Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Desember


Guest Belgerpia
 Share

Recommended Posts

Guest *Kat84*
5 minutter siden, Pippin&Symra skrev:

Jeg kan ikke huske sist jeg var så voldsomt forkjøla. Noen som vet om det går influensa nå? Jeg har aldri helt lært meg forskjellen på de to. Det verker i kroppen, jeg slipper snart opp for snytepapir og jeg nyser snart nesa av meg. I morgen MÅ jeg på jobb!

Jeg vet om flere som har hatt influensa de sistukene. Slike ting pleier jo å bre seg over hele landet, og slike perioder varer alt fra 1 til 3 måneder virker det som. 

God bedring! 

Og til alle som klør i halsen, er forkjøla og sår: 
Jeg pleier å spise hvitløksfedd. Det svir, jeg blir svett, og tårene renner, men det hjelper! For de som ikke vil det så funker det å ha 6-7 dråper med peppermynteolje som man får på helsekosten i kokende vann. 
Jeg pleier å gjøre begge disse tingene, og ta en støyt og to med billig whiskey. 
Anbefales dog bare om man ikke skal ut blandt folk, eller ikke skal kjøre noe sted ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Herregud!  Dere vet den eksamenskarakteren jeg fikk, som var midlertidig? Vel, jeg har fått den endelige: Jeg fikk A!!!!!!!!!!!

Jeg må legge det ut her også Min lille Nora er mestvinnende berner sennenhund tispe i Norge i 2015

Oh, forresten så sendte jeg inn dette bildet av Nora og meg til konkurransen "Jakten på kjæledyret" for noen uker siden, og i forige uke fikk jeg telefon om at jeg hadde fått andreplassen og vunnet 1

Posted Images

7 minutter siden, Pippin&Symra skrev:

Jeg kan ikke huske sist jeg var så voldsomt forkjøla. Noen som vet om det går influensa nå? Jeg har aldri helt lært meg forskjellen på de to. Det verker i kroppen, jeg slipper snart opp for snytepapir og jeg nyser snart nesa av meg. I morgen MÅ jeg på jobb!

Alltid lært at forkjølelse kommer snikende, men influensa kommer kasta på. Om det stemmer vet jeg ikke. 

 

Holder på å fylle opp akvariet igjen, 150 liter vann er mange bøtter. :aww: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Meg skrev:

hadde en nær-døden opplevelse med bil og henger (jada vi har kjetting) i helga, på jakt etter en eller annen sidevei uten is. Vi fant ingen sidevei uten is :( Så kjørte fra Roa-siden til Gran med hjertet i halsen (turte ikke kjøre tilbake til Roa.kom så vidt opp den ene bratte bakken, hadde ikke hatt særlig lyst å kjøre NED der).  

Æsj, skikkelig dritt altså! Håper denna vinteren tar seg opp snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Alltid lært at forkjølelse kommer snikende, men influensa kommer kasta på. Om det stemmer vet jeg ikke. 

 

Holder på å fylle opp akvariet igjen, 150 liter vann er mange bøtter. :aww: 

 

Stemmer. Googla det nettopp :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Pippin&Symra skrev:

Jeg kan ikke huske sist jeg var så voldsomt forkjøla. Noen som vet om det går influensa nå? Jeg har aldri helt lært meg forskjellen på de to. Det verker i kroppen, jeg slipper snart opp for snytepapir og jeg nyser snart nesa av meg. I morgen MÅ jeg på jobb!

Forskjellen på de to er at influensa kan og bør man vaksineres mot om man omgås noen med respiratoriske problemer (som f.eks. astma), gamle, nyfødte eller andre med nedsatt immunfunksjon. Hvis du har influensa burde du absolutt ikke gå på jobb for du kan smitte noen som tilhører, eller jevnlig omgås, en av de sårbare gruppene. Forkjølelse er bare kjipt. Det er ikke vanlig med feber under forkjølelse, men med influensa er det helt normalt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Snøfrost skrev:

Du får si ifra om den er severdig, for jeg har ikke sett den.

Ikke jeg heller. Prøvde å lese boka, men ble så utrolig irritert på eieren at jeg måtte legge den bort før side 70. Boka kunne liksågreit hett noe som "Hvordan gjøre alt galt med hunden din!"

