Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, november


xxx12345
 Share

Recommended Posts

Muh fremdeles ikke nett på boksen. Håper de fikser i dag. Tett tåke her, så da trenger jeg ikke å leke med kameraet. 

Planleggingsdag i barnehagen i morgen så lillemor får være med på husvask, lese i dag. :aww:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Penny, aka bowlingkjeglen har bursadag i dag, 3 år. Dagen er feiret med mat og ro, siden hun trolig har livmorbetennelse.  Kjøpte take-away i dag, og hun var meget fornøyd når hun fikk sitte i bakset

Svigerfar er våken!

JEG KOM INN PÅ PPU DELTID!  jEG ER SÅ GLAD AT JEG IKKE VET HVOR JEG SKAL GJØRE AV MEG ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ

Posted Images

13 minutter siden, Nathalie98 skrev:

Jeg får ikke til å sette den offentlig en gang...

Om du åpner filmen/bildet på facebook (i nettleseren) er det et lite symbol ganske høyt opp til høyre med en nedtrekksmeny, som enten viser noen folk, eller en globus eller en hengelås. Trykk på denne, og sett den over til "offentlig"/globus :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Tekopp skrev:

Om du åpner filmen/bildet på facebook (i nettleseren) er det et lite symbol ganske høyt opp til høyre med en nedtrekksmeny, som enten viser noen folk, eller en globus eller en hengelås. Trykk på denne, og sett den over til "offentlig"/globus :)

Får kun venner, venners venner og kun meg... Jaja, det får bare være :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve å komme meg inn til byen for å få sett på kameraet til helga, og hvis ikke det går å fikse blir det nytt kamerahus på ønskeliste til jul, eller, midler til nytt kamerahus.

En liten del (som vokser seg større) ønsker seg egentlig at det kameraet mitt er helt dødt. Før jeg liker den tiltenkte erstatteren litt for godt :innocent:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Pringlen skrev:

Det virker lenger enn det er strøm nok til å starte, men så blir alt mer og mer dødt etter som man prøver å starte. Til slutt drar ikke starteren i det hele tatt. 

Har ladet opp batteriet helt et par ganger nå, og startet innimellom. Eller forsøkt. Går ikke. Skal prøve nå snart igjen, har stått over natta (ikke med lader!). Så håper jeg at jeg får lånt bil i dag så jeg kommer meg til biltema for å kjøpe ting på måfå :lol: 

 

 

Nå har jeg søkt jobb via et "inside" tips, og sannsynligheten er ganske stor for at jeg får den tror jeg :S er bare tilkallingsvikar da, men det blir iallefall noe relevant på cv'en i det minste. Også er det en turnus jeg ikke ønsker egentlig, men som vikar er jeg jo ikke bundet på samme måte.

Herregud... jeg har så angst for å binde meg til noe som helst jeg :lol: Også angret jeg meg med en gang jeg hadde sendt den avgårde, for intervjuer er skumle :S 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde klokken på tidlig i dag å skulle stå opp senest 8.30 sånn at jeg fikk gjort litt husarbeid før trening. Veeeel, det utgikk... :P Har fått i meg litt frokost så nå skal vi avgårde på trening. Husarbeidet går neppe sin vei (dessverre) så det får jeg ta senere. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Aslan skrev:

Skal prøve å komme meg inn til byen for å få sett på kameraet til helga, og hvis ikke det går å fikse blir det nytt kamerahus på ønskeliste til jul, eller, midler til nytt kamerahus.

En liten del (som vokser seg større) ønsker seg egentlig at det kameraet mitt er helt dødt. Før jeg liker den tiltenkte erstatteren litt for godt :innocent:

Hvilken erstatter har du siktet deg inn på?  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir ikke gjort så mye fornuftig i hjemmet med en syk baby og en hund med dårlig mage (hun stjal kylling), hvis dere lurte :aww: Lure lillegutt til å sove, så håper jeg Stella ikke må ut med en gang igjen så jeg i hvert fall får gjort noe her i dag :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Siri skrev:

Har ikke du lært at det er dumt å planlegge/ikke planlegge ting bare fordi man venter på løpetid? Alle oppdrettere vet at løpetiden ALDRI kommer når den skal dersom man har planlagt å parre tispa si :D

Jo egentlig, og særlig på ei tispe med fleksibel syklus. Hun startet løpetid 20. mai sist, så jeg har vel bare tenkt at før eller senere må hun vel få en ny så jeg kan parre :P Men jeg melder ikke på til utstillinger i mai nå av den grunn :D 

Nå skal jeg gjøre noe jeg med skam må innrømme at vi ikke har gjort her enda - utforske området utenfor tomta. Med seks mål tomt har hundene hatt mer enn nok boltreplass mens jeg har fokusert på praktiske ting i og utenfor huset. Men nå trenger jeg å strekke på beina også, ikke bare se på at de leker mens jeg rydder ting inn i kjeller og garasje. Mon tro hva som er på andre siden av gjerdet! 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Raksha skrev:

Hvilken erstatter har du siktet deg inn på?  :D

Canon EOS 70D :wub:  Tafset litt på det på butikk i USA, og har lest endel om det nå i det siste.

