Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Desember


Guest Belgerpia
 Share

Recommended Posts

  • Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Herregud!  Dere vet den eksamenskarakteren jeg fikk, som var midlertidig? Vel, jeg har fått den endelige: Jeg fikk A!!!!!!!!!!!

Jeg må legge det ut her også Min lille Nora er mestvinnende berner sennenhund tispe i Norge i 2015

Oh, forresten så sendte jeg inn dette bildet av Nora og meg til konkurransen "Jakten på kjæledyret" for noen uker siden, og i forige uke fikk jeg telefon om at jeg hadde fått andreplassen og vunnet 1

Posted Images

AN irriterer jeg meg over et bilde/innlegg som spres som ild i tørt gress på facebook. Man aner ikke om det som skrives er sant, og er det det, så har man politiet til å ordne opp. Voksne folk burde vite bedre enn å drive med ryktespredning på facebook, uansett hvor hårreisende det som påstås i innlegget er. For øvrig håper jeg virkelig ikke det som sies er sant.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, rosinbolle skrev:

AN irriterer jeg meg over et bilde/innlegg som spres som ild i tørt gress på facebook. Man aner ikke om det som skrives er sant, og er det det, så har man politiet til å ordne opp. Voksne folk burde vite bedre enn å drive med ryktespredning på facebook, uansett hvor hårreisende det som påstås i innlegget er. For øvrig håper jeg virkelig ikke det som sies er sant.

Tenker det samme hver gang det der popper opp. Altså, man melder sånt til mattilsynet/politi sånn at de kan undersøke saken, ikke legger ut bilde og fullt navn for å spre lynsjestemning på facebook! Helt forferdelig hva folk får seg til. Jeg tror endel skrur av hjernen når de logger seg på facebook og lignende.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, 2ne skrev:

Men altså, du fluffer jo putene fordi de skal ligge bedre, gjør du ikke? Det er i hvert fall pudlene her hellig overbevist om :lol: 

Det må være en overbevisning disse pudlene har til felles! Ikke en pute i sofaen som får være fluffy og fin særlig lenge, men det pussige er at de sjelden ligger der lenger enn at putene blir most (de har ett hjørne i sofaen de foretrekker). :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Snoffe skrev:

:lol:

Når pleier dere å pynte treet? 

 

Mamma har alltid pynta treet ei uke før julaften, og den tradisjonen har jeg overtatt.. :ahappy: :ChristmasTree:

Ellers er vel det det eneste som er klart til jul.. Halve leiligheten er vaska og julepynta, resten ser helt bomba ut. Dyrlegebesøk i begynnelsen av desember sprengte gavebudsjettet mitt, får ikke lønn før den 23, lussekattene ble bakt i dag (bedre sent enn aldri.. :P) Men jula kommer nok uansett om kjøkkengulvet er skrubba eller ikke.. Skal jobbe hver dag frem til den 24, så sånn blir det bare i år. Heldigvis skal jeg feire jul hos mamma og pappa, ellers hadde jeg nok blitt sulten.. :teehe:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Symra&Pippin skrev:

106aea12-5ba7-4d21-9c58-a5eeefd3f17e.jpg

 

Skal vi bare være enige om at jeg har sonens søteste pelstryner?

Nest søteste! :aww:

 

 

...irriterer jeg meg over at jeg har lyst til å shoppe på H&M på nett, men så husker jeg ikke passordet mitt. Velger at jeg har glemt innloggingsinfo, skriver inn mailen og venter på å få tilsendt mail så jeg kan lage nytt passord. Første gang, ingen mail kom. Andre gang, begge kom. Brukte den siste linken og lagde nytt passord. Men får beskjed om at passordet og emailen ikke stemmer. Og jeg har ikke skrevet passordet feil helel. Så, nå sitter jeg å venter på en ny mail så jeg kan lage et nytt passord. Men den kommer jo selvsagt ikke :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dobermannen er en tyv!

