Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet
2 minutter siden, Justisia skrev:

Da jeg venter valper nå i disse dager irriterer det meg at jeg har brukt opp Kill Bill navnene. 

Jeg har det på listen til senere, må bare finne ut hvilket kull. Skal jo passe også :lol: 

• Svar 4.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk 5 på eksamen!  5!    

Sonen, hils på Lyn!  

Møtte en rosa goldendoodle på tur i dag. Den hadde tygget hull i en tube med konditorfarge, og husets femten år gamle datter hadde tatt ham i dusjen for å få det av. Men det kom ikke av, det bare ble

Posted Images

Skrevet
4 minutter siden, Aslan skrev:

Ja, syns jeg og, for jeg og tenkte det samme som deg før :D Skulle gjerne gjengitt mer av foredraget, men er mange år siden, så husker ikke detaljene lengre :( Men skal få lest de på norsk en gang, det har jeg bestemt meg for! Forhåpentlig blir det høytlesning for mageboeren hvis han vil i fremtiden, jeg gleder meg allerede :jump:

Mamma prøvde å lese harry potter til meg og min søster da vi var 6 og 8 år. Tror hun kom til 2 kapittel før vi var lei :P 

Skrevet
Akkurat nå, JeanetteH skrev:

Jeg har det på listen til senere, må bare finne ut hvilket kull. Skal jo passe også :lol: 

Jeg hadde for et års tid siden en rekke filmer og serier som jeg hadde mange aktuelle navn fra, men nå er det ingen av dem som jeg føler for. Så jeg skal ha film maraton snart for å se hva som dukker opp av alternativer :)

Skrevet

To dager igjen før jeg reiser tilbake til Norge. 3 uker her nede i Chile har vært fantastisk, men jeg kjenner at jeg savner Nemi, familie og venner veldig nå. Spesielt Nemi, haha. :lol:

Skrevet
5 minutter siden, Snoffe skrev:

Mamma prøvde å lese harry potter til meg og min søster da vi var 6 og 8 år. Tror hun kom til 2 kapittel før vi var lei :P 

Haha! Ssssh :lol: Da leser jeg de bare selv :aww: 

• Like 2
Skrevet

Skulle egentlig reise hjem i morra tidlig, men nå er vi på vei til røntgen istede. Håper ikke dustebeinet er knekt...

Det morsomme er at jeg fikk piggsko til jul, men brukte de ikke når jeg skulle ut før i dag ?

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

Skrevet
2 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg skal ha tisper heretter. For da kan jeg nemlig ha dem i langline i hagen uten at de tisser i stykker stauder og rosebusker. :aww:

Til gjengjeld får du gule flekker i plena... :aww:

... og jeg aner ikke hva dere andre snakker om.... jeg ser ikke film, jeg... og leser ikke sånne bøker... *komme meg i seng og lese litt krim i stedet :D*

• Like 1
Skrevet
3 timer siden, Wednesday skrev:

Nettopp kommet hjem fra Göteborg, der vi fikk mange gaver :aww: Guttene har fått masse klær og radiostyrte biler! Og jeg har fått masse sjokolade og parfyme :ahappy: En mye bedre "julaften" enn den egentlige :P Var ikke så veldig mange raketter heller, selv om det er et veldig tettbygd område. Så husets katter døde ikke, og guttene sov seg gjennom. 

Edit: Pappa gikk tur i skogen der borte, og tror han så et villsvin! :o Note to self: Ikke gå tur alene i svensk skog.

Iiik! Vi feiret jul i de trakter, og bert og jeg gikk tur i skogen alene og møtte på et villsvinfareskilt!! Samtidig som han hopper til og knurrer!! Usj ble skitredd, og fortsatte turen syngende høyt :p

Skrevet
9 minutter siden, Siri skrev:

Til gjengjeld får du gule flekker i plena... :aww:

... og jeg aner ikke hva dere andre snakker om.... jeg ser ikke film, jeg... og leser ikke sånne bøker... *komme meg i seng og lese litt krim i stedet :D*

Jammen tisper tisser fire ganger i døgnet, ikke 769 som hannene.