Har et 40D nå som jeg har hatt i...6 år tror jeg, kjøpte det brukt av en venninne, så vet ikke helt hvor gammelt det er. Det ble utgitt for 8 år siden, så tipper det er mellom 6 og 8 år gammelt. Prøvde å sjekke antall eksponeringer det har tatt i går, men sovnet :teehe: Måten det døde på får meg til å tenke slitasjefeil da, dessverre, at det isåfall må repareres. Jeg fikk den grusomt kjipe error 99 (uspesifikk feil), først kom den en gang etter en eksponering, så skrudde jeg kameraet av og på, så fikk jeg tatt et bilde til, men etter det har jeg bare fått error 99. Det høres ut som at det er lukkeren som ikke får det helt til . Har forsøkt både ulike objektiver, helt uten objektiv, med nyformatert minnekort, ny firmware på kameraet etc, uten effekt. Så det står igjen å forsøke å rense det, eventuelt reparere det. Siden jeg har falt for 70D frister det mer enn å reparere den trofaste gamle traveren, selv om det gjør litt vondt også. Men, nytt kameraaaaaa :heart: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Aslan skrev:

Canon EOS 70D :wub:  Tafset litt på det på butikk i USA, og har lest endel om det nå i det siste.

Har et 40D nå som jeg har hatt i...6 år tror jeg, kjøpte det brukt av en venninne, så vet ikke helt hvor gammelt det er. Det ble utgitt for 8 år siden, så tipper det er mellom 6 og 8 år gammelt. Prøvde å sjekke antall eksponeringer det har tatt i går, men sovnet :teehe: Måten det døde på får meg til å tenke slitasjefeil da, dessverre, at det isåfall må repareres. Jeg fikk den grusomt kjipe error 99 (uspesifikk feil), først kom den en gang etter en eksponering, så skrudde jeg kameraet av og på, så fikk jeg tatt et bilde til, men etter det har jeg bare fått error 99. Det høres ut som at det er lukkeren som ikke får det helt til . Har forsøkt både ulike objektiver, helt uten objektiv, med nyformatert minnekort, ny firmware på kameraet etc, uten effekt. Så det står igjen å forsøke å rense det, eventuelt reparere det. Siden jeg har falt for 70D frister det mer enn å reparere den trofaste gamle traveren, selv om det gjør litt vondt også. Men, nytt kameraaaaaa :heart: 

Synes du fortjener nytt kamera jeg,  flikke og reparere på et så gammelt kamera har jeg ikke helt troen på at er særlig økonomisk.  

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Raksha skrev:

Synes du fortjener nytt kamera jeg,  flikke og reparere på et så gammelt kamera har jeg ikke helt troen på at er særlig økonomisk.  

Yay :heart: Nei, det er det hodet mitt har begynt å si også. Jeg er bare ikke helt sikker på at det er fornuften min som snakker eller lysten på nytt kamera :lol: Men føler jeg må gi det en sjans med en rens da, siden jeg har sagt det siden i sommer, reparasjon tror jeg at jeg ikke kommer til å spandere på det, det er jo ikke akkurat som at jeg har noe garanti på det, jeg vet ikke hvor det er kjøpt en gang :teehe: 

 

Og siden 70D nå har sunket litt i pris siden i sommer så er det jo legitimt å ønske seg penger til det, hihi :D Må jo ha fungerende kamera når minien skal komme! Eller, ikke akkurat til da, men tida etterpå og sånn :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Aslan skrev:

Yay :heart: Nei, det er det hodet mitt har begynt å si også. Jeg er bare ikke helt sikker på at det er fornuften min som snakker eller lysten på nytt kamera :lol: Men føler jeg må gi det en sjans med en rens da, siden jeg har sagt det siden i sommer, reparasjon tror jeg at jeg ikke kommer til å spandere på det, det er jo ikke akkurat som at jeg har noe garanti på det, jeg vet ikke hvor det er kjøpt en gang :teehe: 

 

Og siden 70D nå har sunket litt i pris siden i sommer så er det jo legitimt å ønske seg penger til det, hihi :D Må jo ha fungerende kamera når minien skal komme! Eller, ikke akkurat til da, men tida etterpå og sånn :lol: 

Hva ligger 70D på nå? Drømmer om nyere nikon enn de jeg har jeg... Men klarer ikke bestemme meg for om pc eller kamera er viktigst å spare til. Eller objektiv. 

 

Men! Nå har jeg nett på pc, så såsnart flickr vil laste opp bildene mine så skal dere får se blinkskuddene fra i går, syns de ble såpass bra at jeg ikke dør etter nytt objektiv eller kamera helt med en gang. Pc bør kanskje prioriteres... Asuslaptip til under 3000kr er ikke helt kompatibelt med bilderedigering. Og jeg mister mye inspirasjon når det er vanskelig å få bildene fra kamera til pc og få dem til å se nogenlunde ut. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Raksha skrev:

Hva ligger 70D på nå? Drømmer om nyere nikon enn de jeg har jeg... Men klarer ikke bestemme meg for om pc eller kamera er viktigst å spare til. Eller objektiv. 

