Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, november


xxx12345
 Share

Recommended Posts

27 minutter siden, Aslan skrev:

Jeg har ikke vært på full obduksjon, men har vært med på hjernedisseksjon, hvor vi både fikk se en helt "fersk" hjerne (tatt ut av kroppen noen timer tidligere), og fikk være med å jobbe med en hjerne som hadde fått satt seg i noen måneder i formalin. Det var så sært, og så merkelig, men noe av det mest lærerike jeg har gjort innenfor humanfysiologibiten av seks års universitetsstudier. Anbefales! Man får et helt annet forhold til kroppen av å være med på sant, å lese om det i bøker kommer ikke i nærheten :)

Det blir for oss bare å se på når de utfører, og evt stille spørsmål underveis. Men uansett vil det jo være veldig interessant og lærerikt! Neste uke skal får vi diverse griseorganer vi skal skjære i og studere. Men en hel obduksjon er noe jeg faktisk har hatt lyst til å se lenge! :P

8 minutter siden, Krutsi skrev:

Den filmen ifra Tromsø eller? Ei gammel dame som obduseres..  For den har jeg også sett :) 

Jeg er fryktelig paranoid og fordomsfull :lol: og sær :lol: og så har jeg høye krav :lol: 

------

ellers sitter ejg og psyker meg opp til å ta bussen og hente bilen.. Så må jeg pakke og gjøre alt klart.. Blæh.. I dag har jeg liksom ikke noe motivasjon til noe :P 

Vet ikke hvor den var fra, men det var ei eldre dame som ble obdusert ja. Og en gammel film. Vi hadde besøk av ei fra HUS som driver med obduksjoner, og hun var visst ganske flau over den filmen :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Penny, aka bowlingkjeglen har bursadag i dag, 3 år. Dagen er feiret med mat og ro, siden hun trolig har livmorbetennelse.  Kjøpte take-away i dag, og hun var meget fornøyd når hun fikk sitte i bakset

Svigerfar er våken!

JEG KOM INN PÅ PPU DELTID!  jEG ER SÅ GLAD AT JEG IKKE VET HVOR JEG SKAL GJØRE AV MEG ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ

Posted Images

1 time siden, Mud skrev:

Ååååååååh!  Han hadde vært i himmelrike!  Hans store drøm nå er å flå ei rype. Han er svoren tilhenger av Barnas Restaurant og de gjorde det en episode.  Men hvor får man tak i hel rype egentlig. ..

 

@Siri du trenger ikke være glad i barn, bare i å ake!

Kan røpe såpass at inni hjertekamrene var det masse, masse tynne blodårer. Utenpå var det masse fett. Så jeg filosoferte over om de dyrene ville ha dødd av hjerteinfarkt om noen år. Og når hjertet var skåret i skiver så de ganske :drool: ut. 

Men godt smakte det :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Siri skrev:

Det er bare herlig :lol: 

Du vet - på et visst tidspunkt senker man kravene :lol: 

Nå forsvant sola faktisk... også jeg som hadde det så fint her i kroken med sola som skein inn vinduet og greier... 

Nåja.. De kravene mine senker man ikke masse.. Da lever jeg heller alene :lol: 

men nå har jeg jo funnet mitt offer som skal leve med meg resten av livet.. Så heldigvis er jeg ferdig med slikt :aww: 

og jada, vet at det går an å skille lag senere, men min mann har dessverre mistet stemmeretten over det den dagen han smalt meg på tjukka :aww: 

25 minutter siden, laikamor skrev:

Det blir for oss bare å se på når de utfører, og evt stille spørsmål underveis. Men uansett vil det jo være veldig interessant og lærerikt! Neste uke skal får vi diverse griseorganer vi skal skjære i og studere. Men en hel obduksjon er noe jeg faktisk har hatt lyst til å se lenge! :P

Vet ikke hvor den var fra, men det var ei eldre dame som ble obdusert ja. Og en gammel film. Vi hadde besøk av ei fra HUS som driver med obduksjoner, og hun var visst ganske flau over den filmen :P 

Haha helt sikkert samme film! :lol: men vi fikk ikke tilbud om å se en ekte en da :( kanskje like greit for mange i klassa da.. De hadde nok med å puste seg igjennom den filmen :lol: læreren vår sovna han.. SÅ interessant var det for han :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, JeanetteH skrev:

@2ne neida. Men de her har liksom gitt ett annet inntrykk. De fleste ak oppdrettere i Skandinavia har pittelitt mellom ørene og undersøker mer eller mindre. Når  de avkrefter ett inntrykk så totalt så er liksom de "gode" oppdretterene i AU på nivå med de dårlige i Skandinavia...

