Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Desember


Guest Belgerpia
 Share

Recommended Posts

  • Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Herregud!  Dere vet den eksamenskarakteren jeg fikk, som var midlertidig? Vel, jeg har fått den endelige: Jeg fikk A!!!!!!!!!!!

Jeg må legge det ut her også Min lille Nora er mestvinnende berner sennenhund tispe i Norge i 2015

Oh, forresten så sendte jeg inn dette bildet av Nora og meg til konkurransen "Jakten på kjæledyret" for noen uker siden, og i forige uke fikk jeg telefon om at jeg hadde fått andreplassen og vunnet 1

Posted Images

7 minutter siden, rosinbolle skrev:

Og hvor mange ml er en dose vaksine? :) blir forsvinnende lite igjen i hvertfall, og garantert langt under grenseverdiene for eksponering!

Hmm, kan det være 0,5 ml for en voksen person? Det vil si 0,0001g/0,5 ml hvis hoderegningen min er riktig nå da (det tar jeg ikke for gitt etter tre timer søvn og noen doser koffein). 

 

Aliminium blir omtrent ikke tatt opp i kroppen, det er ihvertfall minimalt. Jeg har lest om det en gang for lenge siden og orker ikke google men så vidt jeg vet er opphoping av aluminium i kroppen kun reelt dersom en har nyreproblemer. Hvis ikke hjernen min er helt på bærtur er det også lite forskjell mellom de forskjellige måtene vi får det i oss også. Absorbasjonen er lav samme om det blir tatt inn via mat eller via vaksiner.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Stine skrev:

Ikke hørt om!? Født og oppvokst under en stein hun eller? Skum må man ha til jul, selv om det ikke er så sabla godt :Laugh:

Vet, hun var knapt myndig, så har vel ikke fått med seg skummet enda!

15 timer siden, Paranomia skrev:

Jøss, jeg kjøpte på Rema1000. Men julegodtet på Rema1000 er veldig nedsatt så er ganske skrapet for det meste, inkl juleskum

Ja, tror det er derfor!!

1 time siden, Line skrev:

Og i dag fant jeg igjen Juleskum på Rema - da kjøpte jeg to poser så jeg har en stund :lol: 

Urettferdig! Har fortsatt lyst på jeg!!

---

Eksamen 3 av 4 unnagjort! Bare 6 dager til ferie, tirsdag kan ikke komme raskt nok kjenner jeg!!

Nå skal jeg vaske ut av leiligheten, så ufattelig gørr kjedelig!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time og 20 minutters tur i dagslys gjorde susen for energien kjenner jeg! Ikke regnet det noe særlig heller. :ahappy: Nå må jeg vel dykke ned i oppgaven igjen, det er ikke mye igjen før jeg kan si meg ferdig med min del (gruppeoppgave, men andre delen av gruppa befinner seg i Nordland så vi sender den litt mellom oss :P ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, JeanetteH skrev:

Jippi :bananas: Endelig fikk jeg den stillingen på jobb som jeg har søkt flere ganger. Og det betyr mer i lommeboken etterhvert også. 

Gratulerer! Fin bursdagsgave det :ahappy:

 

 

Jeg har visst god flow, ref mannen på blodbanken.  :P

Snart slappe av litt før ekstravakt i natt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk akkurat melding om at båten fra kiel-gøteborg har tekniske problemer og defor ikke kan kjøre full speed neste torsdag når vi skal hjemover. Godt jeg ikke er lettskremt på sånne ting, tror ikke jeg skal fortelle det til reisefølget før vi er på båten :lol: 

Men når båten har tekniske problemer, er det ikke da vanlig å faktisk fikse disse problemene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Polfarer skrev:

Fikk akkurat melding om at båten fra kiel-gøteborg har tekniske problemer og defor ikke kan kjøre full speed neste torsdag når vi skal hjemover. Godt jeg ikke er lettskremt på sånne ting, tror ikke jeg skal fortelle det til reisefølget før vi er på båten :lol: 

Men når båten har tekniske problemer, er det ikke da vanlig å faktisk fikse disse problemene? 

Det ville vel vært den åpenbare løsningen ja :lol:

Har jeg laget meg middag, og for å si det sånn... jeg får vel ingen stjerne i Michelin-guiden denne gangen heller :lol:. Når man går for prinsippet "bruke opp det man har i kjøleskapet før det blir for gammelt" så blir det litt ymse smaker sammen.. Dagens kulinariske krumspring ble stekt torskeloin krydret med fiskekrydder, salt og pepper - og litt lime og pesto, stekt sopp, potetmos og... ehhhh... kålstuing... servert med ristede cashewnøtter og oppskårne tomater og gulrot. Hadde det ikke vært for den kålstuingen så kunne det vel vært ganske bra faktisk, men den brøt på en måte all helhet :lol:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å si: Piggsko :wub::wub::wub::wub:  Hundre ganger med behagelig å gå på enn brodder man setter på :D Så da fikk hundene 30 min båndtur, de hater meg litt da, båndtur er kjeeeeeeedelig - men de har løpt løs en gang i dag og får løpe løs på kveldsluftingen også, så er ikke synd på dem. 

