Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Januar


Snøfrost
 Share

Recommended Posts

3 timer siden, Stine skrev:

Vigdis er kastrert, men markerer 10 ganger mer enn Trym :P  Vi har ingen gule flekker i gresset da, men hushjørner og sånt er gule og grønne *stirre olmt bort på Trym*

Gratulerer! Vil gjerne se bilder :wub:

 

12492024_10153115620542126_596324558830398748_o.jpg

  • Like 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk 5 på eksamen!  5!    

Sonen, hils på Lyn!  

Møtte en rosa goldendoodle på tur i dag. Den hadde tygget hull i en tube med konditorfarge, og husets femten år gamle datter hadde tatt ham i dusjen for å få det av. Men det kom ikke av, det bare ble

Posted Images

10 timer siden, Perfect Image skrev:

Diskuterer debarking med Amerikanere. Går like bra som å diskutere våpenloven :aww:  

Horribel praksis.  Kjenner folk som har gjort det på katt også. Debakring og declawing klarer jeg meg fint uten. 

 

Jeg har alltid ansett megselv som et hanner menneske. Men etter å ha levd med tisper i 6 år så er jeg neimen ikke helt sikker lenger. Begge kjønn har både fordeler og ulemper.  Ene tispa mi er også markeringsentusiast. Verre enn gutta... 

 

Sett alle HP og LOTR filmene i jula. Tror jeg skal lese HP på nytt i år. LOTR leste jeg på nytt i høst. 

 

AN er jeg på jobb, og her må jeg bli til 21:15. Tatt ned jula på jobb. I morgen er det huset sin tur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at jeg var ivrig med endomomdo i fjor på denne tiden, også dabbet det av :P nå forsøker jeg igjen,  fikk meg ny mobil til jul som ikke klikker hele tiden.  Skal og logge ting på myfitnesspal, tror ikke det kommer til å holde så lenge,  men moro så lenge det varer. Skal og ta ett bilde hver dag i år (maks to hundebilder i måneden, maks ett av casper). Egen instagramkonto, so far so good :P prøvde i 2012, men ble ikke noe av. Nytt skuddår, nye sjanser! jadda, det nye året startes alltid like entusiastisk.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Siri du som liker krim hadde nok likt Sherlock om dette ikke var første episoden altså :lol: Denne hadde masse flashbacks til tidligere sesonger, og om man ikke vet hva det henvises til så er hele greia komplett ulogisk. 

Inne fra tur - i joggesko - i strålende sol - i januar! Me like :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så søte @Justisia :wub:

Rart vær ute egentlig, litt snø, vind og sol. Ruslet en liten 2 timers tur, nå er jeg så kald på ræva så jeg vurderer å dusje. Ønsker meg badekar jeg.... Da skulle jeg liggi der med radio og en god bok.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Snoffe skrev:

Sånn værmeldingen over fjellet ser ut nå, så skal det gå fint over hardangervidda i hvertfall :) 

Klarer aldri tolke sånn ut i fra værmeldinger jeg, blir aldri klok på det :P Kan se superflott ut også innfører de kolonne allikevel :P @2ne, på vegvesenet kan du sette på SMS-varsling for fjellovergangene du vurderer, så får du beskjed om når det evt blir innført kolonne eller blir stengt. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, soelvd skrev:

Klarer aldri tolke sånn ut i fra værmeldinger jeg, blir aldri klok på det :P Kan se superflott ut også innfører de kolonne allikevel :P @2ne, på vegvesenet kan du sette på SMS-varsling for fjellovergangene du vurderer, så får du beskjed om når det evt blir innført kolonne eller blir stengt. :) 

Vi kjører stort sett over Hardangervidda når vi skal på hytten, er enklest. Så da sjekker jeg været på Dyranut Turisthytte (følger med det fra i en ukes tid til vi skal dra) og veivesenet (Riksvei 7), når vi nærmer oss så ringer jeg 175 for å høre siste nytt om overgangene så vi kan kjøre en annen vei hvis været har endret seg. 

