Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Desember


Guest Belgerpia
 Share

Recommended Posts

  • Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Herregud!  Dere vet den eksamenskarakteren jeg fikk, som var midlertidig? Vel, jeg har fått den endelige: Jeg fikk A!!!!!!!!!!!

Jeg må legge det ut her også Min lille Nora er mestvinnende berner sennenhund tispe i Norge i 2015

Oh, forresten så sendte jeg inn dette bildet av Nora og meg til konkurransen "Jakten på kjæledyret" for noen uker siden, og i forige uke fikk jeg telefon om at jeg hadde fått andreplassen og vunnet 1

Posted Images

2 timer siden, Caroline skrev:

Oi, de vokser ikke på trær akkurat! Hun burde klones :P Som regel må man jo vite alt selv.

 

35 minutter siden, Raksha skrev:

Skulle nesten tro du hadde overtatt den forige min :o Heldig! (du har nok ikke det, for du bruker neppe det kontoret hun flyttet til). Velfortjent med en sånn etter så mange år!

Nei, som sagt, på 11 år i NAV-systemet, og gudene veit hvor mange saksbehandlere jeg har hatt, så er dette den første som er sånn. Jeg syns jeg fortjener det jeg, det har vært nok av de som oppfører seg som om du stjeler deres personlige penger :) 

Akkurat nå, Pringlen skrev:

Jepp, de er veldig ålreite her :D 

Ja, det syns jeg at de er. Kontrasten til Ullensaker, som er kjent for å ikke være spesielt ålreite, er ganske stor, kan man si :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
3 minutter siden, JeanetteH skrev:

Kan trøste deg med at så lenge behandlingen er startet så pleier det gå fort. Når jeg hadde det på Talli så var det ikke lange stunden før symptomene stoppet og ett par gjentatte behandlinger så ble hun regnet som frisk. Også tok jeg en ekstra for sikkerhetsyld :) Men det tok 1,5 mnd før jeg gikk ut blant "folk".

Åh, godt å høre! :) De fikk dråper i nakken nå, og det skal gjentas om 14 dager. Venter på svar på blodprøven til hunden som smittet mine, så når den kommer var det snakk om å ta sprøyte i tilegg. Med dette håper og tror jeg vi blir kvitt det kjapt. 

Det er rett under 7 uker til sesongstart, men tar ingen sjanser. Håper jo vi blir helt kvitt det innen den tid, men vil ikke risikere å smitte andre.

Hvilke forhåndsregler tok du ellers? Har fryst ned tepper osv nå, samt har kun fast utstyr de skal bruke som skal få seg kokvask når de er ferdige med kuren. Redd for å gjøre tabber som fører til at vi blir sittende med det lengre enn nødvendig :P 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Christine skrev:

Åh, godt å høre! :) De fikk dråper i nakken nå, og det skal gjentas om 14 dager. Venter på svar på blodprøven til hunden som smittet mine, så når den kommer var det snakk om å ta sprøyte i tilegg. Med dette håper og tror jeg vi blir kvitt det kjapt. 

Det er rett under 7 uker til sesongstart, men tar ingen sjanser. Håper jo vi blir helt kvitt det innen den tid, men vil ikke risikere å smitte andre.

Hvilke forhåndsregler tok du ellers? Har fryst ned tepper osv nå, samt har kun fast utstyr de skal bruke som skal få seg kokvask når de er ferdige med kuren. Redd for å gjøre tabber som fører til at vi blir sittende med det lengre enn nødvendig :P 

 

Vasker alt, men ikke mye utover det egentlig. behandlet begge hundene. I følge veterinæren min kunne de ikke leve annet sted enn på hundene så ved forlenget behanling og det var borte, så var det borte.

Var for øvrig bare Talli som fikk det. Blaze ble ikke smittet som vi klarte se, men behandlet begge like lenge selvsagt.

(og klødde selv ett ******* i to dager etter vi fant ut av det. Kun mentalt :lol: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Akkurat nå, JeanetteH skrev:

Vasker alt, men ikke mye utover det egentlig. behandlet begge hundene. I følge veterinæren min kunne de ikke leve annet sted enn på hundene så ved forlenget behanling og det var borte, så var det borte.

Var for øvrig bare Talli som fikk det. Blaze ble ikke smittet som vi klarte se, men behandlet begge like lenge selvsagt.

(og klødde selv ett ******* i to dager etter vi fant ut av det. Kun mentalt :lol: )

Takk for svar :) Terven har nok smittet setteren siden de lever så tett her. Hun er ihvertfall mer angrepet enn hva han er, og det var hun som var veldig tett på den andre hunden. 

Uff, jeg klør over hele meg jeg også :lol: Kjenner jeg ikke har noe lyst til å kose med de før de er helt kvitt det :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fridag! Men måtte bli med til sviger-besteforeldre på julebesøk og der florerte det med 2.verdenskrig historier, nå har jeg akutt lyst å se en dokumentar på emnet (Slekten til samboer er fra Masfjorden, om noen har hørt om motstandsbevegelsen Bjørn West så har de vært innblandet i det).