 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, JeanetteH skrev:

Jippi :bananas: Endelig fikk jeg den stillingen på jobb som jeg har søkt flere ganger. Og det betyr mer i lommeboken etterhvert også. 

HURRA! Så fortjent! Har lyst å høre en masse mer - men det får være en annen gang et annet sted!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Raksha skrev:

Glemte å si: Piggsko :wub::wub::wub::wub:  Hundre ganger med behagelig å gå på enn brodder man setter på :D Så da fikk hundene 30 min båndtur, de hater meg litt da, båndtur er kjeeeeeeedelig - men de har løpt løs en gang i dag og får løpe løs på kveldsluftingen også, så er ikke synd på dem. 

Piggsko er tingen altså :). Jeg hadde vært helt ødelagt tror jeg, om jeg ikke hadde hatt piggsko de siste vintrene... alternativt hadde verken hundene eller jeg kommet oss ut på tur. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Polfarer skrev:

Ikke sant! Ser liksom ikke for meg at problemene bare forsvinner eller blir bedre av seg selv :P 

Eventuelt så KAN det jo hende at de må vente på en eller annen del som skal skiftes ut da... bare for å være litt sånn konstruktiv og sånn - og det skal man jo være :aww:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Eventuelt så KAN det jo hende at de må vente på en eller annen del som skal skiftes ut da... bare for å være litt sånn konstruktiv og sånn - og det skal man jo være :aww:

 

Akkurat nå, Pippin&Symra skrev:

Kanskje man må vente på deler vet du. Jeg er så smart!

Det kan vel være :) 

Jeg regner med at båten ikke synker så da er det ikke noe stress for min del, blir noen timer forsinket men de 2-3 timene mindre på norsk jord skal jeg klare å offre :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kangerlussuaq skrev:

 

Trenger ikke fortelle meg det, men som jeg forsøkte (tydeligvis dårlig ) å forklare så er det vel *det* som er argumentet til antivaxxers i dag? Tror jeg.

Ang appelsinjuice, noe jeg ikke veit ang appelsin, eller er det snakk om at det er aluminium-coated innside på enkelte appelsinjuicepakker du refererer til? Samme gjelder spekeskinke. Geologisk finnes ikke aluminium naturlig og jeg har iallefall aldri hørt om planter eller dyr som benytter seg av aluminium for naturlige prosesser.

Jeg kan ikke mer siden NRK ikke fortalte mer.. Men du kan jo selv sjekke ut programmet dems på nett-TV :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen @Perfect Image!

Og med nytt liv . Det er fordeler og ulemper med alt :) 

I mens resten av røkla teller salgslager i butikk er jeg hjemme og lagde julekarameller og pynter pepperkakehus med poden. 

Jeg vet jeg høres helt merkelig ut nå , men jeg ville heller vært på jobb.  Det er en av de absolutt morsomste og mest spennende dagene i året . Ikke bare jeg som synes det,  de fleste på bruket elsker varetelling :P Sånn har det ikke vært der jeg har jobbet tidligere :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Når veit man når en puddelvalp blir toy eller mellom? En oppdretter på utstilling sa at det veit man ikke før etter en stund.

Og hvor stor størrelsesforskjell er det på de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når veit man når en puddelvalp blir toy eller mellom? En oppdretter på utstilling sa at det veit man ikke før etter en stund.

Og hvor stor størrelsesforskjell er det på de?

Mener du ikke toy og dverg nå? Toy er til 28 cm, dverg 28-35, mellom 35-45 cm og storpuddel 45-60. Min er reg som toy, men er nå dverg (29 cm). Hun vokste til hun var over året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis
Akkurat nå, Lillekrapyl skrev:

Mener du ikke toy og dverg nå? Toy er til 28 cm, dverg 28-35, mellom 35-45 cm og storpuddel 45-60. Min er reg som toy, men er nå dverg (29 cm). Hun vokste til hun var over året.

Jo,dverg selvfølgelig!:P

Jeg ønsker meg toy, trur eg. Traff en herlig en i sommer, og får ikke han ut av hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Klematis skrev:

Jo,dverg selvfølgelig!:P

Jeg ønsker meg toy, trur eg. Traff en herlig en i sommer, og får ikke han ut av hodet.

Ja, de er herlige :)

Men ofte vet en ikke om en får en toy eller dverg før de er utvokst. Det kan også være dverg og toy i samme kull. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis
Akkurat nå, Lillekrapyl skrev:

Ja, de er herlige :)

Men ofte vet en ikke om en får en toy eller dverg før de er utvokst. Det kan også være dverg og toy i samme kull. :)

Spennende! Er det generelt god helse på pudler? Og ingen røyting? Bedre for allergikere, kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så inderlig vondt når tre blir til to. Jeg visste hun var en stor karakter, men herregud så tomt det er.
X'en fikk sovne inn i går etter en tid med sykdom. Jeg er takknemlig for de ekstra ukene vi fikk til å si farvel, men jeg tror ikke jeg noen gang blir helt ferdig med den fantastiske hunden.

Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre med meg selv nå, jeg bare gråter til jeg sovner, våkner og gråter igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...