Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, november


xxx12345
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Penny, aka bowlingkjeglen har bursadag i dag, 3 år. Dagen er feiret med mat og ro, siden hun trolig har livmorbetennelse.  Kjøpte take-away i dag, og hun var meget fornøyd når hun fikk sitte i bakset

Svigerfar er våken!

JEG KOM INN PÅ PPU DELTID!  jEG ER SÅ GLAD AT JEG IKKE VET HVOR JEG SKAL GJØRE AV MEG ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ

Posted Images

55 minutter siden, Wednesday skrev:

Ahahahaaaa! :lol::lol: 

https://m.facebook.com/events/1627041667560143?acontext=%7B%22ref%22%3A3%2C%22action_history%22%3A%22null%22%7D&aref=3

Åååh,  jeg vet ikke hvor jeg skal begynne engang :lol: 

"Systemet er basert på dyp logikk og ingen svevende løse teorier"

"Oppleves av mange som lagt til rette av medhjelpere fra en annen dimensjon"

Loco! :lol: 

 

41 minutter siden, Mud skrev:

Omg! Jeg måtte faktisk invitere noen av vennene mine som jeg vet ville sette veldig ( lite) pris på sånt :lol: 

Dere kan le, men det kommer garantert til å komme en del folk :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte jeg skulle sjokkere dere med å fortelle at jeg lager middag , men så kom jeg på at det er visst et helt vanlig middagstidspunkt for alle de sonisene  som ikke spiser middag på formiddagen (som  @JeanetteH).

Endret av Pippin&Symra
Prøvde å rydde opp i en setning med logisk brist.
  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Pippin&Symra skrev:

Jeg tenkte jeg skulle sjokkere dere med å fortelle at jeg lager middag , men så kom jeg på at det er visst et helt vanlig middagstidspunkt for alle de sonisene (les @JeanetteH) som ikke spiser middag på formiddagen.

For meg er dette altfor sent for middag :P

Så du sjokkerer meg ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Pippin&Symra skrev:

Jeg tenkte jeg skulle sjokkere dere med å fortelle at jeg lager middag , men så kom jeg på at det er visst et helt vanlig middagstidspunkt for alle de sonisene (les @JeanetteH) som ikke spiser middag på formiddagen.

Jeg hadde død.... Av sult...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiste forresten middag kl.16 i dag. DET var sent for en fridag det :P

Men jeg hadde vært hos tannlegen kl.13 også ville jeg gå tur med valpen før mørket falt på. Den følger liksom ikke så godt med hvor jeg er som Talli enda :P 

 

Har brukt kvelden på å begynne på "hundetreningsrommet" i kjelleren. Det er betong gulv og ja.. ikke noe gjort siden 1960 (lurer på hvorfor de malte muren og ingenting annet *ler* ) Men det er/var jo litt mørkt og trist med brunt treverk så jeg fant ut at ett par strøk i taket, litt restemaling på veggene, teppe på gulvet og lys i taket så blir det bra. Tenkt på prosjektet siden jeg flyttet inn 2010 *ler* Planen var egentlig 2 strøk i taket, og jeg kjøpte nok maling i utgangspunktet, men taket var ekstremt tørst. Har vel knapt nok maling til 1,25 strøk :P Så ett strøk får holde. 

12241512_10156245396655072_5733184009821

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anette skrev:

Snart er mannen hjemme, så da blir det som vanlig middag i 10 tiden :lol: @JeanetteH hadde ikke overlevd her :P

Da må jeg jo legge meg :wacko: 

Altså jeg spiser tidlig. Men jeg spiser da faktisk ikke mer resten av dagen enn litt frukt på kvelden eller ett par knekkebrød. Jeg lever lenge på middagene mine :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Pippin&Symra skrev:

Jeg tenkte jeg skulle sjokkere dere med å fortelle at jeg lager middag , men så kom jeg på at det er visst et helt vanlig middagstidspunkt for alle de sonisene (les @JeanetteH) som ikke spiser middag på formiddagen.

Spiser ofte middag på kvelden jeg :) Det er da jeg er sulten og har tid til å lage middag :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Wednesday skrev:

Ahahahaaaa! :lol::lol: 

https://m.facebook.com/events/1627041667560143?acontext=%7B%22ref%22%3A3%2C%22action_history%22%3A%22null%22%7D&aref=3

Åååh,  jeg vet ikke hvor jeg skal begynne engang :lol: 

"Systemet er basert på dyp logikk og ingen svevende løse teorier"

"Oppleves av mange som lagt til rette av medhjelpere fra en annen dimensjon"

Loco! :lol: 

Altså, jeg syns det var morsomt først, men så syns jeg det ligna mer og mer på mobbing, for å være helt ærlig. Jeg skjønner at folk ikke syns Jannicke var den rette til å holde kurs i selvinnsikt, men hvorfor gå inn på siden hennes da, i utgangspunktet? Og hvorfor må de legge igjen kommentarer som det der? Og, siden det var så ****** mye av det, er det en sånn samordna spydighetsgreie, eller lot folk seg bare rive med? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikker bare innom for å klage litt. Jeg hater tisper med løpetid. Jeg hater å gå tur med krøllerten når hun har løpetid. Hun ruser seg på enhver flekk potensiell for markering. Jeg blir rett og slett helt rasende av så lav fremdrift. Og den lille er sur. Som vanlig når det er løpetid her. Skikkelig hengegeip og surapelle. 