8000 kr på Elkjøp :) Det er ikke ille syns jeg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Snoffe skrev:

Dette tror jeg hadde gjort seg når man leter etter avlshunder :lol: hvis hunden driter i dusjen når mor en på jobb, så er det en aller tiders avlshund :lol: tror folk hadde satt mer pris på det enn en doodel :lol: 

Kanskje du kan lage sånne hunder, du kan sikkert ta 30 tusen for en sånn valp! Bra bissniss, men du må huske å dele med meg sidne jeg kom opp med ideen :aww: 

Bare så synd han er både blanding og kastrert..  :D Ellers hadde det vært en fantastisk forretningside.. Hadde absolutt trengt pengene nå ettersom hele årets julegavebudsjett forsvant hos dyrlegen i går :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Jeas_89 skrev:

Bare så synd han er både blanding og kastrert..  :D Ellers hadde det vært en fantastisk forretningside.. Hadde absolutt trengt pengene nå ettersom hele årets julegavebudsjett forsvant hos dyrlegen i går :getlost:

Blanding, ingen hindring! De er jo friskere da :P  At han er kastrert er litt værre, men kan jo hende det er noen som driver med testikkeltransplantasjon (skrives det i et eller to ord?) :lol: 

Er alltid kjekt når dyrlegen vil ha julegavebudsjettet :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Snoffe skrev:

Du trenger en stor kopp varm gløgg eller kakao, en ovn og en whippet 

der er vel problemet, hater all varm drikke :lol: varmepumpa prøver å jobbe hardt og har en liten border collie som er like kald som meg *flire* 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anette skrev:

der er vel problemet, hater all varm drikke :lol: varmepumpa prøver å jobbe hardt og har en liten border collie som er like kald som meg *flire* 

Hvordan kan du hate varm drikke *klø se i hodet*  Border collie kanskje like bra varmeflaske som en whippet, men mindre du har min bc :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Snoffe skrev:

Blanding, ingen hindring! De er jo friskere da :P  At han er kastrert er litt værre, men kan jo hende det er noen som driver med testikkeltransplantasjon (skrives det i et eller to ord?) :lol: 

Er alltid kjekt når dyrlegen vil ha julegavebudsjettet :P 

Testikkeltransplantasjon skrives i ett ord :aww: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anette skrev:

der er vel problemet, hater all varm drikke :lol: varmepumpa prøver å jobbe hardt og har en liten border collie som er like kald som meg *flire* 

Har du rensa den i det siste? Jeg merker stor forskjell på min om det er en stund siden jeg har støvsugd filtrene eller ikke :)

Ferdig med langt møte, i morgen tror jeg jeg skal ha hjemmekontor. Har en ytre miljøplan jeg skal jobbe med, så da passer det fint å sitte i godstolen hjemme og knote. Synes jeg har vært flink den siste uka - har levert fra meg to slike planer nå og begynte på den tredje i går. Her går'e unna liksom :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Kjenner veldig på det samme. Da min var 11 tenkte jeg "jøss, er det dette som er gammel hund?", for jeg så ingen tegn til alderdom. Nå som hun er er 13 er det derimot veldig tydelig at hun er gammel i kroppen, mens hodet fortsatt vil så mye... Det knuser meg å se henne sånn.
    • Så nydelig han er, dette hjalp IKKE på valpefeberen! Det er noe med de sorte kelpiene…🥹 
    • Så fine bilder 😍 Hun ser flott ut! 
    • Da er han kommet i hus ☺️  Vickulas E’Ra, fra E-kullet som hadde Egypt som tema. Ra er da solguden. Til daglig går han derimot under navnet Tempo.  Han skal bli en liten potet og brukes til agility, rally lydighet og spor. Det blir også litt utstilling tenker jeg ☺️   Vi hentet han i Sverige på mandag og tok en overnatting på Geilo på vei hjem. Han var veldig flink i bilen, sov masse ☺️ På alle pausene våre møtte han alt vi traff av miljøer og folk som om han hadde sett alt før. I går var vi hjemme hjemme.    Første uhell inne var i dag tidlig. Jeg brukte nok litt for lang tid på å kle på meg og lot han stå på gulvet å vente. Hadde ett til uhell senere på dagen også. Han har til nå hatt overraskende god blærekapasitet og tisser stort sett kun etter å ha sovet. Men senere på dagen tisset han inne etter å ha lekt.    I dag hadde vi dagens første biltur i bilbur i bagasjerommet. Det ble konsert. Roet seg i det vi kom frem, så vi fikk avsluttet på godt vis. Kjørte så videre til mine foreldre, og på vei hjem derfra var han mer rolig. Så det kommer seg vel etterhvert.    En ting jeg skal fokusere mer på med denne hunden er ro ute. Så i dag har vi både sittet i ro utenfor her i nabolaget og vært på kafé hvor han satt rolig under stolen og på et tidspunkt sov ☺️
    • Nå har ikke jeg hatt tisper, men personlig er jeg skeptisk til å få tispe, jeg trives veldig godt med hannhund. Så det er nok smak og behag (for noen, andre spiller det ingen rolle for).
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...