Det viktigste er å se på hvor mye vind det er meldt. Under 10 m/s så skal det være ganse greit å kjøre over, over 10 m/s så er det ikke like greit, stort sett kolonne da. Er det 15 m/s så er det som oftes stengt. 

Er greit å sjekke andre fjelloverganger samtidig, sånn at man har litt valgmuligheter :) 

Dette er hva jeg har lært og opplevd selv :) Andre kan sikkert si noe annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Snoffe skrev:

Vi kjører stort sett over Hardangervidda når vi skal på hytten, er enklest. Så da sjekker jeg været på Dyranut Turisthytte (følger med det fra i en ukes tid til vi skal dra) og veivesenet (Riksvei 7), når vi nærmer oss så ringer jeg 175 for å høre siste nytt om overgangene så vi kan kjøre en annen vei hvis været har endret seg. 

Det viktigste er å se på hvor mye vind det er meldt. Under 10 m/s så skal det være ganse greit å kjøre over, over 10 m/s så er det ikke like greit, stort sett kolonne da. Er det 15 m/s så er det som oftes stengt. 

Er greit å sjekke andre fjelloverganger samtidig, sånn at man har litt valgmuligheter :) 

Dette er hva jeg har lært og opplevd selv :) Andre kan sikkert si noe annet. 

Ja, vi også har nok hatt det som pekepinn. Men før nyttår nå feks var det meldt kanskje 3-4 sekundmeter over haukeli også er det jammen stengt allikevel. Vi hadde flaks og slapp unna kolonne eller stenging 30. men det så litt håpløst ut en stund :P Vi har Hardangervidda som alternativ, men der er det nesten alltid dårligere vær enn haukeli i tillegg til lengre strekke med kolonne enn det pleier være på haukeli. Jeg vil ha tunnel :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, 2ne skrev:

Jeg skal til Bergen(-ish) på torsdag jeg. Håper vær og føreforhold er litt bedre til da :P 

Noen venner kjørte over Hemsefjell i går, det hadde gått veldig bra.

Her borte er forholdene stort sett fine nå i dag, har nettopp vært ute å øvelseskjørt med K og lillebror. :) Er meldt kaldt hele uken som kommer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, soelvd skrev:

Ja, vi også har nok hatt det som pekepinn. Men før nyttår nå feks var det meldt kanskje 3-4 sekundmeter over haukeli også er det jammen stengt allikevel. Vi hadde flaks og slapp unna kolonne eller stenging 30. men det så litt håpløst ut en stund :P Vi har Hardangervidda som alternativ, men der er det nesten alltid dårligere vær enn haukeli i tillegg til lengre strekke med kolonne enn det pleier være på haukeli. Jeg vil ha tunnel :P 

Opplevde i slutten av mai at vi ble stoppet i begynnelsen på hardangervidda pga. kolonne (var ikke meldt på veivesenet sine sider.) Fikk beskjed om å vente i 30 min, vi var der i 3 timer før de sa at vidda var stengt. Passe grinete da altså :P Syntes godt de kan oppdatere litt oftere enn det de gjør :P 

Har også opplevd at det står at vidda er åpen, lite vind og så kommer vi opp og den burde vært stengt. Det er ekkelt det! *grøsse* 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Eplefe skrev:

Jeg måtte Google debarking, og jeg klarer ikke å bli overrasket en gang. At det er mulig. :( 

Det verste er at det er HELT normalt. De kan ikke skjønne at det er et problem. Bare en liten operasjon og tada! Null stress det vel.  De synes nok vi er ekstrememe, for jeg fortalte dem at det er "concidered as animal cruelty" her i Norge og at vi liker ikke å operere på hundene med mindre det er medisinsk nødvendig... Vi er bare sære må man skjønne ;) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, soelvd skrev:

