, og etter det var det faren som gjorde det, og så ble det meg. Men nå deler vi på det. :ahappy: DET er et stort fremskritt. Må minne han på det innimellom da, men da gjør han det også. :ahappy: 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
3 minutter siden, rosinbolle skrev:

Det hjelper at mannen jobber 8-4, altså... Pluss at vi er ganske like på hvordan vi liker å ha det hjemme, selv om jeg er hakket kjappere til å sparke oss i gang med ryddinga. Dessuten blir jeg sur og sier det høyt og tydelig hvis jeg synes alt for mye faller på meg :aww:

Vi er ganske like på hvordan vi helt optimalt sett vil ha det vi også. Men her er det mannen som  begynner. 
For min del er det så mye annet som er mye mer interessant som må(?) gjøres først! 

Men om jeg først får det skikkelig for meg så blir det strøkent og han lurer på hva som skjedde nå! 

Endte opp med å lete etter taktelt i stedet jeg. Må jo ha et rimelig og greit overnattingsalternativ når jeg skal fly rundt med hund i bagasjerommet ;) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Raksha skrev:

Akkurat nå lurer jeg på hvor mye tid folk bruker på husarbeid pr dag. Det hadde vært litt interessant å vite. Samt hva folk definerer som husarbeid. Jeg snudde meg nemlig rundt og brått var det rotete her igjen :o:lol: Kjøkkenet har fått litt tlc, i stua er det stort sett barneleker som er rotet, så det får bare være. 

 

Jeg gjør vanlig husarbeid bare i helgene, på hverdager begrenser det seg til matlaging og kanskje litt overflaterydding. Men her er det jo bare jeg som roter da, og jeg har til en viss grad rutine på å legge ting på plass etter bruk. :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, *Kat84* skrev:

Vi er ganske like på hvordan vi helt optimalt sett vil ha det vi også. Men her er det mannen som  begynner. 
For min del er det så mye annet som er mye mer interessant som må(?) gjøres først! 

Men om jeg først får det skikkelig for meg så blir det strøkent og han lurer på hva som skjedde nå! 

Endte opp med å lete etter taktelt i stedet jeg. Må jo ha et rimelig og greit overnattingsalternativ når jeg skal fly rundt med hund i bagasjerommet ;) 

 

:lol: ! Minner meg på at jeg hadde en periode etter at vi flytta tilbake hit hvor jeg tok skippertak hver gang jeg var forbanna på noe (noe som skjedde relativt ofte en periode)... Resulterte i at han ble likbleik hver gang han kom inn og så at det var shina på kjøkkenet eller stua :lol: Tatt litt tid å avlære det... 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Raksha skrev:

:lol: ! Minner meg på at jeg hadde en periode etter at vi flytta tilbake hit hvor jeg tok skippertak hver gang jeg var forbanna på noe (noe som skjedde relativt ofte en periode)... Resulterte i at han ble likbleik hver gang han kom inn og så at det var shina på kjøkkenet eller stua :lol: Tatt litt tid å avlære det... 

Stakkars mann! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

æsj, barcelona tur utsatt. Så tett i bihuler, lunger og alt at å fly er veldig dumt (ialleafll når jeg ikke kan ta rinexin osv). Får ordne tur om to uker håper jeg, så blir mamma med om jeg ikke får tvingt med meg noen som prater bedre engelsk enn mamma (hun kan type veldig lite :P

Ikke ble det kurs, ikke tur, bleh! uflaks gå vekk!!!! :gaah:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...