Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Januar


Snøfrost
 Share

Recommended Posts

  • Svar 4.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk 5 på eksamen!  5!    

Sonen, hils på Lyn!  

Møtte en rosa goldendoodle på tur i dag. Den hadde tygget hull i en tube med konditorfarge, og husets femten år gamle datter hadde tatt ham i dusjen for å få det av. Men det kom ikke av, det bare ble

Posted Images

1 minutt siden, Caroline skrev:

Hvorfor er det like forbanna trist når Gandalf detter ned i avgrunnen med balrogen HVER gang, selv om jeg vet han kommer tilbake? :icon_cry:

Kjenner følelsen! Snille gamle mannen skal da ikke falle ned i noen avgrunn! :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Familie ja.. 
Faren min dukket opp plutselig her. Leverte tilbake noe av det vi hadde lagt i en gavekurv fordi det ikke var godt. Og slengte like godt med noe annet av matvarer han hadde fått av andre fordi det var heller ikke godt. 

Noe av det første han gjør er å klage sin store nød på at broren min sa at han hadde foretrukket en annen farge på stripene på Kählerlysestakene han fikk. Jaja... Det var dette her med selvinnsikt osv da :P 

Akkurat nå er lørdagspizzaen snart ferdig så nå blir det lørdagskos for fullt :)
Sjef'en ser ut til å være bedre også. Men det er vel heller fordi jeg kan ha tatt litt for mye potetmel og blandet i litt vann etter tips fra noen med en del erfaring med slikt :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, *Kat84* skrev:

Familie ja.. 
Faren min dukket opp plutselig her. Leverte tilbake noe av det vi hadde lagt i en gavekurv fordi det ikke var godt. Og slengte like godt med noe annet av matvarer han hadde fått av andre fordi det var heller ikke godt. 

Noe av det første han gjør er å klage sin store nød på at broren min sa at han hadde foretrukket en annen farge på stripene på Kählerlysestakene han fikk. Jaja... Det var dette her med selvinnsikt osv da :P

 

Sjarmtroll :lol:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Caroline skrev:

Takk, det tar jeg som et stort kompliment :ahappy: Saeta er best :wub: Tør ikke håpe på alt for mye, men har fått låne barnebarnet hennes til et kull, og venter i spenning på om det blir noe der. Jeg kjenner jeg kommer til å gå i dyp sorg om jeg mister linjene mine (Silma ville jo ikke ha noen flere). 

Oooooh, spennende:D
Du vet hvor du skal dumpe en av valpene dersom det kommer en tispe:aww::baby:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Caroline skrev:

Hvorfor er det like forbanna trist når Gandalf detter ned i avgrunnen med balrogen HVER gang, selv om jeg vet han kommer tilbake? :icon_cry:

:cry: 

kom forresten over en diskusjon om han sier "run you fools" eller "fly your fools". Var egentlig sikker på at det var run jeg, men tydeligvis dypt uenig på nett :P 

...ser jeg Kill Bill. Ferdig med "alle de andre". Og spiser hjemmelaget chili con carne. Trengte noe krydret etter å ha fylt meg til randen med julekaker *rap* 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ganzie skrev:

Oooooh, spennende:D
Du vet hvor du skal dumpe en av valpene dersom det kommer en tispe:aww::baby:

Ja, hos meg sjæl! Haha. Nei seriøst. Har altfor mange på liste på tisper nå. Sikkert noen som faller fra, men jeg prioriterer meg selv først, og så folk jeg kjenner litt til :P Det nå nok fire tisper til før jeg får dekket behovet mitt og de jeg kjenner litt som ønsker seg. 

Samme er det på aussie. Alle vil ha tispe. Jeg skjønner det litt mer der, altså. Men sheltie som er en så ukomplisert rase, der ser jeg ikke helt hvorfor folk på død og liv skal ha tispe med mindre de har en flokk tisper fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, JeanetteH skrev:

:cry: 

kom forresten over en diskusjon om han sier "run you fools" eller "fly your fools". Var egentlig sikker på at det var run jeg, men tydeligvis dypt uenig på nett :P 

...ser jeg Kill Bill. Ferdig med "alle de andre". Og spiser hjemmelaget chili con carne. Trengte noe krydret etter å ha fylt meg til randen med julekaker *rap* 

Hm! Jeg så den tekstet på engelsk, men jeg leser jo ikke så mye tekst vanligvis, så jeg la ikke merke til hva tekstingen sa. 

