Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Desember


Guest Belgerpia
 Share

Recommended Posts

  • Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Herregud!  Dere vet den eksamenskarakteren jeg fikk, som var midlertidig? Vel, jeg har fått den endelige: Jeg fikk A!!!!!!!!!!!

Jeg må legge det ut her også Min lille Nora er mestvinnende berner sennenhund tispe i Norge i 2015

Oh, forresten så sendte jeg inn dette bildet av Nora og meg til konkurransen "Jakten på kjæledyret" for noen uker siden, og i forige uke fikk jeg telefon om at jeg hadde fått andreplassen og vunnet 1

Posted Images

Akkurat nå, Turb skrev:

Takk... jeg retter biologiprøver og innser at jeg nok har lagt lista for lavt - ev har briljante elever. Bare femmere og seksere så langt...

Kanskje prøven dekker for få kompetansemål? Eller kanskje klassen faktisk er brilliant? Da vil de sannsynligvis ha bare femmere og seksere i andre fag også.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Pippin&Symra skrev:

Akkurat nå leste jeg i lokalavisa at en jeg var veldig forelska i på ungdomsskolen har solgt tomter for 540 millioner. Livet kunne vært så annerledes! :lol: 

:lol::lol:

Kveldens trening har bevist det vi alltid har visst: Kvinnfolk er rasjonelle... Mens Willy var flink til å ENTEN finne julestjerna eller nissen, så var jo Yasmine mer rasjonell og plukket med seg nissen på veien til å finne julestjerna... :aww: 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Djervekvinnen skrev:

Æsj, jeg har veldig lite erfaring med hvordan man skal te seg når det kommer til andre sin sorg.. :(  Jeg blir ganske usikker på hva jeg skal si og gjøre..

Nå er det en nær veninne av meg som har en dødssyk far, og fikk nå sms om at han var blitt så mye dårligere og det var uvisst om han hadde lenge igjen. Jeg svare på sms`en, men burde jeg ringt? Jeg vil ikke trenge meg på, vil heller ikke virke "følelseløs" ved å kanskje si for lite eller "bare" skrive sms.. Uff, er så usikker! Jeg vet jo at når det er en større sorg, er det ikke alltid man vi prate, basert på egen erfaring ihvertfall.. Vi har snakket om faren når vi har møttes, når hun selv har tatt initiativ. Hun bor langt unna så treffes sjeldent, så ringes og sms.   Hun har en stor familie rundt seg, så hun er ikke alene om dette, men vil vise at jeg bryr meg..

Ååh hva er best å gjøre i en slik situasjon? Hva hvis hun sier: han er død, kan man fortsatt skrive en sms... nei jeg vet ikke.. :(

http://sterkestreker.no/wordpress/blogg/slik-moter-du-en-som-har-mistet-noen/

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det første gang jeg har opplevd at Teo har vært skeptisk til et menneske. Han elsker jo vanligvis alt på 2 og 4 bein. Men i dag kom det bort en full, latvisk mann til oss, som spurte etter veien. Jeg så at Teo gikk lenger og lenger bort fra mannen, selv om han overhodet ikke var truende mot meg eller Teo.... Hadde jeg ikke hatt han i bånd, så hadde han vel stukket med halen mellom beina.... :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Pippin&Symra skrev:

Kanskje prøven dekker for få kompetansemål? Eller kanskje klassen faktisk er brilliant? Da vil de sannsynligvis ha bare femmere og seksere i andre fag også.

Nei tror det er mer at jeg har bommet på vurderingskriteriene mine, så ingen av spørsmålene er laget slik at de kan vise forståelse og helhetlig tankegang (som jo er mer femmer, sekser kriterier). Alle spørsmålene er egentlig på 3-4 nivå - altså ren gjengivelse av det som står i boka. Jaja, my bad - er ikke noe de skal lide for. Får teste samme kompetansemål ved et senere tilfelle og lage bedre spørsmål da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man skal prøve seg på hjemmelagde levergodbiter, så er det viktig å det litt gøy på kjøkkenet. Først bør man sørge for at man lager puré av leveren i en beholder som faktisk ikke er helt tett for væsker, sånn at når bladene går rundt i høy hastighet, så slynges puréblandingen ut langs kanten på beholderen, og utover, vel, det meste. Noe av det havner på gulvet, og dermed får hunden en smakeprøve. Etter at man har vasket kjøkkenet for levermaling, er det på tide å blande i havremel og kle en form med bakepapir. Dernest er det hunden sin tur til å finne på noe gøy, f.eks. kaste opp på sokkene dine, velte bollen med leversuppe eller plassere seg strategisk bak føttene dine for at du skal snuble (helst med bollen i hendene for maksimum underholdning). Her valgte Katla en litt annen variant, nemlig å tisse på rya midt p gulvet, og så gå bort til skomatta og tisse der også. For å være litt effektiv fortsatte hun å tisse mens hun gikk. Det er viktig med litt avveksling, så et lite intermesso for gulvvask og igangsetting av vaskemaskin kan være kjekt. Til slutt heller man blandingen i formen, putter formen i ovnen og blir våt på sokkene.

