Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Desember


Guest Belgerpia
 Share

Recommended Posts

Guest Klematis
1 time siden, Siri skrev:

*Puhhh* :D 

Kanskje du skal vente med all denne turingen til hundene faktisk har blitt helt friske? 

Det blir nok ikke så mye tur, men de må nesten ut på do, og få luftet seg litt. Vi tar det pent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Herregud!  Dere vet den eksamenskarakteren jeg fikk, som var midlertidig? Vel, jeg har fått den endelige: Jeg fikk A!!!!!!!!!!!

Jeg må legge det ut her også Min lille Nora er mestvinnende berner sennenhund tispe i Norge i 2015

Oh, forresten så sendte jeg inn dette bildet av Nora og meg til konkurransen "Jakten på kjæledyret" for noen uker siden, og i forige uke fikk jeg telefon om at jeg hadde fått andreplassen og vunnet 1

Posted Images

19 minutter siden, Pixie skrev:

:hug:

Takk! :) Det går helt fint altså, men noen dager blir man lettere irritert over ting enn andre :P 

Blaze er ferdigbørsta og jeg fikk nok en haug med pels, enda jeg børstet gjennom han veldig grundig for ei uke siden. Fatter ikke at det går an å miste så mye pels. Fant også ut at han har fått eksem (jeg tror det er våteksem) bak på krysset, så nå må han få seg et regndekken slik at han holder seg tørr. Det lukta til småsurt av pelsen akkurat der også.

Har jeg nevnt at jeg er lei av regn? Ikke? Jeg er LEI av regn! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Tonje skrev:

Takk! :) Det går helt fint altså, men noen dager blir man lettere irritert over ting enn andre :P 

Kjenner følelsen! Av og til tenker jeg at jeg ikke egner meg til å være med folk i det hele tatt. Andre ganger er det mannfolket mitt som burde vært eremitt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, ida skrev:

Akkurat nå lurer jeg litt på hvorfor @Siri trenger fjongere gress til seg og hundene. Dessuten har jeg brukt hele dagen på husarbeid! Samtidig rakk jeg en hel sesong av doktor Who :P

Fordi vi på Grønsvebakken Gods er litt finere enn andre, selvsagt.... alternativt slik at sauene til bonden skal få litt bedre kvalitet på vinterfôret sitt :P 

Den ribba var virkelig ikke egnet som menneskemat... ikke som hundemat heller... FYttegrisen den var dårlig... Det var sånn ferdigkrydret sak, og den var så pepret at jeg stort sett bare kjente peppersmak, men det var kanskje like greit, for gjennom peppersmaken kjente jeg eimen av gris - ja, ikke svinekjøtt, men GRIS liksom... Det var ikke godt. Mør ble den i hvertfall ikke av den korte steketida (jeg fulgte oppskriften på emballasjen liksom). Nei, takke meg til pinnekjøtt :aww:. Kaffe med After Eight til dessert var mye bedre... 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk akutt lyst på egg benedict, og det selv om jeg ikke har smakt det før :P Få handle litt i morgen.

I dag skal vi ha grøt til middag.. burde begynt på den nå, men orker ikke. 

Typen lovet at han skulle kjøpe juletre i dag. Han er på besøk til familien med sin far, og han har bil som er litt mer frakte-juletre-vennlig :P Så da skulle de ta det på veien. Håper at typen har husket å kjøpt juletreet da.. Lite giret på å presse et juletre inn i den lille bilen min :lol: 

 

Litt usikker på når vi skal pynte det. Jeg er vandt med å vente til kvelden lille julaften, men har litt lyst å pynte det før. Meeen, hva med lille julaften stemningen? Men så har jeg det igjen at 31. desember er jeg så møkka lei julen, og vil ha det bort så fort som mulig. Tror vi må diskutere litt når typen kommer hjem :lol: 

Når pleier dere å pynte treet? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Snoffe fra liten av er jeg vant med lille julaften, men som voksen har det ofte blitt den dagen det passer, siden vi ofte har vært ute og reist rett før jul :) Eller jobbet. Jeg og er drittlei treet uti romjula, så vil heller ha den noen dager før egentlig :teehe: 

 

hundeløs helg, egentlig godt når det er gjennomgående drittvær hele helga :getlost: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regnet med at det var bare lillebutikken som var åpen på Bunnpris i dag, men jaggu var hele butikken åpen. Da benyttet jeg anledningen til å gjøre litt juleinnkjøp. Det rare var at ølsalget også var åpent. På en søndag?! Jeg fikk litt sånn følelse av at det egentlig er mandag, jeg henger bare ikke helt med. Men det er visst søndag, jeg har sjekka kalenderen.

Ny kålrabistappe putrer på komfyren, snart pinnekjøttmiddag. Siden det er søndag.

@Snoffe: Juletreet skal pyntes på kvelden lillejulaften. Ferdig snakka. :aww:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Snoffe skrev:

Når pleier dere å pynte treet? 

