Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Januar


Snøfrost
 Share

Recommended Posts

  • Svar 4.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk 5 på eksamen!  5!    

Sonen, hils på Lyn!  

Møtte en rosa goldendoodle på tur i dag. Den hadde tygget hull i en tube med konditorfarge, og husets femten år gamle datter hadde tatt ham i dusjen for å få det av. Men det kom ikke av, det bare ble

Posted Images

Akkurat nå, 2ne skrev:

Ja. Hvorfor tror du jeg banner? 

Fordi tyggis i håret er noe herk....? :P neida, men jeg ante ikke hvor giftig det var, så derfor jeg spurte ;) 

----

Ellers så oppdager jeg nå hvor stor forskjell det er på "vi skal ikke bare hive oss rundt og gjøre det nå da" i min verden og mannfolka her sin verden.. 

Det ender med at det ikke blir noe av.. Sann mine ord :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Krutsi skrev:

Fordi tyggis i håret er noe herk....? :P neida, men jeg ante ikke hvor giftig det var, så derfor jeg spurte ;) 

Det er det også. Men jeg googla litt og fant ut at hun har ikke fått i seg nok til å dø av det, så da gadd jeg ikke å stresse mer med det :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, SFX skrev:

Ja, det er så mye i livet som er morsommere å bruke tid på enn klesvask, støvtørking og oppvask... Men det er dyrt å kjøpe nye truser hver uke også :D

Klesvask er jo ikke no' stress, men alt det andre... *sukk* :D 

10 timer siden, SFX skrev:

Nå har jeg spist waldorfsalat med stangselleri, og synes det var godt. Men nå har jeg jæskla mye stangselleri jeg ikke aner hva jeg skal gjøre med.

:o 

9 timer siden, Line skrev:

Om man ikke har sett noen episoder før så var nok dette en veldig forvirrende start :lol: Men jeg gjetter du vil like det om du begynner med starten altså!

Nehhhhh.... det var jo bare teit - jeg liker ikke sånn type tv, jeg :aww: 

2 timer siden, Mud skrev:

Næsj!  Du liker jo litt sånn fart og spenning og jeg tilbyr det? Han stopper før han stuper , og han kan høyre og venstre :) Nesten trygt .

Høres litt ut som Willy - bare at han kan ikke høyre og venstre - og gjetter når vi kommer til kryss :aww:

Nei, ut på tur!!! 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Siri skrev:

Klesvask er jo ikke no' stress, men alt det andre... *sukk* :D 

:o 

Nehhhhh.... det var jo bare teit - jeg liker ikke sånn type tv, jeg :aww: 

Høres litt ut som Willy - bare at han kan ikke høyre og venstre - og gjetter når vi kommer til kryss :aww:

Nei, ut på tur!!! 

Toddy kommer til å være rent kjedelig i forhold! 

 

Hvordan få 10 hull i hagen på rekordtid,  lurer du på? 

Jo, man kaster et kraftbein ut til en husky. 

Den perfekte gjemmeplassen var visst vanskelig å finne.  

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøtt.no. Smula vekte meg klokken seks og måtte veldig tisse. Vi gikk og la oss igjen da, og har vært ute og tisset på nytt. Medisinene tro?

Men det er strålende vær, så snart skal vi ut på tur :D 

Edit, hun er nå i full fart igjen altså. Merkbar bedring fra dag til dag, og er ikke smertepåvirket lenger.

10650045_10153394702401985_8868105615333

 

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, SFX skrev:

Ja, det er så mye i livet som er morsommere å bruke tid på enn klesvask, støvtørking og oppvask... Men det er dyrt å kjøpe nye truser hver uke også :D

Nå har jeg spist waldorfsalat med stangselleri, og synes det var godt. Men nå har jeg jæskla mye stangselleri jeg ikke aner hva jeg skal gjøre med.