• Like 2
Skrevet
Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Men fire ganger i døgnet - ganger 365 dager... det blir mange flekker av det :lol: 

• Like 1
Skrevet

Du verden. Eksen har en kompis som av en eller annen grunn ringer til meg for å slå av en prat av og til. Jeg kjente ikke denne personen noe godt da jeg var gift, og synes i alle fall ikke at vi har noe usnakka nå. Dette har plaget meg en stund, jeg liker ikke å snakke i telefon, og i alle fall ikke med noen jeg ikke har noe slags forhold til! Jeg har prøvd å si dette pent 400 ganger, i dag fikk jeg plutselig nok. Jeg sa: Du, vi to har vel egentlig ikke så mye usnakka, og egentlig liker jeg ikke noe særlig godt å snakke i telefon. Skal vi bare si det sånn? Han begynte med en skikkelig sånn maskulin overkjøringstaktikk, da sa jeg bare rett fram at jeg ikke ville at han skulle ringe flere ganger. Enkelte må ha ting i klartekst, det er ikke mitt problem. :aww:

Sånn. Nå føles det bedre.

• Like 17
Skrevet
1 minutt siden, Symra&Pippin skrev:

Du verden. Eksen har en kompis som av en eller annen grunn ringer til meg for å slå av en prat av og til. Jeg kjente ikke denne personen noe godt da jeg var gift, og synes i alle fall ikke at vi har noe usnakka nå. Dette har plaget meg en stund, jeg liker ikke å snakke i telefon, og i alle fall ikke med noen jeg ikke har noe slags forhold til! Jeg har prøvd å si dette pent 400 ganger, i dag fikk jeg plutselig nok. Jeg sa: Du, vi to har vel egentlig ikke så mye usnakka, og egentlig liker jeg ikke noe særlig godt å snakke i telefon. Skal vi bare si det sånn? Han begynte med en skikkelig sånn maskulin overkjøringstaktikk, da sa jeg bare rett fram at jeg ikke ville at han skulle ringe flere ganger. Enkelte må ha ting i klartekst, det er ikke mitt problem. :aww:

Sånn. Nå føles det bedre.

Han prøver å flørte med deg, men tydeligvis failet! 

• Like 3
Skrevet

Nå må jeg legge meg snart, peisen har nemlig fått brenne ut og da blir det kaldt her på peisestua. Den andre stua er ikke så koselig å sitte på.

Skrevet
21 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Haha, vi passet ene tispa til oppdretter en helg, hun var ivrigere på markering enn samtlige hanner jeg har hatt i hus, tispeinntrykket mitt fikk seg en trøkk da ja :lol: Hun hadde ikke løpetid engang, men det var som å gå tur med to hanner, begge stoppet og tisset med løfta fot på tuer og stolper, og hun var verst :lol: 

• Like 3
Skrevet
5 minutter siden, Aslan skrev:

Haha, vi passet ene tispa til oppdretter en helg, hun var ivrigere på markering enn samtlige hanner jeg har hatt i hus, tispeinntrykket mitt fikk seg en trøkk da ja :lol: Hun hadde ikke løpetid engang, men det var som å gå tur med to hanner, begge stoppet og tisset med løfta fot på tuer og stolper, og hun var verst :lol: 

Symra kan markere litt rett før og under løpetid, ellers er hun veldig småtissa. <- nytt ord.

• Like 3
Skrevet
1 time siden, tmp skrev:

Iiik! Vi feiret jul i de trakter, og bert og jeg gikk tur i skogen alene og møtte på et villsvinfareskilt!! Samtidig som han hopper til og knurrer!! Usj ble skitredd, og fortsatte turen syngende høyt :p

Fareskilt i skogen! Da er det farlig da! :o Har en venn på Facebook som bor borti der. Hun ble jaget en gang :o 

Skrevet
52 minutter siden, Wednesday skrev:

Fareskilt i skogen! Da er det farlig da! :o Har en venn på Facebook som bor borti der. Hun ble jaget en gang :o 

Huff er glad vi kom oss helskinnet hjem ;-) men vet ærlig talt ikke hvor skumle de er for turgåere (?) ..men hørtes rimelig skummelt og bli jaget :o 

