Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, november


xxx12345
 Share

Recommended Posts

Æsj, brygger på en forkjølelse. Blir så sliten av alt og har vondter i nesa og panna :P Passer fryktelig dårlig nå som helvetes julebordsessongen er i gang og det kommer til å gå i ett til juleferie 18 Desember...

Spoona med Tuva under pleddet på sofaen, så kom Vigdis og vælva over oss begge, så da ble det litt kos med henne og, så fant Tuva ut at det ble altfor varmt der hun lå klistret mellom Vigdis og meg under pleddet så hun gikk, da gikk Vigdis og, da gadd ikke jeg ligge der helt aleine heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Penny, aka bowlingkjeglen har bursadag i dag, 3 år. Dagen er feiret med mat og ro, siden hun trolig har livmorbetennelse.  Kjøpte take-away i dag, og hun var meget fornøyd når hun fikk sitte i bakset

Svigerfar er våken!

JEG KOM INN PÅ PPU DELTID!  jEG ER SÅ GLAD AT JEG IKKE VET HVOR JEG SKAL GJØRE AV MEG ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ

Posted Images

Jeg har vært på en mer eller mindre rutinemessig men grundig sjekk av hjerte og karsystem i dag. Alt så strålende ut. "Veldig bra" var hjertelegens oppsummering. Vi har litt hjertesaker på morsiden i familien min, så det synes jeg var greit ja. Nå planlegger jeg å vandre rundt som et minnesmerke over en svunnen tid, 104 år gammel.

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Line skrev:

Se på knappene på kontrollen og i displayet, om det står heat, cool eller noe annet sånt der. På min står det mode tror jeg, og når jeg trykker på den endres det i displayet.

Jeg fant en mode-knapp! Jeg ser ikke så godt i displayet, for jeg har ikke funnet lysbryteren til taklampa i ballsalen :P Men jeg har trykket på den og tester hva som skjer nå.

Akkurat nå leter jeg etter tiltakslyst. Jeg har en lang liste med MÅ og en enda lengre liste med BØR, og en liste med BURDE men som er for sent fordi jeg glemte klokka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, HeleneFS skrev:

Jeg tror ikke dette er en veldig sunn måte å leve på, man skal jo bli gal av å gå rundt å prøve å kontrollere ting man ikke kan kontrollere ;).

Også må du ikke obsesse med når han jobber, tenk på ditt eget liv istedenfor :P!!

Sant det. Tenker på mitt eget liv, da. Men alt blir så tungvint nå ikkehan er hjemme. Litt avhening av bil når vi bor der vi gjør, så når han alltid er borte med den så blir alt så vanskelig :P

 

 

Hvor får man egentlig kjøpt halm? Går det an å kjøpe i kun små mengder? Tenker å lage til et lite hus til kattene ute, nå når det er så kaldt. Halm er vel godt og varmt som underlag? De får være inne om de vil, men ofte så vil de ut. Tenker det er greit å gi de litt ly da. Så er ikke mye som trengs... evt andre tips til underlag som varmer godt? Har et ullpledd jeg kan legge ut, men det blir vel fort kaldt om det blir fuktig?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, SFX skrev:

Jeg fant en mode-knapp! Jeg ser ikke så godt i displayet, for jeg har ikke funnet lysbryteren til taklampa i ballsalen :P Men jeg har trykket på den og tester hva som skjer nå.

Good! Om ikke noe skjer så kan du jo bare ta med controlleren til et rom med lys, sånn at du ser hva det faktisk står :lol: 

 

Fryktelig trøtt... :yawn: Bikke litt nedpå? Jah...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, laikamor skrev:

Sant det. Tenker på mitt eget liv, da. Men alt blir så tungvint nå ikkehan er hjemme. Litt avhening av bil når vi bor der vi gjør, så når han alltid er borte med den så blir alt så vanskelig :P

 

 

Hvor får man egentlig kjøpt halm? Går det an å kjøpe i kun små mengder? Tenker å lage til et lite hus til kattene ute, nå når det er så kaldt. Halm er vel godt og varmt som underlag? De får være inne om de vil, men ofte så vil de ut. Tenker det er greit å gi de litt ly da. Så er ikke mye som trengs... evt andre tips til underlag som varmer godt? Har et ullpledd jeg kan legge ut, men det blir vel fort kaldt om det blir fuktig?