Ja, vi også har nok hatt det som pekepinn. Men før nyttår nå feks var det meldt kanskje 3-4 sekundmeter over haukeli også er det jammen stengt allikevel. Vi hadde flaks og slapp unna kolonne eller stenging 30. men det så litt håpløst ut en stund :P Vi har Hardangervidda som alternativ, men der er det nesten alltid dårligere vær enn haukeli i tillegg til lengre strekke med kolonne enn det pleier være på haukeli. Jeg vil ha tunnel :P 

Jeg ønsker meg også tunnel :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Snoffe skrev:

Opplevde i slutten av mai at vi ble stoppet i begynnelsen på hardangervidda pga. kolonne (var ikke meldt på veivesenet sine sider.) Fikk beskjed om å vente i 30 min, vi var der i 3 timer før de sa at vidda var stengt. Passe grinete da altså :P Syntes godt de kan oppdatere litt oftere enn det de gjør :P 

Har også opplevd at det står at vidda er åpen, lite vind og så kommer vi opp og den burde vært stengt. Det er ekkelt det! *grøsse* 

 

Vi kjørte en gang mot haukeli, så dukket det opp at det var innført kolonne. Kjørte med en kompis og vi tenkte at jaja, det går vel fint. Kom opp til Røldal og var bil nr 3 som ikke fikk være med i siste kolonne før de stengte. Så da var det bare å kjøre 3-4 timer hjem igjen. Fytti så pyton. Men gidder ikke ta sånne sjanser nå som jeg har unge i baksetet. 

Jeg har også opplevd perioder der det virkelig burde vært kolonne men ikke var det. Har kjørt kolonne noen ganger og, men da ser det alltid fint  ut. Blir ikke helt klok på det :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Perfect Image skrev:

Det verste er at det er HELT normalt. De kan ikke skjønne at det er et problem. Bare en liten operasjon og tada! Null stress det vel.  De synes nok vi er ekstrememe, for jeg fortalte dem at det er "concidered as animal cruelty" her i Norge og at vi liker ikke å operere på hundene med mindre det er medisinsk nødvendig... Vi er bare sære må man skjønne ;) 

 

Lurer på om jeg har møtt en xolo med dette. Jeg antok først det var knust strupehode - helstrup på den veldig ivrige og samkjønnsaggressive xoloen din virker ikke så lurt, men nå lurer jeg på om den var debarked. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, soelvd skrev:

Vi kjørte en gang mot haukeli, så dukket det opp at det var innført kolonne. Kjørte med en kompis og vi tenkte at jaja, det går vel fint. Kom opp til Røldal og var bil nr 3 som ikke fikk være med i siste kolonne før de stengte. Så da var det bare å kjøre 3-4 timer hjem igjen. Fytti så pyton. Men gidder ikke ta sånne sjanser nå som jeg har unge i baksetet. 

Jeg har også opplevd perioder der det virkelig burde vært kolonne men ikke var det. Har kjørt kolonne noen ganger og, men da ser det alltid fint  ut. Blir ikke helt klok på det :P 

Ser den, blir så annerledes når man har med seg barn kontra bare voksne.

Akkurat nå, Teserere skrev:

Hva hadde dere syns var best med kåring av årets hunder i diverse grener: en kåring på tvers av alle grener eller en kåring i hver gren?

En kåring i hver gren + pluss en kåring på den som har gjort det aller best på tvers av grenene (og helst i flere grener).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Teserere skrev:

Hva hadde dere syns var best med kåring av årets hunder i diverse grener: en kåring på tvers av alle grener eller en kåring i hver gren?

Vi har kåring pr gren, synes det er helt greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg trodde jeg hadde et ganske greit forhold til mus. Helt til det satt en å titta på meg på brødfjøla akkurat..... Snakk om overhysterisk kjerring, C var sikker på at nå hadde jeg kutta av meg både fingre og tær.... Sendte gubbe og Tuva inn på kjøkkenet for å kverke den, men den kom seg unna gitt. Så nå er det satt opp felle!

Ellers en fin restamatlunsj :P

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er definitivt hannhundmenneske. Her blir det bare hannhunder fremover tror jeg. 