Kill Bill hadde passet seg, men tror jeg fortsetter med TTT faktisk. Det ble forøvrig litt krydder her og, men det ble taco. Med en rimelig hot hjemmelaget guacamole. Nam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, JeanetteH skrev:

kom forresten over en diskusjon om han sier "run you fools" eller "fly your fools". Var egentlig sikker på at det var run jeg, men tydeligvis dypt uenig på nett :P 

Fly, you fools :aww:

https://www.youtube.com/watch?v=mJZZNHekEQw 

https://www.youtube.com/watch?v=meOCdyS7ORE

Google og youtube er din venn, så det er vel egentlig ikke noe å diskutere :P 

 

Jeg ser Narnia: Løven, heksa og klesskapet igjen jeg. Bare fordi jeg er sur og gretten og ikke gidder å finne noe annet å se på, eller gå og legge meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Krutsi skrev:

Du kan bruke den i hjemmelaget tomatsuppe, kyllinggryte eller en spesiell kyllingsalat..

Jeg kan bare å lage stor porsjon så:

2 grillet kylling, rensket ogkuttet i biter 

1hel pakke toro ming ris - kokt

2 poser  ekte majones

1 boks rømme

1 agurk

1-2 paprika

1 boks mais 

Stangselleri (jeg bruker en bunt)

Smak til med paprikakrydder, karri, salt og pepper..

Og den er nesten bedre dagen etterpå :) 

Det kunne jo vært godt om jeg likte rømme og majones :p

11 timer siden, Pixie skrev:

Les boka!!! SÅ mye bedre enn filmene :wub:

Tror jeg har lest den og Hobbiten minst ti ganger...

Kanskje det blir et mål for 2016...

6 timer siden, Caroline skrev:

Me too! Jeg har dog lest bøkene, men kunne tenke meg å ta en reprise. 

Vi har hatt Silma på besøk, og jeg har ikke tatt bilder av Silma siden 2013. Siden hun fyller 8 år idag, passet det fint å gi henne en liten spabehandling og ta noen nye bilder i samme slengen. Synes hun holder seg godt, jeg.
12419362_10156368561415641_3666004290362

Måtte ta noen bilder av henne og mammaen også. Saeta er totalt ute av pels, så de ble kanskje ikke så lekre, men bedre enn ingenting. Saeta fyller 11 i begynnelsen av april, så man vet liksom aldri når det er for seint.
1170785_10156368567640641_67734745518425
 

Lev i nuet på slike ting - jeg tok noen halvdårlige tre generasjoners-bilder etter EDS, og ble enig med meg selv om å forsøke på nytt i disse dager, for da ville alle tre ha full pels og vi kunne få fin, hvit bakgrunn. Sånn skulle det ikke bli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Martine skrev:

@Wednesday, Familien min har svær tomt i Sverige, ca 47-48 mål. Et år vi var der kom naboene for å fortelle oss at det var villsvin ved tomta. Sånn ca 30-35 stk. Viste seg at de holdt til på tomten vår, var spor etter de over alt. 

Grøss og gru. Pappa påstår de er sky, men jeg hadde nok fått litt høy puls om jeg så en :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag møtte vi forresten ei snål katte på tur. Hun kom mjauende og løpende da vi hadde rigga oss til ved en sånn benk med bord, hadde ikke sett mopsen da. Mopsen oppdager katten og hisser seg kraftig opp. Katten skvetter, tenker seg om i 5 sekunder før den fortsetter mot oss. Jeg personlig synes katter er både skumle og litt ekle, så jeg var sikker på at nå kommer den pinade etter mopsen. Løfter opp (!! :icon_redface:) hunden, og går mot samboeren min for å avlevere. Snur meg tilbake mot benken og vogna (med sovende baby i), og der står kattelørva oppå benken, og skraper liksom på der myggnettinga møter bagen. WTF? :| Jeg har jo på myggnettinga nettopp fordi jeg er smått paranoid for katter som skal snike oppi vogna, men jeg har aldri eeegentlig trodd at det skulle skje. Flytter vogna i ei faderlig fart, og velter katta av benken ved å bare ta opp sitteunderlaget vi har lagt der, som den hadde satt seg på. Den lunta rundt og holdt seg i området, brydde seg nada om mopsen :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ne skrev:

Fly, you fools :aww:

https://www.youtube.com/watch?v=mJZZNHekEQw 

https://www.youtube.com/watch?v=meOCdyS7ORE

Google og youtube er din venn, så det er vel egentlig ikke noe å diskutere :P 

 

Jeg ser Narnia: Løven, heksa og klesskapet igjen jeg. Bare fordi jeg er sur og gretten og ikke gidder å finne noe annet å se på, eller gå og legge meg. 

Hører fortsatt Run :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Snoffe skrev:

Selv dyslektiker meg får kramper av sånne tragiske oversettelser!

Jeg bruker restene etter stangselerien (bruker bare en halv fin kuttet stangseleri i waldorfsalaten) i supper og gryteretter :) 

Ja, det blir som om "he loves me" skulle vært oversatt til "han pulte meg sanseløs" - det er ikke skrivefeil, det er bare helt feil modus og eventuelt manglende vokabular. 