Hun gravde seg til bunnen av kofferten min, luktet seg frem til en kul ball, gravde litt mer, tok den kule ballen i munn og løp avgårde... Hun var plutselig veldig lydig da i håp om å beholde ballen :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, rosinbolle skrev:

AN irriterer jeg meg over et bilde/innlegg som spres som ild i tørt gress på facebook. Man aner ikke om det som skrives er sant, og er det det, så har man politiet til å ordne opp. Voksne folk burde vite bedre enn å drive med ryktespredning på facebook, uansett hvor hårreisende det som påstås i innlegget er. For øvrig håper jeg virkelig ikke det som sies er sant.

Jeg tror deler av det har rot i virkeligheten. Men å legge ut slike innlegg er helt hinsides, og de som har startet det tar null selvkritikk... Selv om det var ment for et lukket forum, tar jo delingen helt av. Folk tenker virkelig ikke på konsekvenser :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har for lite hundefolk på facebook, antar jeg, siden jeg ikke aner hva dere snakker om.

 

http://touch.letsdeal.no/#/deal/7655999

Jeg vurderer å kjøpe etsånt, eller et sånt som du legger utenpå det vanlige båndet. Helst skulle jeg hatt type orbiloc bare oppladbart, men det finnes tilsynelatende ikke. :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøtt, tror det kommer til å gå mye kaffe for å holde følge med lillemor i morgen, vi starter juleferien to dager før planlagt. Jeg er ikke helt klar, men har en kakemanndeig i kjøleskapet jeg tenkte vi skulle leke litt med. :D Resten av juleforberedelsene får jeg ta etter legging i morgen og tirsdag, onsdag blir det sistelitenhandling og torsdag skal vi stresse minst mulig. Lage mat og kose oss masse. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå angrer jeg på at jeg skulle tilvenne Sjef å ligge i gangen å sove om natta.... 
Mannfolket står opp 05:50 for å gjøre seg klar til jobb. Og Sjef er ikke som Aragon (papillonen)... Han er lys våken han så snart det er sjanse for å få bittelitt kos! Og jeg er ikke A-menneske i lilletåa mi en gang :yawn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Eplefe skrev:

Jeg har for lite hundefolk på facebook, antar jeg, siden jeg ikke aner hva dere snakker om.

Folk deler en offentlig status med fullt navn og bilde av en mann som i følge teksten skader og avliver valper. Eller, det står vel strengt tatt at han har valper som stadig får rare skader på valpene han har og de må avlives, og at folk ikke må selge valper til ham. Det har blitt delt an mass på ulike hundegrupper i helga.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Aslan skrev:

Folk deler en offentlig status med fullt navn og bilde av en mann som i følge teksten skader og avliver valper. Eller, det står vel strengt tatt at han har valper som stadig får rare skader på valpene han har og de må avlives, og at folk ikke må selge valper til ham. Det har blitt delt an mass på ulike hundegrupper i helga.

Aha, nemlig. Da har jeg faktisk sett det, men ikke fått med meg at det eksploderte. Takk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Tonje skrev:

Jeg lurer på hvor mye den jakka på fb egentlig kostet å få lagd, og hvor mye av fortjenesten som går til den som laga den. 8000,- for ei jakke?? Holy! 

Da bør de ha rimelig god fortjeneste de som har laget den ja! 
Og ikke minst bør det være livstidsgaranti.... 
Dyreste jakka jeg har hatt noen gang er allværsjakke fra Helly Hansen til 2000 kroner. Synes det er dyrt jeg. Fikk den som naturalytelse fra arbeidsgiver som kompensasjon for mye overtid :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har God Morgen Norge på nå. Og så dukker han der Petter Katastrofe ut. Det var visstnok en ny låt, men den er jo klin lik de andre han har lagd. 
Til jul tror jeg at jeg ønsker meg at folk blir møkklei av han der :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...