Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Desember


Guest Belgerpia
 Share

Recommended Posts

27 minutter siden, Tinkie skrev:

Uff, jeg skulle ønske jeg kunne gjøre sånt :lol:  Men jeg tør ikke helt å la bilen stå og gå midt på Marjostua...

 

Kuro og jeg har vært en deilig, lang tur ute i Frognerparken. Vi møtte et par veldig søte hunder som han fikk løpe litt med. Det forundrer meg alltid hvor ukritiske noen folk er til hvordan hundene deres oppfører seg og hvem de hilser på... 

 

Apropos! @Margrete, var du ute med to schäfere oppe i det ene hjørnet av parken her om dagen? I går eller forgårs eller noe? Isåfall gikk vi forbi dere!

 

I går satte vi i gang julen med ribbe og lefse hos mamma og pappa med et vennepar av dem. Det er første gang hele familien har vært samlet på månedsvis! Og det viser seg at Kuro forguder søstrene mine, og han er nærmest uendelig tålmodig med dem. Bare se. :lol:

635864845685556595.thumb.jpg.435c7cf0ba1

Verdens søteste, da. :heart: 

En av mange fordeler med å bo på landet det :sleep: :heart:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Herregud!  Dere vet den eksamenskarakteren jeg fikk, som var midlertidig? Vel, jeg har fått den endelige: Jeg fikk A!!!!!!!!!!!

Jeg må legge det ut her også Min lille Nora er mestvinnende berner sennenhund tispe i Norge i 2015

Oh, forresten så sendte jeg inn dette bildet av Nora og meg til konkurransen "Jakten på kjæledyret" for noen uker siden, og i forige uke fikk jeg telefon om at jeg hadde fått andreplassen og vunnet 1

Posted Images

Grattis med dagen til @puddellover

Her er årets julewalldorf ferdig. Nå skal jeg ut med hundene, så er det å pynte seg litt, pakke walldorf og gaver i bilen og dra til søster, der også Sara og Stig og noen flere familiemedlemmer er. Gleder meg jeg. 

97c0053e-ac43-4db5-964a-005c1805620a.jpg

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når noen plutselig legger ut bilde av den 14 år gamle valpen til Amalie  ( som også ble 14 ) på Puli gruppa blir man litt engasjert.  Så gøy at hun har valper som lever enda! :D 

Pulier er litt som JRT mistenker jeg. Djevelen holder sin hånd over sine osv.  

Jonas bare nekter å dø.  Han er snart en medisinsk sensasjon.  Jeg har forberedt poden på Jonas sitt nært fremstående dødsfall i et par år nå. Han tror meg ikke lengre. 

Toddy er ekstremt masete i dag. Han pleier ikke være sånn. Han vil ut. Og når han har vært ute i 10 min skal han inn igjen.  

 

Edit : poden ringte i sted for å fortelle at julenissen hadde gitt han julestrømpe hos pappaen!  For første gang!  Med 1 sjokolade i?  WTF? ?? 

Nissen har levert julestrømpe her også , den er mer velfylt.  Faren aner virkelig ingenting om julestrømpe :aww: 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi se, da er riskremen klar, bærene til rødsausen står til tining, ribba er halvferdig, sausen er nesten ferdig, surkålen er egentlig ferdig, men står og koser seg litt til. Bare litt poteter og gulrøtter da, så er middagen klar. Men den skal ikke på bordet før klokka er 17.00 og julen synges inn av sølvguttene, altså :aww:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er rabbestappa klar, så den bare kan hurtigvarmes rett før fem :D Pinnekjøttet begynner søren meg å bli klart det og.... Men den skal jo svis litt i ovnen før servering, så det er ikke store krisa at det er ferdig før tiden :) Vente til halv fem med å pynte meg vel, det er ikke akkurat kos å ha på seg kjolen, kanskje jeg ikke får den på meg engang, magen er jo stramt som et trommeskinn allerede :Laugh:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I julematens ånd.. akkurat nå sitter jeg flirer litt for meg selv mens jeg hører gubben diskutere med seg selv om hva som er opp og ned på en kylling (vi skal ha kylling til julemiddag), han følger en oppskrift idag og er visst blitt litt satt ut av at det er noe som er opp og ned på kyllingen. Høres ut som han er kommet frem til at brystet er ned..

