-
Hvem er aktive 0 medlemmer
- Ingen innloggede medlemmer aktive
-
Nye innlegg
-
Av Hellhounds · Skrevet
Begynner å bli ei stund siden jeg hang på forum nå, ja 😄 dårlig til å sjekke svar og, ser jeg! Det må jo bli kjøring, da! -
Visste oppdretter at du hadde katter? Har de noen råd kanskje? Dette er jo en mix av raser som har notorisk høyt jaktinstinkt, så dette kan bli en stor utfordring. Her må det i så fall systematisk trening til med rotrening rundt kattene, belønning for å ignorere dem, og trygge områder for begge. Og det er fortsatt ingen garanti for at det går bra. Har du mulighet til å skille dem i ulike rom om natten så valpen slipper å ligge i bur?
-
Jeg har en 12 ukers gammel blandingsvalp (blanding av rottweiler, Amerikansk bulldog og staff.) Kattene har vokst opp med min tidligere hund som jeg dessverre måtte la slippe i sommer pga alderdom. Det var aldri noe problem; de forgudet hverandre. Jeg tenkte at det var best å skaffe seg en valp, slik at de lettere ville godta hverandre. Men valpen jakter de inne og tar ikke advarslene fra kattene. De både freser, knurrer og har klort valpen flere ganger, men han gir seg ikke. Jeg har hørt at det ikke er lurt å kjefte på valpen, men heller ta han ut av situasjonen og rose når han er rolig. Hunden ligger i bur på natten og da går kattene fritt rundt. Kattene har også fluktmuligheter, både ut gjennom katteluke og opp i høyden i stua. I tillegg har de soverommet, hvor valpen ikke får gå. Jeg vil så gjerne at de skal kunne sameksistere, om de ikke blir bestevenner får så være. Er det noen her inne som har noen tips? Det er ikke aktuelt å omplassere kattene, de er 8 og 13 år, og de var her først. Da ryker heller bikkja, selv om det ligger langt inne.
-
Av Martine432 · Skrevet
Det er jeg klar over:) Vi har begrenset med fryseplass hjemme. Kun 3 skuffer under kjøleskapet. Det er også en av grunnene til tørrfôr -
Poenget er at om hunden er vant til både rått og tørt så er det ikke problem å bare fôre tørt den tiden dere er på tur.
-
Recommended Posts