Det er helt klart et miljø-problem, det er langt enklere å få en bruks-person til å helseteste enn selskapshund-person, f.eks. Men er ikke vi skandinavere generelt bedre på helsesjekking enn ellers i verden sånn generelt? Det er mitt inntrykk i hvert fall. Da ligger kanskje lista hos iss høyt? 

2 timer siden, Mari skrev:

Når du sier det så... ;)

Det gjør jeg, og vi har jo fastslått opptil flere ganger at jeg alltid har rett, så da er det helt sikkert sant ;) 

2 timer siden, Mari skrev:

Åh, jeg liker ordspillet! Og ja, jeg kan faktisk busse til jobb. 

Lurt! 

2 timer siden, Mari skrev:

Alt påvirker meg av væromslag, men kulde er verst ja. Hvorfor flyttet jeg til Trondheim fra Oslo? Sukk.

Ja, det skjønner jeg ikke at noen gjør frivillig :P 

2 timer siden, Siri skrev:

:lol: Jeg tror Yasmine er i den alderen ennå.... hun både jukker og biter i ankler fortsatt... :o 

Jeg har hørt om noe som forebygger sånn atferd, jeg tror det kalles "oppdragelse"? Jeg aner ikke hva eksakt det går ut på da, men man kan sikkert google det? :lol: 

2 timer siden, Siri skrev:

Ja, noen ganger slår det meg som lurt... jeg er ikke så veldig flink til det, da :aww: 

Rart med det, du som er så klok burde jo lytte til egne råd? :P 

2 timer siden, Siri skrev:

Grøss.... nevnte jeg at jeg egentlig ikke er så glad i barn??? :lol::lol::lol: 

Man kan sikkert ha ake- og skidag uten barn også? :lol: 

Jeg liker forøvrig å ake. Det jeg ikke liker er kulde, blåfrosne tær og likfingre :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Krutsi skrev:

Nåja.. De kravene mine senker man ikke masse.. Da lever jeg heller alene :lol: 

Ja, altså - jeg lever jo fortsatt ikke som jeg prediker, så jeg har jo heller ikke senket kravene mine ennå :aww: Og DERFOR lever jeg alene... 

10 minutter siden, Krutsi skrev:

men nå har jeg jo funnet mitt offer som skal leve med meg resten av livet.. Så heldigvis er jeg ferdig med slikt :aww: 

*Tenker litt flyktig "stakkars mann"....*

10 minutter siden, Krutsi skrev:

og jada, vet at det går an å skille lag senere, men min mann har dessverre mistet stemmeretten over det den dagen han smalt meg på tjukka :aww: 

Ja, det var jo selvsagt bare hans skyld, det :lol: 

Lurer jeg på om jeg skal falle tilbake til gamle synder og kjøpe meg kyllingvinger og Cola til fredagskosen i dag :aww:. Jeg er allerede sulten da, men må vel jobbe dagen ut - jeg har ikke "råd" til å ta fri mer nå på ei stund... All reisingen dette året har tæret mye på både feriedager og opptjent fleksitid - og jeg er veldig gjerrig på fleksitida mi, så jeg får litt paniske tendenser når jeg har mindre enn 30 timer på "kontoen". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@sfx Genialt forslag! Det prøver eg neste gong det er pannekakedag. Elsker mat eg slepp stå å lage. ?Takk!

Operasjon rydde uthuset (for å få plass til meir boss, antageligvis. ?) er i gang. Kan fyre med delar av det gamle kjøkkenet halve vinteren, minst! Med litt øving så går sikkert oppsaginga betre enn den gjorde i dag, og, men no er det godt og varmt her. ?