Da jeg feiret jul hjemme hos mine foreldre, så pyntet vi alltid juletreet på lille julaften... dog var det alltid litt krangel om hvem som skulle gjøre det. Siden jeg var yngst, så trodde visst alle at jeg syntes det var mest stas å pynte juletreet, så den oppgaven fikk alltid jeg. Dvs min pappa måtte alltid sette på juletrelysene - gudene vet hvorfor - men han fikset det og juletrefoten, mens  jeg liksom skulle pynte resten av treet. Jeg hatet det intenst. Altså - det er hyggelig med juletre, men jeg synes altså overhodet ikke det er morsomt å pynte det. Det stikker, jeg må ta avgjørelser om hva som skal på treet, hvor det skal henge etc etc... ikke syntes jeg vi hadde særlig fin juletrepynt heller :lol:. Merkelig nok endte jeg også opp med å måtte pynte pappas juletre etter at min mor døde og julefeiringen ble flyttet til småbruket hvor min pappa bodde (ok - litt kompliserte familieforhold der... mine foreldre var gift, men de bodde ikke sammen fordi min pappa hadde boplikt på småbruket der han vokste opp og min mamma nektet å flytte dit :lol:)... Men det var altså sånn at treet alltid ble pyntet lille julaften. 

Nå, når jeg har feiret jula her hjemme, har jeg pyntet treet mye tidligere, bare for å få ha litt glede av det før det må ut igjen etter jul. I fjor kjøpte jeg plastikktre - og pyntet det etter alle kunstens regler - og det fikk flytte ut i stallen min etter jul - med all julepynt på. Dette treet tok jeg inn igjen nå før helga - bare fordi jeg synes det er koselig med juletre i huset og gjerne vil nyte det litt lenger enn ei uke liksom :). 

Sorry @Snoffe - du putta visst en femmer på meg :lol::aww: 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Da jeg feiret jul hjemme hos mine foreldre, så pyntet vi alltid juletreet på lille julaften... dog var det alltid litt krangel om hvem som skulle gjøre det. Siden jeg var yngst, så trodde visst alle at jeg syntes det var mest stas å pynte juletreet, så den oppgaven fikk alltid jeg. Dvs min pappa måtte alltid sette på juletrelysene - gudene vet hvorfor - men han fikset det og juletrefoten, mens  jeg liksom skulle pynte resten av treet. Jeg hatet det intenst. Altså - det er hyggelig med juletre, men jeg synes altså overhodet ikke det er morsomt å pynte det. Det stikker, jeg må ta avgjørelser om hva som skal på treet, hvor det skal henge etc etc... ikke syntes jeg vi hadde særlig fin juletrepynt heller :lol:. Merkelig nok endte jeg også opp med å måtte pynte pappas juletre etter at min mor døde og julefeiringen ble flyttet til småbruket hvor min pappa bodde (ok - litt kompliserte familieforhold der... mine foreldre var gift, men de bodde ikke sammen fordi min pappa hadde boplikt på småbruket der han vokste opp og min mamma nektet å flytte dit :lol:)... Men det var altså sånn at treet alltid ble pyntet lille julaften. 

Nå, når jeg har feiret jula her hjemme, har jeg pyntet treet mye tidligere, bare for å få ha litt glede av det før det må ut igjen etter jul. I fjor kjøpte jeg plastikktre - og pyntet det etter alle kunstens regler - og det fikk flytte ut i stallen min etter jul - med all julepynt på. Dette treet tok jeg inn igjen nå før helga - bare fordi jeg synes det er koselig med juletre i huset og gjerne vil nyte det litt lenger enn ei uke liksom :). 

Sorry @Snoffe - du putta visst en femmer på meg :lol::aww: 

putter gjerne en femmer på deg når det kommer sånne historier :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Det er så hyggelig når Timmy vil ha litt kjærleik av mor. Han er ikke spesielt kosete,men han liker å ligge inntil. Nå ville han ligge i sofaen med meg, løfta han opp,han krabbet oppå meg,og la seg til å sove.Så der ligger han,og jeg må jo ligge musestille. Vi kan jo ikke forstyrre små prinser som sover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, puddellover skrev:

Nå har jeg lagd laks i lompe og foccacia og det begynner å bli ryddig nok til besøk. Har rista puter et par ganger og hundene har lagt seg på dem og most dem et par ganger. Gjør de det med vilje? image.thumb.jpeg.16ddd1b9d924e47e663b4ff

Vet du, hvis de der hadde hatt akkurat den lengden på pelsen alltid, og det bare hadde vært å børste raskt gjennom sånn en gang i blant, så hadde jeg kjøpt en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

5 timer siden, Meg skrev:

 

5 timer siden, Meg skrev:

 

 

 

 

 

Hvis målet er å lære nabohunden at det ikke er så farlig å klippe klør kan det hende at det der ikke er den beste metoden

 

 

 

 

 

 

Han skaper seg bare, og roer seg fort. Og han har vært bedre tidligere ved mengdetrening. :) Problemet er bare at det må gjennomføres og han må oppleve at det går helt fint. Det gjør ikke vondt etc. Godbit hjelper nada og å klippe fyrstikker etc i nærheten av potene, hjelper heller ikke iom han er redd lyden. (veldig lydvar, klikker f.eks er også en no go) Og det er ikke nabohund, er en hund i slekta som jeg passer mens eierne er utenlands. Har tidligere bodd med ham et par år, var da vi gjennomførte mengdetrening og han ble bedre.