 

Gå på en kjøp salgs side for området du bor i. Kan hende du får kjøpt litt via noen som kjøper stort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må forresten fortelle at da jeg snakket med hjertelegen om kosthold i dag så sa jeg at jeg var så glad i fete oster og at jeg trøster meg med det siden jeg prøver å spise så lite kjøtt som mulig. "Skyll dem ned med rødvin, da blir fettet i osten mindre skadelig!" svarte han. :lol:

 

Nå skal jeg skylle ned fettet i vegetarpizzaen min med rødvin, det blir jo samme greia.

  • Like 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, lijenta skrev:

Gå på en kjøp salgs side for området du bor i. Kan hende du får kjøpt litt via noen som kjøper stort

Takk, det kan jeg gjøre. Kan forresten høre med naboen også. De har sauer, så kanskje de har? Vet ikke om de bruker halm, men kan jo alltids høre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, laikamor skrev:

Takk, det kan jeg gjøre. Kan forresten høre med naboen også. De har sauer, så kanskje de har? Vet ikke om de bruker halm, men kan jo alltids høre :)

Om ikke annet enn for å spørre om  de vet hvor du får kjøpt halm. Vet ikke Adobe Flash Player om dem bruker det men bøndene bruker å vite hva de forskjellige produserer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, laikamor skrev:

Takk, det kan jeg gjøre. Kan forresten høre med naboen også. De har sauer, så kanskje de har? Vet ikke om de bruker halm, men kan jo alltids høre :)

De fleste dyrebutikker har halm også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Line skrev:

Good! Om ikke noe skjer så kan du jo bare ta med controlleren til et rom med lys, sånn at du ser hva det faktisk står :lol: 

Smarting! :D

Nuh skal jeg ta et nakketap på meg selv, og begynne å montere kommoden jeg kjøpte på mandag. Det er tre esker, så om jeg i hvert fall får begynt på den ene, så har jeg jo fått den sammen innen jul...
*himle med øynene*

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, JeanetteH skrev:

Problemet "vårt" er jo de sykdommene som ikke registreres noen sted, dermed er det endel skandinaviere som pynter på sannheten. Ting som EP, rygg, hjerte, sosiale problemer o.l. Langt mer alvorlig og kan kostes under teppet. :hmm:  Heldigvis gjør sosialemedier det på mange måter lettere å gjennomskue da man alltid kan "finn" eier av en hund som man hører ett rykte som oppdretter ikke vil svare på. Jeg har gjort det ett par ganger og bla funnet ut at en hund ble ikke påkjørt som ung, men hadde alvorlig allergi og fordøyelse problemer. Derfor ble den avlivet. 

Mye greiere å si at bikkja ble påkjørt vøtt, det er ikke nødvendigvis så arvelig, det :aww: 

59 minutter siden, Mud skrev:

Uffda. Toddy er visst kjempedårlig i magen :o 

Synd for sambo at han kom hjem først *host* 

Da blir det rolig dag i dag.  Han er slapp. 

Jeg merker aldri at mine hunder er slappe selv om de har vært litt dårlige i magen sin faktisk... Det er full fart og stormende jubel - uansett liksom. 

27 minutter siden, Line skrev:

Good! Om ikke noe skjer så kan du jo bare ta med controlleren til et rom med lys, sånn at du ser hva det faktisk står :lol: 

Guuud... skal du være smart og løsningsorientert også nå liksom :lol: 

18 minutter siden, Pippin&Symra skrev:

Jeg må forresten fortelle at da jeg snakket med hjertelegen om kosthold i dag så sa jeg at jeg var så glad i fete oster og at jeg trøster meg med det siden jeg prøver å spise så lite kjøtt som mulig. "Skyll dem ned med rødvin, da blir fettet i osten mindre skadelig!" svarte han. :lol:

Nå skal jeg skylle ned fettet i vegetarpizzaen min med rødvin, det blir jo samme greia.

Vi kan like slike fornufige og kunnskapsrike leger :D 

14 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Adobe flash player har ofte vært i tvil ja, om de bruker halm eller ikke. 

:lol: Du kom meg i forkjøpet... :lol: 

Spiser jeg kyllingvinger og drikker Cola :aww: 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, SFX skrev:

Akkurat nå leter jeg etter tiltakslyst. Jeg har en lang liste med MÅ og en enda lengre liste med BØR, og en liste med BURDE men som er for sent fordi jeg glemte klokka.

