Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Januar


Snøfrost
 Share

Recommended Posts

1 time siden, Justisia skrev:

Sett den ferdig, nr 2?
Nr 3 kommer i 2017 etter hva jeg har skjønt. Har en sønn som synes de filmene er kule, så jeg må holde meg oppdatert.

Jupp, sett begge to nå i kveld. Den tredje skulle hatt premiere i USA juli 2017, og det er utsatt nå til august, men det er jo uansett lenge å vente. Jeg vil alltid være en Gleek, og elsker serien (Glee) over alt annet. Men PP-filmene er også ganske så bra. Avhengig av hva i filmene som appellerer til sønnen din, så kan du jo anbefale Glee. De har mye til felles, selv om de også er veldig forskjellige. 

Nå er jeg tørst og tissatrengt og trøtt, så da skal jeg forsøke å gjøre noe med alle tre, i den rekkefølgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk 5 på eksamen!  5!    

Sonen, hils på Lyn!  

Møtte en rosa goldendoodle på tur i dag. Den hadde tygget hull i en tube med konditorfarge, og husets femten år gamle datter hadde tatt ham i dusjen for å få det av. Men det kom ikke av, det bare ble

Posted Images

11 timer siden, JeanetteH skrev:

Jeg har to oljeovner i kjelleren du kan få :) 

Tusen takk :hug: 

11 timer siden, Lemen skrev:

Vinteren er noe dritt! 

Nå kan ikke jeg gå tur for det er for kaldt for lungene mine ute, så jeg er blitt gjenganger på nærmeste svømmehall som har 34 graders vann og vaker der til kroppen tiner. Kan anbefales på det sterkeste. Klimaflyktningstatus er under vurdering, jeg må bare vinne i lotto først - dessverre. :P  

Jeg tenker at hvis Carl I. Hagen kan, så kan jeg og :aww: 

11 timer siden, Mud skrev:

 

@2ne : oljeovn eller gassovn er en nødvendighet hos deg tror jeg.  Vi har også varmepumpe,  men jeg overlever ikke uten vedovnen i tilegg. Dette varslede mildværet lar vente på seg. 

Det kan se sånn ut ja :) 

11 timer siden, Tonje skrev:

:console:

Selv om jeg ikke har vært plaget av det du har, kjenner jeg så godt igjen den beskrivelsen av å være så sur, frustrert og lei at man bare vil grine. Den finnes ikke god og jeg håper den forsvinner fort! 

Det håper jeg og, men det er lenge til våren. Det er visst bare 4 minus ute i dag da, det er jo nesten til å overleve i :) 

10 timer siden, SFX skrev:

Kanskje det er samme person som tar all opplæring der?

Det kan se sånn ut. Hun burde få sparken. 

10 timer siden, SFX skrev:

Og det er rundt da jeg vurderer å gå i hi, fordi sola ødelegger meg... Hvilket land skal en bo i for å kunne være helårsbofast?

Vel, du har alltids Svalbard. For meg som egentlig ikke skal være så altfor mye i sola, ikke tåler fuktig vær og ikke kulde, så er jeg litt mer usikker. 

--

Sånn ang influensa.. Gee.. Vondt i hele kroppen? Lurer på hvordan det føles.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Ganzie skrev:

Hehe ja jeg humrer litt når folk kommer snufsende og sier de tror de har influensa. Har du influensa så vet du det:lol: 
Feber, vondt i hele kroppen, og selv et toalettbesøk føles like uoverkommelig som å ta en spasertur over alpene...

Vi får en del prøver fra folk som har vært snufsete og slapp i 2-3 dager, og som tror de har influensa :P og jeg ler litt når fastlegene faktisk har en diagnose i systemet sitt som heter "influensalignende symptomer", som de bruker på alt :P 

jeg har foreslått vi burde ha en egen Svarkode for manflu, men sånt er vist ikke helt innafor :lol: 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Vi får en del prøver fra folk som har vært snufsete og slapp i 2-3 dager, og som tror de har influensa :P og jeg ler litt når fastlegene faktisk har en diagnose i systemet sitt som heter "influensalignende symptomer", som de bruker på alt :P 

jeg har foreslått vi burde ha en egen Svarkode for manflu, men sånt er vist ikke helt innafor :lol: 

Jeg fikk faktisk positiv influensaprøve  når jeg mente det bare var forkjølelse.  Jeg mente kraftig forkjølelse,  prøvene viste god gammeldags kraftig influensa med lungebetennelse.  