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, TonjeM skrev:

I julematens ånd.. akkurat nå sitter jeg flirer litt for meg selv mens jeg hører gubben diskutere med seg selv om hva som er opp og ned på en kylling (vi skal ha kylling til julemiddag), han følger en oppskrift idag og er visst blitt litt satt ut av at det er noe som er opp og ned på kyllingen. Høres ut som han er kommet frem til at brystet er ned..

Jeg tipper brystet er opp ;) 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, TonjeM skrev:

I julematens ånd.. akkurat nå sitter jeg flirer litt for meg selv mens jeg hører gubben diskutere med seg selv om hva som er opp og ned på en kylling (vi skal ha kylling til julemiddag), han følger en oppskrift idag og er visst blitt litt satt ut av at det er noe som er opp og ned på kyllingen. Høres ut som han er kommet frem til at brystet er ned..

 

Oi, det har jeg ikke tenkt på :lol: Jeg har vel alltid tenkt at brystet er opp, for det er sånn man ser dem servert på tv, men når man ser en kylling stå på beina sine så er jo brystet ned. Hm!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, TonjeM skrev:

I julematens ånd.. akkurat nå sitter jeg flirer litt for meg selv mens jeg hører gubben diskutere med seg selv om hva som er opp og ned på en kylling (vi skal ha kylling til julemiddag), han følger en oppskrift idag og er visst blitt litt satt ut av at det er noe som er opp og ned på kyllingen. Høres ut som han er kommet frem til at brystet er ned..

Haha mannfolk ;)

3 minutter siden, Tinkie skrev:

 

Oi, det har jeg ikke tenkt på :lol: Jeg har vel alltid tenkt at brystet er opp, for det er sånn man ser dem servert på tv, men når man ser en kylling stå på beina sine så er jo brystet ned. Hm!

Her ble jeg også forvirret nå! Men basert på dette så er begge deler rett. Spørs bare hvordan man velger å se det :rofl:

Jeg er fortsatt sulten.. teite pinnekjøtt som lukter så godt og tar så lang tid! :drool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma står og lager mat, lille virvelvind spiller spill med seg selv (tror jeg.. hun er stille og fornøyd i alle fall), 3 karer sitter og ser top gear og flirer, mens jeg ligger rett ut på sofaen og venter på at formen skal bedre seg.. 

vi snakke tradisjonsrik jul med interessant innhold :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har de håpefulle vært i sving med støvsuger og rydding. Venter på bonden og odelsgutten. Pinnekjøttet står til hviling på kjøkkenbenken, kålrabisttappen er ferdig og potetene kokte. Har vært på aldershjemmet med gave til mamma. En underlig følelse å vite at fremmede skal ta seg av henne med julefeiring. Men hun blir forvirret om vi tar henne ut derfra. Satt en stund og så sang vi litt julesanger.

Etterpå var jeg på jobben min med gave til hun som er på jobb i kveld. En liten oppmerksomhet, bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bikkjene har begynt med gavene, tror det endte opp med noen kg godis :P Vi har satt som mål å ikke begynne å pakke opp våres før halv åtte, kjenner det ryker snart :Laugh: Fått i meg en irish coffe og..... Fatter ikke hvordan den fikk plass, men det er alltid plass til litt til tydeligvis :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da vi ferdige :Laugh: Vigdis gikk bananas i papir og bånd, Tuva skulle bare sitte fanget å pakke opp sammen med oss, mens Trym har kollapset i sofaen :Laugh: Og vi har innsett at vi er altfor bortskjemte! Fått altfor mye!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundene skjønte ikke bæra av konseptet "innpakket ting under juletreet"... og lille prinsesse oppførte seg vel som den lille drittungen hun er: beslagla onkel Willys pipeleke umiddelbart, selv om hun fikk en akkurat lik selv :lol:. Hun ligger forøvrig fortsatt og gnager på hjortebein - Willy er visst ferdig med sitt... evt har prinsessen tatt hans også :aww:. Jeg har fått penger, kaffe, te, sjokolade, tre søte nisser og en stor kjøkkenkniv. Supert :). Også fikk jeg jo ny steikepanne av meg selv :aww:

Jeg har pause i spisingen da, tenkte jeg skulle vente litt med desserten, men den har jeg visst glemt, for akkurat nå stappet jeg innpå et par klementiner i stedet. Og vin... En Villa Cerro Valpolicella Ripasso... :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har rømt litt jeg. Magen min synes julemiddag er altfor fett. Kvalm og vondt :( kun lillemor som har fått gaver foreløpig, for hun skal legge seg snart.  Bare ha litt pustepause så ned igjen med gave fra oss. 