 

...lukter det lever her. Og Katla ligger og purker ved siden av meg, fornøyd etter å ha fått slikke bollen.:ike:

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh- valpen har sovna. Gud bedre så slitsom han er innimellom... godt han kontrer med å være supersøt andre ganger! Men noen ganger hadde jeg ikke protestert det aller minste om noen ville overta ham. Kan jo være fordi jeg sitter hjemme med ham hele dagen og er oppe med ham halve natta, mens gubben er på jobb + overtid og sover om natta. Ble latterlig lykkelig over å kunne gå inn på Rema i dag tidlig mens gubben venta ute med valpen :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Pixie skrev:

Puh- valpen har sovna. Gud bedre så slitsom han er innimellom... godt han kontrer med å være supersøt andre ganger! Men noen ganger hadde jeg ikke protestert det aller minste om noen ville overta ham. Kan jo være fordi jeg sitter hjemme med ham hele dagen og er oppe med ham halve natta, mens gubben er på jobb + overtid og sover om natta. Ble latterlig lykkelig over å kunne gå inn på Rema i dag tidlig mens gubben venta ute med valpen :icon_redface:

Haha, akkurat som å ha baby :aww: Det fine med valper er at de er baby mye kortere enn menneskebabyer :P 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Debbie skrev:

8,5 mnd siden sist- hvordan det?

Det høres ut som du mente at 8.5 mnd var kort tid bare, det er jo slettes ikke uvanlig at retriever tisper løper hver 6-7 mnd. Men mulig jeg misforsto hva du mente :)

 

 

Bursdagsoverraskelsen ble vellykket, bra dag :ahappy:

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboer har tatt seg av turing av hundene mens jeg har vært på jobb og deretter kurs. Så kjekt! :ahappy: 

Vi kjørte ned til sentrum for å kjøpe mat til de da jeg kom hjem og endte opp med en sekk canagan. Spent på hvordan de reagerer på det.

Jeg fikk gått en liten luftetur hjem fra butikken med hundene da. Følte jeg trengte det etter pizza på kurset:sleep:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg kasta inn håndkleet og varslet at jeg ikke kommer på jobb i morgen heller, sitter her og vrir meg av smerter i muskler og ledd! Det var faktisk bedre å gå kveldstur med hunder, men hadde vi møtt noen så hadde jeg sluppet hundene og lagt meg ned for å dø, er liksom helt kraftløs. I morgen skulle jeg egentlig på et møte som jeg har forberedt et innlegg til. Rart hvordan man kan grue seg til noe, og så bli skuffet hvis det ikke blir noe av! :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
3 timer siden, Aslan skrev:

Dessverre helst før desember (oktober og november er optimalt), så ergo, så snart som mulig om vaksina skal rekke å få effekt før den vanlige influensasesongen setter igang over jul. På jobben min (helsevesenet) har vi gratis vaksinasjonstilbud i oktober og november - og allikevel dropper folk det basert på feilinformasjon som at man kan få influensa av vaksinen eller at det er kvikksølv i den (var i svineinfluensavaksinen, men ellers er det ca 20 år siden det var kvikksølv i norske vaksiner). En ting er å ta et informert valg om å droppe vaksina, men å gjøre det på bakgrunn av feilinfo og frykt får det til å boble i meg :lol: Ugh. 

Jeg tok influensavaksine et år pga barn i familien med nedsatt immunforsvar. Tør faktisk ikke ta den igjen, for jeg ble dårlig av den. Tror faktisk aldri jeg har vært så mye syk som det året etter vaksinen. 

Jeg er ikke mot vaksiner altså, bare så det er sagt :) Jeg ble bare skremt over hvor mye jeg var syk det året. Fikk omtrent alt som gikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå har jeg lagt fra meg strikkinga for kvelden, og skal bare litt før jeg må ut å lufte hundene for kvelden. Skrivedag i morgen, skal ferdigstille en oppgave som skal inn torsdag. Den blir ikke av så god kvalitet siden jeg har prioritert å jobbe, men satser nå på godkjent. Har ingenting å si for sluttkarakteren heldigvis. :P

Får sove lenge da! Jobber best fra formiddagen og utover, så da skal alarmen få hvile seg (b-menneske ja :P ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Aslan skrev:

Dessverre helst før desember (oktober og november er optimalt), så ergo, så snart som mulig om vaksina skal rekke å få effekt før den vanlige influensasesongen setter igang over jul. På jobben min (helsevesenet) har vi gratis vaksinasjonstilbud i oktober og november - og allikevel dropper folk det basert på feilinformasjon som at man kan få influensa av vaksinen eller at det er kvikksølv i den (var i svineinfluensavaksinen, men ellers er det ca 20 år siden det var kvikksølv i norske vaksiner). En ting er å ta et informert valg om å droppe vaksina, men å gjøre det på bakgrunn av feilinfo og frykt får det til å boble i meg :lol: Ugh. 