Også kjenner jeg fremdeles på at jeg vil bli oversetter, når jeg må se på TV at "let's go see a suggestive movie" oversettes til "vil du bli med meg på en romantisk film?" Hele settingen oser sex og forføring i tillegg til dialogen. Mulig oversetteren ikke er så vant til romantikk...

Selv dyslektiker meg får kramper av sånne tragiske oversettelser!

Jeg bruker restene etter stangselerien (bruker bare en halv fin kuttet stangseleri i waldorfsalaten) i supper og gryteretter :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
2 timer siden, Toril skrev:

Stangselleri,salt kjeks og hvitløksost er nydelig damer.Prøv! 

Salt kjeks, Buko hvitløksost, paprika og stangselleri = lykke

 

Og så må jeg si at Sam er en fantastisk fyr. Alle burde ha en Sam i livet sitt. Jeg har @2ne - det er nesten det samme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Akkurat nå ser jeg etter album med harde permer. 
Lille ramp har fortsatt løs mage, og med mindre tur enn ellers og ikke vant mat og mengde mat så fant han ut at han skulle ta et jafs av bildealbumet av yngste :sint_01:

Blir nødt til å sende inn bilder til en eller annen fotobutikk og få laget nytt album da. Drittsekk..... :pinch:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har pakket vekk julen, eller ikke helt. Men typen skal ta selve juletreet. All pynten er derimot pakket bort. Litt godt og litt vemodig, til neste jul skal jeg pynte mye tidligere! :aww: 

De neste ukene kommer til å bli travel! Gleder meg ikke veldig. Håper at salget av leiligheten går fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjennomført sløv dag hittil. Sambo og pulien er borte frem til i morgen, poden er ikke helt i form enda, godt Toddy fikk tatt seg helt ut i går. Han er grei sånn. Såre fornøyd med å ligge ute i hagen og prøve å fange fugler som kommer for nærme..   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten vedtok at det var på tide å ta ut jula da hun startet dagen med å velte hele juletreet. :rofl: Nå har vi pakket bort en del av julepynten og jeg har gått gjennom esken med julepynt jeg har stående her (har 35 nisser av ulike slag). Og nå er det Tour de Ski på tv-en og te i koppen. :ahappy:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Aslan skrev:

Thorvald, snart 5 år gammel, freser rundt på gulvet med halve lekesamlingen sin :wub: Godt han ikke er gammel enda, til tross for at han er grå rundt snuta :wub: 

Pippin, elleve år, går helt amok i lekekassa av og til. Kaster ting rett opp i været så man risikerer å få dem i hodet og suser fra rom til rom etter ballene sine. :wub:

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Pippin, elleve år, går helt amok i lekekassa av og til. Kaster ting rett opp i været så man risikerer å få dem i hodet og suser fra rom til rom etter ballene sine. :wub:

Åååh, det høres helt herlig ut :wub: De er så søte når de får sånne lekeraptuser, har aldri hat hjerte til å ta vekk lekene hans siden han enda storkoser seg med de og leker jevnlig. Godgubbene det :D 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, SFX skrev:

Nå fikk jeg lyst til å se LOTR-filmene bare på grunn av det dere sier om Sam. Eller i hvert fall lese boka, jeg er så sensitiv på skumle ting på TV'en, jeg synes enda de seneste Harry Potter-filmene er litt nifse...

For jeg er en av de meget få som aldri har fått rotet seg til å lese boka :(

Me too! Jeg har dog lest bøkene, men kunne tenke meg å ta en reprise. 

Vi har hatt Silma på besøk, og jeg har ikke tatt bilder av Silma siden 2013. Siden hun fyller 8 år idag, passet det fint å gi henne en liten spabehandling og ta noen nye bilder i samme slengen. Synes hun holder seg godt, jeg.
12419362_10156368561415641_3666004290362

Måtte ta noen bilder av henne og mammaen også. Saeta er totalt ute av pels, så de ble kanskje ikke så lekre, men bedre enn ingenting. Saeta fyller 11 i begynnelsen av april, så man vet liksom aldri når det er for seint.
1170785_10156368567640641_67734745518425
 

  • Like 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@LineDet var flere sting enn jeg så for meg når du fortalte om hendelsen :-o Stakkars Smula!