Lungebetennelsen mistenkte jeg litt at var på vei , men influensaen kom som et sjokk. 

Før det kimset jeg av folk som kunne gå oppreist med influensa,  men altså : jeg jobbet og følte meg arbeidsfør.  Det var sjefen som sendte meg til legen fordi jeg SÅ helt ****** ut.  Jeg sammenlignet i hodet mitt med sist jeg fikk påvist influensa og da var jeg jo sengeliggende, så det falt meg ikke inn at det kunne være influensa.  

Så influensa kan oppleves veldig forskjellig har jeg merket og jeg har sluttet helt å tenke at folk ikke kan ha influensa bare fordi de kan gå :P 

 

Sov i nesten 10 timer..Kan faktisk ikke huske å ha vært mye våken i natt, men det må jeg ha vært.

Har ikke hørt noe mer fra xn enda ( annet enn en sms i går om at alt gikk bra og at Toddy sannsynligvis var verdens mest kosete hund ) ,  så da står de vel ikke på døren riktig enda. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også at i fluensa kan oppleves forskjellig. Jeg har hatt sympomer som vondt i hele kroppen, slapphet og snørr og gørr, men allikevel greid å være på beina i to timer på tur m hundene. Jobb i 8 timer derimot utgikk med høye kneløft. 

Apropo tur; jeg vet ikke hvor jeg skal gå i dag. Må undersøke om det er tråkka opp noen steder (tvilsomt). MASSE turmuligheter her, jahda! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, SFX skrev:

Jupp, sett begge to nå i kveld. Den tredje skulle hatt premiere i USA juli 2017, og det er utsatt nå til august, men det er jo uansett lenge å vente. Jeg vil alltid være en Gleek, og elsker serien (Glee) over alt annet. Men PP-filmene er også ganske så bra. Avhengig av hva i filmene som appellerer til sønnen din, så kan du jo anbefale Glee. De har mye til felles, selv om de også er veldig forskjellige. 

Nå er jeg tørst og tissatrengt og trøtt, så da skal jeg forsøke å gjøre noe med alle tre, i den rekkefølgen. 

Kanskje jeg skal anbefale Glee for han. Men, tror det er mye av humoren i PP som han liker. Det er kanskje det i Glee og?

AN lurer jeg på hvor lang tid det tar før NKK registrerer chipnr på valper etter at de har fått info fra veterinæren. For før øyelysning må jo valpene være id-merket og rekvisisjon må taes med til veterinæren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mud skrev:

Jeg fikk faktisk positiv influensaprøve  når jeg mente det bare var forkjølelse.  Jeg mente kraftig forkjølelse,  prøvene viste god gammeldags kraftig influensa med lungebetennelse.  

Lungebetennelsen mistenkte jeg litt at var på vei , men influensaen kom som et sjokk. 

Før det kimset jeg av folk som kunne gå oppreist med influensa,  men altså : jeg jobbet og følte meg arbeidsfør.  Det var sjefen som sendte meg til legen fordi jeg SÅ helt ****** ut.  Jeg sammenlignet i hodet mitt med sist jeg fikk påvist influensa og da var jeg jo sengeliggende, så det falt meg ikke inn at det kunne være influensa.  

Så influensa kan oppleves veldig forskjellig har jeg merket og jeg har sluttet helt å tenke at folk ikke kan ha influensa bare fordi de kan gå :P 

 

Sov i nesten 10 timer..Kan faktisk ikke huske å ha vært mye våken i natt, men det må jeg ha vært.

Har ikke hørt noe mer fra xn enda ( annet enn en sms i går om at alt gikk bra og at Toddy sannsynligvis var verdens mest kosete hund ) ,  så da står de vel ikke på døren riktig enda. 

Jeg har pleid å få influensa to ganger i året de siste årene. Døslitsomt. Jeg pleier å få høy feber, vondt i alle ledd og tåkete i hodet. Behøver ikke nødvendigvis å få andre symptomer. Har vart mellom en til to uker... vært hos legen og fått bekreftet influensa hver gang. Det er jo mange influensavirus og mange varianter av dem så hvordan de slår ut kan jo variere. Fikk bihulebetennelse før jul (istedet for den vanlige influensaen) og har ikke fått noe enda i år...
Kjørte immunforsvaret mitt helt i grøfta for 3 år siden, så nå må jeg bygge immunitet et virus og en bakterie av gangen - yey... not. Legen sa det kunne ta ca 5 år, så nå har jeg ca 2 igjen...