Og takk for tips, jeg tenker jeg forsøker å dytte stangselleri her og der i mat framover :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

 

Og takk for tips, jeg tenker jeg forsøker å dytte stangselleri her og der i mat framover :D

Stangselleri kan også kuttes opp og fryses. Så tar du opp en neve når du trenger til gryte/lapskaus e.l. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Caroline skrev:

Ja, hos meg sjæl! Haha. Nei seriøst. Har altfor mange på liste på tisper nå. Sikkert noen som faller fra, men jeg prioriterer meg selv først, og så folk jeg kjenner litt til :P Det nå nok fire tisper til før jeg får dekket behovet mitt og de jeg kjenner litt som ønsker seg. 

Samme er det på aussie. Alle vil ha tispe. Jeg skjønner det litt mer der, altså. Men sheltie som er en så ukomplisert rase, der ser jeg ikke helt hvorfor folk på død og liv skal ha tispe med mindre de har en flokk tisper fra før.

Haha, ser den:P Er nok ikke bare jeg som sikler etter en Saeta-etterkommer:wub:

Og jeg vil ha tispe fordi jeg ikke makter bikkjer som pisser i pelsen sin:icon_redface: Skulle nok lett taklet en guttesheltie uten problemer, men potensialet for hannhundpiss i pelsen gir meg hetta:fear:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det virker jo som at de det er snakk om i artikkelen tar godt hensyn til valpenes behov og utøver god dyrevelferd, og det er vel og bra. Uansett synes jeg det er skummelt med slike trender som involverer dyr, spesielt fordi man aldri vet hvordan det kan utvikle seg. Med en såpass stor etterspørsel, kan vi liksom ikke se bort ifra at det kan skapes mange useriøse aktører som ikke setter valpenes velferd i absolutt første rekke. Forholdene man har sett i utlandet som blir beskrevet i artikkelen er jo ren tortur…
    • Hvis han gjør fra seg rimelig raskt om morgenen så tenker jeg at han faktisk må ut da. Du sier ikke hvor ung, men det kan ta litt tid før de lærer seg å sove hele natta. Men det kan være at han også bare har behov for å røre litt på seg eller bytte liggested, så jeg ville prøvd uten bur.
    • Kast buret på søppeldynga der det hører hjemme.  Her er det ingen som står opp ‘før tiden’ med mindre det er snakk om dårlig mage eller lignende . De sover da også i sengen eller i kurver på gulvet for de som ønsker det.
    • https://www.nrk.no/stor-oslo/valpeyoga-har-kommet-til-norge-_-dyrebeskyttelsen-vil-ha-forbud-1.16816919 Pengegriske ‘grundere’ utnytter små hvalper til inntjening. Tragisk å se at over 40 % svarer at de vil benytte seg av tilbudet. Kanskje ikke overraskende når man ser hvor mange som stadig anskaffer seg vandrende lidelseshistorier på fire ben ..  Håper Dyrebeskyttelsen får gjennomslag her. 
    • Et lite problem, men kanskje noen har et tips eller to?  Har en unghund som våkner litt tidligere enn jeg ønsker på morgenen. Han våkner opp mellom 05.30 og 06.30. Før jeg fikk hunden våknet jeg av meg selv og sto opp en gang mellom 06.30 og 07.00. Tidsmessig er ikke dette noe stort problem, jeg får sove nok selv om jeg står opp 05.30. Jeg ønsker imidlertid ikke å stå opp før jeg må. Vil heller ha den timen på kvelden. Han pleier å sovne av seg selv på kvelden og vi legger oss rundt kl 22. Luftetur umiddelbart før han legger seg for natta. Har prøvd å ha han våken lenger, men det hjelper lite, det er bare jeg som får mindre søvn da. Hunden våkner og starter med å bevege seg litt i buret, strekke seg, og etter litt tid blir det piping/klynking. Jeg pleier å våkne da og han slutter med lyder når han vet at han har greid å vekke meg. Hvis ikke jeg våkner(svært sjeldent) så begynner han å bjeffe. Jeg er ganske sikker på at dette er noe jeg kunne løst ganske lett med ignorering og at jeg venta han ut. Utfordringen min er at jeg bor i blokk og har naboer jeg ikke ønsker å forstyrre med lengre bjefferunder på morgenen. Han lager nok lyd ellers. Vi pleier å ta en rask tur ut når han våkner, og da både tisser og bæsjer han ganske raskt. Rett inn igjen. Jeg er heller ikke helt sikker på om han da våkner fordi han må på do, eller om det er et potensiale for litt mer sammenhengende søvn. Han har fint greid å dressere meg til å stå opp litt før jeg vil, men jeg har latt det skje da det er viktigere for meg å ta hensyn til naboenes velferd.  Er det noen som har noen tips til hvordan man kan få hunden til å sove litt lengre på morgenen?   
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...