Note to self: styr unna tynnribbe og svor.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Line skrev:

Men jeg vet ikke om jeg tør, for jeg vet ikke om jeg kan nok til å undervise lærerstudenter i pedagogikk :lol: 

Æsj, kjør på! Klart du kan nok til å undervise i pedagogikk! :D

--

AN er jeg hjemme igjen fra julefeiring. Jentene mine har fått være hjemme alene lenge i dag, jeg var borte i hele 5 timer, sånt er ikke de vant med. Så ut til at de har klart seg bra da, hysterisk glede når jeg kom hjem, men det er det jo enten jeg har vært borte i 2 minutter eller i 5 timer :P 

Jeg har fått nye tøfler, jeg. Det er godt for ei som alltid er kald på beina, og som må gå med sko-ish for å ikke få vonde føtter :ahappy: Så  har jeg fått Harry Potter og De Vises Stein i illustrert utgave, den var nydelig :heart: Av barna mine har jeg fått 2 billetter til Dara O'Briain pluss en hel eske med store Melkesjokolade-plater :lol: Det obligatoriske gavekortet fra lillebror skal brukes til å kjøpe bøker, jeg fikk The Silkworm av  Robert Galbraith (jada, jeg veit det egentlig er JK Rowling), da må jeg nesten kjøpe The Cukoo's Calling da (nei, så trist, må kjøpe bok, liksom :ahappy: ). Av konemor har jeg fått pledd, karameller og tykke sokker (vel, de var egentlig fra Hermine - vi skjønner hverandre vi, det er ikke noe gøy å fryse :D ). Julekvelden foreløp uten de store diskusjonene, maten var som alltid fortreffelig, så jeg er ganske fornøyd med årets jul :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Lill med Perfect image er fremdeles aktiv med collie oppdrett både med lang og korthår. Enklest er nok å ta kontakt på Facebook med henne privat, tror ikke hun har tilgang på Messenger på kennel siden sin dessverre. Hun venter et korthårskull i disse dager (uke 17) og jeg vet hun har noen spennende planer fremover også. Verdt å ta kontakt, eventuelt mase litt om du allerede har sendt henne en melding! Ikke sikkert du får svar sånn helt med en gang da den dama har mange baller i luften, kan ikke annet enn å bøye meg i støvet for arbeidet hun gjør. 😂    Tine (kennel laabanden) som er tagget over her har i hvert fall 1 om ikke 2 korthårs hannhunder ledig akkurat nå, og er vel ikke utelukket at det blir en kort/langhårsparring der i fremtiden, men det kommer helt ann på hvilken hannhund det blir på kortis tispa hennes i fremtiden.  Ann Gjertrud (Kennel NoorWay) er jeg usikker på om avler fremdeles, men er ikke sånn kjempe kjempelenge siden jeg så en annonse fra henne så sant jeg husker rett. Hun var aktiv her inne før, om du søker på Noor, Ninja eller Miyagi (usikker på hvordan det skrives) så finner du henne nok. Men er ellers vanskelig å finne på nett om dagen svjv.  Hadde anbefalt @Kensington Gate , men tror ikke hun avler pr.d.d.    Du kan søke opp norsk collie markedsplass på Facebook, der deles det annonser. 😊 NCK fikk ny nettside for ikke så kjempelenge siden, men oppdateringene har gått sakte dessverre.   
    • Jeg kan ikke se å finne Kennel NoorWay noe sted - verken gjennom Google eller Facebook. Har du mulighet til å sende en lenke? Ellers noterer jeg meg resten av det du skriver, og vil legge stor vekt på gemytt! Takk for hjelpen 
    • Tusen takk for gode tips! Her har jeg litt å sjekke ut 
    • Jeg soser rundt i valpefeber, feriefeber og ferieplanlegging...
    • Ja, det kommer til å bli brukt sekk til valpen. Men vi har lyst til å kanskje leie en hytte og ta små dagsturer med både valp og godt voksen hund.  Sykkelturer utgår pga det blir for tungt med 30+ kg i sykkelvogn.  Alt kommer til å gå på valpens premisser.  Men vi vil gjerne ha turterreng som er ganske flatt, pga eldre hund med hofteplager, og pga tung sekk i krevende, kupert terreng er skummelt.  Setter gjerne tips på turrterreng, eller lettgåtte turer: hele sørlandet, Telemark og Asker område På forhånd tusen takk
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...