Nå er jeg vaksineforkjemper, men nå er det vel at det er aluminium som ikke er bra. Det har jo vært mye om aluminium i kvasi-miljøene, men det er både aluminiumhydroksid/fosfat og formaldehyd i f.eks hep a+b vaksine :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

Nå er jeg vaksineforkjemper, men nå er det vel at det er aluminium som ikke er bra. Det har jo vært mye om aluminium i kvasi-miljøene, men det er både aluminiumhydroksid/fosfat og formaldehyd i f.eks hep a+b vaksine :P

Ja, det er aluminium i vaksinene.. Men du får i deg mer aluminium hvis du drikker appelsinjuice eller spiser spekeskinke enn om du tar ei vaksine..

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Stine skrev:

Nå har jeg hamstret hostesaft så håper det hjelper! La meg på eget rom inatt, så C fikk litt søvn ihvertfall :P

 

Jeg har noskapin stående i skapet etter en liten hosterunde i september. Nå har jeg skikkelig hosterunde, så må begynne på den igjen i kveld tror jeg. Møkkatørrhoste, hoster til jeg brekker meg X antall ganger i timen :(  God bedring!

8 timer siden, Dicte skrev:

Da har jeg fått vite at vi må operere ja.. Men det ser ut som om ingen i Trondheim vil ta på seg den operasjonen, så vi må til Grong, eller sørover. Til Grong kan vi jo kjøre ganske lett, men vil jo velge hva som er best, men hva som faktisk er best har jeg ingen anelse om.. :(

Da puddelen til ei venninne av meg brakk foten som liten valp reiste de til vet i Namsos husker jeg. Kanskje verd å sjekke ut, tror de var ganske flinke på skjelettskader. Kan høre med henne om hvilken vet det var om du ønsker?

3 timer siden, Wednesday skrev:

Trur jeg har øreverk også :| 

Det er noe dritt :( jeg slet mye med øremerking da jeg var lita. For et par år siden fikk jeg bihulebetennelse og ørebetennelse i BEGGE ørene, trodde jeg døde, spesielt på flyturen hjem.. God bedring!

 

__________

...slapper jeg av, hoster ut lungene mine og spiser skumnisser og marsipangris..

Taipa er herlig :wub: ser så mye av Aron i henne, og det er så morsomt :ahappy: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Monikawt skrev:

Jeg har noskapin stående i skapet etter en liten hosterunde i september. Nå har jeg skikkelig hosterunde, så må begynne på den igjen i kveld tror jeg. Møkkatørrhoste, hoster til jeg brekker meg X antall ganger i timen :(  God bedring!

 

Det samme til deg! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det er virkelig bekymringsfullt når store hunder viser aggressiv atferd, spesielt i offentlige områder. Det handler ikke bare om rasen, men også om eierens ansvar for å trene og sosialisere hunden riktig. Alle hunder, uansett størrelse, kan være fantastiske følgesvenner hvis de får riktig oppdragelse og omsorg. Det er viktig at eiere forstår sitt ansvar og jobber med hundene sine for å sikre at de kan oppføre seg trygt rundt andre hunder og mennesker. Aggressiv atferd kan ofte håndteres med riktig trening og tålmodighet.
    • Har hunden alltid vært veldig glupsk eller blitt det mer i det siste? Har hunden fått betydelig høyere appetitt er det lurt med vet.sjekk. Vektøkning og tørr hud kan være symptom på lavt stoffskifte (men også rett og slett feil kost). Ellers er fersk mat det første jeg ville anbefalt (råfôr, fryst ferskfôr evt egensammensatt med oppskrift satt sammen for din hund). Bland gjerne ut med litt grønnsaker som allerede nevnt for mer metthetsfølelse (isbergsalat og agurk har veldig lite kalorier). 
    • Wow, faren var lekker, ja!!😍  Koselige bilder🌸
    • Se der da, så nyyyydelig🥰 
    • Torsdag var en dårlig dag med tanke på trening på husreinhet. Da tisset han 5 ganger inne. Alle gangene var det rett før jeg skulle ut med han, sykt irriterende 😂 I går derimot var en veldig god dag, da hadde vi null uhell!  Vel, neste uke blir det hjemmekontor, og da er jeg plutselig i møter når han våkner. Da blir det fort mye tissing inne uansett.  I går tok vi buss for første gang. Det gikk fint ☺️  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...