Til høsten skal jeg vaksinere meg mot influensa iallefall!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger da ikke være helt sengeliggende i mange dager for å kunne ha influensa, da. Jeg pleier ikke å bli ordentlig dårlig, sånn bortsett fra omgangssyken etc, men hadde influensa et år. Klarte fortsatt å gjøre "vanlige" ting, var på skolen blant annet. Hadde feber og vondt i hele kroppen, og etter noen dager ble det bekreftet hos legen. Folk har ulike smerteterskler, så mens noen legger seg ned med en gang så kan andre fint være oppegående. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mud skrev:

Xn avlyste slalåmturen,  de koser seg så fælt med Toddy..

Den bikkja har en helt egen evne til å sjarmere folk :lol: 

Tror sønnen din kanskje er god på å sjarmere litt også jeg :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Turb skrev:

Tror sønnen din kanskje er god på å sjarmere litt også jeg :P 

Han har mast om Nico tidligere , men det  har ikke gått igjennom :P Det er første gang på 5 år han har fått med seg en av hundene.  Toddy er så fryktelig fryktelig myk og snill i måten han er på og han er så rolig inne.  Da er det litt lettere å si ja tenker jeg.  

De har planlagt skitur da. Xn har fått en lang sms med instrukser og advarsler mot nedoverbakker :lol: 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gangene jeg har hatt influensa - kan ikke huske at det har vært mer enn et par ganger siden jeg ble voksen - har jeg vært så dårlig at jeg har krabbet meg rundt og bare så vidt greid å få lufta hundene i hagen (om jeg ikke har fått stappa i meg Paracet da, da kvikner jeg litt til så lenge virkningen varer). Det har liksom ikke vært sammenlignbart med kraftig forkjølelse en gang. Jeg tror jeg er glad jeg ikke er spesielt utsatt for å få influensa :). 

Nå skal vi snart komme oss ut på tur - er jo nesten vårlig her i dag, bare -10 grader. Jeg glemte å ta på meg jakke da jeg gikk ut for å lufte hundene - det var i grunnen litt kaldt :aww:

Edit: også må jeg huske på å kjøpe mat til småfuglene. De er ikke så himla gira på alt sånn fancy stæsj man får kjøpt - det er solsikkefrøene som er en hit, tydeligvis. I morges var jeg ute med en brødskalk som jeg stod og delte opp ute ved fôringsplassen. Småfuglene er ikke spesielt redde av seg, for mens jeg stod der, var det flere fugler som kom og spiste bare 1 m fra meg :). Jeg følte meg nesten som en Fuglehvisker :aww: 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare -4 i dag, så morgenluftinga ble en tur på 45 min :) deilig at det endelig er litt varmere, siden det har vært -20 omtrent i 2 uker nå.

i går morres var det -21 når vi tusla morgentur, så da måtte jeg prøve de nye potesokkene for første gang. Etter 10 minutter hadde bikkjene to sokker igjen hver. Fatter ikke hvordan hundekjørerne klarer å holde sokkene på jeg? :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Monikawt skrev:

Bare -4 i dag, så morgenluftinga ble en tur på 45 min :) deilig at det endelig er litt varmere, siden det har vært -20 omtrent i 2 uker nå.

i går morres var det -21 når vi tusla morgentur, så da måtte jeg prøve de nye potesokkene for første gang. Etter 10 minutter hadde bikkjene to sokker igjen hver. Fatter ikke hvordan hundekjørerne klarer å holde sokkene på jeg? :lol: 

Jeg har pleid å legge selvklebende bandasje over strikken og litt opp på pelsen over. Da kommer det ikke snø inn i låsen og de sitter bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Turb skrev:

Jeg har pleid å legge selvklebende bandasje over strikken og litt opp på pelsen over. Da kommer det ikke snø inn i låsen og de sitter bedre. 

Det var smart! Jeg har selvklebende bandasje liggende, så det må jeg prøve når det blir kaldt igjen! Takk for tips :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
45 minutter siden, Mud skrev:

Xn avlyste slalåmturen,  de koser seg så fælt med Toddy..

