Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Desember


Guest Belgerpia
 Share

Recommended Posts

  • Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Herregud!  Dere vet den eksamenskarakteren jeg fikk, som var midlertidig? Vel, jeg har fått den endelige: Jeg fikk A!!!!!!!!!!!

Jeg må legge det ut her også Min lille Nora er mestvinnende berner sennenhund tispe i Norge i 2015

Oh, forresten så sendte jeg inn dette bildet av Nora og meg til konkurransen "Jakten på kjæledyret" for noen uker siden, og i forige uke fikk jeg telefon om at jeg hadde fått andreplassen og vunnet 1

Posted Images

Kom plutselig på at revisoren kommer i morgen. Det kom jeg på altfor sent. Det betyr at jeg må tilbringe mye tid med å svare på spørsmål fra han i stedenfor å gjøre det jeg ikke gjorde i dag fordi jeg kunne gjøre det i morgen hvor jeg trodde jeg hadde bedre tid :( 

Er det mulig å være så forbanna glemsk.  Ikke kan jeg jobbe overtid heller,  pga kidden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Pippin&Symra En ting jeg merker det på om jeg er fokjølet eller har influensa er feber og smerter i hele kroppen. Da det gjør vondt hvis noen tar på et vilkårlig sted. Også er jeg enig i dette med at influensa blir kastet på deg.

Mannen har blitt forkjølet, flaks jeg har rømt til Haugesund igjen! Satser på å slippe unna, men det er 2-3 år siden sist så det er vel snart min tur igjen.

Eksamen nr. 3 i morgen som bare er forbedring av karakter. Føler meg klar :). Siste natten i Haugesund-leiligheten. Reiser til Bergen i morgen etter julebord på kvelden, og så er leiligheten utleid fra mandag. Helt vilt å legge denne byen bak meg, selv om jeg skal ned noen turer i vår så blir det bare dagsturer. Endelig skal jeg bo én plass igjen!!!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Wednesday skrev:

Jeg vil ikke bli drapsmann! :( Folk må lære seg å bruke refleks! Fatter ikke at det skal være så vanskelig. Voksne folk bare jogger rett ut i veien i regn og mørke. Hva pokker innbiller de seg?? 

Jeg har knallgul refleksjakke og bruker den hver dag :D Beste kjøpet jeg har gjort :D Fatter ikke at folk tør å gå uten refleks og leke med livet...... :|

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Eplefe skrev:

Forskjellen på de to er at influensa kan og bør man vaksineres mot om man omgås noen med respiratoriske problemer (som f.eks. astma), gamle, nyfødte eller andre med nedsatt immunfunksjon. Hvis du har influensa burde du absolutt ikke gå på jobb for du kan smitte noen som tilhører, eller jevnlig omgås, en av de sårbare gruppene. Forkjølelse er bare kjipt. Det er ikke vanlig med feber under forkjølelse, men med influensa er det helt normalt.

Amen! Jeg vaksinerte meg mot influensa i høst, jeg omgås periodevis syke og i tillegg er jeg gravid, men bestemte meg egentlig allerede i februar etter at jeg fikk influensa da, var steindårlig i 2,5 uker (sengeliggende med feber i en uke, så balanseproblemer i halvannen uke etterpå, visstnok fort gjort at det utløses av influensa), det var kjipt som pokker. Så jeg blir å fortsette å vaksinere meg, nå er det jo mye for barnet i magen jeg gjør det og, for det er potensielt dødelig både for fosteret i magen og som nyfødt, og siden jeg nå er vaksinert vil barnet mitt også være beskyttet etter fødselen. Vinn vinn!

 

@Pippin&Symra norsk helseinformatikk har laget en liten oversikt over forskjellene http://nhi.no/forside/forskjellen-pa-influensa-og-forkjolelse-27238.html man må ihvertfall se både på sykdomsforløpet og symptomene :) Håper du blir frisk snart!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt på å vaksinere meg lenge, men aldri kommet så langt. Jeg har så dårlig immunforsvar så får alltid en, to runder med influensa i året -  i følge legen må jeg opparbeide meg immunitet igjen et virus/bakterie om gangen - kan ta inntil fem år... 
Når på året lønner det seg å vaksinere seg?

AN sitter jeg å forbereder forelesning om bakterier og virus :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Meldte meg nettopp frivillig til en FB-bønn om noen kunne passe hunden til ei vi var på kurs med i vinter noen timer på torsdag kveld. Blanding av bc og finsk lapp. Hun og Biz har lekt og herja og rulla rundt til stor glede for begge to før, så da veit jeg om ei som blir veldig glad på torsdag.:)

Timmy kommer til å bli kjempesur, men han kan ligge å gnage på godbitballen sin på gjesterommet så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Turb skrev:

Har tenkt på å vaksinere meg lenge, men aldri kommet så langt. Jeg har så dårlig immunforsvar så får alltid en, to runder med influensa i året -  i følge legen må jeg opparbeide meg immunitet igjen et virus/bakterie om gangen - kan ta inntil fem år... 
Når på året lønner det seg å vaksinere seg?