Jeg og pappa har vært på ski, og siden Mona ikke klarte å la være med rype og harejakt måtte hun løpe i bånd. Da blir det automatisk litt trekking på henne, så nå har jeg en temmelig trøtt hund i sofaen. Men hun var veldig flink da, ihvertfall med tanke på at hun stort sett er vant med å være løs på skiturer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Aslan skrev:

Thorvald, snart 5 år gammel, freser rundt på gulvet med halve lekesamlingen sin :wub: Godt han ikke er gammel enda, til tross for at han er grå rundt snuta :wub: 

 

22 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Pippin, elleve år, går helt amok i lekekassa av og til. Kaster ting rett opp i været så man risikerer å få dem i hodet og suser fra rom til rom etter ballene sine. :wub:

 

Decoy (snart 9 år) er i godt selskap skjønner jeg. :P Han er mer pøblete og leken enn frøkna på 3. F.eks måtte vi flytte unna en snømann fra tv-benken og opp i høyden, den fikk ikke stå i fred for Decoy. Hjalp jo ikke at jeg syns han var søt og var litt halvhjertet når jeg prøvde å si det ikke var lov. :lol: Til hans forsvar var den mer lik en hundeleke enn julepynt. :aww: 

10623069_10153689497590630_3189235464389

"hæh, ikke lov sier du?"

 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Mona skrev:

@LineDet var flere sting enn jeg så for meg når du fortalte om hendelsen :-o Stakkars Smula!

Det var en stor hund og det var en dyp punktering, og det måtte skjæres bort og renses mye mer enn også vet trodde i utgangspunktet. Men det er tørt og fint, og ikke varmt, så det blir bra :) Hun er roligere enn normalt inne, men det er helt greit :P

 

..Sitter jeg og skriver min første jobbsøknad på veldig mange år. Kan ikke det her lenger jeg!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Betty skrev:

 

 

Decoy (snart 9 år) er i godt selskap skjønner jeg. :P Han er mer pøblete og leken enn frøkna på 3. F.eks måtte vi flytte unna en snømann fra tv-benken og opp i høyden, den fikk ikke stå i fred for Decoy. Hjalp jo ikke at jeg syns han var søt og var litt halvhjertet når jeg prøvde å si det ikke var lov. :lol: Til hans forsvar var den mer lik en hundeleke enn julepynt. :aww: 

10623069_10153689497590630_3189235464389

"hæh, ikke lov sier du?"

 

Haha ja! Slik holder Thorvald på og :lol: Har vært og hentet seg julepynt i tide og utide, julaften morgen holdt han lenge på å sprette rundt med en julekule ettåringen (menneskebarn) hadde plukket fra treet kvelden før uten at noen av oss så det :lol: Kan jo ikke annet enn å le heller, er jo så søte :wub: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Aslan skrev:

Haha ja! Slik holder Thorvald på og :lol: Har vært og hentet seg julepynt i tide og utide, julaften morgen holdt han lenge på å sprette rundt med en julekule ettåringen (menneskebarn) hadde plukket fra treet kvelden før uten at noen av oss så det :lol: Kan jo ikke annet enn å le heller, er jo så søte :wub: 

Det er ikke så enkelt å vite forskjellen på hundeleker og mennesketing! Pippin vet at han ikke kan ta ting som ligger på bord og hyller, men hva med sånt som ligger under juletreet eller står på gulvet?

Symra er bare interessert i sånt som hun kan lure fra Pippin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så er det jo koselig å planlegge og drømme litt også Har du noen tanker om hvilken rase du kan tenke deg i fremtiden?
    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...