Skrevet
8 minutter siden, tmp skrev:

Huff er glad vi kom oss helskinnet hjem ;-) men vet ærlig talt ikke hvor skumle de er for turgåere (?) ..men hørtes rimelig skummelt og bli jaget :o 

Haha, jeg aner egentlig ikke :P Synes bare de virker fryktelig skumle :P 

• Like 1
Skrevet

Jeg liker tisper jeg, vi forstår hverandre vi :ahappy: 

Syns Torstein Bugge Høverstad gjorde en god jobb da han oversatte Harry Potter-bøkene jeg. Navnene er stort sett bra også. Det eneste jeg ikke skjønner er hvorfor George ble oversatt til Frank. Vi kan si Georg i Norge, liksom :P Det slo meg som unødvendig :aww: 

Jeg skal på jobb i morgen jeg. Arbeidspraksis, forsøk 4. Jeg prøver hardt å være optimistisk, for helt ubrukelig kan jeg vel ikke være, men med tanke på hvordan det gikk sist og gangen før der, da utgangspunktet var mye bedre, så kjenner jeg at jeg sliter litt med å finne "det er klart jeg kan"-følelsen. Jeg er ikke Byggmester Bob, og jeg kan ikke fikses, liksom.. 

Men AN så fryser jeg og er trøtt :yawn: Jeg kan drikke en kopp kakao da, selv om jeg egentlig driver å kutter ut det :lol: 

Skrevet

1936540_1671207973130510_339636296576286

:lol:

I dag tror jeg at jeg kunne sovet en hel evighet. :yawn: 8 timer er uvanlig lenge for meg. Men Murphy mente at 8 timer var nok og lekte trampoline i sengen. Med en gang jeg "langet" ut etter henne eller gryntet så slengte hun seg rundt på rygg og begynte "gnikke" rundt. God taktikk er da å ikke hoppe på meg, og leke totalt uskyldig om jeg reagerer for "luften er fri for alle" :babybanana:

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Har hatt tispe med løpetid før, men dette er en ny opplevelse. Frøkna er 2 år, og har sin 4. løpetid nå. Og det er en helt annen opplevelse enn hennes tidligere løpetider, og andre tisper i heimen. De to andre løpetidene hennes har vært rolige, hun har vært nedstemt, men ellers ikke noe spesielt. Vi er på dag 9-10, og den litt triste hunden som har hengt med hodet i et par uker, har plutselig et stort,litt manisk glis, hun jukker på beina våre, og også på ryggen min da jeg skulle fyre i ovnen før i dag. Hun piper og synger,sutrer og er som en klistremerke på oss både dag og natt. Jeg antar vi er inne i stådagene. På tur tisser hun hele tiden,mens hun løfter beinet høyt, og tisser gjerne på gjerder og annet som stikker ut.(Hun får ikke lov til det) Vi har ei annen tispe i huset uten løpetid, men hun oppførte seg aldri slik da hun hadde løpetid, ikke en annen tispe vi hadde heller, så dette er jo en interessant opplevelse! Den andre tispa vår er nesten 10 år eldre, og ser ut som om hun tenker sitt om småen som er heelt smårar om dagen🤭 Jeg ser for meg at min lille neppe er den eneste som blir litt spesiell på denne tiden,hører gjerne om flere!
    • Det høres utrolig slitsomt ut, og dere har prøvd det meste jeg ville anbefalt. Både cocker spaniel og puddel er jo raser som kan ha en del lyd, og ved å kombinere dem med litt ulike forutsetnigner så kan det rett og slett være genetikk, og dermed veldig lite å gjøre noe med.  Jeg går ut fra at han også er sjekket hos veterinær og at stoff- og hormonnivåer er noenlunde normale? Antar dere også har prøvd Adaptil og lignende? Er det like ille om det f.eks. står på radio i bakgrunnen? Har dere prøvd å enten redusere mengden aktivitet betraktelig over en periode, eller å endre balansen mellom mental og fysisk aktivitet annerledes? Det er ikke alltid at mer aktivisering er løsningen, for noen er det også mindre. Er han kastrert? Det er ikke noe som anebfales som en første løsning, men for meg høres det ut som dere har prøvd det meste annet av profesjonell hjelp. Hvis han ellers er trygg og velfungerende ift. sosiale situasjoner med folk og andre hunder, så ville jeg forsøkt evt. kjemisk først for å se hvordan det går.  
    • Hei. Jeg har en cockapoo gutt på 5 år som har noen «problemer» som vi sliter med. Helt siden var liten har han hatt et skikkelig stort varsler innstinkt som har blitt værre med årene. Han varsler på hver minste ting som skjer utenfor huset (av og til inne), og sliter veldig med å roe seg ned igjen. Han varsler på naboer som smeller med bildører, folk utenfor i gata som snakker, hunder som bjeffer, tuting, folk som går forbi vindu, katter i hagen, lillebror som løper inne, om vi bruker høy stemme osv osv. Det siste året har han også av og til begynt å varsle at vi åpner ytterdøra, eller at vi bare sier så lite som «hei» i en telefonsamtale fordi han tror det kommer noen. Ringeklokka og banking på vindu/dør er også veldig vanskelig, og han stopper ikke å bjeffe før han får se hvem som kommer og får hilse. Hvis vi stenger han inne på et annet rom bjeffer han enda mer og slutter ikke. Det er værst på kvelden, ofte etter vi har gått lang tur. Han klarer ikke roe seg, og ligger ofte i flere timer å bare knurrer og bjeffer på ting vi ikke hører eller ser. Dette har også gjort han har har en forferdelig av-knapp fordi han alltid ligger på vakt. Selv etter flere år med konstruktiv rotrening hver dag, skal det mye til for at han går å legger seg av seg selv på kvelden. Vi har prøvd ekstremt mange måter å trene dette vekk, uten at noe har hatt noe innvirkning. Vi har snakket med veldig mange hundetrenere, hatt besøk av adferdskonsulent og prøvd stressreduserende tilskudd i maten. Vi har prøvd alt fra desenstering på lyder, ignorering, sladretrening, klikkertrening, sende han på plassen sin, sende han på et annet rom til han roer seg ned, vært streng, søksaktiviteter for å distrahere han og ros og kos når han roer seg. Det begynner virkelig å bli et problem, da det er stressende for oss, men ikke minst for hunden.    Han syns også det er vanskelig å roe seg når vi får besøk. Vi vet at dette ikke grunner i redsel fordi han vil rett opp på fanget til besøket og ha kos, men vi merker også at han stresser mye mer. Det er absolutt ikke noe vondt i han, og han ELSKER andre mennesker (vil helst hilse på alle), men vi merker at varsler innstinktet tar overhånd i hverdagen og gjør det vanskelig for han. Det skal også sies at han er verdens beste hund å ha med på tur og bjeffer aldri da, men med en gang han kommer inn inntar han rollen som vokter uansett om vi er i vårt eget hus eller et annet.    Sånn at det er sagt så vet vi også at problemene ikke skyldes for lite aktivisering da vi driver med hundesport og har en veldig aktiv livsstil sammen.    Vi er ganske rådville nå og begynner å bli rimelig lei av at vi sjelden får mer enn 10-30 min stillhet av gangen. Sliter også på oss mentalt da vi prøver så veldig hardt uten at vi får noe resultat. Heller ikke gøy å få besøk eller kommentarer om at vi ikke har trent hunden vår, når det er det jeg bruker største delen av tiden min på. Veldig usikker hva problemene bunner i, men virker som han har hatt et høyt stressnivå hele livet.    Noen som har erfaring med dette og har tips for å gjøre hverdagen litt enklere?
    • Det krysser vi også fingrene for. For akkurat nå er vi tidvis ganske slitne her hjemme🤪
    • Jeg er i prinsippet enig i at det er tidlig med løping og sykling, samtidig som jeg som sagt tror det ligger noe i balansen mellom fysisk og mental aktivisering her. Han er definitivt en ekstra utfordring i forhold til normalt, og jeg tipper det vil gå seg til med alderen, men det betyr jo ikke at det ikke bør jobbes med i mellom tiden. Håper dere finner nøkkelen etterhvert!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...