AN sitter jeg å forbereder forelesning om bakterier og virus :P 

Dessverre helst før desember (oktober og november er optimalt), så ergo, så snart som mulig om vaksina skal rekke å få effekt før den vanlige influensasesongen setter igang over jul. På jobben min (helsevesenet) har vi gratis vaksinasjonstilbud i oktober og november - og allikevel dropper folk det basert på feilinformasjon som at man kan få influensa av vaksinen eller at det er kvikksølv i den (var i svineinfluensavaksinen, men ellers er det ca 20 år siden det var kvikksølv i norske vaksiner). En ting er å ta et informert valg om å droppe vaksina, men å gjøre det på bakgrunn av feilinfo og frykt får det til å boble i meg :lol: Ugh. 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke jeg har hatt influensa mer enn et par-tre gange i hele mitt liv, men du steike så dårlig jeg har vært da... Det har liksom ikke vært noen tvil om at det var influensa liksom... høy feber, vondt  vondt i hele kroppen, nesten så man ikke orker å røre seg... Man kan bli ganske dårlig av en forkjølelse også, men influensaen tar det liksom et nivå videre :)

Og etter å ha tilbragt dagen sammen med forkjøla folk og folk med syke unger i heimen, så ser jeg fort for meg at jeg går på en liten sykdomssmell i løpet av de neste dagene... eremitter som meg, som ikke omgås unger og folk i særlig store doser er jo sjelden utsatt for slik smitte :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har feber! Måtte ta en siesta på gulvet etter barnehagehenting i dag til og med. Med ungene oppå meg. Nå er de heldigvis i seng, og jeg mååå få jobba med mekanikken! Problemet er bare at det ikke er spesielt enkelt å forstå slikt med feberhjerne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Aslan skrev:

Dessverre helst før desember (oktober og november er optimalt), så ergo, så snart som mulig om vaksina skal rekke å få effekt før den vanlige influensasesongen setter igang over jul. På jobben min (helsevesenet) har vi gratis vaksinasjonstilbud i oktober og november - og allikevel dropper folk det basert på feilinformasjon som at man kan få influensa av vaksinen eller at det er kvikksølv i den (var i svineinfluensavaksinen, men ellers er det ca 20 år siden det var kvikksølv i norske vaksiner). En ting er å ta et informert valg om å droppe vaksina, men å gjøre det på bakgrunn av feilinfo og frykt får det til å boble i meg :lol: Ugh. 

Isj, da får jeg kanskje ringe og bestille meg legetime da. Men takk for infon, synes det kommer mye forvirrende rundt det...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så glad du er på pletten for å snakke om vaksiner stadig vekk, @Aslan! Jeg blir helt småsprø av vaksinemotstanderne altså ... Jeg har forøvrig vaksinert meg i år, fordi jeg er gravid. Har jo en jobb hvor jeg møter drøssevis med folk hver dag også, i varierende fysisk helse. @Wednesday og @Pippin&Symra - masse god bedring jenter/damer/kvinner! Det er pyton å være syk altså!! 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Aya skrev:

Jeg er så glad du er på pletten for å snakke om vaksiner stadig vekk, @Aslan! Jeg blir helt småsprø av vaksinemotstanderne altså ... Jeg har forøvrig vaksinert meg i år, fordi jeg er gravid. Har jo en jobb hvor jeg møter drøssevis med folk hver dag også, i varierende fysisk helse. @Wednesday og @Pippin&Symra - masse god bedring jenter/damer/kvinner! Det er pyton å være syk altså!! 

Hihi, takk :icon_redface: Som sagt så skal jo folk få lov å takke nei, men slutt nå å spre frykt samtidig, eksempelvis om kvikksølv i vaksina, alvorlige bivirknger som bare er finni på etc etc. Blir så provosert :lol: Ihvertfall når helsepersonell står bak! Kom over et herlig utsagn på et gravidforum, ei sol droppet vaksina fordi hun ble bare syk i en dag av gangen av influensa hun, så dét er jo ikke noe stress for noen syntes hun *klore ut hjernen min*

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, mushi skrev:

Fy ****. Kommer hjem fra treninga og luna har spist 100 gr dadler med stein. :x Jeg MÅ på jobb i morgen. Kommer til å måtte ut med henne i halve natt og komme hjem til neddriti hus. FML. 

Legg ut nøkkel så stikker jeg innom før og etter jobb :)  

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Aslan skrev:

Amen! Jeg vaksinerte meg mot influensa i høst, jeg omgås periodevis syke og i tillegg er jeg gravid, men bestemte meg egentlig allerede i februar etter at jeg fikk influensa da, var steindårlig i 2,5 uker (sengeliggende med feber i en uke, så balanseproblemer i halvannen uke etterpå, visstnok fort gjort at det utløses av influensa), det var kjipt som pokker. Så jeg blir å fortsette å vaksinere meg, nå er det jo mye for barnet i magen jeg gjør det og, for det er potensielt dødelig både for fosteret i magen og som nyfødt, og siden jeg nå er vaksinert vil barnet mitt også være beskyttet etter fødselen. Vinn vinn!

 

@Pippin&Symra norsk helseinformatikk har laget en liten oversikt over forskjellene http://nhi.no/forside/forskjellen-pa-influensa-og-forkjolelse-27238.html man må ihvertfall se både på sykdomsforløpet og symptomene :) Håper du blir frisk snart!

Tipper det er forkjølet jeg er, selv om jeg har/har hatt feber og vondt i muskler og ledd. Jeg er bedre i dag, influensa varer visst lenger. Jeg drar på jobb i morgen, så drar jeg heller hjem tidlig hvis jeg føler meg dårlig. Takk for info!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wednesday skrev:

Trur jeg har øreverk også :| 

SYMPATI! Det er så vondt. Trodde ikke man kunne få det som voksen, før jeg fikk det som student en gang. Trodde jeg skulle dø... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vi hatt innetrening, og hundene har lært seg å finne julestjerna og hvor nissen er... stakkars nissen er litt våt i skjegget nå. Yasmine har enormt konkurranseinstinkt (ok - noen vil kanskje kalle det ressursforsvar :lol:) når Willy er i nærheten, så hun har det supertravelt med å gjøre ting sånn at Willy ikke får sjansen... hun er litt patetisk, men det setter jo fart i ræva på henne i hvert fall  :lol:

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...