Den bikkja har en helt egen evne til å sjarmere folk :lol: 

Hold den hunden langt unna meg! De er så utrolig fine, og jeg vil jo ha alle sjarmerende hunder jeg ser :D
Sliter litt nå når en oppdretter legger ut MASSE bilder av Beauceronvalper. Sitter på henda og overbeviser meg selv om at en er nok :aww:

Jeg er blant de som ikke får virussykdommer jeg. Hvis det er feber så er det som regel andre ting som ligger bak. Nyrebekkenbetennelse, galleblærebetennelse, blodforgiftning... Jippi :getlost:
Hadde influensa en gang på barneskolen. Da besvimte jeg nesten i heimkunnskapen og ble bært inn på lærerværelset. 
Forkjølelser derimot... De liker meg veldig godt! Hver gang været skifter blir jeg pottetett :(

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, *Kat84* skrev:

Hold den hunden langt unna meg! De er så utrolig fine, og jeg vil jo ha alle sjarmerende hunder jeg ser :D
 

Du får han ikke! :P 

Fordelen er at vi har en kø av hundepassere da. Ulempen er at "alle" som møter han vil ha husky :lol: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Siri skrev:

Om det bare er hestemøkk de spiser, så ville jeg bare oversett det, jeg, sånn at det er en ting mindre å irritere seg over :). Hestebæsj er ikke farlig, jeg synes ikke det er ekkelt at hunder spiser det engang, og de blir bare faste og fine i magen av det :D. Willy var ekstrem på å spise både hestebæsj og elgskit da han var ung, men det ga seg etter hvert når jeg ikke fokuserte på det. Jeg tror at sånn adferd fort kan forsterke seg dersom man fokuserer og styrer og ordner alt for mye med det :)

Hmm, sikker på at det ikke er farlig eller uheldig på andre måter? Jeg er enig med deg i at det ikke er ekkelt (i motsetning til andre typer bæsj :x), så det er fordi jeg tenker at det ikke er bra, at jeg prøver å forhindre det. Jeg synes ikke det er krise om de får i seg litt - det er uansett ikke til å unngå - men det blir jo ganske store mengder hver dag om de får "fri tilgang". Oppdretter av pappaen til Jessie fortalte at Jessies oldemor døde etter å ha spist hestemøkk. Husker ikke detaljene helt, men det var noe med at det var høy i det og det ble til en stor klump som satte seg fast i tarmen. Grusomt :( I tillegg har jeg hørt det kan være rester av medisiner i det som ikke er bra, og det er jo spesielt skummelt med collie.

Ellers kan det jo hende du har rett i at det forsterker atferden, ja, i hvert fall med collien (labradoren har jeg mine tvil :P). Jeg har jo et lite håp om at hun kommer til å vokse det av seg. På en måte så hadde det vært deilig å bare la det stå til og slippe å styre med det. Noen andre som har innspill? Lar dere hundene spise hestemøkk? Og forresten, er det fetende eller går det bare rett gjennom? Med tanke på labradoren som har lett for å legge på seg :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, *Kat84* skrev:

Hold den hunden langt unna meg! De er så utrolig fine, og jeg vil jo ha alle sjarmerende hunder jeg ser :D
Sliter litt nå når en oppdretter legger ut MASSE bilder av Beauceronvalper. Sitter på henda og overbeviser meg selv om at en er nok :aww:

Jeg er blant de som ikke får virussykdommer jeg. Hvis det er feber så er det som regel andre ting som ligger bak. Nyrebekkenbetennelse, galleblærebetennelse, blodforgiftning... Jippi :getlost:
Hadde influensa en gang på barneskolen. Da besvimte jeg nesten i heimkunnskapen og ble bært inn på lærerværelset. 
Forkjølelser derimot... De liker meg veldig godt! Hver gang været skifter blir jeg pottetett :(

 

Forkjølelser kan komme av virus de også ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
25 minutter siden, Krutsi skrev:

Forkjølelser kan komme av virus de også ;) 

Ja så klart. Rettelse: Jeg får ekstremt sjelden virussykdom som gjør meg skikkelig dårlig ;)

Helgemodus... På tide å komme ut av den og få gjort noe fornuftig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
42 minutter siden, Mud skrev:

Du får han ikke! :P 

Fordelen er at vi har en kø av hundepassere da. Ulempen er at "alle" som møter han vil ha husky :lol: 

 

Haha flott! Jeg er ustabil rundt hunder jeg faller for. En venninne har under tvil latt meg holde båndet til Beauceronen hennes siden jeg har sagt at det er en viss fare for at hun ikke fikk ham tilbake :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hatt influensa jeg tror jeg...

Huff, Sniff hadde klødd så ****** i natt at søster måtte stå opp å gå en time med henne midt på natten... måtte dra henne etter seg det første stykket fordi hun bare ville klø :( Allergi er virkelig noe dritt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...