Får masse verbal ros og masse rolig stryking på bryst el for å roe ned. 

Klørne hans er ekstremt lange, er rimelig sikker på at det kommer til å ende med andre plager andre steder i skjelettet om han går med dem i flere år til. Og det er jo tydelig at det er noe han reagerer på iom at ha tygger på neglene sine selv av og til. 

f2a88a4aea073a215601fb436357248c.jpg

 

bd5c7e4d4ca9f099739f1cfdbd014788.jpg


EDIT: Og om det var lyden jeg beskrev du reagerte på så kan jeg informere om at dette er en hund som lager myyyyye lyd. Må han tisse om morgene og jeg ikke har stått opp enda så høres det også ut som om noen dreper ham. (Jeg våkna seriøst med skyhøyt adrenalin her om dagen pga dette, tenkte at nå skada han seg, men neida. Måtte bare ut) Klarer du på et vis å tråkke på ham eller generelt være for hardt borti ham ved et uhell så høres det også ut som om han skal dø. Tråkker han feil, leking med en annen hund blir for hardhendt osv.... 

Om du har andre metoder som kan prøves ut så setter både jeg og eier stor pris på det. :) Iom de pr idag ikke gjennomfører særlig mengdetrening så blir de kun klipt ved doping som nevnt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Vet du, hvis de der hadde hatt akkurat den lengden på pelsen alltid, og det bare hadde vært å børste raskt gjennom sånn en gang i blant, så hadde jeg kjøpt en.

:icon_redface::D 

Hadde du hatt en sånn en, og det alltid var den lengden på pelsen så hadde du ikke behøvd å gre den! Jeg har aldri funnet floker på akkurat dette eksemplaret av puddelrasen. :ahappy:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommet oss til Narvik, endelig! Campa på sofaen med håndballkamp og kakao :ahappy: Det nye huset til pappa og stemor er nydelig! Stort og fritt rundt også, guri så koselig.

Enda bedre er at Keo og Felix har funnet ut at de er venner! Fra å skulle bite hodet av hverandre til å ligge i samme sofa og snorke i kor. Åååh, det er så herlig å se Keo overkomme usikkerheten sin med andre hunder litt etter litt, hannhunder har jo vært en umulighet til nå. Keo får gå med bånd hengende etter og vi tar noe forhåndsregler, just in case. Så glad for å se dem sammen igjen :heart: 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grøt til middag går vist ut med høye kneløft. Typen fikk vist pinnekjøtt til middag.

Vurderer sterkt å stikke på butikken å handle inn til egg benedict. Er bare så dritt at det er så langt å gå til bilen.

Gleder meg til vi flytter å bilen blir stående rett utenfor døren (omtrent)! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, TrasselTrollet skrev:

Årets julskinka är i badet, skall bara bubbla i 3 timmar till... 8 år i Norge får visst inte den traditionen ur blodet. :P
Fast vi har adopterat lite norsk tradition också, pinnekött äts med god aptit i detta hushåll, svenskarna vet inte vad de missar!!
Däremot ribbe har jag get upp helt, jag får det verkligen inte till! Hur länge det än står i ugnen blir det aldrig krispigt, bara mjukt och fettigt och blää... :ermm:

Har du prøvd å sette på grillen de siste minuttene?  Pass godt på bare, det er kort vei fra sprø til svidd! :P

28 minutter siden, Tommy skrev:

Er det for sent å ønske seg det nederlandske håndballandslaget til jul?

Bare litt! :lol:

 

 

Julepanikken har slått inn! Dagen har gått med til rydding, vasking, pakke inn gaver og mer rydding.  Også har jeg laget honning og saltbakte mandler , håper det faller i smak hos mottakeren :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, puddellover skrev:

Nå har jeg lagd laks i lompe og foccacia, og det begynner å bli ryddig nok til besøk. Har rista puter et par ganger og hundene har lagt seg på dem og most dem et par ganger. Gjør de det med vilje? image.thumb.jpeg.16ddd1b9d924e47e663b4ff

Men altså, du fluffer jo putene fordi de skal ligge bedre, gjør du ikke? Det er i hvert fall pudlene her hellig overbevist om :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...