Men det er da fint at folk har forskjellige preferanser. :) Kjipt om absolutt alle hadde ønsket seg det samme kjønnet.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, 2ne skrev:

Jeg skal på jobb i morgen jeg. Arbeidspraksis, forsøk 4. Jeg prøver hardt å være optimistisk, for helt ubrukelig kan jeg vel ikke være, men med tanke på hvordan det gikk sist og gangen før der, da utgangspunktet var mye bedre, så kjenner jeg at jeg sliter litt med å finne "det er klart jeg kan"-følelsen. Jeg er ikke Byggmester Bob, og jeg kan ikke fikses, liksom.. 

Men AN så fryser jeg og er trøtt :yawn: Jeg kan drikke en kopp kakao da, selv om jeg egentlig driver å kutter ut det :lol: 

Lykke til, krysser alt jeg har for deg!

Jeg tror jeg kom på tema for mitt neste valpekull. Jeg kjører tema på navnene de har i valpekassa, så blir det noe helt annet på stamtavla. Men jeg liker å kalle de ved navn mens de er her, og ikke bare H1 eller Rød Tispe. 
Er dette god nok grunn til å kjøpe seg noen bøker i den serien? Selv om jeg finner alt av navn på Wikipedia hvis jeg trenger inspirasjon?

Jeg skulle ha vasket opp, men har ingen rene koppehåndklær - så da får jeg vel sette på ei klesvask. Også må jeg huske å gå ned med søppeldunken og ekstraposen 500 meter ned til krysset hvor den tømmes - eller så er det fire uker til neste gang! Som om ikke det var nok, har jeg bestemt meg for å få skrudd ferdig en kommode i dag. Dette blir en tøff søndag, ass. Spise tom noen kakebokser har jeg også lurt på å få til... Og ta opp mer vom fra fryseren til dyra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • En C-hund kan være symptomfri, eller den kan ha plager. Det er jo veldig individuelt. En annen ting er at skjelettproblemer gjerne forplanter seg. Min hund har ikke forkalkninger, men hun har avlastet hoftene såpass mye at hun har fått subluksasjon i en skulder foran. Og hun får til stadighet låsninger i ryggen som må knekkes opp. HD er noe man må ta hensyn til hele tiden, mtp. at all aktivitet må tilrettelegges. Min hund har stort sett vært symptomfri og klart seg greit til tross for HD, men det har jo krevd en middels formue i massasje, laserbehandling, fysioterapi, svømming, injeksjoner, kosttilskudd osv. 
    • Jeg skjønner. Jeg synes på en måte ikke at 3/6 med C (uten forkalkninger) er så ille, men jeg har sett på fryktelig mye hunder i det siste. Mulig jeg har sett meg blind og at jeg må stikke fingeren i jorda
    • Jeg tenker at hvis du må velge mellom de ulempene, og heller få en mindre risiko for de senere, så ville jeg ventet. Ja, tidsmessig er det optimalt, men det er snakk om litt tilrettelegging bare. Jeg vet ihvertfall at om jeg hadde stått der med en 4 år gammel hund enten skuddredd eller med HD, og hadde hatt disse valgene, så ville jeg angret på å ikke bare ha ventet noen måneder. Noen garanti er det såklart aldri. Om du kan leve med en skuddredd hund som ikke kan brukes til det den er tenkt til, så ville jeg gått for det. HD går utover helsa og hverdagen til hunden i mye større grad.
    • For å være ærlig: Jeg ville stått over begge kullene. Det er ganske kjipt å sitte med hund om to/tre år som viser tegn på sjukdom som du kunne vært uten om du ikke hadde hatt dårlig tid.  Både skuddreddhet og leddsjukdom kan korte ned/stoppe både konkurranse og redningsplaner. Vent til det kommer et kull hvor du heller blir misfornøyd med noe som ikke kan være fysisk/psykisk begrensende. For eksempel farge og kjønn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...