17 minutter siden, Snøfrost skrev:

Nå synes jeg ryggen kan slutte å være vond. Lei av å kjempe for å få på meg sokker :aww: 

Pølseklyper er din venn ;) *blåse på så det blir bedre*

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Eplefe skrev:

Forskjellen på de to er at influensa kan og bør man vaksineres mot om man omgås noen med respiratoriske problemer (som f.eks. astma), gamle, nyfødte eller andre med nedsatt immunfunksjon. Hvis du har influensa burde du absolutt ikke gå på jobb for du kan smitte noen som tilhører, eller jevnlig omgås, en av de sårbare gruppene. Forkjølelse er bare kjipt. Det er ikke vanlig med feber under forkjølelse, men med influensa er det helt normalt.

Jeg har definitivt hatt feber, frostrier og hetetokter. Hm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

ÅÅÅÅÅÅÅ gleder meg til at hodet er på plass igjen i morgen, men er vel ikke brukandes før på torsdag. I morgen er det først fysioterapi så to timer på skole så kiropraktor jippi. I dag måtte jeg bli hjemme og ta det helllt med ro og Niri tror jeg syntes det var helt greit for han maste ikke i det heletatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring til alle syke! :hug:

Nico har kommet i den amorøse delen av løpetiden og hennes hjertes utkårede er Ask :huh:

Hun dilter etter han hele tiden og gnir seg inntil han.  Og ligger oppå han og vasker han i fjeset om natten. WTF? 

Hun er ikke innbilt,  hun har akkurat sluttet å blø,  så det ville vært for tidlig.  

Uvant med tisper merker jeg, jeg så liksom ikke den komme..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drakk akkurat en kopp kaffe, og nå har jeg en ekkel smak av askebeger i kjeften :P Why?? Smaksløkene mine er tydeligvis på bærtur, tror at karrigryta mi er veldig sterk og, brant bakerst på tunga mi når jeg smakte, men ellers smaker den ingenting liksom, tror C får seg en overraskelse etterpå når han skal spise middag :Laugh:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, mokken skrev:

Bare 8.5 mnd?  Eller mente du uke? :)

 

Prøve å sove litt snart, lang dag i morgen! 

8,5 mnd siden sist- hvordan det?

15 timer siden, Aslan skrev:

Ja, har gått fra månedlig til fire ganger i året tror jeg

Allikavel betaler vi like mye, om ikke mer. Fantastisk...

 

Har tatt opp alle episodene av den siste sesongen Broen. Og jeg har fryktelig vondt av Saga, stakkars.

I dag får jeg nytt kjøleskap med fryser, det blir stas. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snøfrost skrev:

Du får si ifra om den er severdig, for jeg har ikke sett den.

 

Hva skal jeg si, jeg var egentlig bare ganske irritert på folkene første 2/3 delene. Imens siste 1/3 var veldig gjenkjennelig og trist. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Timmy hylte og fòr sammen på tur i dag, virket som at det var høyre bakbein som var vondt. Prøvde å bære han litt for å se om det var et lite innfall av drama på gang. For det kan jo skje. Så gikk han noen meter, satte seg ned og nektet å gå videre.

Så da bar jeg han resten av turen, og gav Metacam for sikkerhets skyld når vi kom hjem. Han virker fin igjen nå. 

Han har jo vært så utrolig sprek ei god stund nå, håper det fortsetter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, JeanetteH skrev:

Så langt har jeg irritert meg på oppdretteren og nå på treneren...

Hahaha, jeg syns den filmen var skikkelig teit, og veldig amerikansk......

Spoiler

...med tanke på hvor lenge de har den bikkja.

Grein ikke i det hele tatt. :lol: 

22 minutter siden, Stine skrev:

Drakk akkurat en kopp kaffe, og nå har jeg en ekkel smak av askebeger i kjeften :P Why?? 