 

12 minutter siden, SFX skrev:

Nuh skal jeg ta et nakketap på meg selv, og begynne å montere kommoden jeg kjøpte på mandag. Det er tre esker, så om jeg i hvert fall får begynt på den ene, så har jeg jo fått den sammen innen jul...
*himle med øynene*

Viser til første quote og tenker at montering av kommode kanskje ikke er førstepri dersom du har slike lange lister med MÅ'er ? For du MÅ ikke ha montert den kommoden NÅ, sant? :whistle: (just trying to help... :aww:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....er jeg sliten og trøtt :yawn: skulle egentlig å trene men tror jeg hører litt på kroppen. Har ikke noen grunn til å være sliten og trøtt liksom. Tror rett og slett jeg drar å trener alene i morgen tidlig enn sirkel trening i dag. Jeg har en tendens til å ta i litt for hardt på sirkeltreningen også.

@Siri mye greiere at de dauer av påkjørsel ja :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, laikamor skrev:

Takk, det kan jeg gjøre. Kan forresten høre med naboen også. De har sauer, så kanskje de har? Vet ikke om de bruker halm, men kan jo alltids høre :)

En sauebonde har sikkert halm :) Ellers finnes det kanskje en stall eller noe i området hvor det er mulig å få/kjøpe litt? 

Vi har ihvertfall stadig vekk folk innom stallen og jobb som vil ha en liten dott med høy eller halm til kaniner og andre smådyr :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Siri

Han er veldig dårlig i magen.  Typ diaré oppover veggene og utover pulien . Var visst mye slim og greier *urk *

 

Sambo var grønn når vi kom hjem,  men heldigvis akkurat  ferdig med å vaske både hunderom og pulier :lol: 

Aner ikke hva han har fått i seg, han er av typen som kaster i seg alt mulig på tur. 

 

Ser på villmarksbarna.  Nå vil A lage rypesnare.  Jeg synes ikke det virker humant og er skeptisk :aww: 

 

Edit: før noen reagerer,  jeg ( og han) vet han må ha jegerprøve etc :P Det er tanken på snarer jeg ikke er like begeistret for som han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

10 minus ble litt for kaldt for de tynne beina på den lille meksikaneren min. Jeg glemte både å sjekke gradestokken, og potesokker, så da han begynte å løfte på beina etter hundre meter og jeg ikke gadd å snu, var det bare å putte han inni kåpa, og dra igjen glidelåsen så bare hodet stakk ut. Da fikk vi varma hverandre også. Slik gikk vi en time, og det ble ganske godt og varmt med ullgenser, vanlig genser, kåpe og chihuahua. :ahappy:

Frøken lappis raste rundt på egenhånd i skogen, og var meget tilfreds med det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Tonje skrev:

Var han kjekk da? :P Hopp i det, kanskje det viser seg å være drømmemannen! På en annen side, den mld du fikk var jo tiltenkt noen andre. :lol:

Akkurat nå håper jeg at trenden fra tidligere fredager ikke fortsetter, isåfall så braker det snart løs med ting å gjøre..

Faktisk ikke så ille altså. Kan jo hende meldinga skulle til en gammel bestemor eller noe :aww: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Mud skrev:

Ser på villmarksbarna.  Nå vil A lage rypesnare.  Jeg synes ikke det virker humant og er skeptisk :aww: 

 

Edit: før noen reagerer,  jeg ( og han) vet han må ha jegerprøve etc :P Det er tanken på snarer jeg ikke er like begeistret for som han. 

Han er en skogens sønn! Du kan jo fortelle han at han må utsette det et par år fordi rypene er så få for tiden at de må spares til han blir voksen:ahappy:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk sier jeg har alt for mye dekken til Casper. I dag har jeg ALT for lite dekken! 

Han klarte å tisse på det ene dekkene så det måtte til vask, så da tenkte jeg at jeg like gjerne kunne hive de andre til vask også. Siden de er/var så skitten. Vel, nå har jeg ingen tørre dekken. 

Casper har sjeldent gått så fort på do uten å være dårlig i magen :P Er litt kaldt ute fant vi fort ut av :P  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...