Sent fra min D5803 via Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, 2ne skrev:

Jeg har hørt om noe som forebygger sånn atferd, jeg tror det kalles "oppdragelse"? Jeg aner ikke hva eksakt det går ut på da, men man kan sikkert google det? :lol: 

Høhhh? Har jeg aldri hørt om, så om du finner ut noe så må du gjerne videreformidle :aww: 

2 minutter siden, 2ne skrev:

Rart med det, du som er så klok burde jo lytte til egne råd? :P 

Ja, men du vet, skomakerens barn osv... :aww:. 

2 minutter siden, 2ne skrev:

Man kan sikkert ha ake- og skidag uten barn også? :lol: 

Jeg liker forøvrig å ake. Det jeg ikke liker er kulde, blåfrosne tær og likfingre :P 

Joa, det går nok sikkert, men det ser kanskje litt patetisk ut med ei kjerring som har akedag for seg selv midt uti granskauen :lol: 
Også bare kler man seg skikkelig godt så fryser man ikke så fælt vet du :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Siri skrev:

Ja, altså - jeg lever jo fortsatt ikke som jeg prediker, så jeg har jo heller ikke senket kravene mine ennå :aww: Og DERFOR lever jeg alene... 

*Tenker litt flyktig "stakkars mann"....*

Ja, det var jo selvsagt bare hans skyld, det :lol: 

Lurer jeg på om jeg skal falle tilbake til gamle synder og kjøpe meg kyllingvinger og Cola til fredagskosen i dag :aww:. Jeg er allerede sulten da, men må vel jobbe dagen ut - jeg har ikke "råd" til å ta fri mer nå på ei stund... All reisingen dette året har tæret mye på både feriedager og opptjent fleksitid - og jeg er veldig gjerrig på fleksitida mi, så jeg får litt paniske tendenser når jeg har mindre enn 30 timer på "kontoen". 

Jeg gjør jo ingenting ufornuftig, som feks å få barn under studietiden, så selvfølgelig er det bare hans feil :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir sliten av å ikke vite når typen er ferdig på jobb. Vært slik hele uken, og blir nok slik noen uker fremover. Jeg liker å vite ting! Når vanlig arbeidsdag nærmer seg slutten, og han enda ikke aner når han er ferdig, da blir jeg litt gretten. Ikke fordi han kan gjøre så mye med det, men jeg takler ikke å ikke vite... 

Lei av bussvent også, så nå skal det bli godt med helg! Fått levert siste arbeidskravet i fysikk. Vi har fått tilbakemelding på ett, med bestått, så nå mangler det tilbakemlding på to. Krysser fingrene. Bekymrer meg så fælt, så jeg merker humøret svinger veldig for tiden. 

 

Komme meg til bussen snart nå, kanskje. Må handle inn noe middag. Som jeg forsåvidt ikke vet om jeg må spise alene, eller spise seint ikveld, eller sammen til fornuftig tid.

 

Klageinnlegg ferdig! God helg sonen, nyt den! Det skal jeg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuva ble med på tur alikevel, hu var så masete når jeg kledde på meg så jeg fikk så dårlig samvittighet av å la hu være hjemme. Hu klarte tilogmed å begrense seg på begynnelsen av turen, helt til hu fikk noe for seg og stakk på tur aleine, kom tilbake blødende under ene foten, så nå er det stakkarslig Tuva resten av kvelden hvis jeg kjenner henne rett :P  Hun ligger foran peisen nå og synes litt synd på seg selv.

Jeg får adventskalender av C iår, og idag kom tydeligvis ene gaven i posten, avslørende eske fra Pierre Robert :teehe: Også kom vår felles kalender som jeg har bestilt fra Husband&wifes, en par kalender med koselige ting man skal gjøre hver dag :D

Fikk også oppgjøret fra Gjensidige som jeg sendte inn igår kveld klokken 23, pengene er på vei, og det trenger jeg nå for er sånn passe blakk. Var ikke akkurat billig hos øyespesialisten igår, men nå er øyet til Trym "skrapet" for å få fortgang i helingen og vi skal dryppe med falsk tårevæske istede for antibiotika (som mest sannsynlig ikke funker så bra etter så lang tids bruk) også må det bare gå sin gang. Absolutt ingen hår noen steder rundt øyet hans, ikke engang på innsiden av øyelokket :Laugh: Men hun hadde lagt merke til at endel staffer hadde "problemer" med lang grotid, spesielt de som klødde litt innimellom (og hun ble "overrasket" av at Trym aldri har klødd i hele sitt liv, det sier jo litt...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Annik skrev:

Han spurte til slutt hvem jeg var, og fant ut at han hadde sendt feil. Men han fortsetter jo bare å snakke og lurer på hva jeg gjør på morgenen og sier han håper at han ikke vekte meg, så jeg vet ikke helt om jeg skal fortsette å svare eller hva jeg skal gjøre. Hva gjør man med slikt? :lol: 

La ikke du ut en annonse på finn i går? Har hørt om merkeligere måter noen har prøvd å sjekke opp noen på. Just sayin'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problem... jeg har kledd meg som en dass i månedesvis nå, hva i all verden skal jeg ha på meg for å virke fornuftig og ansettelig? Leopardbukse og gigantisk ullgenser tror jeg ikke gjør susen. 

Bilen starter fortsatt ikke, nye tennplugger har den fått, enda ikke fornøyd. Så nå har vi* lagt ned en skovarmer i motoren med et teppe over, og så får vi se om det hjelper å varme motoren. Neste gjett er at det kan være kondens. 

* vi = pappa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Tommy skrev:

La ikke du ut en annonse på finn i går? Har hørt om merkeligere måter noen har prøvd å sjekke opp noen på. Just sayin'

Ja, det kan fint være en sammenheng! Jeg har aldri fått så mange SMS fra gutter som da jeg skulle selge bil. Og de var ikke intr i bilen for å si det sånn... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Problem... jeg har kledd meg som en dass i månedesvis nå, hva i all verden skal jeg ha på meg for å virke fornuftig og ansettelig? Leopardbukse og gigantisk ullgenser tror jeg ikke gjør susen. 

Bilen starter fortsatt ikke, nye tennplugger har den fått, enda ikke fornøyd. Så nå har vi* lagt ned en skovarmer i motoren med et teppe over, og så får vi se om det hjelper å varme motoren. Neste gjett er at det kan være kondens. 

* vi = pappa

Evig problem det der når normalen er turbukser og superundertøy. :lol: Hadde det ikke vært for at jeg måtte inn til Oslo for å gå på skolen hadde jeg ikke eid andre klær. Har dog fått noen kommentarer på om jeg er tom for rent superundertøy hvis jeg kommer på skolen i skjorte, så det hender det sklir litt ut. :sleep::lol: 

Hva med en (ren) olabukse og en skjorte? Kan jo ta på et smykke ellernoe så ser det fort litt mer pynta ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Siri skrev:

Det høres ut som om den trenger masse TLC, den der :). Og kanskje en liten service bør inkluderes i den TLC'en :) 

Har jeg hjemmekontor og ser ut på det kalde landskapet og den blå himmelen som kommer til å bli enda blåere utover dagen. Tror det blir en flott dag altså. Jeg har tatt på meg stillongs, tykk vinterbukse og selskinnsstøvletter. Også islandsjakka mi... Skal ikke fryser her nei ikke :)

Selgerne sa den fikk service i fjor, men jeg tenkte som en start kan jeg forsøke å google en bruksanvisning - jeg må bare komme nærme nok til at jeg ser skrifta, for den står innerst i rommet hvor det står mest kasser og ting nå :p

6 timer siden, Line skrev:

@SFX Varmepumpa står ikke på "cool" istedenfor "heat" da?

Hmm, det kan hende - jeg har bare trykket på knappene for temperatur, og testet den som heter powerful. For moro satte jeg den på 30 grader, og gradestokken i andre enden av rommet viste fremdeles 13 grader. Det er ikke såååå stor ballsal den står i :D

5 timer siden, Krutsi skrev:

Det er flere som har litt spredd alder på slekta :P 

det er færre år mellom meg og tante enn meg og min lillesøster :lol: så tanta mi gikk i klassa til storesøsteren til min gjevnalder venninne :P

og det værste er jo at det er jo relativt få år imellom mitt barn og min søster også (12 år) :lol:  

Mine besteforeldre på pappas side var like gamle som mine oldeforeldre på mammas side. Pappa er yngst i en søskenflokk på syv (med noen aborter/dødfødte barn innimellom), så jeg tror det er 14 år mellom han og eldste onkel. Jeg har søskenbarn med barn på min alder. Min søster og min tante på mamma side har jevnaldrende barn - den ene var sen og den andre var ung. Faktisk har min søsters sønn en onkel som er litt yngre enn seg, fordi farmora fikk en attpå-attpåklatt med en ny mann.