Det der har skjedd meg også en gang! Jeg syns det var så syyyykt ekkelt, så jeg kasta resten av den kaffen. :P  

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livsfarlig ute i dag. Selv grusen er såpeglatt! Rakk å se for meg hvordan jeg skulle komme meg til legevakt uten bil med valp mens jeg var på vei ned, men heldigvis er ingenting brukket eller forstua. Bare ømt og forslått, spesielt hånda jeg tok meg for med. Litt trøst å bli overfalt av bekymra valp mens jeg lå der da :ahappy: Nå er jeg bare så inderlig glad jeg rakk å bake ut rundstykkene først, det ville ikke blitt lett nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Pippin&Symra skrev:

Jeg gleder meg til den rettefrie skolen. Det burde være mulig i vår digitale verden. Langt på vei i alle fall.

Ikke når man må vurdere innhold.. Men jeg gleder meg først og fremst til at kollegaen min er tilbake i jobb igjen jeg, slik at jeg ikke må rette all engelsken for hele trinnet :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

Ikke når man må vurdere innhold.. Men jeg gleder meg først og fremst til at kollegaen min er tilbake i jobb igjen jeg, slik at jeg ikke må rette all engelsken for hele trinnet :P 

Noen typer retting trenger man vel fortsatt en menneskehjerne til ja. Men jeg håper du får betalt for det ekstraarbeidet du gjør! Har ikke den syke kollegaen en vikar som kan rette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Pippin&Symra skrev:

Noen typer retting trenger man vel fortsatt en menneskehjerne til ja. Men jeg håper du får betalt for det ekstraarbeidet du gjør! Har ikke den syke kollegaen en vikar som kan rette?

Har vikar ja, men hun er ikke engelsklærer, så det er ikke heldig at hun vurderer med tanke på elevenes læringsutbytte. Jeg fører timer for den ekstra rettingen altså, greit å ha til avspasering når det kommer nye lommerusk til våren :ahappy: Men jeg er likevel lei akkurat nå hehe

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg litt uggen etter togtur... Skjønner egentlig ikke at jeg skal bli så reisesyk på de "nye" togene? 
Har vært på reisefot siden kl 6 i morges - kom hjem kvart på fem... Det er alt for lang dag for hundene å være hjemme alene og samvittigheten er køl svart, men hundene så ikke ut til å ha lidd noen nød heldigvis. Men jeg er glad det ikke er ofte jeg har slike dager. Hadde tenkt å kompensere med hjemmekontor i morgen, men kom plutselig på at jeg skal ha bilen inn på service... skitt... torsdag, da... evt kort dag i morgen.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det er virkelig bekymringsfullt når store hunder viser aggressiv atferd, spesielt i offentlige områder. Det handler ikke bare om rasen, men også om eierens ansvar for å trene og sosialisere hunden riktig. Alle hunder, uansett størrelse, kan være fantastiske følgesvenner hvis de får riktig oppdragelse og omsorg. Det er viktig at eiere forstår sitt ansvar og jobber med hundene sine for å sikre at de kan oppføre seg trygt rundt andre hunder og mennesker. Aggressiv atferd kan ofte håndteres med riktig trening og tålmodighet.
    • Har hunden alltid vært veldig glupsk eller blitt det mer i det siste? Har hunden fått betydelig høyere appetitt er det lurt med vet.sjekk. Vektøkning og tørr hud kan være symptom på lavt stoffskifte (men også rett og slett feil kost). Ellers er fersk mat det første jeg ville anbefalt (råfôr, fryst ferskfôr evt egensammensatt med oppskrift satt sammen for din hund). Bland gjerne ut med litt grønnsaker som allerede nevnt for mer metthetsfølelse (isbergsalat og agurk har veldig lite kalorier). 
    • Wow, faren var lekker, ja!!😍  Koselige bilder🌸
    • Se der da, så nyyyydelig🥰 
    • Torsdag var en dårlig dag med tanke på trening på husreinhet. Da tisset han 5 ganger inne. Alle gangene var det rett før jeg skulle ut med han, sykt irriterende 😂 I går derimot var en veldig god dag, da hadde vi null uhell!  Vel, neste uke blir det hjemmekontor, og da er jeg plutselig i møter når han våkner. Da blir det fort mye tissing inne uansett.  I går tok vi buss for første gang. Det gikk fint ☺️  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...