Men først må jeg bare-bare. Så mye småting som må gjøres hele tiden jo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Akkurat nå, Line skrev:

@Christine nå er jeg veldig glad vi ikke lot hundene hilse når vi møttes forrige uke...

 

Ryddet gangen, kastet søppel og papp og papir. Lage litt middag kanskje? Sulten...

Hehe, jeg også! Leste at det som oftest må mer til enn bare hilsing for å smitte, men har sendt melding til de få hundene de har hilst på de siste to ukene med beskjed om å følge med.

@Turb - så hyggelig med sympatikløe! :lol: Her sitter jeg å klør så vanvittig at jeg funderer på å dra på apoteket for å få tak i midler mot skabb selv om jeg ser uberørt ut :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her og kløøøøør jeg, grøss :faceless:

 

Ellers har jeg nå lært at mennesker, spesielt nordmenn er kjempeskeptiske av natur og driver ikke å deler alt mulig ukritisk på facebook, og det er ingen som setter ut ondsinnede rykter om andre personer bare for gøy :aww: Ikke sant @Krutsi:lol: 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
16 minutter siden, Line skrev:

Nei, men jeg hadde fått angst og kløe uansett :lol: 

Haha! Jeg fikk både kløe og angst når hundene i omgangskretsen hadde lus for litt siden. Hundene mine hadde ikke møtt de på over en mnd, men jeg hadde fullstendig panikk :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Pixie skrev:

Er det vanlig med doble ulveklør? Uno har ulveklo på alle fire beina men den ene bakfoten har dobbelt sett. Det er litt dumt siden den ene vokser inn mot den andre...

Ikke uvanlig på min rase ihvertfall :) Men kan fort være skikkelig irriterenda ja :hmm: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.12.2015, 15.33.15, Line skrev:

Inne fra en fin tur, og ble overrasket av rådyr 40 meter unna huset her. Lage middag tro? Begynner å bli sulten, så kan vel like gjerne skru på ovnen og skrelle poteter :) 

Ellers så gikk jeg og funderte litt på turen. Nei, det er ikke strålende vintervær, og det går jo litt opp og ned her i livet. Men det er lite givende å fokusere på det som er kjipt, så nå har jeg laget meg et nyttårsforsett. Hver kveld før jeg legger meg så skal jeg skrive noe positivt med dagen som har gått på speilet på badet. Da vil det mest positive med dagen i går være det første som møter meg om morran :ahappy: 

anigif_enhanced-buzz-1832-1369951156-8.g

Åh den gode gamle Pollyanna leken jo:) Fine barndomsminner.

 

Nå hater jeg akilleshælsener for alt de er verdt.. Drittkropp. Men Prima er fornøyd, jeg spiser smertestillende.

Har ingen julefølelse eller stemning i det hele tatt - kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, puddellover skrev:

Nå har jeg lagd laks i lompe og foccacia, og det begynner å bli ryddig nok til besøk. Har rista puter et par ganger og hundene har lagt seg på dem og most dem et par ganger. Gjør de det med vilje? image.thumb.jpeg.16ddd1b9d924e47e663b4ff

 

23 timer siden, 2ne skrev:

Men altså, du fluffer jo putene fordi de skal ligge bedre, gjør du ikke? Det er i hvert fall pudlene her hellig overbevist om :lol: 

Hei i huset må puddel ha egen pute, ellers får ingen andre ha sin i fred og så må han være med skal vite  :teehe:

DSC_0002_8.jpg

 

 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fire julegaver kjøpt! Alt gikk glatt og etter planen helt til jeg kom til byens eneste cd-butikk for å kjøpe en cd til svoger. Den var utsolgt! (Radka Toneff). Nå har jeg ikke et fnugg av idé om hva jeg skal kjøpe til han. :|

Til middag i dag gikk jeg løs på julesilda som er innkjøpt til lille-julaften-kveldsmat sammen Sara og Stig. Sild er godt, men bare i jula.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Line skrev:

Ingenting sørger for et ryddig hus raskere enn at mor melder sin ankomst :lol: 

Hørtes kjent ut! :lol: 

 

Nå skal maten få synke litt og barnet hoppe og fjase litt, så skal jeg ta et lynraid på loftsgangen, så får resten av huset vente til etter barnet sovet.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Christine skrev:

Utrolig kjipt ja, men desverre ikke noe å gjøre med annet enn å behandle. Håper vi får tatt knekken på de raskt, hvis ikke spøker det med sesongstart og alt neste år. 

Begynner å klø bare av tanken... :|

Hva er symptomene, utenom kløe? Hørt om flere hunder som har fått påvist skabb i dedet siste...

God bedring til Vegas og tesla, satser på at de er friske til sesongen begynner :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...