 

Bortsett fra det er de ok. Men ikke mer enn ok akkurat nå. :gaah:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, 2ne skrev:

Altså, jeg syns det var morsomt først, men så syns jeg det ligna mer og mer på mobbing, for å være helt ærlig. Jeg skjønner at folk ikke syns Jannicke var den rette til å holde kurs i selvinnsikt, men hvorfor gå inn på siden hennes da, i utgangspunktet? Og hvorfor må de legge igjen kommentarer som det der? Og, siden det var så ****** mye av det, er det en sånn samordna spydighetsgreie, eller lot folk seg bare rive med? 

Joda, skjønner hva du mener. Innrømmer lett at jeg lar meg underholde likevel :aww: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Ozzy skrev:

Chili cheese burgeren til Burger King er så sinnsyk god :drool::drool:

Ååh! Jeg elsker chilli cheese, og blir like grinete hver gang de går over til løkringer igjen.. Men nå kan jeg spise burger! :D 

 

_____

nettopp kommet hjem etter besøk hos potensiell oppdretter! :D Gudamei, jeg vil ha valpis :wub: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Wednesday skrev:

Joda, skjønner hva du mener. Innrømmer lett at jeg lar meg underholde likevel :aww: 

Utrolig synd at dette skulle komme akkurat den helga Stephen Hawking er i Oslo for å holde kurs om løpeteknikk Uttrykksikonet frown Det ser ut som at den helga passer dårlig for mange, er det mulig å få flyttet kurset

 

Jeg lurer på om vi skulle tatt en runde på hva vi vil ha på pizzaene. Dumt å bruke tid på det på kurset. Jeg liker pepperoni og ananas. Hva tenker dere andre?

 

Jeg skal prøve å rekke det, men det står mellom dette og "Kurs i Seksuell Avholdenhet" med Gene Simmons, "Hvordan Kle seg for Anledningen" med Per Sandberg og "Religion - en Privatsak" med Ubaydullah Hussain.

 

Tidligere kursdeltager:  «Dame Drangedal: Hadde 1000 spørsmål når jeg kom, fikk svar på 999, det er helt utrolig!! Nå er det bare å fordøye over tid »

 

« Dette ble mitt siste kurs og det sier alt »

Det kan tolkes i flere retninger...

:lol: herreguuud så festlig dette var!

 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hvis han gjør fra seg rimelig raskt om morgenen så tenker jeg at han faktisk må ut da. Du sier ikke hvor ung, men det kan ta litt tid før de lærer seg å sove hele natta. Men det kan være at han også bare har behov for å røre litt på seg eller bytte liggested, så jeg ville prøvd uten bur.
    • Kast buret på søppeldynga der det hører hjemme.  Her er det ingen som står opp ‘før tiden’ med mindre det er snakk om dårlig mage eller lignende . De sover da også i sengen eller i kurver på gulvet for de som ønsker det.
    • https://www.nrk.no/stor-oslo/valpeyoga-har-kommet-til-norge-_-dyrebeskyttelsen-vil-ha-forbud-1.16816919 Pengegriske ‘grundere’ utnytter små hvalper til inntjening. Tragisk å se at over 40 % svarer at de vil benytte seg av tilbudet. Kanskje ikke overraskende når man ser hvor mange som stadig anskaffer seg vandrende lidelseshistorier på fire ben ..  Håper Dyrebeskyttelsen får gjennomslag her. 
    • Et lite problem, men kanskje noen har et tips eller to?  Har en unghund som våkner litt tidligere enn jeg ønsker på morgenen. Han våkner opp mellom 05.30 og 06.30. Før jeg fikk hunden våknet jeg av meg selv og sto opp en gang mellom 06.30 og 07.00. Tidsmessig er ikke dette noe stort problem, jeg får sove nok selv om jeg står opp 05.30. Jeg ønsker imidlertid ikke å stå opp før jeg må. Vil heller ha den timen på kvelden. Han pleier å sovne av seg selv på kvelden og vi legger oss rundt kl 22. Luftetur umiddelbart før han legger seg for natta. Har prøvd å ha han våken lenger, men det hjelper lite, det er bare jeg som får mindre søvn da. Hunden våkner og starter med å bevege seg litt i buret, strekke seg, og etter litt tid blir det piping/klynking. Jeg pleier å våkne da og han slutter med lyder når han vet at han har greid å vekke meg. Hvis ikke jeg våkner(svært sjeldent) så begynner han å bjeffe. Jeg er ganske sikker på at dette er noe jeg kunne løst ganske lett med ignorering og at jeg venta han ut. Utfordringen min er at jeg bor i blokk og har naboer jeg ikke ønsker å forstyrre med lengre bjefferunder på morgenen. Han lager nok lyd ellers. Vi pleier å ta en rask tur ut når han våkner, og da både tisser og bæsjer han ganske raskt. Rett inn igjen. Jeg er heller ikke helt sikker på om han da våkner fordi han må på do, eller om det er et potensiale for litt mer sammenhengende søvn. Han har fint greid å dressere meg til å stå opp litt før jeg vil, men jeg har latt det skje da det er viktigere for meg å ta hensyn til naboenes velferd.  Er det noen som har noen tips til hvordan man kan få hunden til å sove litt lengre på morgenen?   
    • Først; det er omtrent umulig å svare på om en gitt hund er overvektig, uten å se/kjenne på hunden. Så til din valp; en vekt på 2.5 kg ved 16 ukers alder er ikke mye på en dvergpuddel. Husk at en dvergpuddelhvalp kan ende opp som både toypuddel og mellompuddel når den er utvokst. Ingen oppdretter kan gi noen garanti for hvilken størrelse ( her snakker jeg om høyde, som pudler kategoriseres etter, ikke vekt), hunden ender opp med   På voksne hunder kan selv hunder med omtrent samme høyde ha ganske stor variasjon i vekt, uten at det indikerer hverken overvekt eller undervekt.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...