5 timer siden, Annik skrev:

Han spurte til slutt hvem jeg var, og fant ut at han hadde sendt feil. Men han fortsetter jo bare å snakke og lurer på hva jeg gjør på morgenen og sier han håper at han ikke vekte meg, så jeg vet ikke helt om jeg skal fortsette å svare eller hva jeg skal gjøre. Hva gjør man med slikt? :lol: 

Jeg vet om noen som ble et par på grunn av feilsendt melding - okay, det gikk litt mer tid enn som så, men det var starten.

4 timer siden, Wednesday skrev:

Og ellers har jeg fått en sang totalt på hjernen, og det er ikke originalversjonen Hello med Adele, nei. Her går det i Hællæ med Martin Beyer Olsen :icon_redface: 

Vi er så stolte av den, endelig er Varteig (min hjembygd) nevnt som noe mer moderne enn mora til kong Håkon Håkonsson! :D

2 timer siden, Paranomia skrev:

I dag har jeg lært at blandingshunder er mye sunnere enn renrasede (okei, det har jeg forsåvidt hørt før, men denne var ny) fordi de kun arver de positive genene! Det har tydeligvis ikke Pluto fått med seg :sleep: 

Jeg lærte for litt siden at store hunder har bedre gemytt enn små, fordi de instinktivt vet at mennesker kan være redd for store hunder og derfor oppfører seg.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, 2ne skrev:

Det er helt klart et miljø-problem, det er langt enklere å få en bruks-person til å helseteste enn selskapshund-person, f.eks. Men er ikke vi skandinavere generelt bedre på helsesjekking enn ellers i verden sånn generelt? Det er mitt inntrykk i hvert fall. Da ligger kanskje lista hos iss høyt? 

 

Problemet "vårt" er jo de sykdommene som ikke registreres noen sted, dermed er det endel skandinaviere som pynter på sannheten. Ting som EP, rygg, hjerte, sosiale problemer o.l. Langt mer alvorlig og kan kostes under teppet. :hmm:  Heldigvis gjør sosialemedier det på mange måter lettere å gjennomskue da man alltid kan "finn" eier av en hund som man hører ett rykte som oppdretter ikke vil svare på. Jeg har gjort det ett par ganger og bla funnet ut at en hund ble ikke påkjørt som ung, men hadde alvorlig allergi og fordøyelse problemer. Derfor ble den avlivet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, laikamor skrev:

Blir sliten av å ikke vite når typen er ferdig på jobb. Vært slik hele uken, og blir nok slik noen uker fremover. Jeg liker å vite ting! Når vanlig arbeidsdag nærmer seg slutten, og han enda ikke aner når han er ferdig, da blir jeg litt gretten. Ikke fordi han kan gjøre så mye med det, men jeg takler ikke å ikke vite...

Jeg tror ikke dette er en veldig sunn måte å leve på, man skal jo bli gal av å gå rundt å prøve å kontrollere ting man ikke kan kontrollere ;).

Også må du ikke obsesse med når han jobber, tenk på ditt eget liv istedenfor :P!!

---

Herreguuud snart går arrangementet mitt av stabelen, det er påmeldt 26 studenter og jeg ringer nevøst frem og tilbake til pizzabutikken for å endre bestillingen. Haha, nervevrak! i 18-tiden kjører jeg bort til skolen og printer ut inngangslister og quiz spørsmål. Jeg har jo arrangert en rekke ting før, men ikke HELT alene slik som nå! Skummelt, men allikevel GØY :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, SFX skrev:

Hmm, det kan hende - jeg har bare trykket på knappene for temperatur, og testet den som heter powerful. For moro satte jeg den på 30 grader, og gradestokken i andre enden av rommet viste fremdeles 13 grader. Det er ikke såååå stor ballsal den står i :D

Se på knappene på kontrollen og i displayet, om det står heat, cool eller noe annet sånt der. På min står det mode tror jeg, og når jeg trykker på den endres det i displayet.

Hjemme. Herregud så godt det er med helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...